![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() "Schnappi das kleine Krokodil" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] ups.com... > > Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > > > TON DAMEN > > > > AMSTERDAM - Parkeerders in Amsterdam moeten in de toekomst mogelijk > hun kenteken bij de parkeerzuil intoetsen om te zien welk tarief ze > betalen. Op die manier denkt de gemeente zware, grote en vervuilende > personenauto's extra te kunnen laten betalen. En waarom niet ook de véél grotere, véél zwaardere, véél vervuilender bestelwagens aanpakken? |
![]() |
#82 |
|
![]() "Peter Manders" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > On 04 Apr 2007 17:21:27 GMT, [email protected] wrote: > > >In nl.auto Havel <[email protected]> wrote: > >> En dan nog met droge ogen beweren dat jij objectief oordeelt en je > >> eigen > >> mening niet opdringt. Of is dit humeuristisch bedoeld? > > > >Hoe oneens we het wellicht met deze mening van peter eens zijn, volgens > >mij is dit wel zijn mening en niet een observatie. Dat juich ik opzich > >toe. Overigens lijkt het mij beter om juist een limiet aan de tijd dat je > >parkeert in te stellen, dat is goed voor de doortsroming in dit soort > >gebieden. > > Even vloeken in de kerk: korter parkeren geeft meer bewegingen en dus > meer vervuiling. Een korte maximale parkeerduur is daarom > anti-milieu... Goed gezien. Het zelfde geldt voor alle maatregelen die de doorstroming van het verkeer beperken en daarmee de reisduur verlengen, dan wel de te rijden afstand vergroten. |
![]() |
#83 |
|
![]() On 4 apr, 22:48, de ecofascist "Willem-Jan Markerink"
<[email protected]> wrote: > " > > Trouwens wel aardig, met een beetje juridische creativiteit kan ik tzt > aldus ook LPG-boost op diesel afdwingen, als zijnde fiscaal gelijk aan de > schoonste diesel-norm.... ![]() > Dat roep je nu al jaren. Tot nu toe is dat alleen nog maar bij borrelpraat gebleven en jou kennende zal het daar wel bij blijven. Je bent al net zo'n juridisch wonder als de w*rkschuwe Sjurdjen uit Zwolle Zuid. |
![]() |
#84 |
|
![]() ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >>> Tja of je gaat gewoon NIET naar Amsterdam maar doet je inkopen >>> voortaan ergens waar je zonder gezeik gratis mag parkeren. > >> Inderdaad. Ik had toch al een hekel aan Amsterdam en kom daar zo >> weinig mogelijk. > > Ze maken het inderdaad wel steeds onaantrekkelijker. Amsterdam heeft een > ontzettend mooie binnenstad. dat vergeten we wel eens. Er zijn meer mooie > Europese steden Berlijn, Wenen, Maastricht en Praag om maar wat te noemen. > Maar een blik op zaken als Oslo of Madrid leert dat er ook veel steden > zijn die echt niet aan Amsterdam kunnen tippen. Niet voor niets komen uit > de hele wereld toeristen naar Amsterdam. Amsterdam kan niet tippen aan Leiden of Gouda. Maar ja, da's niet zo bekend hè, en heeft geen Enne Frenk House |
![]() |
#85 |
|
![]() "Schnappi das kleine Krokodil" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] ups.com... > > Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > > > TON DAMEN > > > > AMSTERDAM - Parkeerders in Amsterdam moeten in de toekomst mogelijk > hun kenteken bij de parkeerzuil intoetsen om te zien welk tarief ze > betalen. Op die manier denkt de gemeente zware, grote en vervuilende > personenauto's extra te kunnen laten betalen. In Londen heb je de congestion charge en het feit dat je met een zwaar voertuig of scheurijzer het dubbele parkeertarief betaalt. "Groene" auto's mogen gratis parkeren in bepaalde gedeelten. Toch armelijk beleid in Amsterdam. http://www.cclondon.com/ http://www.ticketbusters.co.uk/ A. |
![]() |
#86 |
|
![]() "Onder het plaveisel het moeras" <[email protected]> wrote in
news:[email protected] oups.com: > On 4 apr, 22:48, de ecofascist "Willem-Jan Markerink" > <[email protected]> wrote: >> " >> >> Trouwens wel aardig, met een beetje juridische creativiteit kan ik tzt >> aldus ook LPG-boost op diesel afdwingen, als zijnde fiscaal gelijk aan de >> schoonste diesel-norm.... ![]() >> > > Dat roep je nu al jaren. Kun je nagaan hoe lang deze zeer groene technologie al voorhanden is, en op affreuze wijze genegeerd en gefrustreerd wordt door het ecofascistisch industrieel complex. > Tot nu toe is dat alleen nog maar bij > borrelpraat gebleven en jou kennende zal het daar wel bij blijven. > Je bent al net zo'n juridisch wonder als de w*rkschuwe Sjurdjen uit > Zwolle Zuid. > > -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#87 |
|
![]() "Anneke.A" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]. .. > > "Schnappi das kleine Krokodil" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] ups.com... > > > > Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > > > > > > TON DAMEN > > > > > > > > AMSTERDAM - Parkeerders in Amsterdam moeten in de toekomst mogelijk > > hun kenteken bij de parkeerzuil intoetsen om te zien welk tarief ze > > betalen. Op die manier denkt de gemeente zware, grote en vervuilende > > personenauto's extra te kunnen laten betalen. > > In Londen heb je de congestion charge en het feit dat je met een zwaar > voertuig of scheurijzer het dubbele parkeertarief betaalt. "Groene" auto's > mogen gratis parkeren in bepaalde gedeelten. Toch armelijk beleid in > Amsterdam. Armelijk beleid in Londen bedoel je, neem ik aan. |
![]() |
#88 |
|
![]() In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote:
> Kun je nagaan hoe lang deze zeer groene technologie al voorhanden is, en op > affreuze wijze genegeerd en gefrustreerd wordt door het ecofascistisch > industrieel complex. Ik hoop binnen nu en een jaar actief achter LPG injectie aan te gaan (er zijn eerst een paar hordes op gebied van opleiding en werk die ik wil nemen zonder me ondertussen extra problemen op de hals te halen). Jij lijkt me daarentegen de ideale persoon om een LPG tankje achterin te leggen. Je hebt het geld en de kennis danwel kunt erover beschikken en je hebt zo te lezen zeker de motivatie om deze strijd aan te gaan. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#89 |
|
![]() In nl.auto peter <[email protected]> wrote:
> Helaas komt een groot deel om te blowen en andere genotmiddelen tot > zich te nemen. Amsterdam heeft een heel merkwaardige reputatie in de > wereld. Jammer van zo'n mooie stad. Op dezelfde manier komen er ook veel mensen om de wallen te zien, een paar kleine houte klompjes te kopen voor thuis op de schoorsteenmantel, of de Dam, Nemo, het rijksmuseum, het sexmuseum (veel metropolen hebben er kennelijk zo-een, zelfs Praag), of nouja, noem het maar op allemaal. Veel toeristensteden zijn op enige wijze wel verloederd te noemen. Cultuurpessimisten zouden in het geval van Amsterdam de multiculturele samenleving (die daar al een paar eeuwen is uitgeprobeerd) de schuld kunnen geven, maar ik hou het net als jij (?) gewoon op de vreemde Amsterdammers en het rare volk dat ze aantrekken ![]() Overigens informeren sommige Duitsers waar ik mee chat wel eens naar het softdrugsbeleid hier, en willen daar dan ook wel eens mee in aanraking komen, maar er is nooit speciaal een behoefte om dat in Amsterdam te doen. Ik denk dat een gemiddelde verstandige toerist ook wel doorheeft dat er meer is dan een ultra-toeristische hoofdstad. Ik zou als ik mensen wat moest laten zien eerder naar Haarlem, Den Haag en/of Delft gaan. Prima historisch verantwoord, een stuk aangenamer leefklimaat, terwijl Den Haag ook bij uitstek iets internationaals uitstraalt. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#90 |
|
![]() [email protected] wrote in
news:[email protected]: > In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote: >> Kun je nagaan hoe lang deze zeer groene technologie al voorhanden is, >> en op affreuze wijze genegeerd en gefrustreerd wordt door het >> ecofascistisch industrieel complex. > > Ik hoop binnen nu en een jaar actief achter LPG injectie aan te gaan (er > zijn eerst een paar hordes op gebied van opleiding en werk die ik wil > nemen zonder me ondertussen extra problemen op de hals te halen). Jij > lijkt me daarentegen de ideale persoon om een LPG tankje achterin te > leggen. Je hebt het geld en de kennis danwel kunt erover beschikken en > je hebt zo te lezen zeker de motivatie om deze strijd aan te gaan. > Mijn energie richt zich momenteel hoofdzakelijk op een dieselombouw in een vehikel van voor 1/1/1980.... ![]() (daarbovenop is LPG-boost niet uitgesloten, maar de motor in kwestie bevat naast een puike failsafe mode nogal wat regelelektronica, en de fabrikant is niet al te happig op individuele/custom programmering) Overigens: Webasto/Vaillant heeft voor 2010 een brandstofcel op stapel staan die op diesel draait (keramisch, geen membraan (SOFC/Solid Oxid Fuel Cell), en procestemperatuur van 1000C, bij een verwacht vermogen van 5kW) (en als aardig alternatief tot die tijd: Truma wil in 2008 al een 250W brandstofcel op propaan lanceren....dan wordt die LPG-boost nog wat interessanter.... ![]() -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#91 |
|
![]() "yew betcha" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Hieke wrote: > > > Het gaat Herbert en co. er om de wurgband van de eigen ziekelijke jaloezie > > wat losser te maken. > > Vandaar termen als "asobak", aso-rijders en ecofascist. > > Wie de PvdA ongunstig gezind is, moet deze kamikaze-acties juist van > harte toejuichen! Dit is het beste nieuws dat je kunt horen! Nou ja, op > één na beste misschien: de bekendmaking na dat drs. H. Kuiling (45) de > nieuwe Wethouder van Verkeer wordt, zou wel eens de allergrootste klap > kunnen zijn. > > De hoofdstad heeft net al de grap achter de rug van het belasten van > parkeergarages: er lag een voorstel om mensen die een garage hebben waar > meer dan één auto in kan, te dwingen die te laten delen met de buren en > ook belasting te heffen op alle inpandige parkeerplaatsen. > > Er stak toen een klein stormpje op ("dit komt neer op onteigening!"). > Vervolgens werd het voorstel van het Stadsdeel Centrum, met uiteraard > met de PvdA in de hoofdrol, afgeblazen. > > Wat natuurlijk heel erg jammer is voor al die ambtenaren die daar > werken. Al die prachtige vergunningen, gaan zo in rook op. Je bedoelt er was geen geld voor om ze te onteigenen. Als ik daar een paar garages had verhuurde ik de boel. A. |
![]() |
#92 |
|
![]() In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote:
> Mijn energie richt zich momenteel hoofdzakelijk op een dieselombouw in een > vehikel van voor 1/1/1980.... ![]() > (daarbovenop is LPG-boost niet uitgesloten, maar de motor in kwestie bevat > naast een puike failsafe mode nogal wat regelelektronica, en de fabrikant is > niet al te happig op individuele/custom programmering) Maar die zal over een half jaartje wel klaar zijn toch? Dan zit je dringend verlegen om een nieuw project ![]() -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#93 |
|
![]() > Ik denk dat een gemiddelde verstandige toerist ook wel doorheeft dat > er meer is dan een ultra-toeristische hoofdstad. Ik zou als ik mensen > wat moest laten zien eerder naar Haarlem, Den Haag en/of Delft gaan. > Prima historisch verantwoord, een stuk aangenamer leefklimaat, > terwijl Den Haag ook bij uitstek iets internationaals uitstraalt. Delft is mooi, maar ook daar slipt de zaak al te vaak dicht met files. Toen ik nog in de regio Utrecht woonde, meende ik altijd dat die Maastrichte trots een soort Limburgse zelfverheerlijking was om een minderwaardigheidcomplex te compenseren. Maar sinds ik in het zuiden woon, ben ik daar heen snel van teruggekomen. |
![]() |
#94 |
|
![]() In nl.auto .Peter <[email protected]> wrote:
>> Ik denk dat een gemiddelde verstandige toerist ook wel doorheeft dat >> er meer is dan een ultra-toeristische hoofdstad. Ik zou als ik mensen >> wat moest laten zien eerder naar Haarlem, Den Haag en/of Delft gaan. >> Prima historisch verantwoord, een stuk aangenamer leefklimaat, >> terwijl Den Haag ook bij uitstek iets internationaals uitstraalt. > Delft is mooi, maar ook daar slipt de zaak al te vaak dicht met files. Toen > ik nog in de regio Utrecht woonde, meende ik altijd dat die Maastrichte > trots een soort Limburgse zelfverheerlijking was om een > minderwaardigheidcomplex te compenseren. Maar sinds ik in het zuiden woon, > ben ik daar heen snel van teruggekomen. Maastricht is inderdaad erg mooi. Wat Delft betreft: de Voorhof is prima met de auto te doen, en de binnenstad is klein genoeg om niet met de auto te hoeven doen. Winkelen doe ik er verder niet, maar toeristje spelen zal uitstekend gaan zonder op elke hoek een junk of dealer of zakkenroller. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#95 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > ".Peter" <[email protected]> wrote in news:GTMQh.512$Br.387 > @fe50.usenetserver.com: > >> >>> Een ambtenaar van Herrema wist in de RAI te vertellen dat de >>> technische mogelijkheden voor verschillende parkeertarieven per auto >>> er al zijn. Parkeerders moeten in het gedifferentieerde >>> tarievensysteem bij de parkeerpalen eerst het kenteken van hun auto >>> invoeren alvorens geld in de meter te doen of te chippen. De >>> Rijksdienst voor het Wegverkeer kan via het kenteken de informatie >>> over het type auto en de motor leveren. >> >> Zo zie je maar, elke staatsregistratie van gegevens zal uiteindelijk voor >> geheel andere doeleinden gebruikt worden dan in eerste instantie beweerd. >> >> >> >> > > Ben benieuwd of de afdeling persoonsbeveiliging bij justitie/BZ hier al > hoofdpijn van heeft....die kentekens worden namelijk angstvallig uit het > RDW- > systeem gehouden.... ![]() > > Ik zie trouwens nog een aardig juridisch aangrijpingspunt: buitenlandse > kentekens. > Met beroep op 'gelijke monniken, gelijke kappen' kan men die niet > categorisch > als vuil inschalen.... Dat is al eerder fout gegaan met buitenlanders en gemeentes die parkeergeld graaien. Rotterdam vereist ook een Nederlandse chipkaart om de betaling te verrichten... en ze mogen het ook nog van de rechter. |
![]() |
#96 |
|
![]() [email protected]:
>Maastricht is inderdaad erg mooi Dat wel, maar het zou met niet verbazen als er verhoudingsgewijs meer junks zouden zitten dan in Amsterdam. -- peter |
![]() |
#97 |
|
![]() "Dixit" <[email protected]> schreef in
news:[email protected]: >> ".Peter" <[email protected]> wrote in >> news:GTMQh.512$Br.387 @fe50.usenetserver.com: >> >> Ik zie trouwens nog een aardig juridisch aangrijpingspunt: >> buitenlandse kentekens. >> Met beroep op 'gelijke monniken, gelijke kappen' kan men die niet >> categorisch >> als vuil inschalen.... > > Dat is al eerder fout gegaan met buitenlanders en gemeentes die > parkeergeld graaien. > Rotterdam vereist ook een Nederlandse chipkaart om de betaling te > verrichten... en ze mogen het ook nog van de rechter. In Leiden kon je alleen betalen met een rekeninggebonden chipkaart, dat vond de rechter niet goed. In Rotterdam kon je ook met een niet- rekeninggbonden chipkaart betalen. (LJN: AZ3612) Ruitenheer |
![]() |
#98 |
|
![]() In nl.auto peter <[email protected]> wrote:
> [email protected]: >>Maastricht is inderdaad erg mooi > Dat wel, maar het zou met niet verbazen als er verhoudingsgewijs meer > junks zouden zitten dan in Amsterdam. Daar hebben ze Heerlen al voor... -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#99 |
|
![]() [email protected] wrote in
news:[email protected]: > In nl.auto Willem-Jan Markerink <[email protected]> wrote: >> Mijn energie richt zich momenteel hoofdzakelijk op een dieselombouw in >> een vehikel van voor 1/1/1980.... ![]() >> (daarbovenop is LPG-boost niet uitgesloten, maar de motor in kwestie >> bevat naast een puike failsafe mode nogal wat regelelektronica, en de >> fabrikant is niet al te happig op individuele/custom programmering) > > Maar die zal over een half jaartje wel klaar zijn toch? Nee, want het onderhavige voertuig is in vroegere bouwjaren dermate zeldzaam dat ik bij de keus van voor 1/1/1980 nogal wat roest op de koop toe moest nemen, dus dat moet dan tzt ook nog onder handen genomen worden.... ![]() (vanwege de roest/restauratie onttrekt het zich anderzijds ook wat meer aan de automotive historische verantwoording om het 100% intact te houden, iets dat waartoe ik met 2 andere exemplaren wel meer gedwongen ben, dus het is een tweesnijdend zwaard) (een wel historisch verantwoorde ombouw is middels een Jaguar V12, weliswaar destijds nooit gebouwd, maar wel op de tekentafel verschenen.... ![]() (alleen nog zien of we daarin genoeg brandstoftanks kunnen knutselen, anders wordt het voor lange afstands rallyes wat behelpen.... ![]() (maar op verhoging van de aslast naar 3x 2500kg zit ik ook nog te vlassen.... ![]() mogelijk zijn) > Dan zit je > dringend verlegen om een nieuw project ![]() -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |