Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet dit gezin terugkeren?
Ja 18 45,00%
Nee 22 55,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 23:13   #81
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

dat ze maar gauw gaan profiteren, stelen en zich voortplanten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 23:15   #82
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus iedereen die zich 7 jaar goed kan wegsteken,en het geluk heeft om goed te kunnen leren mag hier in het paradijs België blijven,zelfs al hebben ze 7 jaar onze wetten verkracht Goe gezig.......
We maken er inderdaad een spel van: wie het langst kan blijven, krijgt de prijs! Zijnde een verblijfsvergunning en voor wie het het langste volhoudt: de Belgische nationaliteit er extra bovenop!

Lijkt me eerder een afvallingsrace, of een wedstrijd paalzitten. Kan het nog absurder?
Oud 2 april 2007, 23:46   #83
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Heu, men mag geen waardeoordeel op mensen zetten, tenzij je poco genoeg bent.
Ik vind een waardeoordeel op mensen altijd pervers. Wat "poco" daar mee te maken heeft?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 23:49   #84
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik vind een waardeoordeel op mensen altijd pervers. Wat "poco" daar mee te maken heeft?
Wel het zijn de poco's (politiek correcten) die bepaalde mensen een meerwaarde toekennen.
Oud 3 april 2007, 07:17   #85
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Toen ik hem nl. een aantal mantelpakjes wou meegeven voor zijn echtgenote vond hij toch dat die éne rok wel wat tekort was!
(het ging over meer dan 3000 euro aan zeer kwalitatieve kleding die voor mij te klein was!). Maar ja! een rokje (met bijpassende vest) tot net boven de knieën - zoiets dr�*�*g je toch niet als illegaal nietwaar?

Enfin, nu Kosovo aan de "etnische Albanezen" zal toebehoren, veronderstel ik niet dat ze verder asiel zullen krijgen, en zullen ze hun Belgische familieleden hier wel moeten achterlaten?
Enig idee hoeveel vrouwen er van hun Belgische man geen rokjes mogen dragen of gedecolleteerd rondlopen?
Nu mogen je 'mantelpakjes' nog ooit 10.000eur waard geweest zijn, als ze me niet aanstaan zou je ze ook kunnen steken waar de zon niet schijnt. Enig verschil, ik zou ze beleefd meenemen en dan in de zak voor spullenhulp steken, hij zei je nog eerlijk dat hij dat rokje liever niet meenam.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 09:04   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ho maar hij heeft het rokje meegenomen hoor, ik moest gewoon eerst duidelijk laten zien hoe lang het is.
En nee ik zou ook geen kleding aannemen die ik niet wens, maar ik ben dan ook niet illegaal en heb wèl een inkomen.
Indien ik géén inkomen heb en geen nagel om in mijn gat te krabben, dan zal ik weldegelijk dragen wat men mij geeft en ga ik niet muzzelen om de lengte van een rok van een merkpakje.

En "hoeveel mannen niet willen dat hun vrouw met een rok rondlopen"? nee dat weet ik niet.
De vrouwen die IK ken kiezen allemaal zelf wat ze willen dragen. u komt waarschijnlijk uit een ander milieu.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 09:07.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 09:40   #87
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

En "hoeveel mannen niet willen dat hun vrouw met een rok rondlopen"? nee dat weet ik niet.
De vrouwen die IK ken kiezen allemaal zelf wat ze willen dragen. u komt waarschijnlijk uit een ander milieu.
Yep... jij weet perfect hoe elk gezin draait, 'je weet niet wat er tussen 4 muren gebeurd' en 'ieder huisje heeft zijn kruisje' heb je toch ook al es gehoord? En ze is daar weer hoor, ik ben marginaal nee, ik kom veel buiten en heb contact met heel veel mensen, zit al sinds mijn 17de in de 'commerce' en om de een of andere reden zijn er heel veel mensen (vrouwen) die nogal gemakkelijk open over hun relatie/huwelijk met mij praten. Jij hebt die eigenschap blijkbaar niet en circuleert in dat wereldje van 'schone schijn'.
Oud 3 april 2007, 09:47   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Och wat zijn we toch weer vriendelijk vandaag. Ik vermeld dat ik waarschijnlijk in een "ander" milieu zit en jij weet me onmiddellijk al te vertellen in WELK milieu ik zit! Als dat geen mirakel is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 april 2007, 09:53   #89
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Och wat zijn we toch weer vriendelijk vandaag. Ik vermeld dat ik waarschijnlijk in een "ander" milieu zit en jij weet me onmiddellijk al te vertellen in WELK milieu ik zit! Als dat geen mirakel is.
Circe, het is niet de eerste keer dat je laat uitschijnen dat je uit een 'beter' milieu komt dan ik, of ten minste, meent te komen. Ik kom om professionele redenen in alle lagen van de samenleving, ik kan boeken schrijven over wat ik daar meegemaakt heb en nog meemaak. Soms om plat te liggen van het lachen en soms om te huilen.
Oud 3 april 2007, 10:08   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Laya je lult. Ik weet niet uit welk milieu jij komt dus kan ik evenmin weten of "mijn milieu" beter is.
Maar soit:

On topic:

"Dochter kan blijven met studentenvisum, rest Kazachs gezin niet"
Een slechte opvolging door de lokale besturen van de bevelen vanuit Dienst Vreemdelingenzaken zorgt voor tragedies zoals bij het Kazachse gezin in Blankenberge. Dat stelt Freddy Roosemont, directeur-generaal bij DVZ, in gesprek met De Morgen. Volgens hem kan de oudste dochter blijven met een studentenvisum, maar moet de rest van het gezin terug.

http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/....bron=homeArt2

zo. opgelost dus.

Oud 3 april 2007, 10:51   #91
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Mss beter eens de vraag stellen;wie is hier de hoofdschuldigen?Juist,steeds opnieuw dezelfde.Men laat maar toe,men laat maar begaan en dan tja,natuurlijk komt er tot en met verzet van jan en alleman want ze zitten hier dan al 7j enz.......rooffllll.
Zeven jaar. Heb je er enig idee van hoe lang zoiets is ? Om met schrik te leven, om te *hopen* dat ze je gaan binnenlaten in een land waar ze wel veel hebben ? Waar je kinderen veel kansen krijgen ?

Citaat:
En laat je de ene toe dan moet je ook de andere toelaten.
Mijn mening;ze zijn hier illegaal binnen gekomen en je weet wat dat betekent en ook al zit je hier al 20J lang,dit is nog steeds geen reden om die andere reden van de tafel te vegen.
Belachelijk. Ze zijn niet illegaal binnengekomen. Hoe doe je dat, illegaal binnenkomen ? Je hebt geen visum nodig om naar België te reizen... Tenzij het verstekelingen waren (wat niet zo is), vraag ik me af hoe ze dan illegaal zijn binnengekomen ? Ze zijn gewoon naar hier gekomen en hebben gevraagd of ze mochten blijven. "Eens denken" zei België, "Maar blijf ondertussen, terwijl we denken". En ze dachten zeven jaar na.

Citaat:
Van mij moesten ze ook vertrekken;illegaal is illegaal en er is geen oorlog in hun land.Ze moeten hun eigen land mee helpen beter maken enz....En niet vlug naar een ander land gaan omdat het hier beter is en ze dan onplaats van hier hun geld te spenderen hun geld opsturen naar hun ouders en andere in hun eigen land,ts.
Ik quote een "medestander" van je: Vanwaar halen ze dat geld ? Ik zie daar een gitaar, een computer, toch een aangename plek om te wonen. Hebben ze die computer, gitaar, kamer in Kazachstan gekocht ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:01   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn gewoon naar hier gekomen en hebben gevraagd of ze mochten blijven. "Eens denken" zei België, "Maar blijf ondertussen, terwijl we denken". En ze dachten zeven jaar na.
Je bent verkeerd geinformeerd. reeds in 2001 (nu zes!!! jaar geleden) zei België dat ze NIET mochten blijven en terug moesten.

Dus die zes jaar in angst moeten leven hebben ze zichzelf aangedaan, vermits ze de Belgische wetgeving aan hun laars hebben gelapt.

Nu, anderzijds vind ik die asielwetten gewoonweg verwarrend.
A- je moet weg, maar als je toch blijft dan mogen je kinderen hier naar school en B- als je niet weggaat nadat we je gezegd hebben dat je weg moest gaan, dan mag je bij ons om eten komen!

Dit lijkt op: je mag niet stelen, maar als je toch wil inbreken zeg dan wanneer dan zullen we de deur openlaten.

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2007 om 11:07.
Oud 3 april 2007, 11:47   #93
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je bent verkeerd geinformeerd. reeds in 2001 (nu zes!!! jaar geleden) zei België dat ze NIET mochten blijven en terug moesten.

Dus die zes jaar in angst moeten leven hebben ze zichzelf aangedaan, vermits ze de Belgische wetgeving aan hun laars hebben gelapt.

Nu, anderzijds vind ik die asielwetten gewoonweg verwarrend.
A- je moet weg, maar als je toch blijft dan mogen je kinderen hier naar school en B- als je niet weggaat nadat we je gezegd hebben dat je weg moest gaan, dan mag je bij ons om eten komen!

Dit lijkt op: je mag niet stelen, maar als je toch wil inbreken zeg dan wanneer dan zullen we de deur openlaten.
Oké, dat zou kunnen. Dan ben ik verkeerd ingelicht. Maar dat doet niet af aan het feit dat Marlboro volkomen naast de kwestie reageert als hij zegt dat het hun eigen fout is, en dat ze hier "illegaal zijn binnengekomen".

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 3 april 2007 om 11:48.
Oud 3 april 2007, 11:52   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Oké, dat zou kunnen. Dan ben ik verkeerd ingelicht. Maar dat doet niet af aan het feit dat Marlboro volkomen naast de kwestie reageert als hij zegt dat het hun eigen fout is, en dat ze hier "illegaal zijn binnengekomen".
Vermits hun asielaanvraag niet werd weerhouden, mag je er toch van uit gaan dat deze mensen bewust een vluchtelingenstatus wilden, terwijl ze helemaal geen vluchtelingen zijn of waren.

Zoiets heet "proberen gaat mee", maar als het niet lukt moet je ook niet zeuren.

Oud 3 april 2007, 12:00   #95
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vermits hun asielaanvraag niet werd weerhouden, mag je er toch van uit gaan dat deze mensen bewust een vluchtelingenstatus wilden, terwijl ze helemaal geen vluchtelingen zijn of waren.

Zoiets heet "proberen gaat mee", maar als het niet lukt moet je ook niet zeuren.
Circe, dat is niet waar. Ze kunnen toch naar hier gekomen zijn vanwege de etnische spanningen in Kazachstan (of jij dat nu belangrijk genoeg vindt of niet, doet er even niet toe), en zochten hun heil in een land waar er wel mogelijkheden zijn. Ze vragen of ze mogen blijven, en na een jaar (wat ik nog lang vind), krijgen ze te horen dat het uiteindelijk nee is, maar als ze blijven, dat dat ook kan. Dan wel als illegalen.
Dan zijn ze nú illegaal (voor zover een mens illegaal kan zijn), maar toen ze binnenkwamen niet. Dat is mijn punt.
Oud 3 april 2007, 12:23   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Iemand is illegaal als hij onwettig aanwezig is in een land.

Waar jij het uithaalt dat "ze mogen blijven maar dan als illegaal" is me een raadsel.

Iets dat illegaal is, mag volgens mij nog steeds niet, but correct me if I'm wrong.

Oud 3 april 2007, 12:30   #97
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Lol, dus heel Afrika of weet ik veel naar hier laten komen?
De grootste vluchtelingenstromen vinden plaats in het zuiden zelf, naar buurlanden van het door bijv. hongersnood of burgeroorlog geteisterde thuisland.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 13:15   #98
Ozymandias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Iemand is illegaal als hij onwettig aanwezig is in een land.

Waar jij het uithaalt dat "ze mogen blijven maar dan als illegaal" is me een raadsel.

Iets dat illegaal is, mag volgens mij nog steeds niet, but correct me if I'm wrong.
Pff, circe. Ik heb het je al enkele keren gezegd, maar je blijft het telkens opnieuw doen. Je maakt zijstappen in het reageren op een zijstap, en daar ga je dan nog even van afwijken... Je reageert nu op één zin uit mijn reactie op jouw reactie op één zin. Dat noem ik niet discussiëren, dat noem ik verengen om me (hopelijk) iets te laten zeggen wat ik niet wil zeggen.
Oud 3 april 2007, 13:57   #99
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
De grootste vluchtelingenstromen vinden plaats in het zuiden zelf, naar buurlanden van het door bijv. hongersnood of burgeroorlog geteisterde thuisland.
Ja en? Uw punt is?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:49   #100
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Dochter kan blijven met studentenvisum, rest Kazachs gezin niet"

zo. opgelost dus.
Wat is er precies opgelost?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be