Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 02:39   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
perfect genoeg..hangt ervan af wat uw bedoeling is adriaan

ook perfect
Het woord 'perfect' was fout gekozen. (Dat kan enkel als je iedereen hebt.)

Maar neen, dat hangt niet af van de bedoelingen. 500 man kan perfect representatief genoeg zijn. (Zo, beter uitgedrukt.)
Dat hangt af van de modaliteiten en de manier waarop men aan die 500 personen is gekomen.

Zie. Het kan me echt neit schelen welke partij het beste scoort in polls en welke niet. (Hoogstens als indicatie enzo.) Maar wat me wel kan schelen is de wetenschappelijke correctheid ervan.

Of deze poll correct is, dat weet ik niet. Maar dat kán perfect correct zijn, met 500 ongervraagde mensen. Daarom is het nog niet. Ik zeg maar dat het kan.

En daarom is die uitspraak van 'het is sowieso neit genoeg' (of iets dergelijks) fout.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 juni 2007 om 02:40.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 02:58   #82
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van die 500 jongeren zijn er iedere dag naarmate dat ze ouder worden, die overgaan naar het blok.
Namelijk iedere keer als er ene op zijn gezicht getimmerd wordt door een allochtoon, dat zijne aaipot gestolen wordt of zijne gsm enzovoorts ... zonder dat de polies of het gerecht (laat staan de politiek) zich er iets van aantrekken.
Ja het is dat he, vroeg of laat word je er wel mee geconfroteerd. Ik heb de chance te wonen in een villa met mijn ouders ergens in een rustige gemeente.
Ik kan me inbeelden dat in zo van die appartemensblokken in Jette of Antwerpen waar er constant spanningen zijn dat ontzettend irritant moet zijn. Dan word je er volgens mij dagdagelijks mee geconfronteerd met die hangjongeren en dat lijkt mij een gans andere situatie.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 03:29   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ja het is dat he, vroeg of laat word je er wel mee geconfroteerd. Ik heb de chance te wonenIk kan me inbeelden dat in zo van die appartemensblokken in Jette of Antwerpen waar er constant spanningen zijn dat ontzettend irritant moet zijn. Dan word je er volgens mij dagdagelijks mee geconfronteerd met die hangjongeren en dat lijkt mij een gans andere situatie.
Of niet: hoeveel meer zicht heb jij daarop " in een villa met je ouders ergens in een rustige gemeente" dan ik in Brussel met dgl. blokken aan de overzijde van de straat?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 03:42   #84
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het woord 'perfect' was fout gekozen. (Dat kan enkel als je iedereen hebt.)

Maar neen, dat hangt niet af van de bedoelingen. 500 man kan perfect representatief genoeg zijn. (Zo, beter uitgedrukt.)
Dat hangt af van de modaliteiten en de manier waarop men aan die 500 personen is gekomen.

Zie. Het kan me echt neit schelen welke partij het beste scoort in polls en welke niet. (Hoogstens als indicatie enzo.) Maar wat me wel kan schelen is de wetenschappelijke correctheid ervan.

Of deze poll correct is, dat weet ik niet. Maar dat kán perfect correct zijn, met 500 ongervraagde mensen. Daarom is het nog niet. Ik zeg maar dat het kan.

En daarom is die uitspraak van 'het is sowieso neit genoeg' (of iets dergelijks) fout.
Bon. Dan zeg ik: een poll van 1 man kan perfect representatief zijn. Ook goed?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 07:31   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want dat kan het niet.
Ik snap niet wat jij probeert te bereiken, hoor?
Oud 4 juni 2007, 08:02   #86
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Er klopt hier iets niet: CD&V haalt 33%, SPA 21, VLD 16, VB, 11, Groen, 8, LDD, 2.

33+21+16+11+8+2= 91%. Waar is die andere 9% naartoe?
Radicaal links (=andere misschien?)
Oud 4 juni 2007, 08:03   #87
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zoroaster, er werden recent 500 mensen uit de syndikaten gezet om wille van VB-lidmaatschap.
In onze VB-afdeliing te brugge moest een lid ontslag nemen of hij verloor zijn baan.
Het is dus normaal dat veel mensen er niet kunnen of niet durven uitkomen voor hun gedacht.
ik ken ook een dokter die VB stemt maar zelf op de NVA-lijst stond. Beroepshalve heeft hij geen keuze.
wat jij daar vertelt raakt kant nog wal.
Goedemorgen Luc, slecht geslapen of nare dromen gehad ?
Beroepshalve had hij geen andere keuze dan op een NVA-lijst te staan ? En voor het Blok te stemmen, wat een grap !
En een lid in Brugge ontslag nemen of zijn baan verliezen, groteske onzin. Er is hier geen 'cordon', het beleid kan geen betere oppositie wensen, lokale problematiek interesseert hen niet. Dossierkennis overbodig. In Brugge mag uw voorzitter aan tafel aanschuiven in het huis van de CD&V- burgemeester. Jullie probleem in de afdeling is dat elk 'normaal' mens het na een paar maanden voor bekeken houdt. Zo blijft ge al 20 jaar zitten met hetzelfde zootje ongeregeld.
Alléz, nog nen prettigen dag...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 08:06   #88
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Neen, want dan wordt de standaardafwijking oneindig groot - vanzelfsprekend als je de formule van de variantie kent.

Ook bij kleine aantallen zal er steeds een grote standaardafwijking zijn - slechts van enkele honderden kan het representatief worden.
Oud 4 juni 2007, 08:09   #89
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Leg mij eens uit wat het verband is tussen arbeidsethos en investeringen.
Zeer eenvoudig en veralgemenend gesteld:
Wie graag werkt werkt goed. Dan volgen investeringen;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 08:22   #90
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Radicaal links (=andere misschien?)
5,1% PVDA; 3,9% CAP
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 10:02   #91
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zeer eenvoudig en veralgemenend gesteld:
Wie graag werkt werkt goed. Dan volgen investeringen;
Dan staat Vlaanderen er met zijn lage arbeidsethos slecht voor...

Je maakt een klassieke denkfout: uit hoge werkloosheid leid je een laag arbeidsethos af. Dat slaat natuurlijk nergens op. Werkloosheid gaat veelal gepaard met een zekere armoede: men beschikt over een lager inkomen dan wat men uit arbeid zou kunnen puren, kan zich derhalve minder veroorloven, heeft niets om handen, voelt zich nutteloos etc. Dat verklaart m.i. ook waarom het arbeidsethos in Wallonië hoger ligt: wat men niet heeft, gaat men des te harder verlangen, of het nu om een wagen, status of een job gaat. De rijkere, werkende Vlamingen zijn financieel 'binnen', willen meer tijd voor hun gezin - zeer eerbaar overigens - en geneigd hun arbeidsprestaties overeenkomstig af te bouwen: arbeid wordt minder centraal en iets dat alleen belangrijk wordt als er geldnood dreigt. Ik ben dus eerder geneigd het verband dat jij meent te zien om te draaien: hoge werkloosheid gaat gepaard met een hoog arbeidsethos. Finaal is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen: het arbeidsethos is niet afhankelijk van een aangeboren neiging of een cultuurverschil, maar van de economische context.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:02   #92
Tegendradigaard

Standaard

Mijn oudste zoon was al heel jong een overtuigde VB-er. Na enkele onzachte ervaringen met "jongeren". Op de school waar hij zat, groot college in Antwerpen, was het VB hetzelfde als de duivel. Maar mijn zoon hield zijn mond niet en kwam uit voor zijn mening en gedacht. Aangezien hij veel te slim was kon men hem niets maken. Hij haalde heel hoge punten en geraakte zonder problemen door zijn middelbaar.

Helaas echter zijn jongere broers..... die kwamen na hem. De eerste vraag was altijd: Broer van..... Tja en dan konden ze niets goed meer doen bij vele leerkrachten.

Zij hebben dan ook de rekening gepresenteerd gekregen die die democratische (verschillende kandidaten bij verkiezingen..... op democratische partijen he....) leerkrachten.
We hebben ze dan maar van school gehaald.

De tweede gaat nu voor de eerste keer stemmen.... hij is de weg van zijn oudere broer opgegaan... stemt dus VB.
De derde.... zou ook VB stemmen moest hij mogen stemmen....

Dat maakt 75 % voor het VB....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:12   #93
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Mijn oudste zoon was al heel jong een overtuigde VB-er. Na enkele onzachte ervaringen met "jongeren". Op de school waar hij zat, groot college in Antwerpen, was het VB hetzelfde als de duivel. Maar mijn zoon hield zijn mond niet en kwam uit voor zijn mening en gedacht. Aangezien hij veel te slim was kon men hem niets maken. Hij haalde heel hoge punten en geraakte zonder problemen door zijn middelbaar.

Helaas echter zijn jongere broers..... die kwamen na hem. De eerste vraag was altijd: Broer van..... Tja en dan konden ze niets goed meer doen bij vele leerkrachten.

Zij hebben dan ook de rekening gepresenteerd gekregen die die democratische (verschillende kandidaten bij verkiezingen..... op democratische partijen he....) leerkrachten.
We hebben ze dan maar van school gehaald.

De tweede gaat nu voor de eerste keer stemmen.... hij is de weg van zijn oudere broer opgegaan... stemt dus VB.
De derde.... zou ook VB stemmen moest hij mogen stemmen....

Dat maakt 75 % voor het VB....
Ha, uwen oudsten. Als hij slimmer is dan zijn vader zal hij vlug door hebben hoe misleidend politiek is. Ik hoop voor het manneken dat hij geen zo'n domme praat verkoopt als zijn papa...
Oud 4 juni 2007, 12:18   #94
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ha, uwen oudsten. Als hij slimmer is dan zijn vader zal hij vlug door hebben hoe misleidend politiek is. Ik hoop voor het manneken dat hij geen zo'n domme praat verkoopt als zijn papa...
Wel die kleine heeft in ieder geval al geen vader die ooit zo dom was om lid te worden van het VB en op de kandidatenlijst te gaan staan.

Zal Uwe kleine dat ook kunnen zeggen.... ? Of moet die zeggen : mijn vader was zelfs nog zo dom om lid te zijn van het VB....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 juni 2007, 12:18   #95
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
In ASO werd er bij ons een stemming gehouden waarbij het VB idd 11% haalde. Maar bij TSO haalde het VB 52%.
Moeten we dan het stemrecht niet gaan voorbehouden voor mensen met een ASO-diploma? Lijkt me efficiënter dan processen en subsidies afpakken.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 12:20   #96
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Moeten we dan het stemrecht niet gaan voorbehouden voor mensen met een ASO-diploma? Lijkt me efficiënter dan processen en subsidies afpakken.
Ik stel voor om VB stemmen gewoon niet meer mee te tellen... oeps das juist, dat doen ze al....

Oud 4 juni 2007, 12:37   #97
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor om VB stemmen gewoon niet meer mee te tellen... oeps das juist, dat doen ze al....
Heeft het VB geen zitjes in het parlement?
Oud 4 juni 2007, 12:56   #98
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Neen, want dan wordt de standaardafwijking oneindig groot - vanzelfsprekend als je de formule van de variantie kent.

Ook bij kleine aantallen zal er steeds een grote standaardafwijking zijn - slechts van enkele honderden kan het representatief worden.
uw formule zegt niets over methode van selectie en of 500 personen al dan niet representatief KUNNEN zijn, want maakt oa. veronderstellingen over de onderliggende verdeling.

vanzelfsprekend als je weet wat die formule betekent.

u spreekt oa over "enkele honderden" alsof de grootte van de populatie en de verdeling er niet toe doet.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juni 2007 om 12:59.
Oud 4 juni 2007, 13:14   #99
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel die kleine heeft in ieder geval al geen vader die ooit zo dom was om lid te worden van het VB en op de kandidatenlijst te gaan staan.

Zal Uwe kleine dat ook kunnen zeggen.... ? Of moet die zeggen : mijn vader was zelfs nog zo dom om lid te zijn van het VB....
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Mijn zoon en dochters begrepen mijn misstap, maar hadden respect voor het feit dat ik dit goed heb gemaakt door er definitief een streep onder te trekken. Enkel dwazen veranderen nooit van mening, of zien nooit in verkeerd bezig te zijn. Mijn kinderen hebben er trouwens nooit last van gehad in school, die onzin lanceert het Blok om de verzuring aan te scherpen.
De zogenaamde 'broodroof' is ook zo'n verzindsel.
En die heisa omtrend het weren uit die zo verfoeilijk slechte vakbonden ? Wie in een vereniging niet akkoord gaat met de doelstellingen, de basisprincipes, het gedachtengoed en de politieke strekking hoort daar niet thuis. Opkrassen en niet afwachten tot ge buitengegooid wordt...
Dat is toch wat Blokkers zeggen over moslims ?
Oud 4 juni 2007, 13:17   #100
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Mijn zoon en dochters begrepen mijn misstap, maar hadden respect voor het feit dat ik dit goed heb gemaakt door er definitief een streep onder te trekken. Enkel dwazen veranderen nooit van mening, of zien nooit in verkeerd bezig te zijn. Mijn kinderen hebben er trouwens nooit last van gehad in school, die onzin lanceert het Blok om de verzuring aan te scherpen.
De zogenaamde 'broodroof' is ook zo'n verzindsel.
En die heisa omtrend het weren uit die zo verfoeilijk slechte vakbonden ? Wie in een vereniging niet akkoord gaat met de doelstellingen, de basisprincipes, het gedachtengoed en de politieke strekking hoort daar niet thuis. Opkrassen en niet afwachten tot ge buitengegooid wordt...
Dat is toch wat Blokkers zeggen over moslims ?
soit het antwoord is dus "neen"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be