![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe denken Vlamingen over Nederlanders | |||
Ze zijn net zo goed als Vlamingen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 55,36% |
Als buren valt er mee te leven |
![]() ![]() ![]() |
16 | 28,57% |
Vreselijk dominant en arrogant |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ze zijn erger dan de Walen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik vind dat we goei buren moeten zijn en blijven van de nederlanders, maar ik zou nooit zo ver gaan om "bij hun" te willen horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Goede buren en dat mag zo blijven wat mij betreft.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() In Noord-Nederland is het toch frietsaus i.p.v. mayonaise?
Laatst gewijzigd door Essevee_VL : 9 mei 2007 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
bestaat er momenteel binnen de EU de zgn. G7(Frankrijk, Duitsland, VK, Polen, Italië en Spanje). Elke beslissing waar het "vetorecht" roet in het eten zou kunnen strooien wordt eerst door deze "groten" achter gesloten deuren vooreerst behandelt om eerst daarna "plenair" ter sprake te komen na de "kleintjes" (de andere lidstaten) buiten spel te hebben gezet. 70 �* 80 % van alle politieke besluitvorming is Europees en op die manier ondemocratisch genomen - L'Europe des grandes Nations - beslist en de Viségrad en Beneluxstaatjes mogen amen zeggen. Het europese schip op die wijze "vlot" trekken is absoluut geen ideaal - De Benelux was en is nog steeds de voortrekker van de europese gedachte geweest. De geschiedenis van het ontstaan en de werking leest als een perfecte voorbereiding op het EU verhaal & nu dit verhaal in een impasse is, is het ons belang om deze impasse te doorbreken. Dit kan alleen maar gebeuren door de besluitvorming te democratizeren & een democratie heeft als emanentie een staat nodig... dit kan niet langer op de klassieke belgische methode (een interessante maar in feite einig bekjende methode die zijn verdienste heeft, maar aan alles komt een einde). We kunnen geen opeenstapeling kennen van diverse rechtstreeks verkozen niveau's - een provinciaal, een gewestelijk, een subnationaal en dan nog eens een supranationaal & last but not least een europees. Wat we nodig hebben is een nieuwe staat - niet alleen voor onszelf maar voor de ganse wereld als revolutionaire daad : ipv een pseudo-vernieuwing door te voeren, door een staat te ontbinden een echte vernieuwing door een staat te verenigen ! De verschillen tussen friezen en luxemburgers, de verschillen tussen randstadders en Liègois zijn niet groter dan tussen Nordostfriezen en Beieren of Noordengelsen en zuidengelsen... Europese integratie ? Ze komt er allicht, maar ze heeft een duidelijk voorbeeld nodig !
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar de Pitta's zijn er ook Halal hoor !
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Pitta=???
Halal=??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burgemeester
|
![]() Ik was met school is in maastricht in de mc donalds, daar hadden ze ook enkel frietsaus, en geen mayonaise. Schande
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je de bureaucratie? Tja, we hebben helaas een betuttelend kabinet nu. Ik noem het in mijn vriendenkring nogal eens het ''christencommunistische'' kabinet van Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Nee, hij bedoelt niet het kabinet maar het feit dat wij in Nederland allemaal regeltjes hebben (en ons er ook nog eens aan houden). Zeg maar dat wat wij vinden van de duitsers.
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 9 mei 2007 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat kan wel zo zijn maar het kabinet dat we nu hebben zal het alleen maar erger maken. Het is een serieus probleem. Je hebt gelijk, maar het feit dat we nu dus dit kabinet hebben is een aspect ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn trouwens nog producten die je hier niet kan krijgen, ik ken mensen die voor een bepaald type pringles naar Nederland rijden. ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |