Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 09:58   #81
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Vroeg of laat zal de krant spijtig genoeg eens koppen: "bestuurder met zonnescherm Bumba veroorzaakt ongeluk met 3 doden en 2 zwaargewonden"

Om maar te zeggen:dat 'vroeg of laat' is wel een zwak argument. Voorlopig zijn er geen ongelukken.
absoluut geen zwak argument..

deze race geeft niets, nul, noppes maatschappelijke bijdrage, niemand word er beter van...
We spreken hier enkel over het 'plezier' dat een ander heeft om snel met zijn sportkar tussen verkeer te schieten. Er is NIETS nuttig aan. Wetende dat dit ongehoorde risico's met zich meebrengt, en dat dit ILLEGAAL is.

Volgens het laatste bericht hier is er nu een dode gevallen...

Voor WAT is deze persoon nu gestorven...

JUIST voor de 'fun' van iemand die zich door het vele geld beter waand en boven de wet denkt te kunnen stellen...

Maar zoals altijd, t'is ver van uw bed show zolang het uw moeader, zus, vrouw, dochter etc niet onder de wielen ligt... Dan zou het kot te klein zijn natuurlijk....

als er al iets zwak is dan is het zeker niet het 'tegen gumball racing zijn' maar het proberen goedparten van doden en slachtoffers voor zulk volkje...

Laatst gewijzigd door Zyp : 4 mei 2007 om 10:05.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:41   #82
itfails
Vreemdeling

itfails's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dit weekend op TV:

Deelnemers aan de Gumball race werden tegen meer dan 200 km/u geflitst op de autosnelweg: boete 75 euro.

Deze arme student wordt in Hasselt geflitst aan 84 km/u waar ge 70 km/u moogt: boete 150 euro.

Waar zijt ge dan mee bezig? Onze rode kameraden zijn elk jaar zo aan het prediken dat de mensen moeten gestraft worden als ze te snel rijden, maar blijkbaar gelden er andere normen als er buitelandse rijke snuiters passeren.
Wat je zegt is jammer genoeg niet waar. Ik heb dit ook gezien op het nieuws en bij mijn weten heb je gewoon niet goed opgelet!
De politieagent zei tegen de bestuurder van de gumballrace dat hij 75 euro moest betalen waarna hij mocht verderrijden en de rest van de boete werd opgestuurd. Hierbij heb ik hem letterlijk horen zeggen dat de rest van de boete nog kwam, hoewel ik kan begrijpen dat er verwarring hierdoor kan ontstaan voor de kijker en zeker en vast voor de anderstalige bestuurder van de wagen.

Dus je mag er zeker van zijn dat hij nog een boete krijgt hoor, die 75 euro was gewoon een onmiddelijke inning om te mogen verderrijden.

Hoop dat dit voorval nu uitgeklaard is..

mvg
itfails is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:53   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itfails Bekijk bericht
Wat je zegt is jammer genoeg niet waar. Ik heb dit ook gezien op het nieuws en bij mijn weten heb je gewoon niet goed opgelet!
De politieagent zei tegen de bestuurder van de gumballrace dat hij 75 euro moest betalen waarna hij mocht verderrijden en de rest van de boete werd opgestuurd. Hierbij heb ik hem letterlijk horen zeggen dat de rest van de boete nog kwam, hoewel ik kan begrijpen dat er verwarring hierdoor kan ontstaan voor de kijker en zeker en vast voor de anderstalige bestuurder van de wagen.

Dus je mag er zeker van zijn dat hij nog een boete krijgt hoor, die 75 euro was gewoon een onmiddelijke inning om te mogen verderrijden.

mvg
Dat is dan uitermate vreemd, een onmiddelijke inning is een onmiddelijke inning, ...

Je kan in België geen 2 keer voor het zelfde feit gestraft worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 10:55   #84
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Gumball Race stilgelegd na dodelijk ongeval

De Britten wilden na het ongeval vluchtmisdrijf plegen.

De organisatoren van de Gumball Rally, de omstreden straatrace doorheen Europa, hebben de wedstrijd stilgelegd na een dodelijk ongeval in Macedonië. De Britten Nicholas Morley en Matthew McConvile botsten op de Struga-Qafasanweg in Macedonië met hun Porsche 911 Turbo Techart frontaal op een Volkswagen Golf van een echtpaar.

Vluchtpoging
De 67-jarige man overleefde het ongeluk niet, de vrouw raakte zwaargewond. Na het ongeval stapten de twee Britten in een wagen van een andere deelnemer en probeerden het land uit te vluchten, maar ze werden aan de grens met Albanië opgepakt.

Gevangenisstraf
De twee mannen hangt nu een gevangenisstraf van maximaal één jaar boven het hoofd. De bijrijder is ondertussen vrijgelaten. Volgens ooggetuigen reed de Porsche bijna 200 kilometer per uur op het moment van het ongeval. De Gumball 3000 is een rally waarbij supersnelle auto's duizenden kilometers door Europa racen. (belga/hln)

Hét bewijs dat het weer eens de andere mensen die zich wél aan de regels moeten opdraaien voor het gedrag van de snelheidsduivels.
Terecht dus dat deze race in sommige landen verboden wordt!
Oud 4 mei 2007, 11:04   #85
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itfails Bekijk bericht

mvg
uitgeklaard?

ik zou zeggen neem uw voiture en ga op de weg eens stunten zoals die mannen... als ze u pakken rijd gij GEEEN METER veder meer... auto aan de kant, ribewijs in de borstzak van de politieman die u deed stoppen...

Toch blijkt men dit niet toe te passen, zelfs niet wanneer men WEET dat het over racers gaat en men dus 5000% zeker van is dat men indien ze laat gaan, 200 m verder het gaspedaal wederom planché gaat...

Straatracen is ILLEGAAL.... als men iemand pakt is een boete geven aan omhooggevallen schumacher wannabees die dat makkelijk kunnen betalen geen oplossing, gewoon uitsel
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:07   #86
Anna List
Banneling

Standaard

ik vind dat de Belgische (en andere verbaliserenden) politie autoriteiten mee aansprakelijk zijn omdat ze de racers hebben laten doorrijden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:16   #87
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Nu vraag ik me af of de pro-Gumball's hier ook nog een verdediging voor die arme dutskes van rijkeluis-snelheidsduivels gaan typen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:22   #88
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Nu vraag ik me af of de pro-Gumball's hier ook nog een verdediging voor die arme dutskes van rijkeluis-snelheidsduivels gaan typen.
Natuurlijk blijf ik voorstander??? En ik ga ze nog verdedigen ook...
Er gebeuren dagelijks honderden ongevallen met vaak doden tot geval en maar ik beperkte gevallen is de snelheid de oorzaak ervan...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:23   #89
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind dat de Belgische (en andere verbaliserenden) politie autoriteiten mee aansprakelijk zijn omdat ze de racers hebben laten doorrijden ...
Akkoord. Maar niet alleen de politie. De overheid zou die race in de eerste plaats al niet moeten toestaan.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:23   #90
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Er gebeuren dagelijks honderden ongevallen met vaak doden tot geval en maar ik beperkte gevallen is de snelheid de oorzaak ervan...
Als iemand in je familie doodvalt, zal ik hetzelfde zeggen: Er vallen er zoveel dood over de hele wereld.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:25   #91
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Als iemand in je familie doodvalt, zal ik hetzelfde zeggen: Er vallen er zoveel dood over de hele wereld.
Ja natuurlijk, dood is iets natuurlijk, helemaal niet erg...Alleen voor praktische zaken kan het wel lastig zijn, sterven van je ouders bv...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 4 mei 2007, 11:26   #92
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen 200/u frontaal op nen andere rijden, dan moete toch al schoon raar aan 't rijden zijn, zou het mss iets met het raceconcept (voorbijsteken) te maken hebben?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:28   #93
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Tegen 200/u frontaal op nen andere rijden, dan moete toch al schoon raar aan 't rijden zijn, zou het mss iets met het raceconcept (voorbijsteken) te maken hebben?
Ja natuurlijk, als een auto van de baan vliegt in een scherpe bocht dan ligt het ook aan het concept van de baan...Het ligt altijd wel aan iets, anders kan je gewoon thuis zitten en niets doen!

Oud 4 mei 2007, 11:32   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is een groot verschil tussen te snel rijden en roekeloos rijden, ...

een paar auto's op een kruispunt voorbijsteken, op een weg, van god weet welke kwaliteit is roekeloos rijden, zelf al is dat aan 15 per uur...

op een autostrade die leeg is met een goeie auto aan 160 rijden is te snel maar is daarom nog geen roekeloos rijgedrag.

Gisteremorgen zag ik nog ne zot met zijne terreinwagen een pandake voorbijvlammen, terwijl er tegenliggers afkwamen, ik zat op mijne fietske en dacht bijmezelf "zot !" temeer daar hij nog over ne verkeersdrempel vloog ook... ik zie hier soms de meest geschifte dingen, en dat gebeurd aan allerhande snelheden, en er is geen enkele keer iemand bij met Gumball3000 op zijn venster geplakt.

Natuurlijk rijden die mannen te snel en ongetwijfeld zijn er ook bij die roekeloos rijden, maar hier in Italie wordt achtereen bvb weer de Mille Miligia georganiseerd. Dat is een rally, over de straat 1000 mijl met klassieke auto's is overigens minstens even bekend als die gumball toestand. Dat is natuurlijk wel officieel en ook geen echte race.

Ik vind dat zo'n rally's moeten kunnen maar dan wel binnen een officieel kader. Het zou zelf over de straat kunnen, als er een aantal regels werden opgelegd.

1 daarvan u houden aan de verkeersregels... of diskwalificatie, ik denk dat ze daar trouwens toch naar toe gaan moeten willen ze hun race leefbaar houden.

Maar die 2 zotten die nu dat accident veroorzaakt hebben, rijden volgende week gewoon met een andere porsche, of iets anders, en terug even hard en even roekeloos als daarvoor. Ik ken er zo met hunne moto ook, al 3 of 4 motto's opgeplooid, crimineel hard rijden, racen met mekaar, al collega's begraven, of zelf al met spillen in hunne rug etc... gezeten... 't seizoen begint weer zie...
Oud 4 mei 2007, 11:33   #95
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, als een auto van de baan vliegt in een scherpe bocht dan ligt het ook aan het concept van de baan...Het ligt altijd wel aan iets, anders kan je gewoon thuis zitten en niets doen!

Als die gast aan een normale snelheid had gereden was er niets gebeurd!
Oud 4 mei 2007, 11:34   #96
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als die gast aan een normale snelheid had gereden was er niets gebeurd!
Valt te bezien...

Oud 4 mei 2007, 11:36   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Akkoord. Maar niet alleen de politie. De overheid zou die race in de eerste plaats al niet moeten toestaan.

Ze staan die ook niet toe hé. ...

Die "Rally" gebeurt met Street Legals, niks aan die auto's is illigaal, ze mogen dus op de weg komen.

En nu, hoe ga jij bewijzen dat dat een wedstrijd is dat ze rijden ?

Als ik meedoe aan de autozoektocht van de plaatselijke fanfare, doe ik ook mee aan een "Rally" ...

Wat de organisatie betreft rij ik met auto X van punt Y naar punt Z, en laat dat nu toevallig een Porsche, Ferrari of Lambo zijn ...

Dat is het probleem, ze doen niks illigaal, zolang ze onder de snelheidslimiet blijven.
Oud 4 mei 2007, 11:49   #98
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Valt te bezien...

Als er nog iets te zien valt natuurlijk, een Porsche tegen 200 per uur in uw deur krijgen dan schiet er niet veel meer over natuurlijk.
Oud 4 mei 2007, 12:04   #99
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dit weekend op TV:

Deelnemers aan de Gumball race werden tegen meer dan 200 km/u geflitst op de autosnelweg: boete 75 euro.

Deze arme student wordt in Hasselt geflitst aan 84 km/u waar ge 70 km/u moogt: boete 150 euro.

Waar zijt ge dan mee bezig? Onze rode kameraden zijn elk jaar zo aan het prediken dat de mensen moeten gestraft worden als ze te snel rijden, maar blijkbaar gelden er andere normen als er buitelandse rijke snuiters passeren.
Auto in beslag nemen, rijbewijs intrekken voor een paar maand, en voor de recidivisten misschien eens een dagje de cel in. Dit soort associale en anti-ecologische fratsen kunnen we missen als kiespijn.

De onnozelaars die in dichte drommen naar de race gingen kijken zijn ronduit meelijwekkend.
Oud 4 mei 2007, 12:21   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als er nog iets te zien valt natuurlijk, een Porsche tegen 200 per uur in uw deur krijgen dan schiet er niet veel meer over natuurlijk.

In mijn geval van die porsche ook niet, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be