Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 18:58   #81
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U heeft in dezen gelijk. Het kiesarrondissement BHV had inderdaad gesplitst moeten zijn, ten allerlaatste voor de komende verkiezingen. Ik steun bijgevolg zonder aarzelen de burgemeesters van de betrokken gemeenten in hun actie. Voorlopig lijkt me dat voldoende.

Maar zowel aan 'obstructie' als aan 'sabotage' had ik ook al gedacht, omdat ik hier in Brussel verplicht ben met behulp van een f***ing computer mijn stem uit te brengen. Misschien kunt u mij wel goede raad geven ?
Probeer eens met een sterke magneet... Gegevens op een harde schijf worden magnetisch weggeschreven. Een magneet dicht bij een harde schijf is gegarandeerd problemen...
Probeer maar eens uit met een disketje

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 18:58   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

1) waarom kunnen dat andere partijen niet in debat of discussie ? en uw wel ???

2) niemand maakt een Filip Dewinter belachelijk !

3) Zet u op de SPa of Spirit lijsten...
1) Dat zou u eigenlijk aan de betrokken partijen moeten vragen.

2) Dat doet hij zèlf wel, en béter.

3) Over mijn lijk.

Groen! of CAP maken dan toch iets meer kans mij ooit zo gek te krijgen.

Mocht er nu een niet-nationalistische democratische partij opkomen, die als énige programmapunten

a) de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief
b) de afschaffing van de electronische stembusgang

heeft, dan kom ik met plezier mijn huis uit voor meetings, debatten, plakrondes, ...

en ik zou zelfs geneigd zijn mijn privacy te grabbel te gooien en mij dus verkiesbaar te stellen, in de hoop dat ik na die éne keer niet meer hoef terug te komen omdat ons programma zou uitgevoerd zijn.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 19:01   #83
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd bestaat er geen stemplicht in België, maar enkel opkomstplicht. Daarom bestaat ook als je met de computer stemt, de mogelijkheid om niet te stemmen.

Paulus.
Ik heb nog nooit elektronisch gestemd. Maar voor zover ik het begrijp, kun je dus wel 'blanco' stemmen, maar niet 'ongeldig'?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 19:05   #84
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

3) Over mijn lijk.

Mocht er nu een niet-nationalistische democratische partij opkomen, die als énige programmapunten

heeft, dan kom ik met plezier mijn huis uit voor meetings, debatten, plakrondes, ...

en ik zou zelfs geneigd zijn mijn privacy te grabbel te gooien en mij dus verkiesbaar te stellen, in de hoop dat ik na die éne keer niet meer hoef terug te komen omdat ons programma zou uitgevoerd zijn.
Een vraagje. Waarom ben je zo tegen stemcomputers? Je zal toch niet ontkennen dat de computer in de toekomst meer en meer ons leven zal "regelen". Hiermee bedoel ik dat je afstandsbediening voor tv eigenlijk ook een computer is, en je zakrekenmachientje ook.
Via digitale tv kan je je al mengen in bepaalde tv programmas. Meer en meer zal dit het geval worden, tot je op een dag referenda zal kunnen hebben via je tv thuis.

Voor mij een droom, maar voor jou een nachtmerrie? Kan je dat wat nader verklaren?

Dank bij voorbaat

.
Oud 23 april 2007, 19:06   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Probeer eens met een sterke magneet... Gegevens op een harde schijf worden magnetisch weggeschreven. Een magneet dicht bij een harde schijf is gegarandeerd problemen...
Probeer maar eens uit met een disketje
Dat overwegen sommige leden van de groep VoorEVA/PourEVA ook, maar voorlopig beperken wij onze acties tot :

- persberichten
- rechtszaken
- ontmoetingen/discussies met politici die zich daarvoor willen inzetten (er zijn er, vooral dan in Wallonië, steeds méér die onze argumenten aanvaarden !)
- pamfletten, brochures, T-shirts, zelfklevers (= sensibilisering van het publiek)

voor meer inlichtingen : www.poureva.be of www.vooreva.be

Laatst gewijzigd door djimi : 23 april 2007 om 19:26.
Oud 23 april 2007, 19:06   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik heb nog nooit elektronisch gestemd. Maar voor zover ik het begrijp, kun je dus wel 'blanco' stemmen, maar niet 'ongeldig'?
Ik denk dat , wanneer je je stembadge NIET in de computer steekt, dat dat ook een ongeldige gaf, maar ik weet het NIET zeker..

.
Oud 23 april 2007, 19:08   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd bestaat er geen stemplicht in België, maar enkel opkomstplicht. Daarom bestaat ook als je met de computer stemt, de mogelijkheid om niet te stemmen.

Paulus.
Dat is nu net het probleem : ik wil verdorie wèl stemmen, maar niet met een computer.
Oud 23 april 2007, 19:22   #88
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat overwegen sommige leden van de groep VoorEVA/PourEVA ook, maar voorlopig beperken wij onze acties tot :

- perssberichten
- rechtszaken
- ontmoetingen/discussies met politici die zich daarvoor willen inzetten (er zijn er, vooral dan in Wallonië, steeds méér die onze argumenten aanvaarden !)
- pamfletten, brochures, T-shirts, zelfklevers (= sensibilisering van het publiek)

voor meer inlichtingen : www.poureva.be of www.vooreva.be
Tja, ik begrijp je al wat meer...
Om eerlijk te zijn, toen de electronische uitslagen van Antwerpen maar wegbleven, dacht ik onmiddelijk aan misbruik (gefoefel in het Vlaams). Het is echt NIET moeilijk om een klein programmaatje te schrijven dat elke 3 stemmen voor een partij wegkaapt en die bij een andere plaatst.
Ik snap niet dat er niet meer controle geëist is door het VB toen. Hebben zij een blindelings vertrouwen in wat er electronisch geteld is? Via de computer moet het juist SNELLER gaan.
Men kan makkelijk een controlefunctie inbouwen in het stemhokje zelf. Zet er een tweede pc naast, waar je controleert WAT er op je schijfje geregistreerd is. Dat sluit al één mogelijk probleem uit.
Laat het programma van de telcomputer volledig UITPRINTEN en controleer op truukjes.
Laat GEEN ENKEL ander programma toe op de stemtelcomputer.

Als informaticus weet ik waar ik zou kunnen ingrijpen om het resultaat te beïnvloeden, en zou weinig compromissen sluiten aangaande de werking.

Ehhh, aan alle lezers: ga nu NIET vertellen dat IK BEWEER dat er geknoeid IS he. Ik zeg alleen dat die mogelijkheid wel in mijn gedachten opkwam.

.
Oud 23 april 2007, 19:24   #89
Piet Hein
Minister

Standaard

De PS is te corrupt. Ze zorgen niet voor de Waalse bevolking enkel hun eigen en ze geven de valse indruk dat ze dat wel doen enkel op communautair vlak maar op de rest niet.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 19:32   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Om eerlijk te zijn, toen de electronische uitslagen van Antwerpen maar wegbleven, dacht ik onmiddelijk aan misbruik (gefoefel in het Vlaams).

2) Als informaticus weet ik waar ik zou kunnen ingrijpen om het resultaat te beïnvloeden, en zou weinig compromissen sluiten aangaande de werking.

3) Ehhh, aan alle lezers: ga nu NIET vertellen dat IK BEWEER dat er geknoeid IS he. Ik zeg alleen dat die mogelijkheid wel in mijn gedachten opkwam.
1) Dat was ook mijn eerste gedachte, en ik ben niet bepaald een VB-sympathisant, integendeel zelfs.

2) U zou méér dan welkom zijn binnen onze groep, waarvan trouwens een harde kern informatici deel uitmaakt. Zij zijn evenmin bereid tot veel compromissen.

3) Het feit dat u (en niet enkel u) die gedachten KUNT koesteren, is al een ernstige inbreuk op de eis van democratische, vrije en GELOOFWAARDIGE verkiezingen ! Het gebrek aan geloofwaardigheid van de electronische stembusgang (zie ook de problemen in Frankrijk gisteren) is een vorm van ondermijning van de democratie (ttz van het beetje democratie dat we nu toegeworpen krijgen).
Oud 23 april 2007, 19:56   #91
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Dat was ook mijn eerste gedachte, en ik ben niet bepaald een VB-sympathisant, integendeel zelfs.

2) U zou méér dan welkom zijn binnen onze groep, waarvan trouwens een harde kern informatici deel uitmaakt. Zij zijn evenmin bereid tot veel compromissen.

3) Het feit dat u (en niet enkel u) die gedachten KUNT koesteren, is al een ernstige inbreuk op de eis van democratische, vrije en GELOOFWAARDIGE verkiezingen ! Het gebrek aan geloofwaardigheid van de electronische stembusgang (zie ook de problemen in Frankrijk gisteren) is een vorm van ondermijning van de democratie (ttz van het beetje democratie dat we nu toegeworpen krijgen).
Ik DENK erover. Ik contacteer je wel prive met nog wat vragen. We zitten al een beetje naast de draad hier. Misschien een aparte opstarten? Zelfs als dit in het verleden al behandeld is, het kan geen kwaad dit weer op te graven. We staan tenslotte weer net voor de verkiezingen.

.
Oud 23 april 2007, 20:06   #92
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zitten al een beetje naast de draad hier.
Dat is blijkbaar een goede politics.be gewoonte (eerder de norm dan de uitzondering) .
Oud 23 april 2007, 20:44   #93
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Inderdaad.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 20:46   #94
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu net het probleem : ik wil verdorie wèl stemmen, maar niet met een computer.
Je hebt helaas voor jouw geen zeggenschap over de wijze van stemmen.

Paulus.
Oud 23 april 2007, 21:05   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt helaas voor jouw geen zeggenschap over de wijze van stemmen.

Paulus.
Helaas niet, neen, en dat is toch wel een schande.

Het minste wat de overheid zou kunnen doen, is mij (ons) de keuze laten : ofwel electronisch, ofwel manueel (op papier) stemmen.

Maar het gemakkelijkste zou toch zijn die dure en onbetrouwbare machines NIET te vervangen door nieuwe, nog duurdere en even onbetrouwbare machines en terug te keren naar het goede ouwe papier. In vele andere landen wordt nog steeds van dat systeem gebruik gemaakt, en die landen zijn niet noodzakelijk minder democratisch dan het onze.
Oud 23 april 2007, 21:17   #96
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas niet, neen, en dat is toch wel een schande.

Het minste wat de overheid zou kunnen doen, is mij (ons) de keuze laten : ofwel electronisch, ofwel manueel (op papier) stemmen.

Maar het gemakkelijkste zou toch zijn die dure en onbetrouwbare machines NIET te vervangen door nieuwe, nog duurdere en even onbetrouwbare machines en terug te keren naar het goede ouwe papier. In vele andere landen wordt nog steeds van dat systeem gebruik gemaakt, en die landen zijn niet noodzakelijk minder democratisch dan het onze.
Persoonlijk denk ik dat we beter zouden stemmen wie niet mag deelnemen aan het bestuur terwijl hij/zij daar kandidaat voor is. Wie wordt weggestemd, mag zich nooit meer stellen.

Succes verzekerd!

hihihi

Paulus.
Oud 24 april 2007, 02:26   #97
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

hoe wordt een manuele stemming en vooral dan de telling gecontroleerd??
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 20:54   #98
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Een vraagje. Waarom ben je zo tegen stemcomputers? Je zal toch niet ontkennen dat de computer in de toekomst meer en meer ons leven zal "regelen". Hiermee bedoel ik dat je afstandsbediening voor tv eigenlijk ook een computer is, en je zakrekenmachientje ook.
Via digitale tv kan je je al mengen in bepaalde tv programmas. Meer en meer zal dit het geval worden, tot je op een dag referenda zal kunnen hebben via je tv thuis.

Voor mij een droom, maar voor jou een nachtmerrie? Kan je dat wat nader verklaren?

Dank bij voorbaat
een computer kan je programmeren en een kiezer niet !

djimi meent het goed, politiek onafhankelijk en zo, voor het nobele doel !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 21:01   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

3) Over mijn lijk.

1. 't cordon is een uitvinding van loosers die het niet kunnen halen in het stemhokje
2. zelf niet in uw stoutste droom... zever nu niet hé, al zijn debatten gezien, zelfs Polspoel en De Smedt lukte het niet.
3. ik ga niet over lijken... nooit !
4. GROEN ! moet je inderdaad gek voor zijn...

a. bindend referendum, ben ik ook voor
b. manuele stemming, zeker voor ! pc kan "geprogrammeerd" worden... gemanipuleerd worden.
c. privacy moet je bewaren en respecteren

zie je, we komen al goed overeen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 24 april 2007, 21:03   #100
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
groot gelijk ! het risico bestaat ! wie gaat dat allemaal controleren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be