Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u racist/stemt u voor het VB
Racist en VB-stemmer 2 3,51%
Racist en geen VB-stemmer 5 8,77%
Geen racist en VB-stemmer 19 33,33%
Geen racist en geen VB-stemmer 31 54,39%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 21:02   #81
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
1. Waarom ik wél ?
2. Waarom jij niet ?

Circe, je wordt hoe langer hoe onsamenhangender. En in deze draad kom je erg hysterisch over...

@Carlgustaaf: Tsktsk, zal je het nooit leren ? Het is een mooie quote, maar ze is puur demagogisch en zelfs gewoon fout. Het meisje werd niet verkracht *omdat* ze geen moslim was, zoals je beweert.
Jouw ontkenning begint criminele vormen aan te nemen : het ruikt zelfs naar racisme. Te meer daar die 'jongeren' hun wandaden zelf motiveerden en vergoeilijkten aan de hand van hun godsdienst.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:06   #82
Banneling

Standaard

Citaat:
Je had dus een slechte ervaring met "een bende negerinnen", of met een negerin. En toen heb je de conclusie gemaakt dat het iets met hun "zwart-zijn" te maken heeft, dat ze voor problemen zorgden. En van daaruit volgt de conclusie dat negerinnen foute boel zijn.
Dat is toch een meer dan klassiek voorbeeld van vooroordelen voor een hele groep ?
Vooroordelen naar een ganse groep mag niet, tenzij naar 1 miljoen Vlamingen die voor het VB stemmen. Totdaar de lessen in linkse hypocriete verdraagzaamheid.
Richt dat belerend vingertje dus maar recht naar jezelf Ozzie. Je bent geen haar beter.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 22:53   #83
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Je staat aan de rand van een afgrond. Twee mensen houden zich krampachtig vast, maar staan op punt om te vallen: een blanke Europeaan en een Zwarte Afrikaan.
Je kan maar één van de twee redden.
Je hebt maar 1 seconde tijd om te kiezen wie je gaat redden.
De andere zal onherroepelijk in de afgrond storten.
Eerst even kijken wie die blanke is. Is dat een mooie juffrouw, dan kan zij geholpen worden. Is die blanke echter bv een Karel de Gucht of een Bert Anciaux, dan zal ik ervoor zorgen dat die naar beneden vertrekt, lang voor de seconde voorbij is. En zou ik ernstig kunnen overwegen om die Afrikaan naar boven te halen...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 06:57   #84
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Vooroordelen naar een ganse groep mag niet, tenzij naar 1 miljoen Vlamingen die voor het VB stemmen. Totdaar de lessen in linkse hypocriete verdraagzaamheid.
Richt dat belerend vingertje dus maar recht naar jezelf Ozzie. Je bent geen haar beter.
Er is geen belerend vingertje, Online. Noch lessen in verdraagzaamheid. Het gaat mij gewoon te ver om het af te doen als iets "normaals". Daar verzet ik me tegen, ja. Het is niet "normaal" of "natuurlijk" (zoals Jurgen nu beweert), en dat heb ik al aangetoond. Maar dat wil je liever niet lezen. Als het natuurlijk is, is het gerechtvaardigd, maar dat is niet zo.

En wanneer vertoon ik vooroordelen naar een ganse groep ? Als ik zeg dat het VB racistisch is, met neonazistische inslagen, dan veroordeel ik daar toch niet één miljoen vlamingen mee. Dat moet toch wel de grootste, of ook wel goorste, grap zijn die Filip Dewinter ooit heeft uitgehaald: W�*j zijn hier wel het slachtoffer van discriminatie, hè. Niet zij.
Ik weet dat je schuimbekkend en d*ck first op alles springt waarmee je denkt te kunnen aantonen dat het Linkse gedachtegoed hypocriet is, maar je schiet niet erg op, wel ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online
Jouw ontkenning begint criminele vormen aan te nemen : het ruikt zelfs naar racisme. Te meer daar die 'jongeren' hun wandaden zelf motiveerden en vergoeilijkten aan de hand van hun godsdienst.
Zo, meer moet daar niet over gezegd worden. Ze hebben nooit gezegd dat ze dachten: Daar komt een christen, laten we haar verkrachten.
Dit voorval (heel erg voor dat meisje) kan je gemakkelijk voor de rechtse kar spannen. Doe dat dan, maar verdraai het niet om het nog dramatischer te maken, en zo je zaak alleen maar schade toe te brengen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:22   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben nooit gezegd dat ze dachten: Daar komt een christen, laten we haar verkrachten.
Toch wel! Als ze wel moslim geweest was hadden ze haar niet verkracht (maar waarschijnlijk een ander niet-moslim meisje als slachtoffer genomen).
Hetzelfde geldt voor de andere criminele daden : steeds zijn het de niet-moslims die slachtoffer zijn. Eigen volk besteel/verkracht/overval je niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:53   #86
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toch wel! Als ze wel moslim geweest was hadden ze haar niet verkracht (maar waarschijnlijk een ander niet-moslim meisje als slachtoffer genomen).
Hetzelfde geldt voor de andere criminele daden : steeds zijn het de niet-moslims die slachtoffer zijn. Eigen volk besteel/verkracht/overval je niet.
Circe, er is een belangrijk verschil tussen de dingen die jij zegt, en de dingen die er echt gebeurd zijn.
1. We gaan haar verkrachten, en de reden voor de verkrachting is dat ze een niet-moslim is.
2. We hebben iemand verkracht, maar we wilden geen moslimmeisje verkrachten, dus hebben we een niet-moslim genomen.
Dat zie je zelf toch ook ?
Oud 30 maart 2007, 08:56   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. We gaan haar verkrachten, en de reden voor de verkrachting is dat ze een niet-moslim is.
fout.
we gaan iemand verkrachten (want daar hebben we zin in), en we zoeken dus een niet-moslim slachtoffer want die mogen we van ons geloof verkrachten.

Of heb jij het nu over "de gelegenheid schept de dief"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 maart 2007, 09:12   #88
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
fout.
we gaan iemand verkrachten (want daar hebben we zin in), en we zoeken dus een niet-moslim slachtoffer want die mogen we van ons geloof verkrachten.

Of heb jij het nu over "de gelegenheid schept de dief"?
Nee, daar heb ik het niet over. En zoiets zou ik ook nooit gezegd willen hebben. Maar dat laatste deel van de zin, is iets wat jij erbij verzint.
Ik heb het hier al gezegd: Je kan dit voorval makkelijk voor de rechtse kar spannen, maar als je het verdraait, wordt het natuurlijk wel ongeldig, hè.
Oud 30 maart 2007, 09:14   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat laatste deel van de zin, is iets wat jij erbij verzint.
Ik verzin niks. Lees de koran en lees het stichtende leven van Mohammed.

Oud 30 maart 2007, 09:16   #90
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik verzin niks. Lees de koran en lees het stichtende leven van Mohammed.
Je doet moeilijk, circe. Volgens jou hebben die jongens dat gezegd. Maar dat is niet zo. Dát heb je verzonnen, om het nog wat dramatischer te maken.
Oud 30 maart 2007, 09:32   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Volgens het gerecht hebben die jongens die idioterie uitgekraamt. of anders de goegemeentelijke pers, die normaal gezien redelijk pro moslims is.
Oud 30 maart 2007, 11:20   #92
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het aantal VB-stemmers op het forum is plots op miraculeuze wijze gedaald
Misschien zijn ze niet zo geinteresseert in de maatschappij...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:23   #93
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens het gerecht hebben die jongens die idioterie uitgekraamt. of anders de goegemeentelijke pers, die normaal gezien redelijk pro moslims is.
Zucht.

Citaat:
De jongens van 15, 16 en 17 jaar zijn moslims en ze verklaarden dat ze het niet gedaan zouden hebben als het meisje dat ook was.
Bron

Even van het subforum integratie gehaald.
De bron is het vtm-nieuws. Toch niet vies van een schandaaltje.
Oud 30 maart 2007, 12:17   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet moeilijk, circe. Volgens jou hebben die jongens dat gezegd. Maar dat is niet zo. Dát heb je verzonnen, om het nog wat dramatischer te maken.

tiens:

Citaat:
De jongens van 15, 16 en 17 jaar zijn moslims en ze verklaarden dat ze het niet gedaan zouden hebben als het meisje dat ook was.
Jij bedoelt dus dat deze brave jongetjes NIEMAND zouden verkrachten als we hier nu gewoon eens allemaal moslims waren?
Is dat wat je bedoelt?

Dus toch zo'n beetje "eigen schuld dikke bult"? Moest je maar niet katholiek zijn geweest hé slet!
Zoiets?

Oud 30 maart 2007, 12:45   #95
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tiens:

Jij bedoelt dus dat deze brave jongetjes NIEMAND zouden verkrachten als we hier nu gewoon eens allemaal moslims waren?
Is dat wat je bedoelt?

Dus toch zo'n beetje "eigen schuld dikke bult"? Moest je maar niet katholiek zijn geweest hé slet!
Zoiets?
Ten eerste was dat maar een zijdelingse opmerking, en heeft het niet veel met het onderwerp te maken. Het feit dat je hier weer op door blijft bomen, is je geliefde tactiek. Zoveel mogelijk zijwegen inslaan en het verhaal zo ongenuanceerd mogelijk en in korte stukjes brengen.

Ten tweede moet je niet denken dat ik hier verkrachters ga verdedigen, laat staan vrijspreken. Ook ga ik niet beweren dat het slachtoffer hier enige schuld draagt, zoals jij me al tot twee keer toe in de mond legt. Degoutant.

Ten derde staat daar dat het geloof van het meisje niet de OORZAAK was van de verkrachting. Niet de REDEN, maar eerder een manier om het goed te praten. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Carlgustaaf heeft het verkeerd geschreven en daar reageerde ik op.
Oud 30 maart 2007, 17:32   #96
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Iedereen is racist. Alleen zullen de meer beschaafde mensen hun driften beheersen.

Ik stem nooit.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:58   #97
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Wat verstaat men eigenlijk onder racisme? Tot nu toe heeft zich hier nog geen enkele racist als VB stemmer opgeworpen.
Oud 30 maart 2007, 18:03   #98
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat verstaat men eigenlijk onder racisme? Tot nu toe heeft zich hier nog geen enkele racist als VB stemmer opgeworpen.
Of nog geen enkele VB-stemmer als racist
Oud 30 maart 2007, 18:34   #99
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VAKANTIE? wie heeft het over VAKANTIE?

Het gaat over je eigen straat natuurlijk. WOON je graag in een cultuur van 1400 jaar geleden of heb je liever je "eigen" cultuur? ("eigen" cultuur : mag niet meer gebruikt worden wegens racistisch natuurlijk, enkel "anderen" mogen een eigen cultuur hebben, jij niet - als jij een "eigen cultuur" wil hebben moet je maar gaan verhuizen).
Neen, de vraag was: "bent u racist?"
Wel, ik vel geen waardeoordeel over "mensenrassen". Een Aziaat is voor mij evenveel "mens" als een blanke, een zwarte, een latino of een Eskimo.
Ik heb totaal onderhuidse haatgevoelens, omdat iemand van een andere afkomst is.
Wel, ik denk dat je bijvoorbeeld niet met plezier naar Ivoorkust reist, als je zwarte mensen haat, of naar China als je aziaten haat, puur en enkel omwille van het feit dat die mensen van een ander mensenras zijn.

Tenzij je ook nog eens sadomasochist bent natuurlijk. Dan kan het wel.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 18:35   #100
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat heeft het feit dat je graag op vakantie gaat naar het buitenland te maken met al dan niet VB stemmen?
Waarom vraag je dat aan mij?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be