Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 15:38   #81
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik vind dat het rechten heeft vanaf dat het pijn voelt en er dus een centraal zenuwstelsel is ontwikkeld, ik dacht dat dat ergens na 3 maanden was. Abortussen in de embryonale fase lijken mij dus nog wel aanvaardbaar. Alhoewel ik wel met de twijfel blijf die Reagan uitdrukte in: "I've noticed that everybody that is for abortion has already been born."
Het gaat erom dat je leven beëindigd, en daarmee dus een moord pleegt (aangezien je een reeds ontstane levensbron vernietigd). Je snijdt toch ook geen bottende bloem af?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 15:42   #82
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Oei, moet in verkeerde topic zijn, dacht dat het ging over doodstraf herinvoeren.
Oud 8 mei 2007, 15:43   #83
van Maerlant

Standaard

Abortus is toch een vorm van de doodstraf, dus zo off topic zijn we niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 8 mei 2007, 15:47   #84
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het gaat erom dat je leven beëindigd, en daarmee dus een moord pleegt (aangezien je een reeds ontstane levensbron vernietigd). Je snijdt toch ook geen bottende bloem af?
Hou het aub bij mensen, of bent u veganist? (En zelfs dan nog, knollen, moet dat ook niet nog tot leven komen?)
Soit, ik zei dan ook 'alhoewel', en zou het zeker niet aanmoedigen en enkel voor uitzonderlijke gevallen mogelijk maken (maak desnoods condooms grais om het wat meer te voorkomen bijv.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 15:54   #85
van Maerlant

Standaard

Vergelijkingen zijn te moeilijk te begrijpen?

Oud 8 mei 2007, 16:56   #86
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien wel een tegenstelling dat de ongeboren vrucht erfenisrechten heeft op voorwaarde dat het levensvatbaar wordt geboren maar blijkbaar geen recht op leven.
Bovendien blijkt nu dat 30% van de embryo's nog een half uur verder leven na de abortus.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 17:19   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het kind heeft geen rechten?
Ik heb er al vaak over gepiekerd, hoor, van Maerlant.

Ik weet alleszins dat ik niet het recht heb een vrouw te DWINGEN een bevruchte eicel ook tot 'baby' te laten uitgroeien.

Ik kan alleen proberen haar te overhalen niet tot abortus over te gaan.

Vandaar dat ik het zo belangrijk vind 'ongewenste zwangerschappen' zo goed en zo kwaad als het gaat te vermijden.

Maar dan komen steeds weer die twee zeer stekelige vragen :

- en wat als de bevruchting het resultaat is van een verkrachting?

- en wat als de toekomstige moeder ten dode is opgeschreven als ze de in haar lichaam groeiende vrucht niet afdrijft?

Moeilijke keuze. Ik zou niet voor die keuze willen staan, eerlijk gezegd.

Uiteindelijk moet de vrouw zèlf, en zonder externe druk, kunnen beslissen, zeker in die twee gevallen. Ik geloof niet dat er veel vrouwen rondlopen die daar lichtzinnig over heen stappen, als betrof het een bezoekje aan de kapper of de schoenwinkel, echt niet.

En als zou blijken dat ik mij vergis, en dat er bijvoorbeeld steeds méér vrouwen zouden zijn die dat wel 'een lachtertje' vinden, dan zouden wij er goed aan doen ons in alle ernst af te vragen waar we met z'n allen eigenlijk mee bezig zijn.

Er zijn er ook die afkomen met de vraag :

- jamaar, wat als het nog niet geboren kind zwaar mentaal gehandicapt blijkt te zijn? Moeten we dan echt nog méér mongooltjes op de wereld loslaten?

In dit geval moet de samenleving een duidelijke keuze durven maken, me dunkt.
Ofwel wordt abortus ook in zo'n geval toegestaan, en dan 'is het probleem van de baan',
ofwel wordt abortus in zo'n geval niet toegestaan, maar dan moeten de ouders wel in staat gesteld worden hun baby op te voeden, en dat betekent hoedanook extra uitgaven voor sociale voorzieningen.

'En het kind?' zult u nu ongetwijfeld nogmaals, en terecht, vragen.

Mijn antwoord : als wij niet 'met z'n allen' bereid zijn te garanderen dat zo'n kind op een menswaardige manier kan opgroeien, dan hebben wij ook niet het recht vanuit onze luxe-positie een beetje hoog van de toren te blazen en mensen die de pijnlijke beslissing moeten treffen aan hun lot over te laten en/of te veroordelen.

Daarom, dus, nogmaals : als het enigzins kan, ongewenste zwangerschappen vermijden. Met alle middelen die ons in een rechtsstaat ter beschikking staan : voorlichting (zowel voor jongens als voor meisjes), voorbehoedsmiddelen (idem), weerbaarheidstraining (in de eerste plaats voor jonge en minder jonge meisjes), ...

'En het kind?' Ik weet het nog steeds niet, en misschien komt het wel nooit zover.

Laatst gewijzigd door djimi : 8 mei 2007 om 17:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 19:25   #88
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Reeds meermaals
misschien voor dit soort "mensen"

http://www.vtm.be/asx/index.php?/agility/20070505_hnlaat
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 8 mei 2007 om 19:25.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 19:34   #89
duncan
Banneling

Standaard

Fouten uit de geschiedenis = doods straf .
Bijna AL de landen die dit systeem kennen ; kennen ook torenhoge armoede cellen en andere criminele gekweekte programma's .

Beter had geweest deze wet als LAST resort te hanteren...alhoewel dat de meeste bijbels schrijven ....ELK leven waar ik zelf mee akkoord ga .

Echt iets gruwenlijks maar....ge moogt da gerust invoeren zenne mor neemt mij dan als eerste hé ik heb GEEN strafblad enzo maarja anarchie zit blijkbaar in alle regionen hé .

Ik zen tegen vindt het een amateuristische wet hahahaha
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 19:35   #90
duncan
Banneling

Standaard

mens...mensis....is wa ?
Gaat hier toch over doods straf hé ni ?!
lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 07:26   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

het 100% waterdichte bewijs voor deze supplementaire randvoorwaarde is al helemaal niet te geven

[/color]
dat klopt... dus vraag ik me af waarom het nog nuttig zou zijn ?

de kans dat ze bv zouden ontsnappen nadat er een levenslange straf zou uitgesproken is al even groot of even klein dan de kans dat ze zouden ontsnappen na het beeindigen van een jarenlang proces waarin men met 100% zekerheid zou willen determineren of het nu geoorloofd zou zijn ze ter dood te brengen
zoals voor het blinde zinloze geweld in de metro, de beelden als bewijsmateroaal kan tellen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 11:26   #92
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jep, 'k heb je dat ook al eens opgemerkt
dus als je zo erg strikt bekijkt dan geef ik je in die redenering volkomen gelijk en verwijs ik je weer naar dat voorbeeld van je vriendin waarin je jouw 'revanche' blijkbaar wel verantwoord vond
of dat ander voorbeeld waar een groep mensen die gaat strijden om een andere groep uit den brand te redden blijkbaar wel gelegitimeerd was omdat ze onderling een afspraakje hadden

ik zie nog steeds niet in hoe dat dan te rijmen valt
Ik vond het vroeger een moeilijk concept, en hoe meer ik erover lees, hoe moeilijker het blijkbaar wordt.

Citaat:
uit dat oogpunt van zelfverdediging natuurlijk nooit... daar jij het concept straf aanvaardt
uit dit laatste kan de straf ( en ik druk er wel op dat die vanuit de hele maatschappij komt bij een rechtsgang en niet vanuit de slachttoffers ) wel uitgevoerd worden door een beul
Voor mij is straf weinig meer dan teruggeven wat je afgenomen hebt, mits een kleine repressie voor dat je het in de eerste plaats gedaan hebt. De "maatschappij" komt daar mijns inziens weinig bij kijken, tenzij je die kleine repressie ook aangrijpt om "iedereens belang" geschonden te verklaren. Wat niet altijd zo is (bv. een passionele misdaad, burenpesterij) en dus ook geen algemene regel kan zijn.
Oud 9 mei 2007, 17:45   #93
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het kind heeft geen rechten?
Bij abortus is er nog geen sprake van een "kind" dat dezelfde rechten kan genieten als een volwaardige menselijke persoon. Voor meer toelichting: zie die andere ellenlange draad. Hier gaat het over iets geheel anders.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 17:46   #94
van Maerlant

Standaard

Ik vraag me af of jullie zelf niet beseffen hoe verschrikkelijk fucked up jullie normen en waarden zijn.

Oud 9 mei 2007, 17:48   #95
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bij abortus is er nog geen sprake van een "kind" dat dezelfde rechten kan genieten als een volwaardige menselijke persoon. Voor meer toelichting: zie die andere ellenlange draad. Hier gaat het over iets geheel anders.
Iemand die slaapt, is ook niet bij machte de capaciteiten van zijn persoon tot stand te brengen. Daarom, voor je hem iets doet, maak hem wakker en praat met hem.

Dat is een eenvoudige afspraak. Anders kunnen ze jou wel eens uit je bed komen lichten.
Oud 9 mei 2007, 17:50   #96
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Iemand die slaapt, is ook niet bij machte de capaciteiten van zijn persoon tot stand te brengen. Daarom, voor je hem iets doet, maak hem wakker en praat met hem.

Dat is een eenvoudige afspraak. Anders kunnen ze jou wel eens uit je bed komen lichten.
Zie desbetreffende draad, m.b. bericht 620.

Laatst gewijzigd door drosophila : 9 mei 2007 om 18:02.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 17:51   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deftig verwijzen is moeilijk blijkbaar.
Oud 9 mei 2007, 19:33   #98
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Deftig verwijzen is moeilijk blijkbaar.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=620
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 19:52   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het was al perfect gedaan.

Oud 9 mei 2007, 22:39   #100
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forza fre Bekijk bericht
laat ons eens deze discussie op gang trekken...

want het valt me op dat in vele discussies dit een randvermelding krijgt, dus waarom niet direct de meningen uitwisselen?
als ge de zaken nuchter bekijkt, kan men dikwijls geneigd zijn om de doodstraf af te keuren.Er is de kans dat een onschuldige terechtgesteld word bvb, het is barbaars,het is dit het is dat....We kennen het liedje...
En dan komt die "mooie" dag dat men een u dierbaar persoon besteelt, verkracht, doodslaagt en in een ravijn gooit...Men krijgt de dader te pakken, het staat honderd procent vast dat hij het is, vingerafdrukken, DNA en het hele santekraam, maar de psychiater besluit dat hij knettergek is, en hij word opgesloten in het zothuis.Vijf jaar later is hij genezen, word vrijgelaten en ge komt hem tegen op straat...Ben je dan nog tégen de doodstraf?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be