Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2007, 19:57   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht

Er zijn geen echte Brusselaars meer,alleen geimporteerde!
Bon, zelf ben ik natuurlijk wèl een geïmporteerde Brusselaar, maar de helft van mijn collega's en een meerderheid van mijn leerlingen zijn dat niet, noch de bakker op de hoek, noch de krantenboer van een paar huizen verder, noch de conciërge van het appartementsgebouw hiernaast, noch de mevrouw van de viswinkel in de straat links.

En de meeste caissières van de Delhaize waar ik gewoonlijk ga, de bediendes van de bibliotheek, de postbode en de wijkagent, de apotheker, de beenhouwer, de schoenmaker, de clochard in 't parkske een beetje verder, de mannen van de plantsoendienst, ... dat zijn toch ook allemaal 'èchte Brusselaars', hoor.

OK, ik heb ook buren van Spaanse afkomst, en mijn huisbaas komt uit Bosnië, en de ouders van nogal wat van mijn leerlingen zijn niet in België geboren, en ik heb hier vrienden en kennissen uit Marokko, Argentinië, Chili, Engeland, Nederland, Duitsland, Iran, Congo, ...

De onderburen van Italiaanse afkomst zijn nogal luidruchtig, maar verder geen slecht volk, en mijn andere onderbuur is een verlegen Waal, maar ook best een fijne kerel.

Mijn vraag is bijgevolg : waar ligt dat Brussel dat u beschrijft ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 20:01   #82
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Vraagje: hoeveel generaties terug moet de stamboom van een Brusselaar in Brussel geworteld zijn om zich - volgens u - Brusselaar te mogen noemen?

Ik lees alleen xenofoob gebral.

Waarom denkt u dat? En wat heeft het te maken met de afkomst van de Brusselaars?
Een Brusselaar is iemand die de wet respecteert(op wat uitzonderingen na) Brusselaars zijn zeker niet diegenen die zich in ghetto's terugtrekken en daar bij iedere vredelievende mens het angsgevoel doen toenemen.

u weet niet eens wat xenofoob is,ik baseer me op feiten anders moet ge het is gaan vragen aan de politie of aan de mensen die uit die buurten zijn weggepest.
Oud 18 april 2007, 20:18   #83
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik ken heel wat gemeenten in Brussel waar ze geen enkel probleem hebben met geïmporteerde Brusselaars ... we hebben het waarschijnlijk wel niet over dezelfde mensen ... ook niet over dezelfde gemeenten ... misschien dan ook niet heel Brussel over dezelfde kam scheren?
Daar moet ik u gelijk in geven,u zal de wel weten wat ik bedoel.
Oud 18 april 2007, 20:26   #84
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bon, zelf ben ik natuurlijk wèl een geïmporteerde Brusselaar, maar de helft van mijn collega's en een meerderheid van mijn leerlingen zijn dat niet, noch de bakker op de hoek, noch de krantenboer van een paar huizen verder, noch de conciërge van het appartementsgebouw hiernaast, noch de mevrouw van de viswinkel in de straat links.

En de meeste caissières van de Delhaize waar ik gewoonlijk ga, de bediendes van de bibliotheek, de postbode en de wijkagent, de apotheker, de beenhouwer, de schoenmaker, de clochard in 't parkske een beetje verder, de mannen van de plantsoendienst, ... dat zijn toch ook allemaal 'èchte Brusselaars', hoor.

OK, ik heb ook buren van Spaanse afkomst, en mijn huisbaas komt uit Bosnië, en de ouders van nogal wat van mijn leerlingen zijn niet in België geboren, en ik heb hier vrienden en kennissen uit Marokko, Argentinië, Chili, Engeland, Nederland, Duitsland, Iran, Congo, ...

De onderburen van Italiaanse afkomst zijn nogal luidruchtig, maar verder geen slecht volk, en mijn andere onderbuur is een verlegen Waal, maar ook best een fijne kerel.

Mijn vraag is bijgevolg : waar ligt dat Brussel dat u beschrijft ?
Aan de Zenne
Mensen die de wet naleven en leven en laten leven,er zijn andere delen in Brussel nietwaar.
Iedereen die hier geen overlast in de hand werkt heeft het recht daar te leven diegenen die dat niet doen kan en wil ik niet voorspreken.
Oud 18 april 2007, 20:33   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Vraagje: hoeveel generaties terug moet de stamboom van een Brusselaar in Brussel geworteld zijn om zich - volgens u - Brusselaar te mogen noemen?
Zodra ze alleen de Belgische nationaliteit hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 21:01   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GEEN natuurlijk! Je valt gewoon binnen, je zorgt dat je in alle sociale woningen een vertegenwoordiger hebt en je verklaart de stad van jou.
Als je nog niet alle woningen in een straat ter beschikking hebt, dan begin je de originele inwoners te bedreigen en weg te pesten.
Moet op een twintigtal jaar gefixed geraken.

Wij gaan met een legertje naar Casablanca volgend jaar. Moet lukken.

We worden dus Casablankezen en de voertaal zal ginder Nederlands zijn.
en elke maand laten we een nieuwe lading komen.

Voordelen: goedkoop wonen, amper verwarmingskosten, we zorgen dat we uitkeringen krijgen (we zijn nog aan het brainstormen daarover). Degenen die hier al een uitkering krijgen én een eigen woning hebben zijn klaar: mits hier te verhuren én die uitkering zit je gebetonneerd op rozen ginder. Ge kunt binnen de kortst mogelijke termijn heelder straten opkopen.
Enfin, wordt Casablankees zou ik zeggen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 april 2007 om 21:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 21:05   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de Zenne
Mensen die de wet naleven en leven en laten leven,er zijn andere delen in Brussel nietwaar.
Iedereen die hier geen overlast in de hand werkt heeft het recht daar te leven diegenen die dat niet doen kan en wil ik niet voorspreken.
Bon, voor zover ik weet leeft de overgrote meerderheid van de mensen die hier in Brussel wonen de wetten na, en laten ze mij en de anderen leven zonder overlast te verkopen.

Meer nog, ze organiseren zich in wijk- en buurtcomités, ze zetten Zinneke-parades of sportnamiddagen op touw, ze sturen of brengen zèlf hun kinderen naar de bijles wanneer dat nodig mocht blijken, ze volgen avondcursussen Nederlands of Engels of Spaans of boekhouden, ze slaan al eens een praatje in de rij voor de kassa, ze helpen een oud vrouwtje de tram op, ze doen een teken naar de buschauffeur dat er nog iemand komt aanrennen, ze staan hun plaatsje in de metro af aan die zwangere jongedame, ze maken al eens van hun neus als iemand te snel door hun woonwijk scheurt, ...

Ze gedragen zich dus als 'goede burgers'.

De overgrote meerderheid zijn dus toch 'èchte Brusselaars' ?
Oud 18 april 2007, 21:07   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
GEEN natuurlijk! Je valt gewoon binnen, je zorgt dat je in alle sociale woningen een vertegenwoordiger hebt en je verklaart de stad van jou.
Als je nog niet alle woningen in een straat ter beschikking hebt, dan begin je de originele inwoners te bedreigen en weg te pesten.
Moet op een twintigtal jaar gefixed geraken.

Wij gaan met een legertje naar Casablanca volgend jaar. Moet lukken.

We worden dus Casablankezen en de voertaal zal ginder Nederlands zijn.
en elke maand laten we een nieuwe lading komen.

Voordelen: goedkoop wonen, amper verwarmingskosten, we zorgen dat we uitkeringen krijgen (we zijn nog aan het brainstormen daarover). Degenen die hier al een uitkering krijgen én een eigen woning hebben zijn klaar: mits hier te verhuren én die uitkering zit je gebetonneerd op rozen ginder. Ge kunt binnen de kortst mogelijke termijn heelder straten opkopen.
Enfin, wordt Casablankees zou ik zeggen!
Gaat gij maar alvast op verkenning, dan zijn we misschien voor een tijdje van uw gezaag verlost.
Oud 18 april 2007, 21:17   #89
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat gij maar alvast op verkenning, dan zijn we misschien voor een tijdje van uw gezaag verlost.
Zelfs daar is internet.
Oud 18 april 2007, 21:20   #90
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bon, voor zover ik weet leeft de overgrote meerderheid van de mensen die hier in Brussel wonen de wetten na, en laten ze mij en de anderen leven zonder overlast te verkopen.

Meer nog, ze organiseren zich in wijk- en buurtcomités, ze zetten Zinneke-parades of sportnamiddagen op touw, ze sturen of brengen zèlf hun kinderen naar de bijles wanneer dat nodig mocht blijken, ze volgen avondcursussen Nederlands of Engels of Spaans of boekhouden, ze slaan al eens een praatje in de rij voor de kassa, ze helpen een oud vrouwtje de tram op, ze doen een teken naar de buschauffeur dat er nog iemand komt aanrennen, ze staan hun plaatsje in de metro af aan die zwangere jongedame, ze maken al eens van hun neus als iemand te snel door hun woonwijk scheurt, ...

Ze gedragen zich dus als 'goede burgers'.

De overgrote meerderheid zijn dus toch 'èchte Brusselaars' ?
Kijk he ik heb ongeveer 8 maanden op een boot gewoond en gevaren,dat maakt mij een beetje zeeman,een dagvisser die 1 dag meevaart is daarom nog geen zeeman he.
Men zegt altijd nationaliteit moet men verdienen,wel Brusselaar worden moet men ook verdienen,en ik neem aan dat er veel mensen zijn waar niks op aan te merken is en daarvoor in aanmerking komen maar er zijn er ook veel anderen die dat niet verdienen.
Oud 18 april 2007, 21:27   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk he ik heb ongeveer 8 maanden op een boot gewoond en gevaren,dat maakt mij een beetje zeeman,een dagvisser die 1 dag meevaart is daarom nog geen zeeman he.
Men zegt altijd nationaliteit moet men verdienen,wel Brusselaar worden moet men ook verdienen,en ik neem aan dat er veel mensen zijn waar niks op aan te merken is en daarvoor in aanmerking komen maar er zijn er ook veel anderen die dat niet verdienen.
Er zijn inderdaad wel mensen die nog véél te leren hebben, maar ik hou toch ook heel erg graag rekening met diegenen die dat al deden. Dat zijn namelijk precies diegenen die nodig zijn om die anderen te helpen dat ook te doen.

En net daarom krijg ik het op m'n zenuwen van iedereen die niet in staat is of niet bereid is onderscheid te maken. Waarmee ik nog niet wil gezegd hebben dat u ook zo iemand bent, hé! U krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel.
Oud 18 april 2007, 21:29   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zelfs daar is internet.
Dat klopt, maar zolang 'circe' bezig is ginder 'heelder straten op te kopen' zal ze voor internet niet veel tijd overhouden, en d�*t is het waar ik op hoop.
Oud 18 april 2007, 21:37   #93
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad wel mensen die nog véél te leren hebben, maar ik hou toch ook heel erg graag rekening met diegenen die dat al deden. Dat zijn namelijk precies diegenen die nodig zijn om die anderen te helpen dat ook te doen.

En net daarom krijg ik het op m'n zenuwen van iedereen die niet in staat is of niet bereid is onderscheid te maken. Waarmee ik nog niet wil gezegd hebben dat u ook zo iemand bent, hé! U krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel.
Ik draai gewoon niet graag rond de pot,25 jaar geleden hadden we die problemen niet.
En nu kan men zeggen de tijden zijn veranderd en de mensen ook,dan antwoord ik met een vraag, welke mensen?
Misdaad is van alle tijden en van alle volkeren,maar decenia democratie spreken wel in ons voordeel wat misdrijven betreft.
Oud 18 april 2007, 21:37   #94
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Meerderheid in Brussel is allochtoon

Dinsdag 17 april 2007 30 min. geleden

(Belga) Maar liefst 56,5 procent van de Brusselse bevolking is van vreemde afkomst. In 1961 was dat slechts 7,3 procent. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk dinsdag.

"Dat is een indrukwekkende en unieke evolutie in Europees of zelfs wereldperspectief", aldus socioloog Jan Hertogen. Volgens zijn berekeningen had in 1991 28,5 procent van de Brusselaars een vreemde nationaliteit. Daarnaast waren er 4,5 procent genaturaliseerde of nieuwe Belgen. In 2005 was het aantal vreemdelingen gestabiliseerd op 26,3 procent, maar het aantal nieuwe Belgen gegroeid tot 30,2 procent. (SVR)

----

Walgelijk hoe onze eigen politiekers hun eigen bevolking buitengooien.
Dit wist ik al langer van vandaag, maar het word nu openlijk in de schijnwerpers geplaatst.
Walgelijk hoe politiekers hun eigen land laten inpalmen. Walgelijk hoe men de eigen bevolking kleineert en uitperst.
Als 35jarige single woon ik in het land met de hoogste belastingen, en zit ik bovendien in de hoogste belastingsschaal. Geen haar op mijn kop die er nog aan denkt om hier in België nog maar iets creatiefs te doen of laat staan bij te dragen aan een sociaal systeem en een land waar ik niets voor in de plaats krijg of waar ik geen toekomst heb. Geen haar die er aan denkt hier nog verder een toekomst te maken, want binnen pakweg 10 �* 20 jaar ben ik een buitenlander in mijn eigen land.
Het sociaal systeem is zo gemaakt dat niet Belgen alle voordelen krijgen. Of ze hebben bijgedragen of niet, maakt niets uit. Het sociaal systeem is gemaakt voor profiteurs en gaat zijn doel voorbij als sociaal vangnet voor mensen die het essentieel nodig hebben.
Ik zal geen pensioen zien, maar ik moet wel bijdragen. Ik draag als hoogst getaxeerde in de wereld een grote categorie van mensen die ik niet ken, die niet behoren tot mijn cultuur en die samen met de politiekers mij wegpesten en uitpersen tot de laatste druppel.
Ik heb echt een walgelijk en eng gevoel bij de gedachte dat ik behoor tot één van de laatste generaties Vlamingen.

Links heeft tot doel onze generatie te muilkorven, tegenstanders de mond te snoeren en onze cultuur te vernietigen ten voordele van andere culturen waarmee ik niet te maken heb en niets wil te maken hebben omdat ik er niet ben in opgegroeid.
Links verplicht er mij toe om me te laten assimileren in deze andere cultuur, maar wie zijn zij om te beoordelen wat ik wil of niet wil.
Ik denk al jaren dat het VB het bij het rechte eind heeft, en dat er moest ingegrepen worden in de verwatering van onze eigen bevolking.
63% van alle mensen van vreemde origine in Brussel is van Europese afkomst, meer dan 50% komt zelfs uit een EU land. Ik zeg het maar omdat u met uw "allochtonen" waarschijnlijk doelt op bepaalde nationaliteiten.

Jongens wat hebt u een hard leven zeg! Teveel belastingen, buitengepest, uitgeperst, gemuilkorfd, de laatste van een uitstervend ras, je zou er depressief van worden. En dat op 35 jaar. Wat moet dat worden als u er 65 zal zijn?
Oud 18 april 2007, 21:48   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D'er is zo'n knopje en dan kan je de post van mensen die je niet meer wil zien gewoon negeren. Wist je dat niet?

Je bent gewoon jaloers dat ik Casablankees ga worden terwijl jij hier je voeten moet blijven afdraaien om sommige mensen Nederlands te leren hé!
Wij Casablankezen moeten dat allemaal niet doen! Leuk hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 13:04   #96
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zodra ze alleen de Belgische nationaliteit hebben ?
Is iedereen met een nationaliteit van een Belgische deelstaat ook automatisch Brusselaar?

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 19 april 2007 om 13:05.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 07:53   #97
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

1) D'er is zo'n knopje en dan kan je de post van mensen die je niet meer wil zien gewoon negeren. Wist je dat niet?

2) Je bent gewoon jaloers dat ik Casablankees ga worden terwijl jij hier je voeten moet blijven afdraaien om sommige mensen Nederlands te leren hé!
Wij Casablankezen moeten dat allemaal niet doen! Leuk hé.
1) Ik ken dat knopje, maar weiger het te gebruiken. Pech voor u.

2) Jaloers, op u ?

Ik hou van mijn job, elke dag een beetje meer. Ik hou van de multiculturele samenleving, elke dag een beetje meer. Ik woon in een boeiende stad, waar ik veel fijne mensen heb leren kennen en ik mijn intellectuele en esthetische honger probleemloos kan stillen. Het lawaai en de uitlaatgassen neem ik er voorlopig bij, maar dat belet me niet me in te zetten voor een autoluwe stad, die er met rasse schreden zit aan te komen. Neen, het ziet er voor de toekomst echt niet zo beroerd uit als u wel zou willen.

Gaat u maar naar Casablanca, ik zal de laatste zijn om u tegen te houden. Ik wil zelfs komen helpen uw koffers te pakken.
Oud 20 april 2007, 08:11   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou van mijn job, elke dag een beetje meer. Ik hou van de multiculturele samenleving, elke dag een beetje meer. Ik woon in een boeiende stad, waar ik veel fijne mensen heb leren kennen en ik mijn intellectuele en esthetische honger probleemloos kan stillen. Het lawaai en de uitlaatgassen neem ik er voorlopig bij, maar dat belet me niet me in te zetten voor een autoluwe stad, die er met rasse schreden zit aan te komen. Neen, het ziet er voor de toekomst echt niet zo beroerd uit als u wel zou willen.
Ik zie eerlijk gezegd toch niet veel bewegen. En de paar initiatieven die er genomen zijn, zijn op randje af belachelijk. Dat fietspad bijvoorbeeld dat met veel tromgeroffel werd geopend, gaat plotseling in het niets over. Verbindingsstukken bij het kanaal zijn niet uitgewerkt. Ook de fietsroutes zijn belachelijk, daar men zich als fietsers door drukke straten moet worstelen. Enzovoort. Brussel staat enorm ver van een fietsvriendelijke stad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 08:43   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zie eerlijk gezegd toch niet veel bewegen. En de paar initiatieven die er genomen zijn, zijn op randje af belachelijk. Dat fietspad bijvoorbeeld dat met veel tromgeroffel werd geopend, gaat plotseling in het niets over. Verbindingsstukken bij het kanaal zijn niet uitgewerkt. Ook de fietsroutes zijn belachelijk, daar men zich als fietsers door drukke straten moet worstelen. Enzovoort. Brussel staat enorm ver van een fietsvriendelijke stad.
Toen ik bijna twintig jaar geleden in Brussel kwam wonen gebruikten een viertal 'gekken' de fiets om zich in het verkeersgewoel van de stad te begeven. Ik was er een van.

Tien jaar later waren er al een paar honderd van die 'gekken'.

Tegenwoordig zie ik elke dag fietsers, die niet langer als 'gekken' worden gezien, maar als voorbeeldige burgers, dwz mensen wiens voorbeeld navolging verdient. Telkens de gelegenheid zich voordoet, grijpen duizenden stadsbewoners, waaronder heel veel kinderen en jongeren, hun twee- of driewielertje om zich te verplaatsen. Aangezien de jeugd de toekomst is, stemt mij dat zeer hoopvol.

Het openbaar vervoer is een zeer valabel alternatief, en het maakt mij blij dat ook d�*�*r steeds meer voorrang aan wordt gegeven (bussen met eigen rijvak, trams in eigen bedding, uitbreiding van de metro).

Het kan natuurlijk nog beter, maar ook de politieke wereld is in beweging. Ik blijf er in geloven.

Nu nog de pendelaars overtuigen.

Laatst gewijzigd door djimi : 20 april 2007 om 08:47.
Oud 20 april 2007, 08:51   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik bijna twintig jaar geleden in Brussel kwam wonen gebruikten een viertal 'gekken' de fiets om zich in het verkeersgewoel van de stad te begeven. Ik was er een van.

Tien jaar later waren er al een paar honderd van die 'gekken'.

Tegenwoordig zie ik elke dag fietsers, die niet langer als 'gekken' worden gezien, maar als voorbeeldige burgers, dwz mensen wiens voorbeeld navolging verdient. Telkens zich de gelegenheid voordoet, grijpen duizenden stadsbewoners, waaronder heel veel kinderen en jongeren, hun twee- of driewielertje om zich te verplaatsen. Aangezien de jeugd de toekomst is, stemt mij dat zeer hoopvol.

Het openbaar vervoer is een zeer valabel alternatief, en het maakt mij blij dat ook d�*�*r steeds meer voorrang aan wordt gegeven (bussen met eigen rijvak, trams in eigen bedding, uitbreiding van de metro).

Het kan natuurlijk nog beter, maar ook de politieke wereld is in beweging. Ik blijf er in geloven.

Nu nog de pendelaars overtuigen.
Mij gaat het niet om de al dan niet aanwezigheid van fietsers in het verkeer, maar wel het beleid. En op dat vlak staat Brussel gewoon nergens. Dat beruchte fietspad in de Wetsstraat blijkt uiteindelijk niet goed uitgewerkt te zijn, waardoor er regelmatig ongelukken gebeuren. Ook is er niet de minste aansluiting. Londen is niet echt een lichtend voorbeeld, maar toch kan Brussel veel leren van Londen op dat vlak.

Brussel doet wel betere inspanningen voor haar openbaar vervoer. Dat moet inderdaad gezegd worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be