Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 20:27   #81
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
zonder woorden......................

Geert Lambert en Stijn Bex (spirit) leveren vrijdagmorgen hun jachtgeweer in bij de politie van Brussel. Ze zullen het wapen samen met de aangekochte patronen om 10 uur inleveren bij het politiekantoor op de Korenmarkt 30 (administratieve sectie).
Ze zullen wel 'wreed' content zijn dat ze d'er vanaf zijn, zulk tuig in huis.....om niet van te slapen!
Oud 28 juni 2007, 23:10   #82
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Mijn vriendin heeft een AYA 16mm tweeloop van haar vader gekregen vanwege de nieuwe wet....is dat nu een slechte vader en moet ik me zorgen maken?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 23:17   #83
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Mijn vriendin heeft een AYA 16mm tweeloop van haar vader gekregen vanwege de nieuwe wet....is dat nu een slechte vader en moet ik me zorgen maken?
Hopelijk heb je een goede vriendin .
Overigens is 't een mooi speeltje/hebbeding, maar het moet zijn 'cal 16', niks mm
Oud 28 juni 2007, 23:17   #84
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij wel ja
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 23:23   #85
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Morgen beginnen de solden... eens gaan zien voor een schoon kogelvrij vestje misschien?
Oud 28 juni 2007, 23:27   #86
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Morgen beginnen de solden... eens gaan zien voor een schoon kogelvrij vestje misschien?
Of een hagelbestendig regenjasje !

Laatst gewijzigd door Bert Bubber : 28 juni 2007 om 23:28.
Bert Bubber is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 23:39   #87
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Of een hagelbestendig regenjasje !
Mjah, tegenwoordig met dat weer...je weet maar nooit.
Kan ze die ineens aantrekken als ze door de bossen gaat wandelen voor al die schietlustige jagers die mensen overhoop knallen
Oud 29 juni 2007, 08:44   #88
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

vanmorgen nog op Radio2 een interview gehoord met F Ide (wapenexpert van onze regering), die eigenlijk de conclusie van http://www.gunfacts.be bevestigt : de nieuwe wapenwet leidt in de eerste plaats tot het verplaatsen van honderduizenden wapens van het legale naar het illegale circuit.

Dhr Ide informeerde dat (van de geschatte 1 miljoen legale wapens):
  • er zo'n 72.000 ingeleverd zijn voor vernietiging
    Voor een 30.000 wapens een eerste maal een vergunning is aangevraagd
    voor een 80.000 wapens een vernieuwing van de vergunning is aangevraagd
Dus maximaal 200.000 van de geschatte 1 miljoen legale wapens (wapens in het Centraal Wapen Register + wapens die voordien niet geregistreerd hoefden te worden) zijn naar boven gekomen ?

Dhr Ide meldde dan ook dat vele honderdduizenden wapens (die vroeger legaal en geregistreerd waren) mogelijk nooit zouden bovenkomen.

Weer een typisch Belgische oplossing : sommige politici houden niet van wapens. Dus men stemt een wet die de meerderheid van de wapens doet "verdwijnen" van het legale naar het illegale circuit, en iedereen is tevreden ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 29 juni 2007 om 08:45.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 08:54   #89
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
vanmorgen nog op Radio2 een interview gehoord met F Ide (wapenexpert van onze regering), die eigenlijk de conclusie van http://www.gunfacts.be bevestigt : de nieuwe wapenwet leidt in de eerste plaats tot het verplaatsen van honderduizenden wapens van het legale naar het illegale circuit.

Dus maximaal 200.000 van de geschatte 1 miljoen legale wapens (wapens in het Centraal Wapen Register + wapens die voordien niet geregistreerd hoefden te worden) zijn naar boven gekomen ?

Dhr Ide meldde dan ook dat vele honderdduizenden wapens (die vroeger legaal en geregistreerd waren) mogelijk nooit zouden bovenkomen.

Weer een typisch Belgische oplossing : sommige politici houden niet van wapens. Dus men stemt een wet die de meerderheid van de wapens doet "verdwijnen" van het legale naar het illegale circuit, en iedereen is tevreden ...

Het ergerlijkste daarbij is: ze houden niet van wapens zoals een kind dat geen spruiten lust. Met andere woorden: ze hebben nog nooit een voet in een schuttersclub gezet en kennen dus de sportschutter niet. Ze gaan voort op stemmingmakerij en hun eigen vervormde en zeer beperkte visie van de waarheid om wetten te maken. Dat typeert de geinstitutionaliseerde knoeierij van een staat die wordt geleid door nitwits die geen enkele proef van bekwaamheid moeten afleggen voor de functie die ze gaan bekleden. Sportschutters daarentegen... moeten tegenwoordig héél wat proeven afleggen voor ze hun hobby kunnen beoefenen. Met dank aan de nitwits.
Oud 29 juni 2007, 09:54   #90
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Mjah, tegenwoordig met dat weer...je weet maar nooit.
Kan ze die ineens aantrekken als ze door de bossen gaat wandelen voor al die schietlustige jagers die mensen overhoop knallen
Zelf gaan jagen zal ze nooit, daarvoor ziet ze de beestjes te graag...en is ze te razend op "de jagers" die toen ze nog thuis woonde enkele van haar poezen hebben doodgeschoten....ben trouwens minder gerust als ze met haar Hammerli .22 staat te zwaaien....dat draagt verder.
Oud 29 juni 2007, 10:29   #91
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
....ben trouwens minder gerust als ze met haar Hammerli .22 staat te zwaaien....dat draagt verder.
Ook met een paar brennekes in de lopen van de AYA ??
ps : Doet ze aan wedstrijdschieten ?
Oud 29 juni 2007, 10:33   #92
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook met een paar brennekes in de lopen van de AYA ??
ps : Doet ze aan wedstrijdschieten ?
Zonder kleinerend te willen doen vrees ik dat daarvoor haar resultaat op 25m niet goed genoeg is...Ze heeft geen geduld, tegen dat haar lader leeg is heb ik nog maar twee schoten gelost.
Oud 29 juni 2007, 10:40   #93
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Je hoort eveneens de wilde verhalen dat nogal wat waardevoller materiaal in de verzameling van de heren agenten verdwijnt...Zo weet ik van een Luger die nog in het vetpapier zat en nooit gebruikt was. Wees gerust, die is niet vernietigd. Wordt er weer een handeltje opgezet?
Oud 29 juni 2007, 12:07   #94
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je hoort eveneens de wilde verhalen dat nogal wat waardevoller materiaal in de verzameling van de heren agenten verdwijnt...Zo weet ik van een Luger die nog in het vetpapier zat en nooit gebruikt was. Wees gerust, die is niet vernietigd. Wordt er weer een handeltje opgezet?

dat zijn geen "wilde" verhalen : ingeleverde S&W revolvers die plots te koop hangen op het bord van een schietclub, een inspecteur die quasi de volledige Browning verzameling bij elkaar "ingezameld" heeft en daar persoonlijk een vergunning voor krijgt, ... We horen het allemaal ...

Er is geen enkele "end-to-end" controle, die garandeert dat ieder ingeleverd wapen ook werkelijk gesmolten wordt. "Graaien" in de wapenkamer blijft onopgemerkt ...
Oud 29 juni 2007, 12:57   #95
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
dat zijn geen "wilde" verhalen : ingeleverde S&W revolvers die plots te koop hangen op het bord van een schietclub, een inspecteur die quasi de volledige Browning verzameling bij elkaar "ingezameld" heeft en daar persoonlijk een vergunning voor krijgt, ... We horen het allemaal ...

Er is geen enkele "end-to-end" controle, die garandeert dat ieder ingeleverd wapen ook werkelijk gesmolten wordt. "Graaien" in de wapenkamer blijft onopgemerkt ...
Nogal wat schutters hebben wapens cadeau gedaan aan sportschutters (die dan natuurlijk een nieuwe vergunning voor het wapen hebben gevraagd), liever dan ze in handen van Vadertje Staat te geven. Allicht zijn er dus ook Oompjes Agent die ineens toevallig een wapen hebben gekregen... Het blijft georganiseerde diefstal: de enige juiste oplossing ware geweest dat de Staat de marktprijs voor al die wapens had gegeven, zoals dat gebruikelijk is bij andere vormen van onteigening. Wat d�*t is de enige juiste term voor wat hier gebeurt. De dag dat ik niet meer wil/kan lid zijn van een schuttersclub zal ik mijn sportwapens dus inleveren tegen betaling van een billijke prijs, die door een expert is vastgesteld. Als de Staat niet wil betalen, heeft hij een proces aan zijn broek. Wedden dat ik dat win?
Oud 29 juni 2007, 13:03   #96
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nogal wat schutters hebben wapens cadeau gedaan aan sportschutters (die dan natuurlijk een nieuwe vergunning voor het wapen hebben gevraagd), liever dan ze in handen van Vadertje Staat te geven. Allicht zijn er dus ook Oompjes Agent die ineens toevallig een wapen hebben gekregen... Het blijft georganiseerde diefstal: de enige juiste oplossing ware geweest dat de Staat de marktprijs voor al die wapens had gegeven, zoals dat gebruikelijk is bij andere vormen van onteigening. Wat d�*t is de enige juiste term voor wat hier gebeurt. De dag dat ik niet meer wil/kan lid zijn van een schuttersclub zal ik mijn sportwapens dus inleveren tegen betaling van een billijke prijs, die door een expert is vastgesteld. Als de Staat niet wil betalen, heeft hij een proces aan zijn broek. Wedden dat ik dat win?

Dat is inderdaad wat in de UK en Australie gebeurd is. Vb in Australie heeft de regering ongeveer 500.000.000 australische dollar uitbetaald, voor de onteigening van 500.000 legale wapens (wat overeenkomt met wat men in Belgie wenst te doen). Ook in de UK hebben wapenbezitters een billijke vergoeding gekregen.

De Belgische regering is de enige in de wereld die haar burgers bestolen heeft, van eigendom die ze volledig legaal en conform de toenmalige wetgeving gekocht hadden.
Oud 29 juni 2007, 16:16   #97
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wat in de UK en Australie gebeurd is. Vb in Australie heeft de regering ongeveer 500.000.000 australische dollar uitbetaald, voor de onteigening van 500.000 legale wapens (wat overeenkomt met wat men in Belgie wenst te doen). Ook in de UK hebben wapenbezitters een billijke vergoeding gekregen.

De Belgische regering is de enige in de wereld die haar burgers bestolen heeft, van eigendom die ze volledig legaal en conform de toenmalige wetgeving gekocht hadden.
Waarom onteigening. gewoon strafbaar maken !
Niemand heeft ooit een vergoeding gekregen nadat er een stoplicht werd geplaatst.

Laatst gewijzigd door de kat : 29 juni 2007 om 16:17.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 16:48   #98
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Niemand heeft ooit een vergoeding gekregen nadat er een stoplicht werd geplaatst.
Bent u een beetje simpel ofzo?
De oude wetgeving liet veel toe...zo ook de aankoop van wapens die je al dan niet gebruikte. Dus de mensen die wapens hebben aangekocht of gekregen hebben conform de oude regeling zijn bestolen.
Oud 29 juni 2007, 17:21   #99
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Niemand heeft ooit zijn auto gratis moeten inleveren, nadat er een stoplicht werd geplaatst.

Maar de legale wapenbezitters moeten hun wapens wel gratis afgeven (soms tienduizenden euro waard), omdat de wet strenger geworden is ?

Maar aan uw "tirades" in het onderwerp rond de jachtwet, is wel duidelijk af te leiden dat U legale wapen(bezitters) haat. Troost U, vanaf zondag zijn er nog maar 200.000 legale wapens (en 1.750.000 illegale wapens).

Laatst gewijzigd door ynneb : 29 juni 2007 om 17:24.
Oud 29 juni 2007, 18:31   #100
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U snapt er duidelijk geen snars van. Als sinds mensenheugnis kan je in ons land wapens kopen, mét een officiële toelating van de Belgische Staat, zonder aan enige voorwaarde te moeten voldoen (behalve een bewijs van goed gedrag en zeden). Te goeder trouw hebben sportschutters dus gedurende tientallen jaren kleine fortuintjes (sommigen zelfs grote fortuinen) geïnvesteerd in wapens voor hun hobby. Een goed customised competitiepistool kost bijvoorbeeld al gauw 1500 euro. Nu worden er plotsklaps extra voorwaarden gesteld om die wettelijk vergunde wapens te mogen behouden. Wie niet kan - of wil - aan die voorwaarden voldoen, moet dus door de Staat vergoed worden. Zo simpel is dat. Net zoals je voor een huis, dat gebouwd is met een bouwvergunning, een billijke vergoeding krijgt als de Staat je onteigent.
De sukkels die dus nu hun wapens gratis hebben ingeleverd hebben zich als makke schapen laten bestelen. Een triest precedent, dat eigenlijk minstens evenveel zegt over de vérgevorderde lethargie waarin ons volk verkeert als over de Staat die zich zo arrogant opstelt. Wat u dus suggereert is uiterst ondemocratisch en hoort in een dictatuur thuis.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be