Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2007, 21:22   #81
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Komaan, zeg!? Gelooft u nu echt dat een moeder haar kind kan "vergeten" en dan nog eens menen dat ze het kind heeft afgezet? Indien er echt sprake is van "vergetelheid", dan is er iets niet pluis in de bovenkamer van die vrouw...
Ik denk dat jij en ik (als zijnde mannen) niet het recht hebben om te oordelen of het al dan niet een accident was.
Wij zijn geen alleenstaande vrouwen met veel druk? en dergelijke

Het zou kunnen dat het weldegelijk een ongeluk is, het zou kunnen dat ze in de fout was. Jij kent evenmin als ik de omstandigheden waarin deze tragedie is afgespeeld. maar daar heb JIJ en IK geen recht om daar over te oordelen !!
Oud 28 mei 2007, 07:35   #82
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kind in kinderzit in de wagen plaatsen met doel deze naar de opvang te brengen en dan deze twee zaken vergeten gedurende 7 uur. Een jas of een handtas zou kunnen, maar een kind?

Dat hier vragen bij ontstaan is niet meer dan normaal zou men kunnen zeggen.
In haar hoofd was ze dat niet vergeten, had ze dat punt in haar rijtje taken 'afgewerkt'. Ze was er dus gerust in.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 07:39   #83
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar zat die vader in feite? Helem�*�*l geen kindjes naar school of opvang brengen? Gewoon rechtoe rechtaan naar werk en klaar is kees!

raar dat niemand zich afvraagt of misschien papake de kleine naar de opvang had kunnen brengen zodat beide ouders slechts één afzetadres hadden?

Of is dit weer teveel gevraagd?
Ik weet niet of er hier nog een vader is maar menige mannen werken in ploegen of vertrekken vroeg(er) naar het werk (je kan ze toch niet om 6 of 7 u gaan afzetten??). Soms is het ook omgekeerd en brengt de papa alle kinderen weg. Of er dan 1 of 4 kinderen in het gezin zijn maakt niet uit.
Het is niet altijd financieel haalbaar (daar moet je dan eerder aan denken) maar het is sowieso onaanvaardbaar dat fulltime werkenden gezinnen zoveel kinderen krijgen.
Oud 28 mei 2007, 07:45   #84
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat is het verschil tussen een ongelukkige vergetenheid van een moeder,of een geweten verminking van een kind door een moeder?
Leg dat nu eens uit beste Laya
Ik mag niet denken aan Uw antwoord
Oud 28 mei 2007, 07:56   #85
schattepatatje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik weet niet of er hier nog een vader is maar menige mannen werken in ploegen of vertrekken vroeg(er) naar het werk (je kan ze toch niet om 6 of 7 u gaan afzetten??). Soms is het ook omgekeerd en brengt de papa alle kinderen weg. Of er dan 1 of 4 kinderen in het gezin zijn maakt niet uit.
Het is niet altijd financieel haalbaar (daar moet je dan eerder aan denken) maar het is sowieso onaanvaardbaar dat fulltime werkenden gezinnen zoveel kinderen krijgen.
sorry maar dat laatste kiest ieder voor zichzelf nietwaar???
schattepatatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:13   #86
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schattepatatje Bekijk bericht
sorry maar dat laatste kiest ieder voor zichzelf nietwaar???
Ja natuurlijk, maar ik denk dat ik nog altijd mijn mening daarover mag uitspreken en het mag afkeuren.

Laatst gewijzigd door Laya : 28 mei 2007 om 08:16.
Oud 28 mei 2007, 08:15   #87
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen een ongelukkige vergetenheid van een moeder,of een geweten verminking van een kind door een moeder?
Leg dat nu eens uit beste Laya
Ik mag niet denken aan Uw antwoord
Hoezo Duveltje? (Wat is dat met jou deze ochtend? Kater? Niet goed geslapen? Dringend iets nodig??)
Wat heeft het ene met het andere te maken? Die dingen zijn toch in de verste verte niet te vergelijken?
Oud 28 mei 2007, 08:45   #88
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo Duveltje? (Wat is dat met jou deze ochtend? Kater? Niet goed geslapen? Dringend iets nodig??)
Wat heeft het ene met het andere te maken? Die dingen zijn toch in de verste verte niet te vergelijken?
Goed geslapen trouwens,toch hebben beiden te maken met opvoeding van kinderen,het respect voor deze kinderen!!
Ik geef een voorbeeld,als mijn ex met een Marokkaan moest gaan samenleven,en mijn dochtertje van 12 jaar moest besneden worden volgens zijn geloof,wat niet ontdenkbaar is !! WEL DAN MAAK IK HEM MET BEIDE HANDEN AF!!!!! DAAR MAG JIJ ZEKER VAN ZIJN !!!!!!
Ik wil daar heel mijn leven voor in den bak zitten !!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 mei 2007 om 08:46.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:52   #89
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Goed geslapen trouwens,toch hebben beiden te maken met opvoeding van kinderen,het respect voor deze kinderen!!
Ik geef een voorbeeld,als mijn ex met een Marokkaan moest gaan samenleven,en mijn dochtertje van 12 jaar moest besneden worden volgens zijn geloof,wat niet ontdenkbaar is !! WEL DAN MAAK IK HEM MET BEIDE HANDEN AF!!!!! DAAR MAG JIJ ZEKER VAN ZIJN !!!!!!
Ik wil daar heel mijn leven voor in den bak zitten !!!!
Ten eerste zijn het meestal vrouwen die beslissen dat een dochter moet besneden worden, er is dus meer kans dat een Marokkaanse waar jij 'iets' mee begint jouw dochter zou besnijden (zeg ik gewoon om je op je paard te zetten zenne, alhoewel, je zit er blijkbaar al op ) Maar het is zo, de moeders nemen meestal die beslissing en wat meer is, zij doen het uit respect voor hun kinderen, in hun eigen 'twisted mind' doen ze het in het balang van hun dochter, iets wat voor ons onbegrijpelijk is.

Duveltje, lopen Marokkaanse meisjes veel risico besneden te worden? Het is een eerlijke vraag hoor, ik weet het niet, ik dacht dat dit eerder iets was voor zwart Afrika?

BTW we zitten in de verkeerde draad

Laatst gewijzigd door Laya : 28 mei 2007 om 08:54.
Oud 28 mei 2007, 08:56   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste zijn het meestal vrouwen die beslissen dat een dochter moet besneden worden, er is dus meer kans dat een Marokkaanse waar jij 'iets' mee begint jouw dochter zou besnijden (zeg ik gewoon om je op je paard te zetten zenne, alhoewel, je zit er blijkbaar al op ) Maar het is zo, de moeders nemen meestal die beslissing en wat meer is, zij doen het uit respect voor hun kinderen, in hun eigen 'twisted mind' doen ze het in het balang van hun dochter, iets wat voor ons onbegrijpelijk is.

Duveltje, lopen Marokkaanse meisjes veel risico besneden te worden? Het is een eerlijke vraag hoor, ik weet het niet, ik dacht dat dit eerder iets was voor zwart Afrika?

BTW we zitten in de verkeerde draad
Steek het maar weeral op de vrouw
Elke draad is goed om dit zwaar onrecht in België aan te klagen,daarvoor zit ik op een politiek forum
Oud 28 mei 2007, 08:58   #91
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Steek het maar weeral op de vrouw
Elke draad is goed om dit zwaar onrecht in België aan te klagen,daarvoor zit ik op een politiek forum
Ooit al een documentaire gezien en moeders erover horen praten? Ik steek het op niemand, het is gewoon zo.
Oud 28 mei 2007, 10:57   #92
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Arme moeder...ook
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 11:00   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat als het parket duidelijk heeft gemaakt dat het hier gaat om een vrouw die haar baby voor de rest goed behandelde, dat ze de zaak moeten laten zijn voor wat het is. Ik denk dat die vrouw zelf al genoeg miserie heeft door haar vergetelheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 11:07   #94
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik denk dat jij en ik (als zijnde mannen) niet het recht hebben om te oordelen of het al dan niet een accident was.
Wij zijn geen alleenstaande vrouwen met veel druk? en dergelijke

Het zou kunnen dat het weldegelijk een ongeluk is, het zou kunnen dat ze in de fout was. Jij kent evenmin als ik de omstandigheden waarin deze tragedie is afgespeeld. maar daar heb JIJ en IK geen recht om daar over te oordelen !!
De reactie van mij en van mijn vrouw waren idd navenant toen we het nieuws hoorden: ik kon me moeilijk inbeelden dat je zoiets kunt "vergeten", mijn vrouw kon het wel begrijpen.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 15:32   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zat die vader in feite? Helem�*�*l geen kindjes naar school of opvang brengen? Gewoon rechtoe rechtaan naar werk en klaar is kees!

raar dat niemand zich afvraagt of misschien papake de kleine naar de opvang had kunnen brengen zodat beide ouders slechts één afzetadres hadden?

Of is dit weer teveel gevraagd?
Circe, in hoeverre is dit relevant binnen deze context ? Moeder is haar baby vergeten, met alle gevolgen vandien. Zit vader hier voor iets tussen ?

Ik denk dat we er deze week wel iets meer over zullen lezen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 15:58   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, in hoeverre is dit relevant binnen deze context ? Moeder is haar baby vergeten, met alle gevolgen vandien. Zit vader hier voor iets tussen ?

Ik denk dat we er deze week wel iets meer over zullen lezen.
Ik vernoemde de vader omdat sommigen hier totaal niet kunnen begrijpen dat moeder haar kind vergeten was, terwijl iedereen het doodnormaal vond dat ze vooraleer te gaan werken verschillende taken moest uitvoeren.

Stoort het U dat ik me daarbij afvraag of vaderlief ook geen steentje kon bijdragen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:12   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat die vrouw al een zware last genoeg met zich meedraagt en dit voor de rest van haar leven .
Een kind verliezen is erg , en op deze manier .... .
Dat ze een hele dag met andere zaken bezig was , en dat ze geen moment meer heeft gedacht aan die kleine is ergens ook te begrijpen . Voor haar was de kleine afgezet ...
Wat me wel verbaasd is dat niemand die kleine heeft zien zitten in die wagen.... Regelmatig halen ze het nieuws met berichten over honden die uit een gesloten wagen worden gehaald (ook erg)...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:14   #98
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In haar hoofd was ze dat niet vergeten, had ze dat punt in haar rijtje taken 'afgewerkt'. Ze was er dus gerust in.
kent u die vrouw aangezien u weet wat ze in haar hoofd had afgewerkt.

Een jas, een handtas beweegt niet en maakt geen geluid en dus zou het kunnen dat deze worden vergeten. Dit in tegenstelling met een kind, dit beweegt en maakt geluid. Indien deze vrouw zover met haar gedachten en gehoor weg was, zou men kunnen stellen dat ze ook al een groot gevaar was in het verkeer en dus die dag veel weggebruikers aan een mogelijk gevaar zijn ontsnapt.

Ooit een normale vrouw geweten die gedurende 7 uur haar kind vergeet of wat er met gebeurt is?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:24   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vernoemde de vader omdat sommigen hier totaal niet kunnen begrijpen dat moeder haar kind vergeten was, terwijl iedereen het doodnormaal vond dat ze vooraleer te gaan werken verschillende taken moest uitvoeren.

Stoort het U dat ik me daarbij afvraag of vaderlief ook geen steentje kon bijdragen?
Neen. Dit stoort mij absoluut niet. Integendeel. In die zin vind ik de opmerking zelfs meer dan terecht. Wat de afspraken binnen het gezin waren weet ik niet. Ik vind echter niet dat er nu direct op de vader moet worden geschoten. Mijn inziens gaat het om een stomme vergetelheid, verstrooidheid, met zware gevolgen. Als je boodschappen gaat doen, vergeet je frietketel uit te zetten, het huis in de vlammen opgaat en er slachtoffers zijn. Wat dan? Eerlijk gezegd, ik weet niet hoe het gerecht hierop reageert. Een straf opleggen maakt het voor de nabestaanden nog erger. Je hebt het uiteindelijk niet gewild. De slachtoffers worden er niet terug levend van.
Kijk. Je kan je inderdaad de vraag stellen of dit wel of niet zou gebeurd zijn indien de gezinstaken beter waren verdeeld. Terecht. Maar ik vind het onterecht om direct met de vinger te wijzen naar wie de minste taken werden toebedeeld. Uiteindelijk blijft elk verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:30   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik weet niet hoe het gerecht hierop reageert. Een straf opleggen maakt het voor de nabestaanden nog erger. Je hebt het uiteindelijk niet gewild. De slachtoffers worden er niet terug levend van.
Een tijdje geleden zijn er nog ouders moeten voorkomen omdat na een ongeval bleek dat ze hun kinderzitje niet goed vastgemaakt hadden ... De uitspraak daar weet ik niet juist meer . Feit is dat deze mensen eerst hun kind zijn verloren door een ongeval waarbij ze niet in fout waren , en dan een heel gerechterlijk dossier moesten doorlopen.
Ik denk dat men in deze zaak IDD kan spreken over een stomme vergetelheid . Hoe erg ook de gevolgen.
En een straf ????? Kom nu , die mensen zijn een kind kwijt ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be