![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Haha wat een giller - de linkse Nederlandse publieke omroep wilde gisteren een nieuw volkslied kiezen, dus zes volslagen links politiek correcte liedjes die beter gedraaid kunnen worden als je het land uitvlucht en 1 nummer dat Nederland wel bewonderde van Frans Bauer. De linkse 'publieksjury' zette Frans Bauer nastuurlijk helemaal onderaan..........
En jah dan moet je ook het volk nog laten stemmen en laat dat vervelende volk nou massaal op het lied van Frans Bauer stemmen hahahah. Je had die verzuurde koppen op tv moeten zien toen bekend werd dat zijn lied gewonnen had. ![]() Zelden zo gelachen. Laatst gewijzigd door NL1985 : 11 oktober 2007 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Ga nu het hele ding kijken, het staat op de voorpagina van uitzending gemist. O nee, dat is de uitslag. Ik probeer nu een ander programma, maar dat wil niet starten. Nou ja, als het ingevoerd wordt teken ik in ieder geval de tegenpetitie.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 11 oktober 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Wat is er eigenlijk mis met het oude?
Ik ben natuurlijk voorstander van het ouwe, het benadrukt onze band met Nederland. ![]()
![]() |
#86 |
Vreemdeling
|
![]() Jah dat snapt ook niemand hier en nu zag ik vandaag weer dat ze een nieuwe vlag aan het zoeken zijn.
Er is een themaweek op onze publieke omroep over democratie genaamd 'wij zijn de baas ' (en wie is wij dan??) waar allemaal van dit soort programma's bij zitten. De documentaires die 's avonds laat worden uitgezonden zijn erg boeiend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind het prima dat er een themaweek over democratie is, maar is zo'n week niet juist bedoeld om mensen een goed beeld te geven van en laat nadenken over onze democratie, in plaats van over symbolen? Natuurlijk, symboolpolitiek is ook politiek, maar niet wat je zou verwachten...
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Ja maar als je af en toe het niveau ziet.... Gisteren was er een uitzending over politiek met jongeren in debat. Bij de samenstelling van de jongeren had ik wel zo mijn vraagtekens (alleen uit de grote steden en wel erg veel allochtonen) en dom! wow echt niet normaal ze snapten er niets van. Is het onderwijs in die paar jaar zo slecht geworden?
De meningen waren bijna allemaal links en politiek correct, 1 meisje had het lef om te zeggen dat niet alleen allochtonen worden gediscrimineerd maar ook rechtste ideeen onder de mat worden geveegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Persoonlijk ben ik het een beetje zat, dat gezeik over nieuwe vlag en volkslied. Als je dit soort dingen niet kunt respecteren, wat stelt je land dan nog voor? Op het moment dat Nederland een nieuwe vlag/volkslied in gaat voeren, durf ik te wedden dat de Friezen zich 'plotseling' meer Fries zullen voelen, en de Limburgers meer Limburger, etc. Nederlander zijn is dan minder duidelijk gedefinieerd, DUS krijg je meer plaatselijke gebondenheid. Daarnaast hebben we een prachtig volkslied, en het oudste ter wereld, ook nog. En het heeft een prachtige text. Dat die niet helemaal meer politiek van toepassing is op deze tijd, vind ik een detail.
Net zo dom zou het zijn om van vlag te veranderen. Dat verscheurt gewoon de cohesie van een volk. En dan heb ik het nog niet eens over de economische nadelen (productherkenning bij mensen). En als I Amsterdam zegt dat de meeste Nederlanders geen zak om het Wilhemus geven, dan vraag ik mij af op welke planeet hij in Nederland leeft. Misschien niet in zijn vriendenkring, maar dan vraag ik mij hard af in wat voor milieu hij vertoeft. En welke nationaliteit hij denkt dat hij heeft. Waar die voor staat. Wat de mensen bijeen houdt. Dus ophouden met zeiken, elke dag de vlag uithijsen op de scholen, en salueren! Als we dat consistent gedaan hadden vanaf het begin, hadden we misschien zelfs "1830" niet gehad. Kijk maar naar Frankrijk, volledig genationalistiseerd! Alle Fransen hebben de omtrek/vorm van hun land op hun netvliezen gebrand gekregen vanaf hun prille jeugd.
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stunt van dat nieuwe volkslied is volkomen mislukt!
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 24 december 2007 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Als ze eens wisten welke 'warlord' Willem van Oranje was en hoeveel massamoorden hij op zijn geweten heeft, ze zouden wel een toontje lager zingen de mensen van 'Alles voor Vlaanderen en Vlaanderen voor Christus'. Over de Stem van Suid-Afrika, over die Stem en dat Suid-Afrika ,illo tempore, zullen we maar zwijgen.
Laatst gewijzigd door system : 24 december 2007 om 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Niet in het minst. Dezelfde massamoordenaar als de o,zo geprezen, Willem van Oranje. En dan maar uit volle borst het Wilhelmus zingen. Uiteindelijk zijn vele mensen eigenlijk toch maar lomp op dit vlak. Vooral nationalisten dan.
Laatst gewijzigd door system : 24 december 2007 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Wilhelmus van Nassauwen, zijn arremen steken door zijn mouwen" ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 december 2007 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |