![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Wel een beetje bij de feiten blijven. De zendtijd wordt verdeeld tussen de politieke formaties die opkomen bij de verkiezingen van 10 juni. Dat is vanuit het standpunt van de kiezer en vanuit democratisch opzicht het meest logische. CD&V/N-VA en sp.a-spirit krijgen dus de zendtijd volgens de bestaande verhoudingen. Zij kunnen desnoods zelf hun zendtijd verdelen onder de kartelpartners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zolang vlaams-nationalisten (En Spirit IS toch nog steeds vlaams-nationalistisch?) elkaar het licht in de ogen niet gunnen komt er nooit iets van de grond. Da's best hoor maar dan moet je dus ook verder niet zeuren. Wat iedereen maar al te graag wil vergeten is dat op het moment van de verkiezingen de teller voor iedereen weer gewoon op nul staat. Waarom Spa wel zendtijd en Spirit niet? Waarom CD&V wel zendtijd en NVA niet? Weet je de uitslag van de verkiezingen dan al? Kun je zo goed voorspellen? Wie zegt dat CD&V groter wordt dan NVA? Alleen omdat het altijd zo is geweest? Is de basis van verkiezingen niet juist dat je ervan moet uitgaan dat iedereen zijn stemmen opnieuw moet verdienen? Waarom dan nog verkiezingen? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 april 2007 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij Giserke en Hyoens zal dat steeds gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NEEEEEEEEEEEEEE.... Spirit is een aanhangsel van de Sp.a en in niks vlaams-nationalistisch. Geloof dat verhaaltje toch niet. Ze zijn even vlaams-naionalistisch als Jezus islamitisch was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Nu noem je ook Spirit, niettegenstaande Spirit ... meestemde. En dan gaat het nog over zendtijd voor politieke boodschappen en propaganda. De laatste twee weken of laatste week voor de verkiezingen zullen vrt en mss ook vtm wel electorale (spel) programma's organiseren, waar iedereen , dus ook nva , als afzonderlijke partij zal worden uitgenodigd. Dan heb je en cd&v en nva en spirit en sp.a tegenover openvld , groen! en vb. Mss heb je er geen goed oog in wat de verdeling vd zendtijd vh kartel betreft, maar dat is interne keuken, nietwaar? Soit , allemaal zo erg niet, verkiezingen komen eraan, en iedereen laat al 'ns een steek vallen. Toch beter oppassen een volgende keer , wanneer je het VB (misbruik van) 'slachtofferrol' of 'calimero-complex' verwijt.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 4 april 2007 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
En Franstaligen maken mekaar evenzeer af, soms letterlijk, zoals bij André Cools. ![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
![]() Giserke, dit heeft helemaal niets te zien met 'NVA nekken' zoals onderstaande tekst op de website van Verstrepen aanduidt: Politieke zendtijd op VRT afschaffen Het voorstel van de openVLD om politieke uitzendingen op de openbare omroep af te schaffen zullen wij natuurlijk steunen. In de commissie media van het Vlaams Parlement heb ik al meerdere keren gepleit om uitzendingen door derden te stoppen. Politieke uitzendingen op een openbare omroep zijn niet meer van deze tijd, alsook socio-economische of religieuze uitzendingen. Het VB is voorstander van de mogelijkheid dat al deze groepen, incluis politieke partijen, via eigen digitale of internetkanalen hun boodschappen uitzenden. Op deze manier heeft de burger duidelijkheid over de herkomst van de inhoud en propaganda. Citaat:
2) En wat is er nu zo asociaal aan een internetkanaal? Iedereen kan tegenwoordig zich ook bekend maken op internet 24 u op 24, wereldwijd en dat tegen een minimale prijs! Jij en ik en iedereen kunnen hier deelnemen aan een discussie, ongehinderd en gratis. En iedereen kan dat volgen. Men moet kunnen lezen om te weten wat op een pamflet staat, waardoor mensen die niet kunnen lezen het 'recht op informatie geschonden' wordt. En tegenwoordig moet men ook liefst iets afweten van de computer om te weten wat het internet gebeurt en daaraan deel te nemen. De tijd staat niet stil! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zal het aantal verkiezingsuitzendingen niet meer of minder in aantal zijn dan vroeger en dat wordt verdeeld over de getalsterkte van de formaties, dus denk ik dat met die 37 (kan er één meer of minder zijn) zetels in het Vlaams Parlement ruim voldoende moet zijn om N-VA ook wat uitzendingstijd te geven. Robert, ik denk nu wel dat er daar altijd wel enig overleg over zal geweest zijn vanop het moment dat er een kartel gevormd werd. Ik bedoel maar: N-VA kan toch moeilijk krak het omgekeerde gaan vertellen van CD&V als ze er mee in kartel zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed: wie iets wil van een ander, zal er altijd een prijs voor betalen. Het is maar de vraag hoeveel de N-VA wil geven om iets te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Kort samengevat: Het VB heeft er mede voor gezorgd dat een lijst zoveel zendtijd krijgt als haar echte electorale gewicht ongeacht het aantal satelietpartijtjes.
Goed zo.... Dat is heel wat anders dan het goedkeuren van een nota waarbij de VRT zichzelf en al haar medewerkers openlijk de antidemocratische plicht oplegt om één bepaalde oppositiepartij niet alleen in zendtijd maar ook in behandeling te mogen discrimineren.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 april 2007 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() de n-va is de stoephoer van paars. In brussel, in hoboken in deurne...in borgerhout verdedigen ze zelfs vurig het koningshui, op vlaams niveau. En dan verwacht dat minipartijtje dat zelfs de PVDA boven het VB verkiest dat het Vb hen als sattelitietpartij van de belgicistsche cdenv hen en spirit nog eens zendtijd gaat bezorgen.
jawadde; terwijl Dewever morel een hoer noemt op antenne en het VB electoraat een mesthoop. Een goede zet van het VB. Een lijst = 1 spotje. Of gaat de n-va nog een keer beloven in een regering te stappen als b-h-v niet gesplitst is? Of nog een keertje nooit met de spa? De n-va verkiest zelfs de stalinisten boven medeflaminganten en collaboreert overal met paars en belgicsten en dan zou het VB die prutsaanhangsels( spirit en n-va) van belgicistische partijen nog eens aan zendtijd moeten helpen. Waarom zou de n-va overigens zendtijd moeten krijgen als ze toch EEN fractie gaat vormen met de tsjeven. Dat is compleet absurd. En daarbij de tsjveen zullen wel wat zendtijd afstaan niet waar. ![]() Je moet overigens maar durven het Vb dat te verwijten terwijl de n-va dag in dag uit overal vlaamse voorstellen van het VB samen met paars wegstemd. het Vb stemt overigens wel mee als het in belang van vlaanderen is. Denken we maar aan het wetsvoorstel van sauwens en inzake directe democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze vormen dus een formatie één partij. In de peilingen worden ze toch ook samen geteld. Blijkbaar enkel apart als het hen goed uitkomt. In het fed parlement vormen ze één fractie. Dat is duidelijk. Daus moet de cdenv maar ruimte voorzien voor n-va kandidaten in haar spotjes. Dit is toch wel de grootste grap. Het VB verwijten ( wat ze niet doet) terwijl de n-va dit elke dag opnieuw WEL doet nl collaboreren en plat op de buik gaan voor paars. Ik vond het vroeger als absurd dat formaties die inpeilingen als één partij gemeten worden dat die dan part clipjes gaan uitzenden. Als ze dan nog eens één fractie vormen late en één minimalistsich programma hebben dan wordt het al helemaal bedriegelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nu eens een post neergezet zoals de meerderheid van de VB adepten hier wekelijks ze neerzetten aan het aders van de N-VA. We zien plots dat het kot te klein is. Laatst gewijzigd door giserke : 7 april 2007 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
N-VA en Vlaams Belang, die toch zelf maar al een beperkt deel van het politiek landschap vormen, vechten over ALLES. En dat is natuurlijk fantastisch voor het behoud van het status quo. Zou er niet beter ook een soort manifest van Vlaamse eenheid zijn met een paar basispunten dat ALLE Vlaamsnationalisten ondertekenen (linksen, rechtsen, grootnederlandes,...) Nee sorry, dit maakt me kregelig. ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |