![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neen, dat hangt niet af van de bedoelingen. 500 man kan perfect representatief genoeg zijn. (Zo, beter uitgedrukt.) Dat hangt af van de modaliteiten en de manier waarop men aan die 500 personen is gekomen. Zie. Het kan me echt neit schelen welke partij het beste scoort in polls en welke niet. (Hoogstens als indicatie enzo.) Maar wat me wel kan schelen is de wetenschappelijke correctheid ervan. Of deze poll correct is, dat weet ik niet. Maar dat kán perfect correct zijn, met 500 ongervraagde mensen. Daarom is het nog niet. Ik zeg maar dat het kan. En daarom is die uitspraak van 'het is sowieso neit genoeg' (of iets dergelijks) fout. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 juni 2007 om 02:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me inbeelden dat in zo van die appartemensblokken in Jette of Antwerpen waar er constant spanningen zijn dat ontzettend irritant moet zijn. Dan word je er volgens mij dagdagelijks mee geconfronteerd met die hangjongeren en dat lijkt mij een gans andere situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Radicaal links (=andere misschien?)
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beroepshalve had hij geen andere keuze dan op een NVA-lijst te staan ? En voor het Blok te stemmen, wat een grap ! ![]() En een lid in Brugge ontslag nemen of zijn baan verliezen, groteske onzin. Er is hier geen 'cordon', het beleid kan geen betere oppositie wensen, lokale problematiek interesseert hen niet. Dossierkennis overbodig. In Brugge mag uw voorzitter aan tafel aanschuiven in het huis van de CD&V- burgemeester. Jullie probleem in de afdeling is dat elk 'normaal' mens het na een paar maanden voor bekeken houdt. Zo blijft ge al 20 jaar zitten met hetzelfde zootje ongeregeld. Alléz, nog nen prettigen dag... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ook bij kleine aantallen zal er steeds een grote standaardafwijking zijn - slechts van enkele honderden kan het representatief worden.
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Je maakt een klassieke denkfout: uit hoge werkloosheid leid je een laag arbeidsethos af. Dat slaat natuurlijk nergens op. Werkloosheid gaat veelal gepaard met een zekere armoede: men beschikt over een lager inkomen dan wat men uit arbeid zou kunnen puren, kan zich derhalve minder veroorloven, heeft niets om handen, voelt zich nutteloos etc. Dat verklaart m.i. ook waarom het arbeidsethos in Wallonië hoger ligt: wat men niet heeft, gaat men des te harder verlangen, of het nu om een wagen, status of een job gaat. De rijkere, werkende Vlamingen zijn financieel 'binnen', willen meer tijd voor hun gezin - zeer eerbaar overigens - en geneigd hun arbeidsprestaties overeenkomstig af te bouwen: arbeid wordt minder centraal en iets dat alleen belangrijk wordt als er geldnood dreigt. Ik ben dus eerder geneigd het verband dat jij meent te zien om te draaien: hoge werkloosheid gaat gepaard met een hoog arbeidsethos. Finaal is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen: het arbeidsethos is niet afhankelijk van een aangeboren neiging of een cultuurverschil, maar van de economische context. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Mijn oudste zoon was al heel jong een overtuigde VB-er. Na enkele onzachte ervaringen met "jongeren". Op de school waar hij zat, groot college in Antwerpen, was het VB hetzelfde als de duivel. Maar mijn zoon hield zijn mond niet en kwam uit voor zijn mening en gedacht. Aangezien hij veel te slim was kon men hem niets maken. Hij haalde heel hoge punten en geraakte zonder problemen door zijn middelbaar.
Helaas echter zijn jongere broers..... die kwamen na hem. De eerste vraag was altijd: Broer van..... Tja en dan konden ze niets goed meer doen bij vele leerkrachten. Zij hebben dan ook de rekening gepresenteerd gekregen die die democratische (verschillende kandidaten bij verkiezingen..... op democratische partijen he....) leerkrachten. We hebben ze dan maar van school gehaald. De tweede gaat nu voor de eerste keer stemmen.... hij is de weg van zijn oudere broer opgegaan... stemt dus VB. De derde.... zou ook VB stemmen moest hij mogen stemmen.... Dat maakt 75 % voor het VB....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Zal Uwe kleine dat ook kunnen zeggen.... ? Of moet die zeggen : mijn vader was zelfs nog zo dom om lid te zijn van het VB....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Moeten we dan het stemrecht niet gaan voorbehouden voor mensen met een ASO-diploma? Lijkt me efficiënter dan processen en subsidies afpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Ik stel voor om VB stemmen gewoon niet meer mee te tellen... oeps das juist, dat doen ze al....
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vanzelfsprekend als je weet wat die formule betekent. u spreekt oa over "enkele honderden" alsof de grootte van de populatie en de verdeling er niet toe doet. Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juni 2007 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De zogenaamde 'broodroof' is ook zo'n verzindsel. En die heisa omtrend het weren uit die zo verfoeilijk slechte vakbonden ? Wie in een vereniging niet akkoord gaat met de doelstellingen, de basisprincipes, het gedachtengoed en de politieke strekking hoort daar niet thuis. Opkrassen en niet afwachten tot ge buitengegooid wordt... Dat is toch wat Blokkers zeggen over moslims ? ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |