Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2007, 12:29   #81
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik kies voor de afbouw van de werloosheidsuitkeringen.

Wat nog erger is: als Spanje met hun laks immigratiebeleid Arabieren regulariseren, dat kunnen zij zich met hun Spaanse nationaliteit over de ganse Unie verspreiden. Een gemeenschappelijk immigratiebeleid is een dringende noodzaak. Een streng beleid uiteraard. De wereldbevolking zal binnen de 50 jaar verdubbelen terwijl het klimaat veranderd. Oorlogen zullen gevochten worden om water en andere grondstoffen. Massale volksverhuizingen zullen zich verplaatsen richting regio's waar nog water te vinden is. Dit zal burgeroorlogen uitlokken, genre Balkan. Nieuwe Hitlers zullen rechtstaan. Laat ons dit vermijden door nu in te grijpen. Dit is onze laatste kans.
Leuk, maar laten we er dan ook voor zorgen dat onze eigen werklozen eerst de kans krijgen om in deze knelpuntberoepen aan de slag te kunnen gaan!
Oud 31 mei 2007, 13:12   #82
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Leuk, maar laten we er dan ook voor zorgen dat onze eigen werklozen eerst de kans krijgen om in deze knelpuntberoepen aan de slag te kunnen gaan!
Waarom zouden ze die kansen niet hebben? Ze zijn gewoon te lui om ze in te vullen. Wie gaat er nu werken voor een surplus van 50 euro in een maand?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 13:17   #83
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_Apple Bekijk bericht
Zúllen uitgevochten worden? Nigeria: burgeroorlog om olie, Irak: duidelijk, Tsjetsjenië: olie (oa) , Palestina en Israel: water zit er voor veel tussen. Er zijn ook al conflicten tussen Turkije en Irak omdat de Turken de toevoer van Eufraat en Tigris regelen.
En als de olie en het water daar helemaal op zijn? Waar zullen die mensen heen gaan denk je? Dat is voor de komende 50 jaar. Op twintig jaar tijd zit Europa met 5% moslims om van de andere immigranten maar te zwijgen. En de toestroom gaat steeds sneller en illegaler. Bovendien vergrijst de oorspronkelijke Europese bevolking. De precentages zullen snel omslaan. Willen we daar op wachten?
Oud 31 mei 2007, 13:22   #84
Big_Apple
Vreemdeling

Big_Apple's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als de olie en het water daar helemaal op zijn? Waar zullen die mensen heen gaan denk je? Dat is voor de komende 50 jaar. Op twintig jaar tijd zit Europa met 5% moslims om van de andere immigranten maar te zwijgen. En de toestroom gaat steeds sneller en illegaler. Bovendien vergrijst de oorspronkelijke Europese bevolking. De precentages zullen snel omslaan. Willen we daar op wachten?
Eigenlijk goed nieuws dus? Het gaat de vergrijzing tegen en we blijven op demografisch vlak competitief met China. Wat interesseert mij dat welke god die nieuwkomers aanbidden?
Big_Apple is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 13:24   #85
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk goed nieuws dus? Het gaat de vergrijzing tegen en we blijven op demografisch vlak competitief met China. Wat interesseert mij dat welke god die nieuwkomers aanbidden?
Met die sukkels in ons continent zijn we een vogel voor de kat. Helemaal niet competitief.
Oud 31 mei 2007, 13:26   #86
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Met die sukkels in ons continent zijn we een vogel voor de kat. Helemaal niet competitief.
Persoonlijke mening. Daar kan ik niet over discussieren. Alleen dit: de grootste sukkels zijn zogezegd de Amerikanen, maar die zijn toch redelijk competitief op wereldniveau nietwaar? Evenals de Arabieren met hun olie. En laat dat nu toch net die "sukkels" zijn waar jij het over hebt.
Oud 31 mei 2007, 13:26   #87
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze die kansen niet hebben? Ze zijn gewoon te lui om ze in te vullen. Wie gaat er nu werken voor een surplus van 50 euro in een maand?
Ik ken er genoeg die dat willen, maar van het kastje naar de muur gestuurd worden. Daarnaast moeten ze je nog willen ook. Blijkbaar moeten ze bij gelijkgekwalificeerde kandidaten uitkijken dat ze geen proces aan hun been krijgen, als ze de allochtoon weigeren.
Oud 31 mei 2007, 14:06   #88
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijke mening. Daar kan ik niet over discussieren. Alleen dit: de grootste sukkels zijn zogezegd de Amerikanen, maar die zijn toch redelijk competitief op wereldniveau nietwaar? Evenals de Arabieren met hun olie. En laat dat nu toch net die "sukkels" zijn waar jij het over hebt.
De Amerikanen zijn geen sukkels. De Arabieren staan nergens zonder hun olie. Islam is een middeleeuwse godsdienst.
Oud 31 mei 2007, 14:10   #89
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De Amerikanen zijn geen sukkels. De Arabieren staan nergens zonder hun olie. Islam is een middeleeuwse godsdienst.
Ja, de islam is inderdaad een middeleeuwse godsdienst. En de link met het onderwerp is....?
Oud 31 mei 2007, 15:14   #90
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waarom hebben we dan parlementaire vertegenwoordiging? Referenda vind ik schandelijke simplificaties van de werkelijkheid, die bovendien nuttige vernieuwingen afremmen.
Tja, men kan natuurlijk "democratisch" kiezen vóór of tegen zulke vervalsingen als lijsttrekkers met lijstduwers en "partijen" die beslissen wat goed voor je is; "getrapte verkiezingen" zijn het daartoe geëigend manipulatie-instrument en verzekeren tevens het baanbehoud voor fluweelklevers.
Oud 31 mei 2007, 15:20   #91
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om dat de Nederlanders dom zijn. Uit enquetes die achteraf zijn uitgevoerd is gebleken dat het grootste deel van de ondervraagden neen gestemd heeft wegens een gebrek aan duidelijke informatie. En dat was een duidelijke verwijzing naar het "ja-kamp" dat er niet in geslaagd is een éénvormige campagne op te zetten in tegenstelling tot het "nee-kamp" met populisten zoals Wilders en Marijnissen.
En het mag toch duidelijk zijn dat de euro niks te maken heeft met de grondwet???? En ja, alles is duurder geworden. En ja, we hebben nu de euro. Maar het causaal verband daartussen vind ik niet evident. In het VK hebben ze hun pond nog en daar is alles nóg veel duurder.
Geen idee wie men geënquêteerd heeft, maar mij in ieder geval nog nooit (en hoeft ook niet want ik vertrouw "ze" sowieso niet).
UK is nooit een bruikbare vergelijking met enig ander land; de overigens mij zeer sympathieke Engelsen zullen tot in hun diepste denken blijven discrimineren tussen UK and Europe.
Zwitserland zou een beter vergelijkingsobject kunnen zijn maar daar ben je, wegens het referendum, kennelijk zo bang voor als een paus voor de pil.
Oud 31 mei 2007, 15:22   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ja, en jij ook en ik denk dat ik al weet wie je bent . Tijd om van nick te veranderen
O, ben je er "zó een".
Oud 31 mei 2007, 15:43   #93
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Tja, men kan natuurlijk "democratisch" kiezen vóór of tegen zulke vervalsingen als lijsttrekkers met lijstduwers en "partijen" die beslissen wat goed voor je is; "getrapte verkiezingen" zijn het daartoe geëigend manipulatie-instrument en verzekeren tevens het baanbehoud voor fluweelklevers.
Kiezen tussen cholera en de pest dus. Maar een referendum vind ik nog schadelijker omdat het nefast is voor de vooruitgang en de besluitvorming. Het baanbehoud van "fluweelklevers" hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er slecht bestuurd wordt. De media zorgt ervoor dat elke misstap netjes rondgebazuind wordt. En als je je "marketingwaarde" verliest voor een partij, dan moet je ook niet meer rekenen op een interessante plaats op de lijst.

Laatst gewijzigd door Big_Apple : 31 mei 2007 om 15:47.
Oud 31 mei 2007, 15:51   #94
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Geen idee wie men geënquêteerd heeft, maar mij in ieder geval nog nooit (en hoeft ook niet want ik vertrouw "ze" sowieso niet).
UK is nooit een bruikbare vergelijking met enig ander land; de overigens mij zeer sympathieke Engelsen zullen tot in hun diepste denken blijven discrimineren tussen UK and Europe.
Zwitserland zou een beter vergelijkingsobject kunnen zijn maar daar ben je, wegens het referendum, kennelijk zo bang voor als een paus voor de pil.
Even alles op een rijtje zetten: het ging dus over dat alles duurder is geworden en dat dat in de tijd samenviel met de introductie van de euro, en dat de meesten dus de logische conclusie trekken dat het ook de schuld is van die euro. Ik geef het VK op als voorbeeld van een land waar alles óók duur is en nog veel duurder dan hier (ik zou eens moeten controleren of het er ook duurDER geworden is). Gelijktijdig is er de discussie over de efficiëntie en legitimiteit van een referendum. En jij gaat opeens die twee discussies door mekaar halen. Kun je mij eens uitleggen wat het verband is tussen de Zwitserse referenda en de prijzen daar? Kom nu aub niet argumenteren dat Zwitserland een goedkoop land is.

edit: hebben ze u niet geënqueteerd? Oei, is de uitslag nu nog wel geldig?

Laatst gewijzigd door Big_Apple : 31 mei 2007 om 15:54.
Oud 31 mei 2007, 15:52   #95
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
O, ben je er "zó een".
Hoe bedoel je "zó een"?
Ik ben nog nooit van nick veranderd. En dat zal ik nu ook niet doen.
Oud 31 mei 2007, 16:10   #96
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
En hoeveel jobs zijn er de afgelopen twaalf maanden gesneuveld in Vlaanderen door deze toestroom van buitenlandse werknemers?
De "eigen volk eerst"-ideologie; meer zeg ik daar niet over.
Percalion maakte een terechte opmerking over het aantal gesneuvelde jobs. In een vroegere draad heb ik over de problematiek al eens een berichtje gestuurd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Vrij verkeer van arbeid is een van de belangrijkste principes van de EU. Bij toetreding van nieuwe lidstaten is het mogelijk restricties op te leggen aan personen uit de nieuwe lidstaten door oude lidstaten voor hoogstens een periode van 7 jaar. Het is gedaan om de economieën van de oude lidstaten zich een aanpassingsperiode te gunnen qua controlemogelijkheden.

Nederland heft per 1 mei 2007 - morgen - de restricties op. Duitsland daarentegen wil de restricties handhaven tot 2011 ondanks oppositie van de Duitse minister van economische zaken. Wie is het verstandigst? Economische ontwikkeling verloopt altijd in golven met periodes van bloei afgewisseld met recessies. Voor Nederland begint er enige krapte op de arbeidsmarkt te ontstaan. Om een loonexplosie te voorkomen is het nu de juiste tijd om de grenzen open te stellen. Dat is het mooie van de 7-jarige periode dat op het geschikte moment een verruiming van de arbeidsmarkt kan worden ingesteld. Duitsland kampt vooralsnog met een flink hoge werkloosheid, ondanks voorspoedige economische groei. Het zou misschien nog een beetje prematuur zijn om nu al de grenzen open te stellen. Echter een handhaving van de restricties tot 2011 is wel heel onverstandig. Misschien is er tegen die tijd weer wel een recessie en dan moet in die recessieperiode de grenzen wegens EU-afspraken worden opengesteld.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 16:52   #97
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kiezen tussen cholera en de pest dus. Maar een referendum vind ik nog schadelijker omdat het nefast is voor de vooruitgang en de besluitvorming. Het baanbehoud van "fluweelklevers" hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er slecht bestuurd wordt. De media zorgt ervoor dat elke misstap netjes rondgebazuind wordt. En als je je "marketingwaarde" verliest voor een partij, dan moet je ook niet meer rekenen op een interessante plaats op de lijst.
Meer de keuze tussen Referendum en pappen-en-nathouden; kennelijk heb jij die keus al gemaakt dus.
Oud 31 mei 2007, 17:12   #98
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Even alles op een rijtje zetten: het ging dus over dat alles duurder is geworden en dat dat in de tijd samenviel met de introductie van de euro, en dat de meesten dus de logische conclusie trekken dat het ook de schuld is van die euro. Ik geef het VK op als voorbeeld van een land waar alles óók duur is en nog veel duurder dan hier (ik zou eens moeten controleren of het er ook duurDER geworden is). Gelijktijdig is er de discussie over de efficiëntie en legitimiteit van een referendum. En jij gaat opeens die twee discussies door mekaar halen. Kun je mij eens uitleggen wat het verband is tussen de Zwitserse referenda en de prijzen daar? Kom nu aub niet argumenteren dat Zwitserland een goedkoop land is.

edit: hebben ze u niet geënqueteerd? Oei, is de uitslag nu nog wel geldig?
Zwitserland is voor Zwitsers niet te duur, dat is hun "interne" aangelegenheid.

Geënquêteerden vormen een zeer kleine en verwaarloosbaar wisselende minderheid van de bevolking; het dagelijks programma "Standpunt" op Nederlandse Radio-1 levert waarschijnlijk een iets betere weergave van de Volksopinie dan de nog voorhanden, krampachtig als "groot" zich voordoende en met de officiële enquêt(t)erikken samenzwerende, PoCo-secte welgevallig is.
Oud 31 mei 2007, 17:19   #99
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Interessante strategie. Ik zeg bij wijze van voorbeeld dat Duitsland nauwelijks eigen belangen kan opleggen aan de hele unie. Ik gebruik dat voorbeeld om de strakke structuur van de EU aan te tonen. Jij weet één voorbeeld van een manier waarop Duitsland wél zijn belangen doordrukt. Vervolgens ga je heel mijn uitspraak terugvoeren op die bank (alsof dat al de Duitse belangen vertegenwoordigt). Ik kom regelmatig buiten. Ik kom zelfs wel eens buiten mijn land!
Kwestie dat de ECB geen fundamentele impact heeft op onze economie .....

*ironietekentje*
Oud 31 mei 2007, 18:01   #100
Big_Apple
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Kwestie dat de ECB geen fundamentele impact heeft op onze economie .....

*ironietekentje*
dus duitsland => ECB => onze economie. En wat is dan de volgende gevolgpijl? Dat onze economie bergaf gaat? Dat is nochtans niet het geval.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be