![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Sarko sprak zeer duidelijke taal over belangrijke onderwerpen als gezag en orde, immigratie, veiligheid, werk, misbruik van sociale voorzieningen. Zaken waarvan men CD&V niet kan verdenken. Leterme praat enkel vaag over 'beter bestuur'. 3) Sarko is een patriot, unitarisme is daar weinig of niet ter sprake. Toen ik Sarko hoorde (op zijn uitstekende website) leek hij soms op FDW in 't Frans. Dus, weinig twijfel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Le Pen, geen stiftzonnen in België? Deze week, vlak na de uitslag van de Franse verkiezingen, verscheen een fototje in de Metro krant van Brussel waar men Filip de Winter naast Jean Marie Le Pen kon zien, ter aanleiding van de begrafenisplechtigheden van Karel Dillen. In Juni 1994 toen de Belgische kranten toch behoorlijk bezig met mij waren -naar aanleiding van min eerste proces hier in België- legde Filip de Winter ter plaatse persoonlijk verbod tegen mij, in aanwezigheid van derden (ook journalisten), toen ik het gebouw van de Kunstberg (Mont des Arts) in Brussel probeerde binnen te treden om een VB-congrès toen bij te wonen. Geen verband tussen beide feiten ("faits divers")? Ik zou er niet zo overtuigd van zijn? Ik heb het al geschreven maar ik zal het hier nog herhalen: toen ik in Fatima (Portugal) de 12 Mei 1982 werd aangehouden, ter aanleiding van het pauselijke bezoek (van Joannes Paulus de Tweede) bood de Pers me overal maar vooral in Frankrijk, veel veel aandacht, ook en vooral aan de (anti-communistische) ideologische overtuigingen die me toen werden toegekend. 'T is geen gratis bewering van mij, jullie allemaal kunnen dat bij de hemerotheken in de Franse (en niet alleen) kranten van toen vaststellen. Voor de eerste na de Twereld oorlog of ten minste sinds de Algerijnse oorlog, of laat ons zeggen sinds Mei 68 (in zijn begin) was het anticommunismus weer nieuws in de Franse kranten. Dank zij mijn aanhouding in Fatima precies. Er heerste tot dan toen immers en linkse dictatuur in de Franse media (we bevonden ons, ik ook woonde daar toen, in de eerste jaren van de Mitterrandse periode) en rechtse, zelfs centrum-rechtse opinies waren grote en diepe taboes inderdaad. Jullie kunnen ook dat door julliezelf verifiëren maar in elk geval is het een vastgestelde feit dat Jean Marie Le Pen toentertijd precies daarover sich klaagde, in een aan Francois Mitterand geadresseerde brief. Wel nou, pas enkele dagen precies na mijn aanhouding in Fatima, kreeg Jean Marie Le Pen als antwoord de beroemde brief van Francois Mitterrand (waar er sprake over is in alle zijn biografieën) die hem groene licht gaf voor vrije toegang aan de media (voor hem en voor zijn partj, de FN) en de duidelijke startsignaal betekende voor de opgang van de FN -tot nu toe- in het Franse politieke tonneel, met de triomph in de Dreux verkiezingen, pas een jaar later (in 1983). Tot dan toen was de FN een bijna onbestaande en minuscule groep (trouwens met weet ik niet hoveel concurrenten aan de extreem-rechtse kant...). Ik was Spanjaard 't is waar, maar ik was of ik werd toen in elk geval tamelijk bekend in Frankrijk, en bovendien kwam ik van een ideologische milieu voort -de Franse traditionaliste katholieken, aanhangers van de bisschop Lefebvre- die heel dicht bij de FN later zouden zijn. Wel, ze hebben me meer dan twintig jaar lang formeel genegeerd. IK deed nooit veel spanning om dat te verhelpen 't is waar, maar 't is een feit. Een beetje vreemd, niet? Heeft het verbod van Filip de Winter toen er niet mee te maken? Moeilijk te geloven... In elk geval zou het liever aan Filip de Winter (en aan enkele aandere VB-kopstukken) dan an me te bewijzen dat ze geen echte banen al die jaren met Jean Marie le Pen en de FN hielden, ondanks alle aanwijzingen in die richting (fototjes al die jaren zoals die van de Metrokrant, en niet alleen...) 'T is geen beschuldiging, dit 't is ook waar, ("en la guerra como en la guerra" zeggen de Spanjaarden), maar dat kon toch worden herhaald. Waarom niet? Dag! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Uiteraard onderhoudt rechts contacten, zoals links dat ook doet.
Maar daarom is Le Pen daarom nog geen peetvader van... Zoals de zelfverrijkende Schröder denkelijk ook geen peetvader is van de SP. Of zoals Fidel denkelijk ook niet de peetvader is van Stevaert. Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2007 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slechte voorbeelden geven Niet ingaan op wat delicatere problemen, zoals scoren met probleem en oplossing. Na herhaald aandringen geen directe en practische oplossing kunnen geven voor acute problemen. Juries die aan vriendjespolitiek doen, en diploma's laten afhangen van persoonlijke voorkeur. Ik had geen betere steun voor mijn standpunten kunnen wensen als het simpele feit dat gelijkgezinden elkaar de rug moeten krabben en troosten en steunen in hun beperktheid van denken. Laatst gewijzigd door spherelike : 12 mei 2007 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Als je naar de toespraken van Sarkozy luistert (nog steeds mogelijk op zijn website) dan zul je zeker vaststellen dat hij bepaalde problemen op dezelfde manier wil oplossen.
Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2007 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Zoals islamitische religieplaatsen door de Franse staat te laten subsidïëren ipv door buitenlandse financiële middelen? Waar staat dat ergens in het programma van het Vlaams Belang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Zoals strengere controle van immigratie, aanpassen van nieuwkomers aan onze normen en waarden, strengere aanpak van de criminaliteit, nadruk op eigen identiteit, en wie daar niet mee instemt kan maar beter vertrekken. Waar hebben we dat nog gehoord? Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2007 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan zullen we het nog niet eens hebben over zijn kapitalistische economische standpunten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() En nog een enorm verschil, het Vlaams Belang gaat er prat op van tegen het establishment te zijn ... Sarkozy maakt deel uit van het establishment, hij is er fier op ... en hij toont het ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dag ![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Links gaat er prat op criminaliteit meestal te verontschuldigen, en criminelen te vertroetelen. Men mag racaille ook geen racaille meer noemen. Wallonië spant weer de kroon met sex-uitstapjes voor gevangenen. Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2007 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerste burgermanisfest van verafstoot: PRO volksraadpleging Europese Grondwet : ANTI volksraadpleging Hoe een politiekertje rollen kan...
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Het frans equivalent van het Vlaams belang is le Front National, niet de UMP, en le Front National heeft een pandoering gekregen die kan tellen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AyneRand : 12 mei 2007 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() BEGRIJPT U ook WAT U van mij quote? Ik denk het niet...
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, zeker niet, maar het brengt de mensen wél in verwarring als U NAAST de kwestie antwoord...
![]() ![]()
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() evenmin als met die "andere" lagere klasse... maar dat wordt meestal verzwegen he