![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oei, moet in verkeerde topic zijn, dacht dat het ging over doodstraf herinvoeren.
![]() |
#83 |
|
![]() Abortus is toch een vorm van de doodstraf, dus zo off topic zijn we niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Soit, ik zei dan ook 'alhoewel', en zou het zeker niet aanmoedigen en enkel voor uitzonderlijke gevallen mogelijk maken (maak desnoods condooms grais om het wat meer te voorkomen bijv.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Vergelijkingen zijn te moeilijk te begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Het is misschien wel een tegenstelling dat de ongeboren vrucht erfenisrechten heeft op voorwaarde dat het levensvatbaar wordt geboren maar blijkbaar geen recht op leven.
Bovendien blijkt nu dat 30% van de embryo's nog een half uur verder leven na de abortus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er al vaak over gepiekerd, hoor, van Maerlant.
Ik weet alleszins dat ik niet het recht heb een vrouw te DWINGEN een bevruchte eicel ook tot 'baby' te laten uitgroeien. Ik kan alleen proberen haar te overhalen niet tot abortus over te gaan. Vandaar dat ik het zo belangrijk vind 'ongewenste zwangerschappen' zo goed en zo kwaad als het gaat te vermijden. Maar dan komen steeds weer die twee zeer stekelige vragen : - en wat als de bevruchting het resultaat is van een verkrachting? - en wat als de toekomstige moeder ten dode is opgeschreven als ze de in haar lichaam groeiende vrucht niet afdrijft? Moeilijke keuze. Ik zou niet voor die keuze willen staan, eerlijk gezegd. Uiteindelijk moet de vrouw zèlf, en zonder externe druk, kunnen beslissen, zeker in die twee gevallen. Ik geloof niet dat er veel vrouwen rondlopen die daar lichtzinnig over heen stappen, als betrof het een bezoekje aan de kapper of de schoenwinkel, echt niet. En als zou blijken dat ik mij vergis, en dat er bijvoorbeeld steeds méér vrouwen zouden zijn die dat wel 'een lachtertje' vinden, dan zouden wij er goed aan doen ons in alle ernst af te vragen waar we met z'n allen eigenlijk mee bezig zijn. Er zijn er ook die afkomen met de vraag : - jamaar, wat als het nog niet geboren kind zwaar mentaal gehandicapt blijkt te zijn? Moeten we dan echt nog méér mongooltjes op de wereld loslaten? In dit geval moet de samenleving een duidelijke keuze durven maken, me dunkt. Ofwel wordt abortus ook in zo'n geval toegestaan, en dan 'is het probleem van de baan', ofwel wordt abortus in zo'n geval niet toegestaan, maar dan moeten de ouders wel in staat gesteld worden hun baby op te voeden, en dat betekent hoedanook extra uitgaven voor sociale voorzieningen. 'En het kind?' zult u nu ongetwijfeld nogmaals, en terecht, vragen. Mijn antwoord : als wij niet 'met z'n allen' bereid zijn te garanderen dat zo'n kind op een menswaardige manier kan opgroeien, dan hebben wij ook niet het recht vanuit onze luxe-positie een beetje hoog van de toren te blazen en mensen die de pijnlijke beslissing moeten treffen aan hun lot over te laten en/of te veroordelen. Daarom, dus, nogmaals : als het enigzins kan, ongewenste zwangerschappen vermijden. Met alle middelen die ons in een rechtsstaat ter beschikking staan : voorlichting (zowel voor jongens als voor meisjes), voorbehoedsmiddelen (idem), weerbaarheidstraining (in de eerste plaats voor jonge en minder jonge meisjes), ... 'En het kind?' Ik weet het nog steeds niet, en misschien komt het wel nooit zover. Laatst gewijzigd door djimi : 8 mei 2007 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 8 mei 2007 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Fouten uit de geschiedenis = doods straf .
Bijna AL de landen die dit systeem kennen ; kennen ook torenhoge armoede cellen en andere criminele gekweekte programma's . Beter had geweest deze wet als LAST resort te hanteren...alhoewel dat de meeste bijbels schrijven ....ELK leven waar ik zelf mee akkoord ga . Echt iets gruwenlijks maar....ge moogt da gerust invoeren zenne mor neemt mij dan als eerste hé ik heb GEEN strafblad enzo maarja anarchie zit blijkbaar in alle regionen hé . Ik zen tegen vindt het een amateuristische wet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() mens...mensis....is wa ?
Gaat hier toch over doods straf hé ni ?! lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij abortus is er nog geen sprake van een "kind" dat dezelfde rechten kan genieten als een volwaardige menselijke persoon. Voor meer toelichting: zie die andere ellenlange draad. Hier gaat het over iets geheel anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Ik vraag me af of jullie zelf niet beseffen hoe verschrikkelijk fucked up jullie normen en waarden zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een eenvoudige afspraak. Anders kunnen ze jou wel eens uit je bed komen lichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 9 mei 2007 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deftig verwijzen is moeilijk blijkbaar.
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan komt die "mooie" dag dat men een u dierbaar persoon besteelt, verkracht, doodslaagt en in een ravijn gooit...Men krijgt de dader te pakken, het staat honderd procent vast dat hij het is, vingerafdrukken, DNA en het hele santekraam, maar de psychiater besluit dat hij knettergek is, en hij word opgesloten in het zothuis.Vijf jaar later is hij genezen, word vrijgelaten en ge komt hem tegen op straat...Ben je dan nog tégen de doodstraf? ![]() |
|
![]() |
![]() |