Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2007, 21:01   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Interessante discussie moest ze niet zo oubollig worden voorgesteld.
Kinderen moeten vooral kinderen zijn, iets waar het nu meestal aan ontbreekt. Veel sport laten doen en laat ze maar gerust in hun vrije tijd wat op straat lummelen. Dat is goed voor hun. Laat ze maar eens vechten, daar worden ze weerbaar van…dat is de natuur die roept.
Die opstootjes van agressie dat zijn kinderen die teveel verboden zijn geweest. Dan floept dat er allemaal ineens uit en op de verkeerde manier.
Oud 7 juni 2007, 21:06   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een week geleden was ik voor werkbezoek in een instelling voor jeugdige drugsgebruikers. Dat waren kinderen van 12 tot 18.
Ik dacht zo bij mijn eigen, wat zitten die hier nu godganse dagen te doen…wetende dat het geen sikkepit zal helpen.
Ach ze kunnen er nog eentje oprichten, voor kinderen van 6 tot 12 die teveel tv kijken misschien..dat helpt ook geen zier.
Maar we zijn bezig nietwaar?
Oud 7 juni 2007, 21:17   #83
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
wat da ik allemaal in het nieuws lees de laatste tijd
een beschaafde samenleving zou dit oplossen door elke jongere, of toch de afwijkenden, stuk voor stuk streng te controleren op ALLE gebieden
er moet dringend werk gemaakt worden hiervan want zij vormen onze TOEKOMST maar als ik die ouders soms zie dan zijn ze zelf nog jeugd beseffen die dat dan niet?
wie niks mispeutert hoeft niks te vrezen, dus linksen kunnen mij al nimeer wijsmaken dat ik tegen vrijheid ben maar teveel vrijheid is ook niet goed

Blijkbaar heeft uw generatie dus zwaar gefaald! Al dat discipline gedoe heeft er toe dus toe geleid dat we in de maatschappij van vandaag leven. Beetje zeuren op de wereld die je mee hebt helpen tot stand komen!

Uw generatie mag nu ondergaan waar ze voor gekozen heeft. Laat de huidige generatie maar uitmaken hoe ze puinhoop van de zieligste generaties ooit zal oplossen.
Oud 7 juni 2007, 22:53   #84
.:E:.
Vreemdeling

.:E:.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een beschaafde samenleving zou dit oplossen door elke jongere, of toch de afwijkenden, stuk voor stuk streng te controleren op ALLE gebieden
er moet dringend werk gemaakt worden hiervan want zij vormen onze TOEKOMST maar als ik die ouders soms zie dan zijn ze zelf nog jeugd beseffen die dat dan niet?
wie niks mispeutert hoeft niks te vrezen, dus linksen kunnen mij al nimeer wijsmaken dat ik tegen vrijheid ben maar teveel vrijheid is ook niet goed
Mag ik U vragen van welke generatie U bent?
Oud 8 juni 2007, 06:22   #85
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Raad eens...
Of toch iemand die onder die generatie leeft/leefde.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 06:26   #86
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Interessante discussie moest ze niet zo oubollig worden voorgesteld.
Kinderen moeten vooral kinderen zijn, iets waar het nu meestal aan ontbreekt. Veel sport laten doen en laat ze maar gerust in hun vrije tijd wat op straat lummelen. Dat is goed voor hun. Laat ze maar eens vechten, daar worden ze weerbaar van…dat is de natuur die roept.
Die opstootjes van agressie dat zijn kinderen die teveel verboden zijn geweest. Dan floept dat er allemaal ineens uit en op de verkeerde manier.
Raar als men bezig is over "kinderen moeten kinderen zijn". Alsof dat iets paradijselijks is, maar in vergelijking met de sleur van werk en eventueel een gezin, is dat idd paradijselijk. Kinderen structuur geven is een kunstmatige leefwereld creëren voor hen. Vaak een leefwereld die niet strookt met de buitenwereld.
Oud 8 juni 2007, 08:05   #87
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Raar als men bezig is over "kinderen moeten kinderen zijn". Alsof dat iets paradijselijks is, maar in vergelijking met de sleur van werk en eventueel een gezin, is dat idd paradijselijk. Kinderen structuur geven is een kunstmatige leefwereld creëren voor hen. Vaak een leefwereld die niet strookt met de buitenwereld.
Je moet kinderen niet bij de sleur van werken betrekken en een gezin is geen sleur als je niet alleen maar werkt.
t' is geen wedstrijd hoor.
En de tijd dat kinderen nog kinderen zijn is paradijselijk in een gezin.
Oud 8 juni 2007, 08:37   #88
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je moet kinderen niet bij de sleur van werken betrekken en een gezin is geen sleur als je niet alleen maar werkt.
t' is geen wedstrijd hoor.
En de tijd dat kinderen nog kinderen zijn is paradijselijk in een gezin.
Dat beweerde ik ook ni.
Oud 8 juni 2007, 19:22   #89
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
ja en hoe is die samenleving afgelopen???
Heeft het Perzische Rijk meerdere keren verslagen, heeft onder Alexander de Grote een gigantisch groot rijk uitgebouwd, heeft later het Byzantijnse Rijk nog de facto doen bloeien, heeft de basis gelegd voor de westerse filosofie, heeft het christendom gekoppeld aan de westerse filosofie waardoor het ingekoppeld werd in de Europese traditie, is succesvol in opstand gekomen tegen het Ottomaanse Rijk en zo verder...
Citaat:
Vroeger was alles simpelder. De mensen ook...
Het gebeurt niet vaak, maar Bhairav heeft gelijk. De gemiddelde "jongeling" was vroeger een heel pak naiëver en simpeler dan vandaag de dag.

Laatst gewijzigd door Metternich : 8 juni 2007 om 19:24.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:26   #90
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Trapper, je bent zo'n typische oude, wereldvreemde, bekrompen knar die op alles en iedereen negatieve commentaar geeft.
Ik heb een hekel aan zulke ouwe zagen.

Ik zou echt niet graag je zoon of kleinzoon willen zijn.

Trouwens, ouwe knar, als ik soms verhalen hoor van andere ouwe knarren, moet ik mij realiseren dat men vroeger alleszins niet veel beter was. Pesterijen en allerhande gingen véél dieper dan dat ze nu gaan. Ik ben van mening dat men nu veel meer respect heeft voor zijn medemens dan toen. Ik ben blij dat ik niet in jou saaie tijd geleefd heb.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:43   #91
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat je de samenleving van nu nog kunt vergelijken met de samenleving van de jaren 50/60 en 70.

het is nu eenmaal een feit dat onze samenleving egoistischer is geworden en de stress die we hebben in onze samenleving uit zich bij jongeren in agressie, vandalisme, verkrachtingen, drugs gebruik en zo voorts.

dit wil evenwel niet zeggen dat iedere jongeren problemen heeft en het wil ook niet zeggen dat het vroeger allemaal zoveel beter was bij de jeugd.

ook toen kende jongeren agressie, vandalisme, verkrachting en andere slechte gewoontes maar toen kwamen ze niet zo rap in de media. maar door onze technologisch vooruitgang weten we nu veel meer wat elders in de wereld gebeurt ten opzichte van vroeger waar toen de mensen enkel het dorpnieuws kende en de volksgazetje las.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:51   #92
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ik denk niet dat je de samenleving van nu nog kunt vergelijken met de samenleving van de jaren 50/60 en 70.

het is nu eenmaal een feit dat onze samenleving egoistischer is geworden en de stress die we hebben in onze samenleving uit zich bij jongeren in agressie, vandalisme, verkrachtingen, drugs gebruik en zo voorts.

dit wil evenwel niet zeggen dat iedere jongeren problemen heeft en het wil ook niet zeggen dat het vroeger allemaal zoveel beter was bij de jeugd.

ook toen kende jongeren agressie, vandalisme, verkrachting en andere slechte gewoontes maar toen kwamen ze niet zo rap in de media. maar door onze technologisch vooruitgang weten we nu veel meer wat elders in de wereld gebeurt ten opzichte van vroeger waar toen de mensen enkel het dorpnieuws kende en de volksgazetje las.
Dat is waar.
Maar ik herinner me toch toen ik nog klein was hadden ze in een buurtwinkel eens een winkeldief te pakken. Wel gans de buurt stond daar om hem tegen te houden en hem te bekijken.
Langs de andere kant waren wij dan natuurlijk ook wel weer weg met een zak chips of zo.
Oud 9 juni 2007, 00:41   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja die jeugd is tegenwoordig zo verschrikkelijk "hoogbegaafd"
resultaat? het goed kunnen praten van allerlei onverantwoord gedrag: drugs nemen, muren volspuiten, verwijfd gedrag...
't is niet alleen de jeugd hé... mijnheer/mevrouw Trapper
wat te doen met homofiele konijnen vraag ik me soms af ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 00:42   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verhaaltje hebben we al genoeg gehoord: wat we zouden moeten.
Maar nu praktisch: HOE gaan we dat massaal aanpakken? Om voelbare (en dus ook efficiente) effecten te hebben? Brainwashing?
véél te soft....
gewoon een eenvoudige preventieve lobotomie bij al die jeugdige sujetten zou ruimschoots moeten voldoen
Oud 9 juni 2007, 00:44   #95
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
ne homo aan de ketting in handboeien geslagen lijkt em anders een schoon voorbeeld van tucht en discipline
nochtans ... wij doen dat alvast met ons huisdier in afwachting van de geplande lobotomie
Oud 9 juni 2007, 00:46   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. Via een nationaal solidaristische machtsovername kan dit.
je moet het niet altijd zo ingewikkeld maken, Max
gewoon een breinaald in de neus volstaat
Oud 9 juni 2007, 00:47   #97
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Begin dan al maar eens met afwijkend gedrag te definiëren
al wat door een breinaald kan verholpen worden ?
Oud 9 juni 2007, 01:12   #98
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eigenlijk ligt de Grote fout bij de ouders , zij zijn degenen die een begin moeten maken met het bijbrengen van normen en waarden ...
Hoog tijd dat men doorheeft dat daar het schoentje knelt ...
Dan nog, persoonlijkheid word niet enkel bepaald door de opvoeding, maar ook door de genen, vriendenkring enz. Je kan normen en waarden hebben bijgebracht als ouder maar dat wil daarom niet zeggen dat die jongen daarna niet kan ontsporen. Voor hetzelfde geld is uw zoon ne gevoelloze sociopaat of wordt het later een junk. Vele ouders voelen zich dan gefaald maar dat ligt niet aan hun.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 14:29   #99
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wellicht bent u het dan met mij wel eens dat onze maatschappij veel te weinig autoritair is.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 01:09   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
't is niet alleen de jeugd hé... mijnheer/mevrouw Trapper
wat te doen met homofiele konijnen vraag ik me soms af ?
In de pot steken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be