![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() On Mon, 26 Mar 2007 16:27:13 +0200, Bird <[email protected]> wrote:
>On Mon, 26 Mar 2007 16:11:57 +0200, theo1610 ><tvbeuningen16@16=1hotmeel.com> wrote: > >>Europa lijkt mij tot de wortels van de Europese Unie te behoren. ![]() > >Mooi, dus opzouten met Turkije. dan is dat ook weer opgelost. ![]() > >Wat ik alleen maar wil zeggen dat er nergens is vastgelegd dat de EU >Christelijk zou zijn. Gelukkig maar. >De paus kan dat wel wensen, al dan niet met een >verwijzing naar de _geschiedenis_ van het werelddeel Europa, maar daar >heb ik geen boodschap aan natuurlijk. > >De VS heeft ook niet in hun grondwet staan dat verdragen alleen geldig >zijn na het gezamenlijk roken van een stinkende vredespijp, of dat de >machthebber een dode fazant op zijn kop moet dragen. Stond dat er maar in. > >Gr, >Arne Vogel. -- "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#82 |
|
![]() "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> Waarom denk je dat Jezus gekruisigd werd????? > Maar zoveel meen ik toch wel te weten dat het christendom teruggrijpt > naar elementen in de joodse religie. Neem bijvoorbeeld het > scheppingsverhaal.en de gebeurtenissen daarna. Als dat de link is..... |
![]() |
#83 |
|
![]() Vitae forma vocatur FNn <[email protected]>, die
Mon, 26 Mar 2007 13:33:20 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> wrote: > >>"Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke’’ wortels EU bij 50 jaar >>Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". > >Ach ja, kranten, hoernalisten.... >> >>Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>linkse atheïstische rakkers die onder veel meer totalitaire neigingen >>niets lievers willen dan de lessen Geschiedenis in de scholen te doen >>verdwijnen zodat de jonge burgers zich niet meer kritisch tov de >>Overheid zouden kunnen opstellen. > >Hmmm en hoe denk je dan over de veelal rechtse politici die diezelfde katholieke >/ christelijke roots niet thuis vinden horen in de eventuele EU grondwet? Dat ze Europa geen recht aandoen. -- Fusti |
![]() |
#84 |
|
![]() Vitae forma vocatur "el misti©" <[email protected]>, die Mon, 26 Mar
2007 12:43:34 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> >> >> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >> >> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >> gewoon zijn. > >Waarom 'joodse' wortels? Omdat de Joden: 1. aan de oorsprong zijn van het christendom 2. een belangrijke economische en culturele rol als minderheid in Europa hebben gespeeld. >> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >> linkse atheïstische rakkers > >En de rechtse atheïstische rakkers? Die lijken minder betrokken te zijn indeze discussie. >> die onder veel meer totalitaire neigingen >> niets lievers willen dan de lessen Geschiedenis in de scholen te doen >> verdwijnen zodat de jonge burgers zich niet meer kritisch tov de >> Overheid zouden kunnen opstellen. > >Je zwatelt. Merk dat het steeds linkse partijen zijn die aan de lessen Geschiedenis in de scholen zitten morrelen om ze pogen te doen verdwijnen.Nooit afgevraagd <waarom> ? > -- Fusti |
![]() |
#85 |
|
![]() Vitae forma vocatur "el misti©" <[email protected]>, die Mon, 26 Mar
2007 13:01:46 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Mon, 26 Mar 2007 12:43:34 +0200: "el misti©" <[email protected]>: in >> nl.politiek: >> >>>"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> >>>> >>>> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >>>> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >>>> >>>> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>>> gewoon zijn. >>> >>>Waarom 'joodse' wortels? >> >> Omdat het christendom in wezen aan latere aberratie van het jodendom >> is, lijkt mij. > >Maar toen Europa Christelijk werd, was het Christendom al heel ver >verwijderd van het Jodendom, en ze zijn het grootste gedeelte van de >Europese geschiedenis nu niet echt als vrindjes met elkaar omgegaan. >Ik vraag me af wat de Joodse wortels van onze cultuur zijn. Zowel de vrije markt als het marxisme. >Christelijk-Humanistische wortels lijkt me veel meer to the point. >(Het zou me niets verbazen als de Islam zelfs een grotere invloed op de >Europese cultuur heeft gehad dan het Jodendom.) Argumenteer dat maar eens. >>>> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>>> linkse atheïstische rakkers >>> >>>En de rechtse atheïstische rakkers? >> >> Politiek heeft er niets mee te maken, en de links-rechtstegenstelling >> is volkomen achterhaald. > >Dat was mijn punt eigenlijk. > Geloof het maar zelf. -- Fusti |
![]() |
#86 |
|
![]() Vitae forma vocatur theo1610 <tvbeuningen16@16=1hotmeel.com>, die Mon,
26 Mar 2007 15:24:52 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >> >> >>"Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke’’ wortels EU bij 50 jaar >>Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". > >Proest........ > >>In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>gewoon zijn. > >Humanistisch-christelijk zul je bedoelen. Europa bestond reeds voor de Renaissance. > >>Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>linkse atheïstische rakkers die onder veel meer totalitaire neigingen >>niets lievers willen dan de lessen Geschiedenis in de scholen te doen >>verdwijnen zodat de jonge burgers zich niet meer kritisch tov de >>Overheid zouden kunnen opstellen. -- Fusti |
![]() |
#87 |
|
![]() Vitae forma vocatur Ruud Harmsen <[email protected]>,
die Mon, 26 Mar 2007 12:54:47 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Mon, 26 Mar 2007 12:43:34 +0200: "el misti©" <[email protected]>: in >nl.politiek: > >>"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> >>> >>> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >>> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >>> >>> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>> gewoon zijn. >> >>Waarom 'joodse' wortels? > >Omdat het christendom in wezen aan latere aberratie van het jodendom >is, lijkt mij. Mooie (rood?) gekleurde visie.... >>> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>> linkse atheïstische rakkers >> >>En de rechtse atheïstische rakkers? > >Politiek heeft er niets mee te maken, en de links-rechtstegenstelling >is volkomen achterhaald. Het verschil tussen links en rechts is uiteindelijk "reduceerbaar" aan de het antwoord op volgende vraag: "Aan wie horen de productiemiddelen toe?" 1. Rechts antwoordt "aan wie slim genoeg is om die te kopen" 2. Links antwoordt "aan de overheid" -- Fusti |
![]() |
#88 |
|
![]() Vitae forma vocatur FTHVD <mail=@=absolutely.void>, die 26 Mar 2007
11:29:17 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator <[email protected]> wrote on Mon 26 Mar 2007 >12:39:30p: > >>"Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 >>jaar Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >> >> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels >> d'er gewoon zijn. >> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch >> voor de linkse atheïstische rakkers die onder veel meer >> totalitaire neigingen niets lievers willen dan de lessen >> Geschiedenis in de scholen te doen verdwijnen zodat de jonge >> burgers zich niet meer kritisch tov de Overheid zouden kunnen >> opstellen. > >Het accepteren van Europese culturele wortels als zijnde >joods-christelijk, lijkt op zichzelf een aardig voorbeeld van het >kritiekloos accepteren van (gebufferde) totalitaire propaganda. Voor mij is dat onzin. Wat heeft dat met totalitarisme te maken als men ziet dat de ergste en meest succesvolle totalitaristische regimes van de 20ste eeuw juist anti-christelijk waren. -- Fusti |
![]() |
#89 |
|
![]() Vitae forma vocatur Bird <[email protected]>, die Mon, 26 Mar 2007
12:56:38 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>"Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke’’ wortels EU bij 50 jaar >>Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >> >>In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>gewoon zijn. > >Staat dat soms ergens vastgelegd in officiële stukken van de EU, of is >het gewoon een opinie van historici ten aanzien van de geschiedenis >van het werelddeel Europa? Moet dat in officële stukken vastgelegd worden om een bron van "waarheid" te moeten zijn? >Gr, >Arne Vogel. -- Fusti |
![]() |
#90 |
|
![]() Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke’’ wortels EU bij 50 jaar
Verdrag van RomeVitae forma vocatur FNn <[email protected]>, die Mon, 26 Mar 2007 14:05:43 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> wrote: > > >>Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>linkse atheïstische rakkers > >En hoe is het dan met de SP en diens wens tot een huis der geschiedenis? Dat is de uitzondering die de regel bevestigt. >Dat is de laatste der grote linkse partijen in NL (PvdA is inmiddels rechts) >en die zijn pro-onderwijs, ook kwa geschiedenis en daarme contra-EU. Ik zie niet in hoe je pro-onderwijs kunt zijn en anti-Europa. Wat willenz e? Een terugkeer naar het oubollige nationalisme die ons zoveel oorlogen bezorgd heeft? -- Fusti |
![]() |
#91 |
|
![]() Vitae forma vocatur Sargon <[email protected]>, die Mon, 26 Mar 2007
12:06:32 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >> >> >>"Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke’’ wortels EU bij 50 jaar >>Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >> >>In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>gewoon zijn. >>Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>linkse atheïstische rakkers die onder veel meer totalitaire neigingen >>niets lievers willen dan de lessen Geschiedenis in de scholen te doen >>verdwijnen zodat de jonge burgers zich niet meer kritisch tov de >>Overheid zouden kunnen opstellen. > >Fust, het is allemaal de schuld van de "linkse atheïstische rakkers", >de framassons, de oprukkende islam en _niet te vergeten_ kardinaal >Danneels. Omdat jij het zegt ? >Gelukkig is onze god de beste, zodat we ons uiteindelijk toch niet al >te veel zorgen moeten maken. Zijn er andere goden? -- Fusti |
![]() |
#92 |
|
![]() Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Mon, 26 Mar
2007 16:43:24 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"Fustigator" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >> >> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >> gewoon zijn. >> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >> linkse atheïstische rakkers die onder veel meer totalitaire neigingen >> niets lievers willen dan de lessen Geschiedenis in de scholen te doen >> verdwijnen zodat de jonge burgers zich niet meer kritisch tov de >> Overheid zouden kunnen opstellen. >> -- > >In jouw intrigerende persoon zijn uitzonderlijk deze 2 tegenstrijdige >componenten verenigd: katholeuk fundamentalisme en juveniel anarchisme. >Gij zijt me goddomme er enen ![]() jij kent mij nog steeds bar slecht. Trouwens waar is er tegenstrijdigheid tussen deze twee tendenzen? is dat niet een bewijs van hoe gematigd ik ben? >u. > -- Fusti |
![]() |
#93 |
|
![]() Vitae forma vocatur Luc Van Braekel <[email protected]>, die
Mon, 26 Mar 2007 17:51:16 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Anneke.A wrote: > >> Welke moed heeft ze het over? Die van de >> Bilderberg conferenties welke aanleiding hebben gegeven tot de eerste EEG? > >Wat is er mis met Bilderberg-conferenties? De pretenties van de mensen die d'er zijn en hun geheimhouding . >Luc -- Fusti |
![]() |
#94 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > In jouw intrigerende persoon zijn uitzonderlijk deze 2 tegenstrijdige > componenten verenigd: katholeuk fundamentalisme en juveniel anarchisme. > Gij zijt me goddomme er enen ![]() > Het kan natuurlijk ook ene verschaalde vorm van béatitude zijn,- maar dat weiger ik te geloven. (Hoewel, met reünionisten ben je nooit zeker.) u. |
![]() |
#95 |
|
![]() On Mon, 26 Mar 2007 21:47:30 +0200, Fustigator <[email protected]> wrote:
>Verdrag van RomeVitae forma vocatur FNn ><[email protected]>, die Mon, 26 Mar 2007 14:05:43 >+0200, in littera <[email protected]> in foro >be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >>On Mon, 26 Mar 2007 12:39:30 +0200, Fustigator <[email protected]> wrote: >> >>Dat is de laatste der grote linkse partijen in NL (PvdA is inmiddels rechts) >>en die zijn pro-onderwijs, ook kwa geschiedenis en daarme contra-EU. > >Ik zie niet in hoe je pro-onderwijs kunt zijn en anti-Europa. >Wat willenz e? Een terugkeer naar het oubollige nationalisme die ons >zoveel oorlogen bezorgd heeft? Toestanden uit het verleden, garanties voor de toekomst... NLsonderwijs had niets van doen met een later ingezette duitse bezetting. Spaanse oorlog idem. NLs indie? ging eigenlijk om goederen en dus om geld lijkt mij. Ik ben zelf ook pro onderwijs, maar heb liever geen verder vastbijtende EU teek in NL met alle gevolgen en varianten van de ziekte van le EU me. NL kan zich heel goed zelf redden, als we maar willen. We zijn zo ook groot geworden. Losse buren-banden op goede zakelijke voet zijn beter dan: Heej grote vent, jij mag hier de bEus spelen hoor ! -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. De media verdienen zo nog wat, je kan ergens over borrelpolitieken, maar je let niet op de zaken die er werkelijk toe doen en stemt vervolgens maar weer met een natte vinger. "Doet u mij maar een pond van die mening" is aan jammerlijke Hollandse norm en 'waarde' |
![]() |
#96 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur "el misti©" <[email protected]>, die Mon, 26 Mar > 2007 13:01:46 +0200, in littera <[email protected]> > in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >>"Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Mon, 26 Mar 2007 12:43:34 +0200: "el misti©" <[email protected]>: in >>> nl.politiek: >>> >>>>"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >>>>news:[email protected] m... >>>>> >>>>> >>>>> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >>>>> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >>>>> >>>>> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>>>> gewoon zijn. >>>> >>>>Waarom 'joodse' wortels? >>> >>> Omdat het christendom in wezen aan latere aberratie van het jodendom >>> is, lijkt mij. >> >>Maar toen Europa Christelijk werd, was het Christendom al heel ver >>verwijderd van het Jodendom, en ze zijn het grootste gedeelte van de >>Europese geschiedenis nu niet echt als vrindjes met elkaar omgegaan. >>Ik vraag me af wat de Joodse wortels van onze cultuur zijn. > > Zowel de vrije markt als het marxisme. oh. >>Christelijk-Humanistische wortels lijkt me veel meer to the point. >>(Het zou me niets verbazen als de Islam zelfs een grotere invloed op de >>Europese cultuur heeft gehad dan het Jodendom.) > > Argumenteer dat maar eens. Argumenteer jij eerst maar de joodse wortels. |
![]() |
#97 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur "el misti©" <[email protected]>, die Mon, 26 Mar > 2007 12:43:34 +0200, in littera <[email protected]> > in foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >> >>"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> >>> >>> "Merkel verwijst naar ,,joods-christelijke'' wortels EU bij 50 jaar >>> Verdrag van Rome". Dat vond De Standaard "moedig". >>> >>> In mijn opinie is dat niet moedig maar normaal omdat die wortels d'er >>> gewoon zijn. >> >>Waarom 'joodse' wortels? > > Omdat de Joden: > 1. aan de oorsprong zijn van het christendom so what? > 2. een belangrijke economische en culturele rol als minderheid in > Europa hebben gespeeld. Anderen ook. >>> Het willen wegmoffelen van dit historisch erfgoed is typisch voor de >>> linkse atheïstische rakkers >> >>En de rechtse atheïstische rakkers? > > Die lijken minder betrokken te zijn indeze discussie. "lijken"... |
![]() |
#98 |
|
![]() On Mon, 26 Mar 2007 21:47:29 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur Bird <[email protected]>, die Mon, 26 Mar 2007 >12:56:38 +0200, in littera >>Staat dat soms ergens vastgelegd in officiële stukken van de EU, of is >>het gewoon een opinie van historici ten aanzien van de geschiedenis >>van het werelddeel Europa? > >Moet dat in officële stukken vastgelegd worden om een bron van >"waarheid" te moeten zijn? Wel als het de "waarheid" van de EU zelf wordt, in de zin dat bepaalde grondregels / statuten (of hoe je ze noemt) van de EU er op gebaseerd zouden zijn, of worden. Simpel gezegd; de paus, of wie dan ook, kan wel vinden dat Europa op basis van haar geschiedenis een Christelijke grondslag heeft, maar daarmee is de EU nog niet een organisatie met een Christelijke grondslag. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#99 |
|
![]() Fustigator wrote:
> Zijn er andere goden? Honderden, zo niet duizenden. |
![]() |
#100 |
|
![]() el misti© wrote:
> Hebben we hier in Europa algemeen aanvaarde joodse feestdagen, gebruiken, > wetten, rechten? Nee. Die zijn van Germaanse (soms Keltische) afkomst, overgoten met een christelijk sausje. |