![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Op wie zou u stemmen in de tweede ronde? | |||
Nicolas SARKOZY - UMP |
![]() ![]() ![]() |
49 | 58,33% |
Ségolène ROYAL - PS |
![]() ![]() ![]() |
25 | 29,76% |
Blanco - ongeldig - ik ga niet stemmen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 11,90% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ter linkerzijde riepen de kandidaten Buffet, Laguiller en Voynet hun kiezers reeds op om in de tweede ronde op Ségolène Royal te stemmen. Zij vertegenwoordigen samen ruim vijf procent van de kiezers. Hierdoor zou Ségolène Royal op 32 �* 33 procent komen. "
U vergeet Olivier Becancenot die ook opriep om op voor haar te stemmen. Tel daar dan nog maar 4,5% van de stemmen bij. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Geen van beiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nee serieus, dit is hetzelfde wat ze altijd blaten op stormfront Laatst gewijzigd door Winterhamer : 23 april 2007 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Hitel probeerde gewoon alles wat niet joods was mee te krijgen. Hij hield zelfs contacten met verschillende regeringsleiders(zelfs Stalin in het begin) en de paus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer interessant.
-Een ongebonden poll toont dat de Belgen massaal op Royal zouden stemmen (61%). -Een poll in de extreem-rechtse, Vlaams-nationalistische krant De Standaard toont vandaag dat de lezers van deze krant au premier tour zouden gestemd hebben op: Ségolène Royal: 41.64% Nicolas Sarkozy: 36.02% François Bayrou: 16.60% Jean-Marie Le Pen: 5.74% -De poll op dit politieke forum toont een heel ander beeld. Ligt dat aan de mensen die dit forum bezoeken? Vermoedelijk wel hé. ![]() Enfin, we wisten al langer dat forum.politics.be vooral een vergaarbak is voor extreem-pietluttige rechtse marginalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Wacht maar tot in juni! Le Pen achterna, de looser van Antwerpen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Royal, wel moet ik erbij zeggen dat ik mijn stem louter en alleen baseer op het feit dat men dan eens een vrouwelijke president zal hebben.
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als de extreem-rechtse FN-kiezers en masse thuisblijven tijdens de tweede ronde dan vergroot dit uiteraard haar kansen omdat het aandeel dat Royal moet binnenhalen van de centrumkiezers dan verkleint. Maar ik denk dat LePen - zoals ik eerder schreef - op 1 mei vanuit zijn politiek graf een laatste, stuiptrekkende uithaal zal doen naar links en zijn kiezers oproepen voor Sarkozy te stemmen. Dit zou de uitgangspositie voor de tweede ronde dan brengen op: Sarkozy: 42 �* 43% Royal: 37 �* 38% Als Royal er dan in slaagt 65 tot 70 procent (13 �* 14% v/h totaal aantal kiezers) van de centrumkiezers te overhalen voor haar te stemmen dan wordt een mijlpaal opgetekend in de geschiedenis van Frankrijk. Gelet op de tendens denk ik echter dat Sarkozy erin slaagt om 45 tot 50 procent van die centrumkiezers aan te trekken. Hoedanook zal Frankrijk na de verkiezingen een verdeeld land blijken te zijn, omdat ik niet voorzie dat één van beide kandidaten wordt verkozen met meer dan 60 procent. Deze verdeeldheid zag Sarkozy al hangen en zijn eerste min of meer verzoenende post-electorale speech moet in deze optiek worden opgevat. Hij weet dat het er in de tweede ronde op aan komt zich te profileren als verzoenend persoon, daar waar hij het zich tot op heden nog kon permitteren eerder provocerende stellingen aan te nemen. Wat Royal moet doen is pogen Sarkozy naar open terrein te lokken. Ttz, ze moet hem dwingen tot provocerende uitspraken. Ook dit weet Sarkozy en het is om deze reden dat in zijn eerder aangehaalde speech een oproep zat tot Royal om tijdens de tweede verkiezingsronde op een respectvolle manier campagne te voeren. Mij kan het niet schelen wie wint - what's the difference? - maar omwille van het historische feit hoop ik ergens dat Royal het haalt.
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Vrouwen zijn totaal ongeschikt voor dergelijke functies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Volledig mee akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het is goed om afwijkende meningen te horen. Al te makkelijk domineert de heersende mainstream mening. Iemand zei ooit: "De heersende ideologie is de ideologie van de heersende klasse." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Sarkozy zal nu naar het centrum opschuiven, conditio sine qua non om de stemmen van Bayrou te halen. Rechtser opschuiven heeft geen zin, de harde kern van de FN lust Sarkozy rauw. Uiteindelijk zal blijken dat Bayrou meer een zegen is geweest voor Sarkozy dan voor Royal.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 23 april 2007 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Hoe oud ben jij eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#99 | |
|
![]() Waarmee weeral bewezen is dat extreem-links en extreem-rechts met elkaar versmelten...
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ik ken best wel ook een aantal liberalen die antizionistisch zijn. Oei, theorie is fout.
|
![]() |
![]() |