Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 17:28   #81
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Bravo! Voor Harko heb ik nog één boodschap: Nemo turpitudinem suam allegans auditur (ik hoop dat dit laatste zinnetje niet wordt aangegrepen door LSP-haters zonder politieke argumenten, zoals Harko, om een nieuwe rel te ontketenen over intelectualisme en dergelijke meer.
Ma jongen toch, zo in uw bloemkool gebeten?
Ik zou al niet meer in uw buurt durven komen met uiterlijke tekenen van pvda-sympathie Wat wil dat trouwens zeggen int mauwe (zes jaar latijn gehad, maar allemaal vergeten)

Citaat:
In tegenstelling tot andere organisaties denkt LSP dat je de problemen in de derde wereld niet opheldert door het adviseren van regeringsleiders alla Kabila. (ik heb het hier niet over De Gucht, zoals je mss op het eerste zicht zou denken. Ik verwijs echter naar Ludo Martens, wiens politiek signatuur gekend is me dunkt...)
HI-LA-RISCH
Jij moet een tv-programma krijgen

Citaat:
We zouden hier dringend een sociaal bemiddelaar moeten aanstellen. In plaats van hier al te veel energie te steken in elkaar af te zeiken zouden we beter mensen overtuigen om op CAP/PVDA te stemmen. Na de verkiezingen zien we wel weer verder.
Groot gelijk heb je, maar... de boog kan niet altijd gespannen staan, soli. Tussen het overtuigen door eens goed komen kakken op een forum, doet blijkbaar deugd

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:15   #82
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

sectair uithalen tegen progressieve derdewereldorganisatie: check
alleen zichzelf en de eigen revolutionaire internationale de moeite vinden en al de rest belachelijk maken: check
progressieve derdewereldorganisaties reduceren tot 'hulp verlenen aan de uitgemergelde Afrikaantjes' en daarmee blijk geven buiten van sectarisme ook nog eens van platvloers antitiermondisme: check
zichzelf intellectueel vinden door een latijnse uitspraak te posten: check
anderen louter op de man aanvallen: check

kortom het is hier weer zeer gezellig!

Ik bedank de 'kameraden' van de enige revolutionaire partij in België, de afdeling van de enige revolutionaire internationale en vooral de enige echte arbeiderspartij voor de grote eer die ik hier krijg om voorwerp te worden van jullie examenfrustraties!

Dan rest mij nog enkel zelf een latijnse uitdrukking te posten: 'Beati pauperes spiritu'

en uiteraard 'nun est bibendum'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloemkool Bekijk bericht
Hetgeen ons naadloos naar de brousse brengt, waar LSP krampachtig weigert hulp te verlenen aan de uitgemergelde Afrikaantjes. Jammer genoeg alweer fout.
Het uitbouwen van een anti-kapitalistische organisatie in een derde-wereldland is op zich een taak die onnoemelijk veel zwaarder is dan in een land als pakweg België. Dit is het soort 'projecten' waar we als LSP steun aan verlenen en aan meebouwen. Het werk dat het CWI, de internationale organisatie waar LSP deel van uit maakt, verricht over heel de wereld stelt ons in staat niet enkel in woorden maar ook in daden een internationalistische politiek voor te staan.
Enkelen willen volgend jaar een gezamelijk loopteam voor de 20KM willen vormen met CAP. Bravo!
Voor Harko heb ik nog één boodschap: Nemo turpitudinem suam allegans auditur (ik hoop dat dit laatste zinnetje niet wordt aangegrepen door LSP-haters zonder politieke argumenten, zoals Harko, om een nieuwe rel te ontketenen over intelectualisme en dergelijke meer.)
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 19:37   #83
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Ik bedank de 'kameraden' van de enige revolutionaire partij in België, de afdeling van de enige revolutionaire internationale en vooral de enige echte arbeiderspartij voor de grote eer die ik hier krijg om voorwerp te worden van jullie examenfrustraties!

Dan rest mij nog enkel zelf een latijnse uitdrukking te posten: 'Beati pauperes spiritu'

en uiteraard 'nun est bibendum'
Dat steekt me telkens dat er in de LSP zoveel studenten zijn, die nog niks van het ware leven kennen en beter eens naar de ervaren advocaten en dokters van de PVDA te luisteren, de LSP is soms letterlijk en figuurlijk een kleutertuin.
Het valt me ook op dat het ledenverloop bij de LSP veel veel groter is dan bij de PVDA. Er zijn veel LSP-studentjes die al rap de pijp aan Maarten geven, daarom heb ik toch meer vertrouwen in de ervaren politici van de PVDA, die natuuurlijk ook jongeren hebben met hun Ché beweging.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 20:21   #84
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Dat steekt me telkens dat er in de LSP zoveel studenten zijn, die nog niks van het ware leven kennen en beter eens naar de ervaren advocaten en dokters van de PVDA te luisteren, de LSP is soms letterlijk en figuurlijk een kleutertuin.
Het valt me ook op dat het ledenverloop bij de LSP veel veel groter is dan bij de PVDA. Er zijn veel LSP-studentjes die al rap de pijp aan Maarten geven, daarom heb ik toch meer vertrouwen in de ervaren politici van de PVDA, die natuuurlijk ook jongeren hebben met hun Ché beweging.
?

Zo en van waar kan jij LSP dan zo goed?
Oud 31 mei 2007, 20:38   #85
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
?

Zo en van waar kan jij LSP dan zo goed?
Ik ben tusen augustus 2003 en augustus 2005 LSP-lid in Mechelen geweest, in Mechelen valt de LSP echt goed mee met enkele zeer bekwame figuren zoals Driewerf en W.G. Ik ben er uitgestapt nadat een actie die we steunden met de LSP van Turnhout compleet in de soep draaide en omdat ik inzag dat een score van 0.24 procent hopeloos is, ook de theorie van de permanente revolutie vind ik verkeerd.
Maar ik ken de interne keuken van de LSP een beetje.

Oud 31 mei 2007, 22:11   #86
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Oeps, Jonas, dat is wel een beetje pijnlijk, niet? Pluche is echt wel een ervarinfgsdeskundige wat de LSP betreft vermits hij er lid van was.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 22:30   #87
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Oeps, Jonas, dat is wel een beetje pijnlijk, niet? Pluche is echt wel een ervarinfgsdeskundige wat de LSP betreft vermits hij er lid van was.
Meer nog ik zat laatst op de trein met 2-exleden van LSP mechelen, ze waren zo gedouteerd van politiek dat het hun geen bal meer interesseerden, ze verbaasden zich erover dat ik nog aan politiek doe, maar we kwamen alledrie tot dezelfde conclusie en die was niet mals voor de dogmatisch doctrinaire LSP.

Oud 1 juni 2007, 00:08   #88
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer nog ik zat laatst op de trein met 2-exleden van LSP mechelen, ze waren zo gedouteerd van politiek dat het hun geen bal meer interesseerden, ze verbaasden zich erover dat ik nog aan politiek doe, maar we kwamen alledrie tot dezelfde conclusie en die was niet mals voor de dogmatisch doctrinaire LSP.
Tja, als je roept dat je heel hard groeit maar na 15 jaar op een nationale bijeenkomst hooguit 150 mensen bij elkaar krijgt, dan moet je al super gemotiveerd zijn om alle zegeberichten te geloven en nog door te doen. Wat ik vooral vrees is dat na de verkiezingen heel wat Cap-pers ontgoocheld zullen zijn omdat ze het gevoel zullen hebben dat ze op het verkeerde been zijn gezet (lees nog maar eens wat er allemaal gezegd werd ten tijde van oktober 2006: een bom onder de politiek, een potentieel van 15 procent der stemmen,....) en dat daardoor een aantal mensen definitief zullen afhaken. Het zou nog wel eens heel druk kunnen worden op die trein, pluche...

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 00:12   #89
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Tja, als je roept dat je heel hard groeit maar na 15 jaar op een nationale bijeenkomst hooguit 150 mensen bij elkaar krijgt, dan moet je al super gemotiveerd zijn om alle zegeberichten te geloven en nog door te doen. Wat ik vooral vrees is dat na de verkiezingen heel wat Cap-pers ontgoocheld zullen zijn omdat ze het gevoel zullen hebben dat ze op het verkeerde been zijn gezet (lees nog maar eens wat er allemaal gezegd werd ten tijde van oktober 2006: een bom onder de politiek, een potentieel van 15 procent der stemmen,....) en dat daardoor een aantal mensen definitief zullen afhaken. Het zou nog wel eens heel druk kunnen worden op die trein, pluche...
Leergeld betalen is de benaming, net zoals PvdA dat ook al moeten doen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 juni 2007 om 00:13.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:23   #90
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja waar is de tijd dat GC hier triomfantelijk kwam zeggen dt Cap eigenlijk al 15 jaar bestaat omdat in 91 Blokbuster en Militant Links werden opgericht. Ik voorspel ook dat er na de verkiezingen een bom ontploft in de Cap door de slechte resultaten of Bart Vandersteene moet het al heel goed doen in de 10 minuten die hij krijgt in de zevende dag nu zondag, probleem is dat hij wel moet debatteren met een ervaren vos als Van Duppen, dus ik verwacht dat zondag de PVDA minstens op punten wint, maar het kan ook zijn dat de kiwi-dokter de Cap KO slaagt.

Oud 1 juni 2007, 08:34   #91
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of je mensen die naar de zevende dag kijken kan overtuigen om voor PVDA of CAP te stemmen met één optreden. Je kan ze met één optreden er echter wel van overtuigen omdat nooit te doen omdat twee kleine partijen die relatief dicht bij elkaar staan elkaar niet kunnen luchten.
Voor de uitzending even samen bespreken dat je elkaar wat gunt is de boodschap volgens mij.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 08:52   #92
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Ik weet niet of je mensen die naar de zevende dag kijken kan overtuigen om voor PVDA of CAP te stemmen met één optreden. Je kan ze met één optreden er echter wel van overtuigen omdat nooit te doen omdat twee kleine partijen die relatief dicht bij elkaar staan elkaar niet kunnen luchten.
Voor de uitzending even samen bespreken dat je elkaar wat gunt is de boodschap volgens mij.
Daar heb je eigenlijk gelijk in moet ik eerlijk zeggen. Maar als de moderator dan vraagt waarom de 2 partijen niet samen naar de kiezing gaan zit het spel op de wagen denk ik.

Laatst gewijzigd door Pluche : 1 juni 2007 om 09:05.
Oud 1 juni 2007, 10:17   #93
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben tusen augustus 2003 en augustus 2005 LSP-lid in Mechelen geweest, in Mechelen valt de LSP echt goed mee met enkele zeer bekwame figuren zoals Driewerf en W.G. Ik ben er uitgestapt nadat een actie die we steunden met de LSP van Turnhout compleet in de soep draaide en omdat ik inzag dat een score van 0.24 procent hopeloos is, ook de theorie van de permanente revolutie vind ik verkeerd.
Maar ik ken de interne keuken van de LSP een beetje.
Misschien ligt het aan de afdeling Mechelen - Ik ben al 5 jaar lid van LSP en ben nog nooit zo iemand tegengekomen. Ik ken maar één lid dat er om politieke redenen is uitgestapt, nl over Cuba; en die is lid van dit forum.

Over het algemeen vind ik nu niet dat wij zo'n groot verval hebben. Het probleem zit hem er vooral in dat we te soepel met die ledenlijsten omspringen, waardoor we te snel mensen opnemen die niet geconsolideerd zijn - Wat natuurlijk dan slecht uitkomt in de statistieken. Maar in het overgrote deel van de gevallen gaat het over mensen die of de graad van politieke activiteit niet aankunnen, of er onvoldoende tijd in willen steken.

Trouwens, als je het hebt over dégout van de dogmatisch-docrtinaire LSP: WG en driewerf zijn wel de belangrijkste kaders van Mechelen (en dus de meest representatieve voor onze organisatie - zijn die dan zo doctrinair?
Oud 1 juni 2007, 10:19   #94
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Dat zou goed kunnen. Als ze het slim aanpakken zeggenze dat ze het besproken hebben maar dat ze beiden tot de conclusie kwamen dat het interessanter was om alleen naar de verkiezingen te gaan. Als de één de ander begint te beschuldigen dan berokkent die zijn eigen partij ook méér schade dan dat het oplevert.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:22   #95
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik voorspel ook dat er na de verkiezingen een bom ontploft in de Cap door de slechte resultaten of Bart Vandersteene moet het al heel goed doen in de 10 minuten die hij krijgt in de zevende dag nu zondag, probleem is dat hij wel moet debatteren met een ervaren vos als Van Duppen, dus ik verwacht dat zondag de PVDA minstens op punten wint, maar het kan ook zijn dat de kiwi-dokter de Cap KO slaagt.
Ik voorspel dat CAP verder gaat, onafhankelijk van het resultaat. Maar ik denk ook dat een vergelijkbare score van CAP en PVDA, de PVDA-leiding wel zal dwingen tot samenwerking.

Ten tweede is Bart echt wel niet zo'n slechte debatter - zoals ik reeds heb aangehaald; in het debat van de hogeschool gent haalde hij 24% tegen 2% voor Tom De Meester (lijsttrekker PVDA Oost-Vlaanderen).

Maar zoals Tommy hier al heeft gezegd; geen enkele van de twee heeft er voordeel aan de andere af te maken. Al twijfel ik er niet aan dat de VRT het zal proberen.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 1 juni 2007 om 10:23.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:23   #96
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht

Trouwens, als je het hebt over dégout van de dogmatisch-docrtinaire LSP: WG en driewerf zijn wel de belangrijkste kaders van Mechelen (en dus de meest representatieve voor onze organisatie - zijn die dan zo doctrinair?
WG, ik mag de naam wel noemen omdat hij op de derde plaats van de kamer staat, Wouter Gysen is echt wel doctrinair en dogmatisch, over Driewerf kan ik niet veel negatief zeggen, alleen dat hij zeer actief is.
PS ik wil niet zeggen dat WG onbekwaam is, hij kent alle Trotskistische klassiekers bijna van buiten.

Laatst gewijzigd door Pluche : 1 juni 2007 om 10:25.
Oud 1 juni 2007, 10:25   #97
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Dat zou goed kunnen. Als ze het slim aanpakken zeggenze dat ze het besproken hebben maar dat ze beiden tot de conclusie kwamen dat het interessanter was om alleen naar de verkiezingen te gaan. Als de één de ander begint te beschuldigen dan berokkent die zijn eigen partij ook méér schade dan dat het oplevert.
Ik veronderstel ook dat de beide politieke bureaus daar wel contact over zullen opnemen.

Trouwens, CAP heeft een brief gestuurd vaan de PVDA om gezamelijk een rechtzetting te vragen bij de nieuwe werker wat de stem-oproep betreft voor SPa.
Oud 1 juni 2007, 10:31   #98
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Ik wil mijn negatieve berichten de laatste dagen wat relativeren: Jef Sleeckx richtte Cap op om in de eerste plaats stemmen van het VB af te pakken, nu is het al lang duidelijk dat Cap bijna niets van het VB afneemt, maar veel meer van de SP.a en dus de linkerzijde verzwakt. Daarom noem ik de Cap een mislukt project omdat het hoofdoel van de bezieler Jef Sleeckx niet gelukt is.

Oud 1 juni 2007, 10:48   #99
KingHagar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
WG, ik mag de naam wel noemen omdat hij op de derde plaats van de kamer staat, Wouter Gysen is echt wel doctrinair en dogmatisch, over Driewerf kan ik niet veel negatief zeggen, alleen dat hij zeer actief is.
PS ik wil niet zeggen dat WG onbekwaam is, hij kent alle Trotskistische klassiekers bijna van buiten.
Dude, zou ge nie nog eens langs de psychiater passeren, tis percies al lang geleden?

www.socialisme.be
KingHagar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 10:53   #100
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar Bekijk bericht
Dude, zou ge nie nog eens langs de psychiater passeren, tis percies al lang geleden?
Volgens mij zijn er veel LSP-ers die eens naar de psychiater moeten gaan!!!
Alleen al als je gelooft in de permanente revolutie is al een visite waard.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be