![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terugslaan (of half verzuipen in dit geval) is het enige dat zulke kerels verstaan hoor, en niet zelden kunnen ze daar niet zo schitterend goed tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemd gespuis is klaar en duidelijk genoeg, niet? Laatst gewijzigd door andev : 19 april 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HASSELT - De allochtone jongeren die vorige zondag in het Hasseltse Kapermolen herrie schopten, worden strafrechtelijk vervolgd en mogen dit seizoen niet meer binnen in de openluchtzwembaden van Hasselt, Zonhoven en Diepenbeek. Dat maakte burgemeester Reynders bekend na topoverleg met de politie, de stedelijke sportdienst en de procureur.
Mogen we daaruit afleiden dat er nu verder geen vreemd gespuis (sorry... bepaald soort "allochtone jongeren") meer binnen komen? Of is het eigenlijk niet bij te houden en hebben die paar enkelingen eventjes pech gehad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Geen idee maar ik vind het een stap in de goede richting. Nu nog een soort zwarte lijst zoals ze bij verzekeringsmaatschappijen hebben en die lijst dan uitwisselen tussen alle openluchtzwembaden. Een beete zoals stadiumverbods voor voetbalwedstrijden. Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe gaan ze die er buiten houden ???
Hun pasjes nazien ? Dat kan ook zomaar niet . En het is niet omdat de burgemeester en de politie overlegd hebben dat de rechtbank er al een uitspraak heeft over gedaan.
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
- "Ikke pasje vergeten meneer" : opzoeken in de pc. Effectief vergeten en niet op zwarte lijst -> ok, anders buitenblijven. - "Ikke ben hier nog nooit geweest meneer": registratie nieuw lid met gegevens van identiteitskaart en als blijkt dat die al op zwarte lijst staat, buitenblijven. Gaat in het begin wat werk zijn maar éénmaal lid, ga je heel vlug binnen en buiten. Bepaalde discoteken in Antwerpen werken ook zo. Er wordt met een webcam een foto gemaakt, je krijgt een kaart met magneetstrip en die moet je gebruiken bij volgend bezoek. En het feit dat het openluchtzwembad beslist dat iemand niet meer binnen mag en daadwerkelijke vervolging vanuit het parket (met boetes, gevangenisstraffen tot gevolg) zijn twee verschillende zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook pleiten voor een duidelijke uitleg van het reglement bij inschrijving, en een handtekening onder een verklaring dat men zich aan dat reglement zal houden. Het reglement kan blijvend onder de aandacht worden gehouden met behulp van grote pictogrammen die her en der in het zwembad (en bij uitbreiding èlke openbare ontspanningsgelegenheid) opgesteld worden. Verder moet het toezichthoudend personeel uitgebreid worden, niet alleen in aantal maar ook in samenstelling (jongere en oudere mensen van beide geslachten moeten daar deel van uitmaken, aangevuld met 'anders-validen', 'allochtonen', ... ). En tenslotte zou zo'n zwembad speciaal voor de mensen uit de onmiddellijke omgeving speciale evenementen op touw kunnen zetten, die de betrokkenheid van de gebruikers ervan moet verhogen (speciale wedstrijden/shows, vrijwilligerswerknamiddagen voor het opknappen, ... ). Maar het belangrijkste is natuurlijk te beseffen dat zo'n zwembad géén geïsoleerd gebied is, maar deel uitmaakt van wat onze samenleving voor haar leden voorziet. Daarom denk ik dat het zeker ook de moeite kan lonen in het onderwijs aandacht te besteden aan 'publieke omgangsvormen', 'etiquette', 'respect', 'wellevendheid', ... en dit vanaf het eerste jaar van het lagere onderwijs. In ruil daarvoor moeten �*lle gebruikers die zich aan de regels houden natuurlijk wèl kunnen rekenen op correct gedrag vanwege toezichthoudend en ander personeel. Maar dat zal vanzelf wel gebeuren, als de betrokkenheid van het publiek verhoogd wordt. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat net sympathisanten van een partij die ooit met bokshandschoenen als verkiezingspropaganda uitpakte nu plots zo snotterig en sentimenteel gaan doen, brengt mij alleen maar aan het lachen. 'Jullie' 'oplossingen' gaan meestal wel een stuk verder dan dat, niet ? Ook heb ik het op ouderavonden al meegemaakt dat lastige leerlingen - en dat is dan nog niet eens 'krapuul' - van hun vader/moeder/oudere broer/oom een flinke bolwassing krijgen, als deze laatsten te horen krijgen hoe weinig respectvol de lastpakken soms met hun leraars/leraressen omgaan. Dat gaat dan om 16-, 17- of zelfs 18-jarigen, hé. Dat dat niet met iederéén gebeurt, is een feit, maar uw veralgemening was dus weer eens niet veel meer dan een, euh, veralgemening. Overigens kan ik u verzekeren dat in elk geval in de school waar ik werk de 'allochtonen' véél nauwgezetter gevolgd en zo nodig gecorrigeerd worden dan de 'autochtonen'. Met de 'positieve benadering' behaal ik meestal wel succes. Eén sleutel : respectvolle communicatie, waarbij de aangesprokene zich 'au sérieux' genomen voelt, en dus OOK zijn/haar gedacht mag zeggen : geen monoloog, maar een èchte dialoog, dus. Zonder taboes, maar ook zonder scheldpartijen. Mijn leerlingen weten dat ik - in tegenstelling tot sommige collega's waar ik me voor schaam - niet discrimineer, rechtvaardig probeer te zijn, niet in plat racisme verval, goed kan luisteren, niet toegeef aan de neiging de gemakkelijkste weg te kiezen, er niet automatisch van uitga dat ik �*ltijd en als énige gelijk heb, ... maar ook niet bang ben eisen te stellen, hen op hùn fouten te wijzen of zelfs straf te geven. Als ik straf geef, probeer ik daar altijd iets 'nuttigs' van te maken, zodat ze beter leren nadenken over wat ze doen. Ik word door mijn leerlingen gerespecteerd en zelfs geliefd, en voor een leraar Nederlands in een Franstalige school is dat een héle prestatie, wees maar gerust. Zo, en nu genoeg gestoeft. ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan hebben die ouders toch al genoeg tijd gehad om hun kinderen wat respect aan te leren . Dus , die ouders hebben ergens zwaar gefaald in de opvoeding van hun kroost .
![]()
![]() |
#96 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
opdraven met een voorval van 4 jaar geleden dat werd opgelost ik ben helemaal overtuigd. Misschien zijn we in Limburg niet zo'n klagers en zagers ... de wereld is niet perfect maar ik ga mijn slaap er niet om laten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het lezen van al de dagelijkse vuiligheid waar vreemd gespuis hier in ons landje verantwoordelijk voor is, lieden die we hier, voor het merendeel, dan nog moeten kweken met onze belastingscenten, en voor racist worden uitgemaakt als je het nog niet leuk kunt vinden ook... heeft een slechte invloed op mijn woordenschat. Waarvoor ik me, met rode wangetjes, verontschuldig! Maar zolang het ene er is zal het andere er ook zijn vrees ik... Maar... braaf en beleefd zijn tov het gespuis en hun streken "brengt meer op"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |