Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2007, 15:51   #81
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wie gaat anders die cacaobonen plukken...

Trouwens van wat gaan die kinderen anders leven...

Of wil u echt 1000 ballen voor 100 gram chocolade betalen, ... ?

De industrieële revolutie zal ooit ook daar doorbreken, van zodra daar een stabiel regime is etc... bij ons heeft dat ook geduurd tot eind 1800 voor zoiets mogelijk was.

Eventjes zeggen schaf daar kinderarbeid af, is niet zo simpel hé... Of wil u dat ze allemaal hun dochter of zoon aan een stelletje geile westerse Pedo's moeten verkopen...

De ethiek van kindjes daar niet te laten werken, (vanuit ons westers denkbeeld) kan wel eens veel naardere gevolgen hebben voor die kinderen...

Ik ben in princippe ook tegen kinderarbeid, maar als die mensen en kinderen anders crepeeren van den honger kan ik ze wel begrijpen.
Dan zijn we het eens
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 15:52   #82
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Inderdaad, verwaarloosbaar mbt resultaat...Nu, goed, ik kan ergens wel begrijpen dat mensen geloven in het 'changing from the inside' maar ik zie zoiets als pogen van Satan God te maken.
Toch geloof ik dat zulke mensen toch wel zeker hun nut hebben. Om dezelfde analogie te gebruiken: Ze kunnen de krachten van Satan misschien tijdelijk verzwakken, zodat de anderen kunnen proberen deze in te vullen met die van God.

Om echt verandering te bekomen denk ik dat er en intern en extern een zekere druk op het systeem moet komen te liggen.
Oud 23 mei 2007, 17:25   #83
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Toch geloof ik dat zulke mensen toch wel zeker hun nut hebben. Om dezelfde analogie te gebruiken: Ze kunnen de krachten van Satan misschien tijdelijk verzwakken, zodat de anderen kunnen proberen deze in te vullen met die van God.

Om echt verandering te bekomen denk ik dat er en intern en extern een zekere druk op het systeem moet komen te liggen.
Ja, eigenlijk wel. Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik ga even het onderwerp verlaten en wat je zegt beschouwen vanuit een louter politiek oogpunt.

Wil je verandering doorvoeren dan moet je invloed verkrijgen op een systeem dat je wilt veranderen. Dat kan met geweld, bijvoorbeeld revolutie of staatsgreep, maar die twee zaken spreken me niet echt aan en laat ik dus buiten beschouwing.
Rest in het systeem te stappen, invloed verwerven en pogen verandering te bewerkstelligen. De vraag die een mens zich dan moet stellen is in hoeverre hij bereid is zichzelf te prostitueren - want daar komt het eigenlijk op neer - om te pogen wijzigingen aan te brengen. Zitten we onmiddellijk bij 'Il Principe'. Welke middelen ben ik bereid te gebruiken om een doel te bereiken? Da's niet zo'n evidente keuze.

Ik moet zeggen dat de vraag me de laatste weken al enkele keren kwam te overvallen. Persoonlijk denk ik - momenteel althans - dat het beter is eerst te peilen indien voor bepaalde ideeën tot verandering een voldoende groot draagvlak bestaat. Daarna is het beter mogelijk om resultaatgericht te bepalen in welke mate jezelf bereid bent principes aan de kant te schuiven om welk doel met welke middelen te bereiken.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 23 mei 2007 om 17:26.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:30   #84
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wie gaat anders die cacaobonen plukken...
En nu lees je het tiende woord van het tekstje dat jijzelf gequotet hebt opnieuw, en vooral dan de eerste zes letters ervan
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:27   #85
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
C2C, U gaat ongelofelijk veel succes hebben bij het soliciteren.

Ikzelf stel die vragen niet. En meet mijn werkgever af aan de verhouding Loon/werk/frustratie. Dat ergens een hoop aandeelhouders monsterwinsten maken doordat een hoop idioten liever elkaars kop inslaan in naam van leider X of god Y, dan wens ik hun veel winst. En denk er sterk over daarmee van te profiteren.

Ik en de mijnen, die tellen.
Dat Tjetjenië afbrand omdat de rebellen nu pas de mogelijk krijgen zich te uiten, omdat Stalin van seconde 1 harder kon trappen dan zij is natturlijk niet aan U besteed he.
Wel ik zal u een geheimpje verklappen. Ik heb door dat soort vragen te stellen mij job gekregen. Alle andere sollicitanten werden oersaai bevonden, en ik werd apart genomen voor een "kritisch" gesprek. Het ijs was meteen gebroken en de zaak was beklonken. Ook toen ik zei dat ik het meende toen ik die vragen stelde.

Men vond dat een teken van creativiteit, durf en maatschappelijk engagement. De rest van de sollicitanten somde gewoon braaf zijn voortjes en tegentjes op - wat buitengewoon boring was.

Ik zeg u: als ge dat goed aanpakt, werkt dat. Een werkgever apprecieert het tegenwoordig dat ge met hem dialogeert over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijfsleven. Hij vindt daardoor dat ge zijn zaak serieus neemt.

Toegegeven, ge kunt dat soort vragen alleen riskeren bij wat creatievere jobs en dat is dus eigenlijk een luxe-aangelegenheid. Den arbeider aan de lopenden band in een fabriek kan zich dat jammer genoeg niet permitteren, ook al zou hij het wel willen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:50   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hoe? Waren dat geen psychopaten?
Oud 24 mei 2007, 08:31   #87
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wel ik zal u een geheimpje verklappen. Ik heb door dat soort vragen te stellen mij job gekregen. Alle andere sollicitanten werden oersaai bevonden, en ik werd apart genomen voor een "kritisch" gesprek. Het ijs was meteen gebroken en de zaak was beklonken. Ook toen ik zei dat ik het meende toen ik die vragen stelde.

Men vond dat een teken van creativiteit, durf en maatschappelijk engagement. De rest van de sollicitanten somde gewoon braaf zijn voortjes en tegentjes op - wat buitengewoon boring was.

Ik zeg u: als ge dat goed aanpakt, werkt dat. Een werkgever apprecieert het tegenwoordig dat ge met hem dialogeert over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijfsleven. Hij vindt daardoor dat ge zijn zaak serieus neemt.

Toegegeven, ge kunt dat soort vragen alleen riskeren bij wat creatievere jobs en dat is dus eigenlijk een luxe-aangelegenheid. Den arbeider aan de lopenden band in een fabriek kan zich dat jammer genoeg niet permitteren, ook al zou hij het wel willen.
Pff, in die gemiddelde en middelmatige Univ, waar U 'prof' bent...
Als men daar maar rood is, mag men invullen en vragen wat men wil...

Laatst gewijzigd door Chipie : 24 mei 2007 om 08:31.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:33   #88
netslet
Minister-President

Standaard

The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive. -- Thomas Sowell

Oud 24 mei 2007, 08:49   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Laat mij U dan mijn geheimpje verklappen. Ik ben minder hyporcriet dan U.
Ik ben die arbeider. Ik zou de loodgieter kunnen zijn die uw naar rozengeur reukend WC komt ontstoppen.
Het verschil tussen mij en die sufgezeurde bandwerker die u als negatief voorbeeld aanbrengt(wat ik ook geprobeerd heb) is dat ik buiten mijn werk om kennis en vaardigheden tot mij neem.

En uiteindelijk u als een moderne Buster Keaton zie, met een Mitgard als idiote sidekick en een Edina als prachtige anulinguïst.
Oud 24 mei 2007, 08:50   #90
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet niet wat ik zou doen als iemand uw vragen zou stellen; enerzijds getuigt het wel van een kritische geest en maatschappelijke betrokkenheid, maar anderzijds geeft het ook een complete wereldvreemdheid aan.
Oud 24 mei 2007, 20:35   #91
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive. -- Thomas Sowell
Maar ik verdien er wel mijn brood mee, ook al werken ze niet. Elke kapitalist is daar gigantisch jaloers op!
Oud 25 mei 2007, 00:58   #92
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ik verdien er wel mijn brood mee, ook al werken ze niet. Elke kapitalist is daar gigantisch jaloers op!
Er zijn ook een heleboel kapitalisten wiens ideeën niet werken, maar wel geld opbrengen. Ik ben daar evenmin jaloers op.
Oud 26 mei 2007, 13:31   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof dat de enige ethische verantwoorde bedrijven of organisaties zijn...
Alsof deze discussie gaat over de lonen van de "toplui"...
Alsof jij de lonen van die toplui kent... je mag altijd een linkje geven hoor!
Dokwerkers kunnen heel wel ook alleen maar ethisch verantwoorde zakken torsen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 11:42   #94
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Ik werk onrechtstreeks voor de banksector. Ik zorg ervoor dat bedrijven hun overschrijvingen kunnen betalen.
Dat is een antwoord op alle vragen zeker
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:14   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Ik werk onrechtstreeks voor de banksector. Ik zorg ervoor dat bedrijven hun overschrijvingen kunnen betalen.
Dat is een antwoord op alle vragen zeker
?
Oud 29 mei 2007, 10:18   #96
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-belegt uw bedrijf rechtstreeks of onrechstreeks in aandelen van wapenproducenten?
-belegt uw bedrijf in aandelen van bedrijven die activiteiten hebben in landen die de mensenrechten en de arbeidsregels van de ILO niet respecteren of voert het er handel mee?
-bent u er zeker van dat de productiemiddelen die in uw bedrijf gebruikt worden nergens in hun hele levenscyclus gebruik hebben gemaakt van kinderarbeid, slavernij, massa-moord, oorlog, tirannie of corruptie?
-belegt uw bedrijf rechstreeks of onrechstreeks in fondsen die obligaties bevatten van tirannieke overheden?
-heeft uw bedrijf in de hele keten van zijn kapitaalwerving ooit geld aangenomen dat verdiend werd in kolonieën, door slavernij, of door oorlog? U heeft dat uiteraard getraceerd, er bestaan organisaties genoeg die uw geld hierop kunnen controleren en zeer goed weten welke banken historisch gezien met deze kwesies verbonden zijn.
-heeft uw bedrijf aandelen in, of drijft het handel met de 82 Europese en Amerikaanse multinationale bedrijven die door de VN Veiligheidsraad zijn geïdentificeerd als organisaties die de oorlog in Congo - die 4.5 miljoen doden eiste - hebben aangevuurd? Of met één van hun dochterondernemingen of met één van de bedrijven waarin deze multinationals participaties hebben?
-heeft uw bedrijf geld rollen dat terecht kan komen bij aasgierfondsen die miljoenen mensen de armoede en de dood injagen?
-hoe gaat uw bedrijf zich indekken tegen de gigantische schadeclaims die het binnenkort wellicht kan tegenkomen omwille van zijn participatie aan de vernietiging van het leven op de planeet?
-wat doet uw bedrijf concreet om de uitstoot van klimaatvernietigende emissies tegen te gaan?

Ik moet bekennen... van geen enkel van die vragen lig ik wakker.

Wat mij interesseert is:

-Doe ik de job graag (is't belangrijkste)
-Wat is mijn loon
-Wat is de aard van de mensen waar ik moet mee werken (jong, oud, goeie sfeer, voldoende alllochtonen, ...)
Oud 29 mei 2007, 10:21   #97
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vraag aan u: welke van deze of gelijkaardige vragen heeft u gesteld tijdens uw laatste sollicitatiegesprek? En hoe dikwijls stelt u ze aan de bedrijfsvoerders/eigenaars van de onderneming waar u momenteel werkt? En wat is hun reactie?
Doe ze aan 'den dop' allemaal de groeten eh !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:33   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Doe ze aan 'den dop' allemaal de groeten eh !
Met het soort antwoorden die ik op de gestelde vragen gaf, bekwam ik ook altijd precies datzelfde resultaat.
Oud 1 juli 2007, 19:14   #99
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Kortom, waardig werken of niet. That's the question.
Oud 1 juli 2007, 19:20   #100
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw antwoorden. De menselijkheid gebiedt mij om, als rationeel mens, nooit voor een bedrijf als het uwe te werken. Geen enkel normaal mens kan dat immers. Uw bedrijf is dus failliet want het vindt geen werknemers meer.

U kan wellicht een nieuwe zaak proberen te starten die niet teert op oorlog, moord, corruptie, doodslag, vernietiging en tirannie.

Veel geluk. Ik zal solliciteren wanneer het zover is.

Ne mens met een gezin , die aan de grond doet alles zodat zijn kinderen , vrouw en hijzelf kan overleven ..... dus die trekt zich er geene bal van aan !!! daar gaat uw rationaliteit aan flarden !!!!!!!!
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be