Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 19:38   #81
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is het dus net niet. Geen enkel zwembad dat een "moslima-uurtje" inlast doet dit onder "verhuring" of "contract" hoor.

Net zomin als de scholen "verhuring" of contract hebben. Het is de GEMEENTE die dit beslist.
Mij maak je niet wijs dat die apartheidsmoslima's samen gaan instaan voor de huurprijs om een stedelijke zwembad voor zichzelf te kunnen opeisen gedurende een bepaalde tijd.

Indien ze dat wèl doen: geen probleem voor mij, maar sta me toe daar zeer zware twijfels bij te hebben.

(mijn moeder ging vroeger naar het (senioren)vrouwenuurtje: nooit extra hoeven te betalen: de gemeente hield het zwembad op donderdagavond voor een uurtje vrij voor de seniorendames. Nu is dat het moslima-uurtje geworden (niet voor de gemeente in dit geval: het heette "vrouwenuurtje", het bleef "vrouwenuurtje"), wèl voor de ouderlingen: ze werden namelijk 'discreet' buitengepest, weze het niet door de vrome burkina's dan wel door hun wachters op de parking.)

Geen enkele senioren-vrouw gaat nu nog zwemmen op donderdagavond. Kwestie van stille kolonisatie zeker?
het invoeren van 'zwemuurtjes' wordt vooral gedaan omdat men tijdens die uren anders het zwembad moeilijk vol krijgt. Moslima's (of senioren, of naaktzwemmers) zullen evenveel betalen, maar het lokale (gemeentelijk) of het private zwembad zullen van mening zijn geweest dat tijdens een moslima-uurtje er meer zwemmers (en dus meer inkomsten) zijn dan anders.

Dat is indien het zwembad het uurtje inricht.

Sommige zwembaden (o.a. degene waar ik werkte) verhuurde ook het bad aan derden. Mits een beschikbare redder, konden ze dan met eender welke hoeveelheid (zolang het binnen de veiligheidsnormen en capaciteit van het bad was) binnen.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 19:38   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn veel zachtere methodes. Bijvoorbeeld het afschaffen van de dubbele nationaliteit, stimulering van de doorstroom van allochtonen naar het hoger onderwijs, opleiden eigen imams, ...

Je kan echter moeilijk eisen dat ze aan al de plichten dienen te voldoen en tegelijkertijd in hun rechten snoeien.
uw vocabulaire brengt me in de war.

Slechts één nationaliteit: waar zit daar de verplichting?
Doorstroming naar hoger onderwijs: waar zit daar de verplichting? (tenzij eigen werklust zou ik denken).

Aan welke "rechten" wil je snoeien om aan "plichten" te voldoen?

Bedoel je nu dat ik gelukkig moet zijn met het recht dat ik recent heb gekregen om ook een dubbele nationaliteit te hebben (nadat ik ze niet meer kan krijgen omdat de voorouders potdood zijn en verplicht waren om te kiezen?), welk recht heb ik gekregen om door te stromen naar hoger onderwijs (behalve de mogelijkheid die ik genomen heb door hard te studeren?).

Krijgen allochtonen dan geen studiebeurzen? (mijn kinderen alvast niet: ik moet als alleenstaande ouder minstens 7 kinderen hebben wilden ze in aanmerking kunnen komen, je moet niet vragen hoeveel ik wel verdien zeker hé).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 19:49   #83
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uw vocabulaire brengt me in de war.

Slechts één nationaliteit: waar zit daar de verplichting?
Doorstroming naar hoger onderwijs: waar zit daar de verplichting? (tenzij eigen werklust zou ik denken).

Aan welke "rechten" wil je snoeien om aan "plichten" te voldoen?

Bedoel je nu dat ik gelukkig moet zijn met het recht dat ik recent heb gekregen om ook een dubbele nationaliteit te hebben (nadat ik ze niet meer kan krijgen omdat de voorouders potdood zijn en verplicht waren om te kiezen?), welk recht heb ik gekregen om door te stromen naar hoger onderwijs (behalve de mogelijkheid die ik genomen heb door hard te studeren?).

Krijgen allochtonen dan geen studiebeurzen? (mijn kinderen alvast niet: ik moet als alleenstaande ouder minstens 7 kinderen hebben wilden ze in aanmerking kunnen komen, je moet niet vragen hoeveel ik wel verdien zeker hé).
hmm blijkbaar was mijn post verwarrend, sorry daarvoor

Ik ben juist voor maatregels die niet aan onze rechten komen. Ik denk dat maar weinige autochtonen een dubbele nationaliteit hebben. Die tweede nationaliteit is niet integratiebevorderend denk ik. Je kan altijd nog op twee paarden wedden ...

Wat met de doorstroom naar hoger onderwijs betreft; het probleem zit hem niet bij studiebeurzen denk ik, eerder bij informatie. Hoeveel allochtone meisjes volgen nog een opleiding als naad en snit, terwijl ze de capaciteiten hebben om hoger onderwijs te volgen? Verderstuderen wordt zelfs vaak niet als een optie beschouwd. Indien de ouders beter ingelicht zijn over de mogelijkheden, en indien de kinderen zelf bewust gemaakt worden van de kansen die ze kunnen grijpen ...
Oud 3 juni 2007, 19:51   #84
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Dan verschillen wij terdege van mening. Ik ben niet bereid slachtoffer te worden van een beleid dat 9 miljoen belgen gijzelt om een 50.000 allochtonen te integreren. Er zijn veel zachtere methodes. Bijvoorbeeld het afschaffen van de dubbele nationaliteit, stimulering van de doorstroom van allochtonen naar het hoger onderwijs, opleiden eigen imams, ...

Je kan echter moeilijk eisen dat ze aan al de plichten dienen te voldoen en tegelijkertijd in hun rechten snoeien.
Enkele fouten ophelderen. Schrap al maar de woorden "gijzelen" (hallo zeg) en "9 miljoen belgen". Indien het VB aan de macht komt is daar geen sprake meer van namelijk. Dus, zo'n 6 miljoen Vlamingen hebbend dan "last" van hun beleid, waar ze overigens zelf voor gekozen hebben...Niet tevreden, binnen 4j mogelijkheid om ze weg te stemmen.

Op dit moment zijn er trouwens meer gegijzelden; vele Vlamingen die opgescheept zitten met een links (geworden) bestuur waar men aanvankelijk niet voor gekozen heeft.

Ook die 50 000 allochtonen is iet wat té optimistisch gesteld denk ik zo, alleen al in Brussel is het een mini emiraat waar werk aan de winkel is, veel werk.

PS: de zachte aanpak werkt al enkele decennia niet, vandaar...sommigen hebben dit reeds lang begrepen.

Laatst gewijzigd door gladiator : 3 juni 2007 om 19:53.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 20:06   #85
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Enkele fouten ophelderen. Schrap al maar de woorden "gijzelen" (hallo zeg) en "9 miljoen belgen". Indien het VB aan de macht komt is daar geen sprake meer van namelijk. Dus, zo'n 6 miljoen Vlamingen hebbend dan "last" van hun beleid, waar ze overigens zelf voor gekozen hebben...Niet tevreden, binnen 4j mogelijkheid om ze weg te stemmen.

Op dit moment zijn er trouwens meer gegijzelden; vele Vlamingen die opgescheept zitten met een links (geworden) bestuur waar men aanvankelijk niet voor gekozen heeft.

Ook die 50 000 allochtonen is iet wat té optimistisch gesteld denk ik zo, alleen al in Brussel is het een mini emiraat waar werk aan de winkel is, veel werk.

PS: de zachte aanpak werkt al enkele decennia niet, vandaar...sommigen hebben dit reeds lang begrepen.
Ik ga ervan uit dat niet iedere allochtoon een crimineel is (dan is 50.000 toch al ruim geschat dacht ik zo). Het is niet omdat er -volgens u- nu een groot deel vlamingen door allochtonen gegijzeld worden, dat we de zaken moeten verergeren door onszelf ook nog eens extra te straffen in de hoop dat het probleem zich oplost.

Decennia lang was er pampering en zelfs nog niet eens sprake van een integratiebeleid, verwar dat aub niet met voorstellen tot integratie die niet in ons eigen vel snijden. Het woord zacht was dan mss slecht gekozen, maar 'niet-sado-masochistisch' leek me te omslachtig.
Oud 3 juni 2007, 20:14   #86
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ga ervan uit dat niet iedere allochtoon een crimineel is (dan is 50.000 toch al ruim geschat dacht ik zo). Het is niet omdat er -volgens u- nu een groot deel vlamingen door allochtonen gegijzeld worden, dat we de zaken moeten verergeren door onszelf ook nog eens extra te straffen in de hoop dat het probleem zich oplost.

Decennia lang was er pampering en zelfs nog niet eens sprake van een integratiebeleid, verwar dat aub niet met voorstellen tot integratie die niet in ons eigen vel snijden. Het woord zacht was dan mss slecht gekozen, maar 'niet-sado-masochistisch' leek me te omslachtig.
Jéhan...ik heb ook niet gezegd dat ze allemaal - of dat er zéér veel - crimineel zijn. Integratie en het beleid hiervoor spitst zich echter niet toe op enkel de criminelen onder hen. Het is niet omdat ze niet crimineel zijn dat de integratie een succes is. Maar dat weet je zelf ook wel.

En hoe zouden we (door welke voorstellen) onszelf dan wel straffen? Ik ben verbaasd door het idee?

Maar goed, jij voor de zachte, ik voor de harde aanpak (helaas). Eén ding weet ik zeker; geen enkele Indiër, Chinees, Braziliaan, ... die daar een probleem mee zal hebben, wie wél zul je zelf wel aanvoelen.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 01:24   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
In plaats van inderdaad gewoon een aantal security-mensen aan te stellen die ingrijpen wanneer er zich problemen voordoen...

Moeten het echt per se pseudo-regeltjes zijn? Het "gespuis" gaat dan gewoon ergens anders amok maken als ze geen goesting hebben om zo'n walgelijke strakke kleine mini-string-achtige zwembroek aan te doen. Ik kan begrijpen dat zoiets in de ogen van een vrouw sexy kan zijn bij een afgetrainde gespierde macho, maar niet bij een uitgezakte bleke verrimpelde reet van een 60jarige man, geloof me.
Door proberen te voorkomen dat "gespuis" het zwembad betreedt, wordt het probleem gewoon verplaatst en niet aangepakt.
Misschien als het "gespuis" voldoende keren "verplaatst" wordt zullen ze eindigen buiten de landsgrenzen. Dat is misschien de oplossing...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 01:31   #88
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Wow . Toegeving. Dit mag in de krant.
Een extreemrechtse die zegt dat we de schuldigen moeten straffen en niet de bevolkingsgroep waaruit hij komt. Ik geloof mijn ogen niet!!!
Wat een afgezaagd liedje, telkens er een "verrijking" in het nieuws komt!
De waarheid is dat een ganse bevolkingsgroep inderdaad gestraft wordt en scheef bekeken door het gedrag van een deel van hun eigen bevolkingsgroep! Dat de autochtonen zien wat ze zien kan hen toch niet ten kwade aangerekend worden!
Oplossing: dat het "goede" gedeelte van die bevolkingsgroep eens de handen uit de mouwen steekt om het gespuis in hun eigen rangen mores te leren! Maar daar valt niet veel over te vertellen, nietwaar?
Oud 4 juni 2007, 01:37   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naaktzwemmers hebben hun uurtje omdat ze meer privacy willen, senioren opdat het rustiger is. Vaak wordt een zwembad ook afgehuurd door een groep die een feestje houden. Waarom wilt u dat recht ontkennen aan anderen?

Ik leer steeds meer bij van de moslimbashers die blijkbaar evenveel problemen hebben met de eigenste fundamenten van onze samenleving als de fundamentalisten die ze trachten te bestrijden.

En u sprak over geestelijk gehandicapten
Stop eens met appelen met citroenen te vergelijken: straks geloof je het nog zelf!
Oud 4 juni 2007, 09:49   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Niet te geloven!

(van de VB website)

Hoe allochtone relschoppers weren?

04.06.2007 09.25u - Mag je allochtone amokmakers weren uit een zwembad of recreatiedomein? Waarom niet? En als je het doet, hoe moet je dat dan aanpakken? Het zijn maar een paar vragen waar ze ook in Huizingen mee kampen. Het provinciale domein is daar al jaren het mikpunt van baldadige ‘jongeren’ uit Brussel die zich schuldig maken aan diefstal, pesterijen en handtastelijkheden. In het weekend van 1 mei werden auto’s vernield, automobilisten door allochtone jongeren gedwongen hen naar het domein te brengen en een winkel geplunderd.

De gemeente Beersel pakt nu bij het begin van de zomervakantie uit met een verbod op zwemshorts. Officieel omwille van hygiënische redenen. Maar de schepen van Integratie liet zich ontvallen dat “allochtone jongeren zich niet goed voelen in een gewone zwembroek”. En dat is al genoeg om het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding te alarmeren. Zij gaan nu een onderzoek instellen “of er sprake is van indirecte discriminatie”…

Volgens burgemeester Hugo Casaer (CD&V) is het verbod niet tegen allochtonen gericht, maar “het is wel zo dat het vooral allochtone jongeren zijn die voor problemen zorgen”. Maar nee, dat wil het CGKR van Jozef De Witte niet geweten hebben. Laat staan dat ze d�*�*r iets zouden aan doen…

-------------------------------------------------------------

dus een verbod op zwemmen in Bermuda is verboden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 juni 2007, 11:04   #91
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Wat een kutverbod, ik ga mij ook heus niet in zo een speedo wringen hoor.....
Dayum!
Oud 4 juni 2007, 17:16   #92
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dayum!
Wel, racistische motivatie lijkt me dus nogal ruim, want ook autochtonen worden door de maatregel getroffen.
Oud 4 juni 2007, 17:28   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dayum!
Tiens, gedurende vele jaren gingen we allemaal zwemmen in een gewone goed passende zwembroek zonder dat iemand daar ook maar problemen mee had! En nu kan men zich niet meer in een "speedo" of whatever wringen? Die gemeente heeft er verkeerd aan gedaan door het storend allochtoons gespuis bij naam te noemen en had enkel moeten vermelden dat iedereen, allochtoon, autochtoon en buitenaards in een "zwembroek" in het water moet, om hygiënische redenen, punt uit! Zoals dat al vele jaren de gewoonte was!
Vernoem deze lastige paljassen en je krijgt meteen tegenwind: het zou wel eens racisme kunnen zijn, nietwaar?
Ze moesten ze verzuipen.
Oud 4 juni 2007, 17:43   #94
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het lijkt me makkelijker wereldvrede op 3 dagen te bereiken dan met u een opbouwend gesprek te hebben.

Dus.. Laat vallen.
Toch even opmerken dat mensen wegblijven omdat er steeds die weerkerende opstootjes zijn,moeten zij dan thuisblijven omdat die gasten zich niet kunnen gedragen?
Als s'zomers de politie meerdere keren moet optreden dan kost dat de belastingbetaler weer meer geld en heeft men geen sikkepit vooruitgang.
Zeg me nu eens,wat win je er mee als men steeds meer lacht met het opgestoken vingertje?
Oud 4 juni 2007, 18:01   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Toch even opmerken dat mensen wegblijven omdat er steeds die weerkerende opstootjes zijn,moeten zij dan thuisblijven omdat die gasten zich niet kunnen gedragen?
Als s'zomers de politie meerdere keren moet optreden dan kost dat de belastingbetaler weer meer geld en heeft men geen sikkepit vooruitgang.
Zeg me nu eens,wat win je er mee als men steeds meer lacht met het opgestoken vingertje?
De ultieme bedoeling lijkt me voor het Herrenvolk om n�* de aparte zwemuurtjes voor hun vrouwtjes te hebben gekregen, dat ze gewoon van plan zijn om de hier bestaande provinciale domeinen VOLLEDIG tot hun eigen gebied te maken;

Huizingen is geen alleenstaand geval. Wachtebeke (kennis van me is verantwoordelijke voor de camping en kan daar een BOEK over opendoen): idem dito - de autochtonen worden op den duur in het beste geval nog GEDOOGD. De ligweide met speciale "multiculturele" BBQ stelletjes is echter HUN territorium. Grootouders die met hun kleinkinderen even willen verpozen op die ligweide worden netjes verzocht het af te bollen en indien ze het niet doen, dan wordt het minder netjes bevolen! (ook informatie uit eerste hand door grootouders die het mochten beleven - en dus besloten niét meer een dagje uit met hun kleinkinderen in dat provinciaal domein te plannen).

Gevolg: Huizingen is niet meer leuk voor autochtonen, Wachtebeke amper of evenmin, De Ster in Sint Niklaas? hangt ervan af of het Herrenvolk van plan is om ernaar toe te gaan, zwembad Beveren: tiens... hebben die het CGKR nog niet op hun nek gekregen?
Vanmiddag gehoord door een zoveelste slachtoffer: ook de Plage op antwerpen linkeroever is voor alleenstaande moeders met kinderen niet meer veilig!

Hoeft het lijstje nog aangevuld te worden?

Laatst gewijzigd door circe : 4 juni 2007 om 18:03.
Oud 4 juni 2007, 18:04   #96
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als je om overlast in te perken, strakke broekjes gaat verplichten, omdat allochtonen dan wegblijven is dat duidelijk een racistische daad. Dit kan dus niet en dat is, om het nog eens te benadrukken, wat er gebeurt.
Ik snap absoluut dat als het de spuigaten uitloopt er moet opgetreden worden, zonodig radicaal. Maar dit doe je dan wel met respect voor de mensen, zonder onderscheid van ras, geloof, geslacht oid.
En er bestaan zeker weten, technieken om overlast in te perken, die rekening houden met deze elementaire principes.
Oud 4 juni 2007, 18:06   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je om overlast in te perken, strakke broekjes gaat verplichten, omdat allochtonen dan wegblijven is dat duidelijk een racistische daad. Dit kan dus niet en dat is, om het nog eens te benadrukken, wat er gebeurt.
Ik snap absoluut dat als het de spuigaten uitloopt er moet opgetreden worden, zonodig radicaal. Maar dit doe je dan wel met respect voor de mensen, zonder onderscheid van ras, geloof, geslacht oid.
En er bestaan zeker weten, technieken om overlast in te perken, die rekening houden met deze elementaire principes.
Als men uw redenering moet volgen dan is het noodzakelijk om een legerregiment in te zetten aan het station van Lot om de lieverdjes onder mitrailletebegeleiding terug naar Brussel te brengen!
OK! ik denk dat de mensen van Huizingen daar ook geen probleem mee zullen hebben.

Oud 4 juni 2007, 18:13   #98
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je om overlast in te perken, strakke broekjes gaat verplichten, omdat allochtonen dan wegblijven is dat duidelijk een racistische daad. .
Islamieten hebben zware problemen met sexualiteit, dat ze die problemen aub beleven in hun woestijnachtige thuislanden en niet in een Westerse samenlevingen waar middeleeuwse dwangneuroses niet meer aan de orde zijn.
Ik vind het spijtig dat die burgemeester niet man en paard kan/mag noemen en zeggen BRUINEN KOMEN ER NIET IN, t IS ALLEEN MAAR MISERIE !
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 18:16   #99
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Islamieten hebben zware problemen met sexualiteit, dat ze die problemen aub beleven in hun woestijnachtige thuislanden en niet in een Westerse samenlevingen waar middeleeuwse dwangneuroses niet meer aan de orde zijn.
Ik vind het spijtig dat die burgemeester niet man en paard kan/mag noemen en zeggen BRUINEN KOMEN ER NIET IN, t IS ALLEEN MAAR MISERIE !
Dit is niet de verzuchting van de doorsnee Vlaming. Dit is de verzuchting van de zwaar gefrustreerde Vlaming.

(Voor alle duidelijkheid)
Oud 4 juni 2007, 18:23   #100
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem eens een paar van die technieken op aub?
Men heeft blijkbaar al van alles geprobeerd en men heeft vooral geleerd dat je met "respect" voor gespuis niet ver geraakt! Ze beschouwen dat gewoon als zwakte.
Wat je voortdurend over die kereltjes hoort, daar hoort al lang het woord "respect" niet meer bij! Enkel een keihard optreden waar ze schrik van krijgen is het enige wat telt. En vooral: ook de ouders verantwoordelijk stellen en indien ze zich er niets van aantrekken: het hele zootje over de landsgrenzen kieperen zonder gezever over "het zijn Belgen" = diplomatiek paspoort om zogoed als ongestraft het krapuul te mogen uithangen...
Worden ze gestoord in hun activiteiten... dan zal het wel racisme zijn, zoals met hun zwembroekjes die ze dag en nacht rond hun edele delen hangen.
Die kereltjes zijn geen gesprek meer waard. Lik op stuk en gedaan ermee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be