Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 07:52   #81
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
als de autochtone mannen échte mannen waren dan waren er al die problemen niet, maar nu moeten het net zo'n mietjes zijn en dan krijg je dat natuurlijk...
Ik heb geen zin om Guido De Moor achterna te gaan.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 09:18   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
ja wat? Probleem is opgelost en die fokkerkes komen er niet meer in. Drama?
Idioten heb je overal.
Had dat dan ineens gezegd hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 11:40   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een beetje zoals in Australie waar ze dat gedaan hebben om het strand terug vrij te krijgen van dit soort groepen ?
Lijkt me geen slechte oplossing, toch?
Terugslaan (of half verzuipen in dit geval) is het enige dat zulke kerels verstaan hoor, en niet zelden kunnen ze daar niet zo schitterend goed tegen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 14:09   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
sniksnik we worden gepest in ons zwembad
sniksnik, we willen dat gespuis eruit en liefst over de grens ermee
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 14:11   #85
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Al een klein beetje beter, ja.

Maar nog lang niet goed genoeg.
... addergebroed, rabauwen... en wat nog allemaal?
Vreemd gespuis is klaar en duidelijk genoeg, niet?

Laatst gewijzigd door andev : 19 april 2007 om 14:13.
Oud 19 april 2007, 14:18   #86
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HASSELT - De allochtone jongeren die vorige zondag in het Hasseltse Kapermolen herrie schopten, worden strafrechtelijk vervolgd en mogen dit seizoen niet meer binnen in de openluchtzwembaden van Hasselt, Zonhoven en Diepenbeek. Dat maakte burgemeester Reynders bekend na topoverleg met de politie, de stedelijke sportdienst en de procureur.

Mogen we daaruit afleiden dat er nu verder geen vreemd gespuis (sorry... bepaald soort "allochtone jongeren") meer binnen komen? Of is het eigenlijk niet bij te houden en hebben die paar enkelingen eventjes pech gehad?
Oud 19 april 2007, 14:27   #87
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
HASSELT - De allochtone jongeren die vorige zondag in het Hasseltse Kapermolen herrie schopten, worden strafrechtelijk vervolgd en mogen dit seizoen niet meer binnen in de openluchtzwembaden van Hasselt, Zonhoven en Diepenbeek. Dat maakte burgemeester Reynders bekend na topoverleg met de politie, de stedelijke sportdienst en de procureur.

Mogen we daaruit afleiden dat er nu verder geen vreemd gespuis (sorry... bepaald soort "allochtone jongeren") meer binnen komen? Of is het eigenlijk niet bij te houden en hebben die paar enkelingen eventjes pech gehad?

Geen idee maar ik vind het een stap in de goede richting. Nu nog een soort zwarte lijst zoals ze bij verzekeringsmaatschappijen hebben en die lijst dan uitwisselen tussen alle openluchtzwembaden. Een beete zoals stadiumverbods voor voetbalwedstrijden. Probleem opgelost.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 15:51   #88
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En hoe gaan ze die er buiten houden ???
Hun pasjes nazien ? Dat kan ook zomaar niet .
En het is niet omdat de burgemeester en de politie overlegd hebben dat de rechtbank er al een uitspraak heeft over gedaan.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 16:14   #89
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En hoe gaan ze die er buiten houden ???
Hun pasjes nazien ? Dat kan ook zomaar niet .
En het is niet omdat de burgemeester en de politie overlegd hebben dat de rechtbank er al een uitspraak heeft over gedaan.
Iedereen een gratis lidkaart met foto geven dat verplicht moet getoond worden bij binnenkomst. Personen die hun manieren niet houden, hun lidkaart afnemen.

- "Ikke pasje vergeten meneer" : opzoeken in de pc. Effectief vergeten en niet op zwarte lijst -> ok, anders buitenblijven.
- "Ikke ben hier nog nooit geweest meneer": registratie nieuw lid met gegevens van identiteitskaart en als blijkt dat die al op zwarte lijst staat, buitenblijven.

Gaat in het begin wat werk zijn maar éénmaal lid, ga je heel vlug binnen en buiten. Bepaalde discoteken in Antwerpen werken ook zo. Er wordt met een webcam een foto gemaakt, je krijgt een kaart met magneetstrip en die moet je gebruiken bij volgend bezoek.

En het feit dat het openluchtzwembad beslist dat iemand niet meer binnen mag en daadwerkelijke vervolging vanuit het parket (met boetes, gevangenisstraffen tot gevolg) zijn twee verschillende zaken.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:23   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht

Iedereen een gratis lidkaart met foto geven die verplicht moet getoond worden bij binnenkomst. Personen die hun manieren niet houden, hun lidkaart afnemen.
Op dat 'gratis' na lijkt me dit een uitstekend idee. Ik pleit voor een kleine bijdrage die zoveel mogelijk - indien al niet volledig - de kosten van het papier, de foto, de werkuren, ... kan helpen dekken. Zo'n kaart hoeft niet overdreven duur te zijn, maar de kans dat de meeste mensen toch twee keer gaan nadenken vooraleer ze stommiteiten begaan wordt wèl groter.

Ik zou ook pleiten voor een duidelijke uitleg van het reglement bij inschrijving, en een handtekening onder een verklaring dat men zich aan dat reglement zal houden. Het reglement kan blijvend onder de aandacht worden gehouden met behulp van grote pictogrammen die her en der in het zwembad (en bij uitbreiding èlke openbare ontspanningsgelegenheid) opgesteld worden.

Verder moet het toezichthoudend personeel uitgebreid worden, niet alleen in aantal maar ook in samenstelling (jongere en oudere mensen van beide geslachten moeten daar deel van uitmaken, aangevuld met 'anders-validen', 'allochtonen', ... ).

En tenslotte zou zo'n zwembad speciaal voor de mensen uit de onmiddellijke omgeving speciale evenementen op touw kunnen zetten, die de betrokkenheid van de gebruikers ervan moet verhogen (speciale wedstrijden/shows, vrijwilligerswerknamiddagen voor het opknappen, ... ).

Maar het belangrijkste is natuurlijk te beseffen dat zo'n zwembad géén geïsoleerd gebied is, maar deel uitmaakt van wat onze samenleving voor haar leden voorziet. Daarom denk ik dat het zeker ook de moeite kan lonen in het onderwijs aandacht te besteden aan 'publieke omgangsvormen', 'etiquette', 'respect', 'wellevendheid', ... en dit vanaf het eerste jaar van het lagere onderwijs.

In ruil daarvoor moeten �*lle gebruikers die zich aan de regels houden natuurlijk wèl kunnen rekenen op correct gedrag vanwege toezichthoudend en ander personeel. Maar dat zal vanzelf wel gebeuren, als de betrokkenheid van het publiek verhoogd wordt. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.

Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 18:25.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 18:27   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... addergebroed, rabauwen... en wat nog allemaal?
Vreemd gespuis is klaar en duidelijk genoeg, niet?
Men kan ook klaar en duidelijk zijn, en toch 'beschaafd' blijven.

Dat kost niet eens zoveel moeite, en het brengt meer op.
Oud 19 april 2007, 18:51   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
kleine kinderen afranselen, waauwh zeg wat een helden...

maar hun jongeren aanpakken op hun gedrag... oh nee, dat moeten de flikken maar regelen !

Wel Djimmi doe jij er iets aan... je hebt toch een positieve benadering, misschien eentje zoals die metrobediende aan het metrostatio Heyzel !
Het ging om een ècht klein ettertje, dat het aangedurfd had een oud vrouwtje van haar boodschappentas te beroven. De oudere zus had het gezien, en haar vader verwittigd. En toen werd vader erg boos, vandaar die pandoering op de billen. De kleine zal daar geen blijvend letsel aan overhouden, wees gerust, en volgens mij zal hij zijn gedrag wel aanpassen.

Dat net sympathisanten van een partij die ooit met bokshandschoenen als verkiezingspropaganda uitpakte nu plots zo snotterig en sentimenteel gaan doen, brengt mij alleen maar aan het lachen. 'Jullie' 'oplossingen' gaan meestal wel een stuk verder dan dat, niet ?

Ook heb ik het op ouderavonden al meegemaakt dat lastige leerlingen - en dat is dan nog niet eens 'krapuul' - van hun vader/moeder/oudere broer/oom een flinke bolwassing krijgen, als deze laatsten te horen krijgen hoe weinig respectvol de lastpakken soms met hun leraars/leraressen omgaan.
Dat gaat dan om 16-, 17- of zelfs 18-jarigen, hé. Dat dat niet met iederéén gebeurt, is een feit, maar uw veralgemening was dus weer eens niet veel meer dan een, euh, veralgemening. Overigens kan ik u verzekeren dat in elk geval in de school waar ik werk de 'allochtonen' véél nauwgezetter gevolgd en zo nodig gecorrigeerd worden dan de 'autochtonen'.

Met de 'positieve benadering' behaal ik meestal wel succes.
Eén sleutel : respectvolle communicatie, waarbij de aangesprokene zich 'au sérieux' genomen voelt, en dus OOK zijn/haar gedacht mag zeggen : geen monoloog, maar een èchte dialoog, dus. Zonder taboes, maar ook zonder scheldpartijen. Mijn leerlingen weten dat ik - in tegenstelling tot sommige collega's waar ik me voor schaam - niet discrimineer, rechtvaardig probeer te zijn, niet in plat racisme verval, goed kan luisteren, niet toegeef aan de neiging de gemakkelijkste weg te kiezen, er niet automatisch van uitga dat ik �*ltijd en als énige gelijk heb, ... maar ook niet bang ben eisen te stellen, hen op hùn fouten te wijzen of zelfs straf te geven. Als ik straf geef, probeer ik daar altijd iets 'nuttigs' van te maken, zodat ze beter leren nadenken over wat ze doen.
Ik word door mijn leerlingen gerespecteerd en zelfs geliefd, en voor een leraar Nederlands in een Franstalige school is dat een héle prestatie, wees maar gerust.

Zo, en nu genoeg gestoeft.

Laatst gewijzigd door djimi : 19 april 2007 om 18:52.
Oud 19 april 2007, 18:56   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Ik heb geen zin om Guido De Moor achterna te gaan.
Nochtans loopt u door uw 'vluchtgedrag' meer risico dan u denkt.
Oud 20 april 2007, 11:54   #94
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nochtans loopt u door uw 'vluchtgedrag' meer risico dan u denkt.
Verklaar je nader.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 12:10   #95
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat dan om 16-, 17- of zelfs 18-jarigen, hé.
Dan hebben die ouders toch al genoeg tijd gehad om hun kinderen wat respect aan te leren . Dus , die ouders hebben ergens zwaar gefaald in de opvoeding van hun kroost .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 12:20   #96
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
KrisKras, volgens jou was het daar in Hasselt allemaal love en peace? En zie nu waarmee uwagan komt opdraven.

opdraven met een voorval van 4 jaar geleden dat werd opgelost
ik ben helemaal overtuigd.

Misschien zijn we in Limburg niet zo'n klagers en zagers ... de wereld is niet perfect maar ik ga mijn slaap er niet om laten
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 17:38   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan ook klaar en duidelijk zijn, en toch 'beschaafd' blijven.

Dat kost niet eens zoveel moeite, en het brengt meer op.
Normaal ben ik een hele brave beleefde mens hoor!
Maar het lezen van al de dagelijkse vuiligheid waar vreemd gespuis hier in ons landje verantwoordelijk voor is, lieden die we hier, voor het merendeel, dan nog moeten kweken met onze belastingscenten, en voor racist worden uitgemaakt als je het nog niet leuk kunt vinden ook... heeft een slechte invloed op mijn woordenschat. Waarvoor ik me, met rode wangetjes, verontschuldig!
Maar zolang het ene er is zal het andere er ook zijn vrees ik...

Maar... braaf en beleefd zijn tov het gespuis en hun streken "brengt meer op"?
Oud 20 april 2007, 22:30   #98
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja, en 't kwam hard aan !

De kletsen waren te horen tot aan de andere kant van het pleintje.

En die kleine kreeg met zijn gejank zowat de hele wijk aan het raam.
nog éne die enkel op één zinnetje antwoord geeft...En dan nog op een onnozele wijze...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 22:36   #99
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal ben ik een hele brave beleefde mens hoor!
Maar het lezen van al de dagelijkse vuiligheid waar vreemd gespuis hier in ons landje verantwoordelijk voor is, lieden die we hier, voor het merendeel, dan nog moeten kweken met onze belastingscenten, en voor racist worden uitgemaakt als je het nog niet leuk kunt vinden ook... heeft een slechte invloed op mijn woordenschat. Waarvoor ik me, met rode wangetjes, verontschuldig!
Maar zolang het ene er is zal het andere er ook zijn vrees ik...

Maar... braaf en beleefd zijn tov het gespuis en hun streken "brengt meer op"?
Ik moet het blijven zeggen, geloof ik. Als je je gedraagt als een geslagen hond, zal je nog méér geslaan worden. Een béétje mans zijn kan geen kwaad, zeker niet t.o.v. (laten we eerlijk zijn) de macho-wereld die de zogenaamde moslimwereld is. Als je je laat doen, moet je niet verbaasd en/of gefrustreerd zijn dat je met het schaamrood op de wangen achterblijft. Simpel toch, niet?
Oud 20 april 2007, 22:36   #100
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dan dat de jongeren moeten reageren en eventueel geweld gebruiken ???
Een beetje zoals in Australie waar ze dat gedaan hebben om het strand terug vrij te krijgen van dit soort groepen ?
Daar heeft juist heel de wereld zoveel commotie over gemaakt .
in Australië deden ze er goed aan.Die hebben gene schrik ginder.Die bendes Libanezen zijn anders goed georganiseerd hoor, en tot de tanden bewapend.Fanatieke anti-westerse, anti-australische Libanese bandietenbendes.Aktiviteiten: drughandel, afpersing, diefstal, en voor hun plezier: groepsverkrachtingen aan de lopende band, mensen aframmelen, vandalisme enz enz ...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be