![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=c-gsVXP8XE0
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Laten we blij zijn met elkaar" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Je bent soms vermoeiend. ![]()
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon enkel de vraag :tot wanneer Brussel kon Brussel nog een echte "Vlaamse stad" genoemd worden. Citaat:
Pff, dan heb ik liever Sandra Kim of Samoni, Franstalige (!) inzendingen die resp. eerste of tweede plaats haalden (na Turkije en voor Tatu uit Rusland!) Sergio, de missing link tussen aap en mens, was ook wel goed.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is toch echt NL hoor! ![]() Ze heeft het inderdaad niet goed gedaan. Ik vond het liedje opzich wel leuk, maar ze zong het niet goed. Slechter dan de Franse dame was 't niet, maar 't kon vele malen beter. Nederland had trouwens ook een slechte deelnemer, we hadden de beste uit drie slechte gekozen. In Nederland waagt geen enkele BN'er zich aan het Songfestival omdat het kamikaze voor je carrière is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Maar vroeger dus wel: http://www.taalrespect.be/archives/2...-la-mme-chose/ ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Kan iemand deze vergeten?
De Vlaamse Leeuw Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw. Al dreigen zij zijn vrijheid, met kluisters en geschreeuw. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan. De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan. De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar. Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Hij strijdt nu duizend jaren, voor vrijheid, land en God. En nog zijn zijner krachten, in al haar jeugdgenot. Als ze hem machtloos denken, en tergen met een schop. Dan richt hij zich bedreigend, en vreeslijk voor hen op. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Wee hem, de onbezonnen', die vals en vol verraad, de Vlaamse Leeuw komt strelen, en trouweloos hem slaat. Geen enkle handbeweging, die hij uit 't oog verliest: en voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Het wraaksein is gegeven, Hij is hun tergen moe; met vuur in 't oog, met woede, springt hij den vijand toe. Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk, en zegepralend grijnst hij, op 's vijands trillend lijk. Ze zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Helaas, de Vlaamse leeuw is zowel muzikaal als tekstueel een wangedrocht. Het Wilhelmus is tenminste de naam muziek of lied waardig.
Vlaanderen moet eens aan een nieuw volkslied werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Mooi lied, mooie tekst, wel niet van het vrolijkste ooit
De roos Lennaert Nijgh / Boudewijn de Groot Ik heb een lange reis gemaakt en nu ik halverwege ben moet ik de weg zijn kwijtgeraakt in het donker woud dat ik niet ken. Daar voor me steken op een muur gebroken scherven glas omhoog van flessen, ooit gevuld met wijn. Het is wel een bitter lot zo droog en zo vijandig scherp te zijn. Er is een deur die openstaat ik ga er in een droom doorheen. Een pad door groene tuinen gaat als in een doolhof nergens heen. Bij vijvers stil en bodemloos, in het midden van een scherpe ring, van doorns onmeedogenloos, bloeit in de groene schemering de roos, de rode roos. Nooit was een geur zo zoet en nooit een huid zo zacht. En nooit zo rood de druppels bloed in het groene gras die nacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Het lied over iname van de briel
http://ingeb.org/songs/innaamv2.mid Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Piet Hein : 7 april 2007 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |