![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om echt verandering te bekomen denk ik dat er en intern en extern een zekere druk op het systeem moet komen te liggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil je verandering doorvoeren dan moet je invloed verkrijgen op een systeem dat je wilt veranderen. Dat kan met geweld, bijvoorbeeld revolutie of staatsgreep, maar die twee zaken spreken me niet echt aan en laat ik dus buiten beschouwing. Rest in het systeem te stappen, invloed verwerven en pogen verandering te bewerkstelligen. De vraag die een mens zich dan moet stellen is in hoeverre hij bereid is zichzelf te prostitueren - want daar komt het eigenlijk op neer - om te pogen wijzigingen aan te brengen. Zitten we onmiddellijk bij 'Il Principe'. Welke middelen ben ik bereid te gebruiken om een doel te bereiken? Da's niet zo'n evidente keuze. Ik moet zeggen dat de vraag me de laatste weken al enkele keren kwam te overvallen. Persoonlijk denk ik - momenteel althans - dat het beter is eerst te peilen indien voor bepaalde ideeën tot verandering een voldoende groot draagvlak bestaat. Daarna is het beter mogelijk om resultaatgericht te bepalen in welke mate jezelf bereid bent principes aan de kant te schuiven om welk doel met welke middelen te bereiken.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 23 mei 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men vond dat een teken van creativiteit, durf en maatschappelijk engagement. De rest van de sollicitanten somde gewoon braaf zijn voortjes en tegentjes op - wat buitengewoon boring was. Ik zeg u: als ge dat goed aanpakt, werkt dat. Een werkgever apprecieert het tegenwoordig dat ge met hem dialogeert over de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijfsleven. Hij vindt daardoor dat ge zijn zaak serieus neemt. Toegegeven, ge kunt dat soort vragen alleen riskeren bij wat creatievere jobs en dat is dus eigenlijk een luxe-aangelegenheid. Den arbeider aan de lopenden band in een fabriek kan zich dat jammer genoeg niet permitteren, ook al zou hij het wel willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe? Waren dat geen psychopaten?
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men daar maar rood is, mag men invullen en vragen wat men wil... Laatst gewijzigd door Chipie : 24 mei 2007 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive. -- Thomas Sowell
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben die arbeider. Ik zou de loodgieter kunnen zijn die uw naar rozengeur reukend WC komt ontstoppen. Het verschil tussen mij en die sufgezeurde bandwerker die u als negatief voorbeeld aanbrengt(wat ik ook geprobeerd heb) is dat ik buiten mijn werk om kennis en vaardigheden tot mij neem. En uiteindelijk u als een moderne Buster Keaton zie, met een Mitgard als idiote sidekick en een Edina als prachtige anulinguïst.
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Er zijn ook een heleboel kapitalisten wiens ideeën niet werken, maar wel geld opbrengen. Ik ben daar evenmin jaloers op.
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Dokwerkers kunnen heel wel ook alleen maar ethisch verantwoorde zakken torsen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() Ik werk onrechtstreeks voor de banksector. Ik zorg ervoor dat bedrijven hun overschrijvingen kunnen betalen.
Dat is een antwoord op alle vragen zeker |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet bekennen... van geen enkel van die vragen lig ik wakker. Wat mij interesseert is: -Doe ik de job graag (is't belangrijkste) -Wat is mijn loon -Wat is de aard van de mensen waar ik moet mee werken (jong, oud, goeie sfeer, voldoende alllochtonen, ...)
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Kortom, waardig werken of niet. That's the question.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ne mens met een gezin , die aan de grond doet alles zodat zijn kinderen , vrouw en hijzelf kan overleven ..... dus die trekt zich er geene bal van aan !!! daar gaat uw rationaliteit aan flarden !!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |