![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij maakt idd een beetje een fout als hij op Kosovo een logica toepast die hij niet op de Krajina wil toepassen.
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Flahaut zou zijn job doen indien hij zou peilen naar opstandelijke neigingen binnen het leger. Hij gaat echter veel verder dan dat : separatisme, racisme, negationisme. Is er in Vlaanderen vandaag één groep of verband die gewonnen is voor een unilaterale verklaring van de Vlaamse onafhankelijkheid, laat staan een staatsgreep? Ik heb zelfs het Vlaams Belang nog nooit iets in dien aard horen vertellen. Separatisme anno 2007 betekent onderhandelen over het einde van België. Maw, de grondwet in die zin veranderen (of opdoeken). Het leger heeft daar niets op aan te merken en een soldaat heeft perfect het recht om voor het einde van België te zijn zolang hij dat via de grondwettelijke weg wil regelen. Wij leven niet in Turkije waar het leger zich geroepen voelt om de politiek in goede banen te leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Welke eenheden? Solidarnosc heeft gelijk. Het Belang zegt dat er operationele eenheden verplaatst werden. Ik heb recent nog gekeken op de site van het leger en blijkt dat alle eenheden van de brigade van Leopoldsburg nog altijd in Leopoldsburg gelegerd zijn.
Het zou idd bijzonder zorgwekkend zijn dat een groot deel van de operationele eenheden naar WL zouden verhuizen en ik acht Flahaut perfect in staat om zoiets te doen. Maar het moet ook kloppen. Het is heel eenvoudig : België heeft twee brigades die elk 3 bataljons inf en/of tanks + 1 artillerie bataljon tellen. Eén brigade in Leopoldsburg. Eén brigade in Marche. Totaal : 8 Bn, waarvan 4 in elk gewest. Je moet ook kijken naar de munitiedepots. . Is er iets veranderd in die verdeling? Indien ja, over welke eenheden gaat het? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
artilerie van Brasschaat naar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel of de artillerieschool uit Brasschaat vertrokken is. Om een artillerieschool te hebben heb je een schietveld nodig en er zijn er maar twee : Brasschaat en Elsenborn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Ik ben gaan kijken op de site van het leger. Blijkt dat de Agusta's inderdaad in Bierset zitten. Dus op dit punt klopt het verhaal van het VB. Voor de rest is de verdeling nog altijd in gote lijnen dezelfde als die die ik gekend heb in 87-88 toen ik artilleur was (zie hieronder). Het kan natuurlijk zijn dat er plannen zijn om daar verandering in te brengen, maar graag een bron aub.
De paracommando-eenheden 1 Bataljon Parachutisten (Diest) 2 Bataillon de Commandos (Flawinne) 3 Bataljon Parachutisten (Tielen) De infanterie-eenheden Regiment Bevrijding - 5 Linie (Leopoldsburg) Regiment Carabiniers Prins Boudewijn - Grenadiers (Leopoldsburg) Régiment 12e de Ligne Prince Léopold - 13e de Ligne (Spa) Régiment de Chasseurs Ardennais (Marche-en-Famenne) De tankeenheden 2/4 Regiment Lansiers (Leopoldsburg) 1/3 Régiment de Lanciers (Marche-en-Famenne) De artillerie-eenheden 1 Régiment d'Artillerie de Campagne (Bastogne) 2 Regiment Veldartillerie/Batterij Veldartillerie ParaCommando (Helchteren/Brasschaat) 14 Regiment Luchtdoelartillerie (Lombardsijde) De trainingscentra- en kampen Trainingscentrum voor Paracommando's (Schaffen) Centre d'Entrainement des Commandos (Marche-les-Dames) Kampen (Elsenborn/Beverlo/Marche/Lagland/) De departementen vorming zijn Het departement vorming Infanterie (Arlon) Het departement vorming Pantser-Cavalerie (Leopoldsburg) Het departement vorming Artillerie (Brasschaat) Het departement vorming Genie (Jambes) Edit: en wat de luchtmacht betreft : we hebben blijkbaar nog 72 F-16 waarvan 50 in Kleine Brogel. Edit2 : De dag dat alle F-16 en/of de brigade in Lepoldsburg naar WL verhuizen, dan kunnen wij ons inderdaad zorgen maken. Maar zoals de zaken nu staan, neen. Laatst gewijzigd door Kaal : 26 april 2007 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de Agusta's zijn idd weg uit Brasschaat naar Bierset. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor een land als België lijken die Agusta's mij belangrijker dan de F-16 ... maar soit dat is een aanvoelen, ik ben geen militair strateeg ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Dat is correct. Het 2de Rg Veldartillerie dat momenteel nog in Houthalen-Helchteren is gekazerneerd wordt trouwens ook geherlocaliseerd naar Brasschaat. Ik weet wel niet in welk jaar dat is voorzien.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 26 april 2007 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Mmm ... ik vermoed dat 2A dus wordt samengesmolten met de artillerieschool, wat ook betekent dat het bataljon ophoudt te bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() De PS ontpopt zich werkelijk tot een gedachtenpolitie. De vergelijking met de communisten en nazi's gaat meer en meer op!
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch niet zo abnormaal dat defensie wil weten wat er leeft bij haar manschappen. Toen die extreem-rechtse groep binnen defensie werd opgemerkt viel iedereen over defensie heen omdat ze het niet hebben opgemerkt. Zolang ze geen namen en persoonlijke info verzamelen zie ik het probleem niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Tweede Vragenlijst Van Flahaut
De laatste dagen was er nogal wat te doen rond de vragenlijst van André Flahaut waarmee hij racistische, separatistisch en, horresco referens, republikeinse tendensen binnen het leger wil opsporen. Wat de media echter niet berichtten is dat er naast de eerste, «rechtse» vragenlijst, ook een tweede, «linkse» vragenlijst de ronde deed, zij het dat die niet aan alle bemiddelaars in de eenheden werden uitgedeeld, doch enkel aan Franstalige kameraden-bemiddelaars. Het zijn verkiezingstijden, en ook de PS moet haar lijsten gevuld krijgen met kandidaten van hoge kwaliteit. Probleem is echter dat een aantal van hen –totaal onterecht uiteraard– in het middelpunt van de belangstelling van het reactionaire gerecht terecht is gekomen, en dus moet de partij op zoek naar nieuwe kandidaten. En aangezien nu ook militairen verkozen kunnen worden, wil de partij van de nood een deugd maken en onderzoeken of er binnen het leger valabele kandidaten rondlopen om de lijsten van de PS te versterken. Het spreekt daarbij voor zich dat de partij liefst van al kandidaten aanwerft die qua levensvisie en -stijl niet te veel afwijken van de huidige mandatarissen, en de vragenlijst moet daarom een hulpmiddel zijn om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Ziehier de lijst met vragen:
From the desk of Filip van Laenen on Sat, 2007-04-28 18:47 ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* tijdens een barbecue... ![]() of denk maar eens aan de moord op de 10 blauwhelmen... en die gruwel ! 't proces is bezig...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |