![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je mag natuurlijk altijd lekker blijven kappen op Electrabel en Suez hoor ![]()
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is juist door niet naar de oude technieken meer te kijken en deze ook te onderzoeken om nieuwe mogelijke toepassingen dat er een stilstand onstaat. En elke stilstand is een achteruitgang. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
komaan, als eerste post zoveel onnozelheden debiteren, dat geeft geen goede eerste indruk. |
|
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je persé wil dat de aandeelhouders het voelen in hun achterzak, dan kan de regering nog altijd de besparingen die Electrabel doet door het openhouden van de kerncentrales laten investeren in groene energie. |
||
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Los daarvan was dat voorstel voor een tram maar een ideetje van een lokale mandataris. Een slecht ideetje trouwens. Citaat:
Citaat:
De link die je met energie verbruiken legt, is totaal van de pot gerukt. De wereld stopt niet aan de Belgische grenzen. Hoe vreemd dat ook voor sommigen mag klinken. Citaat:
Bij mijn weten vindt Groen! trouwens vooral dat we eindelijk eens de werkelijke prijs van kernenergie moeten gaan betalen. Omdat die kunstmatig laag gehouden wordt. En tussen haakjes: mijn groene stroom is de goedkoopste die er op de markt is ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik begin te denken dat je ooit ergens een serieus blauwtje moet gelopen hebben met een groene. Die fixatie is ongezond ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
De humor mbt Electrabel/Suez was je blijkbaar ontgaan. Ik mag hopen dat je toch beseft dat zij momenteel liggend rijk worden? |
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Heel intelligent om op een partij te stemmen die opgericht is door een man die hierboven de Hitlergroet brengt. Slimslim ![]() En onze kameraad DeDecker, dat is pas een slim man.Zoals dit citaat: "Ik sta open voor elk gesprek, zelfs met Bin Laden." Dat beloofd! Ja, inderdaad verstandige keuzes van den vlaeminck ![]() |
|
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De huidige paus, evenals de net overleden ex-secretaris-generaal van de Verenigde Naties en ex-president van Oostenrijk, hebben in hun jonge jaren ook zeer veel Hitlergroeten gebracht. Op zich is dit dus geen argument. Als zichzelf hoog aanslaand product van ons onderwijs, zou je dat toch moeten weten.
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het waren jaren dat wij te Diksmuide en elders, zoals bijvoorbeeld op het reeds eerder genoemde Zangfeest van Gent, de gewoonte hadden tijdens het zingen van de Vlaamse Leeuw de rechterarm te strekken. (Ik herinner me een Dosfelherdenking in de Gruterzaal te Antwerpen. Ik zat naast pater Stracke. Bij het zingen van de Vlaamse Leeuw strekte ook hij de arm.) Ik kan me levendig voorstellen dat de journalisten van dienst van De Morgen en Humo en hun bovenmoerdijkse dubbelgangers gewoon kwijlen bij de gedachte een foto te bemachtigen. Ik zal ze maar dadelijk geruststellen: ze bestaat. Het moet niet altijd Daels (Paul, niet Frans) zijn in 't zwart. Alleen dateert mijn foto van na 1945. Geef ik nu toe een verschrikkelijk nazistisch monster te zijn? Helemaal niet. Als ik ontken zal men dan over uitvluchten spreken? En dan! Mij gaat het om de waarheid. De waarheid van vandaag en die van toen. Eén waarheid. Die gestrekte arm van toen had geen ideologische inhoud, was geen verderzetten van een afgesloten verleden, betekende geen Hitler-aanbidding. Het was gewoon een rebellengeste, een uitdaging, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging van de lauwheid en de makheid, een zich niet neerleggen bij een Vlaamse Beweging welke voorgoed een C.V.P.-keurslijf moest dragen. Wanneer we wat later inzagen dat men die gestrekte arm inderdaad boosaardig kon interpreteren - en met de boosaardige interpretatie staat men steeds klaar om er de nationalisten mee om de oren te slaan - lieten we die gestrekte arm voorgoed vallen. We lieten die arm vallen, principieel en tactisch, tactisch en principieel. Maar vandaag ben ik er nog altijd niet beschaamd om... " Citaat:
Laatst gewijzigd door fox : 15 juni 2007 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik wist niet dat Nepalezen in de collaboratie zaten. Ik leer alle dagen bij.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Dat was de kern van uw betoog, dat ook anderen dezelfde symboliek gebruiken. Alleen dat in ons land het altijd vanuit dezelfde hoek komt, waardoor jouw argument toch wel vervalt. Kwestie om eens contextueel te denken.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons komt het vanuit Vlaamse hoek. Dat heeft weinig met Hitler te maken. Bij de indiers en nepalezen komt het uit hindoehoek en dat heeft ook beter weinig met Hitler te maken. Ik maakte deze vergelijking enkel om aan te tonen hoe absurd Tommmmm zijn bewering was. Dat u dit niet inziet, daar kan ik niet veel aan doen. Kwestie van contextueel te denken
|
![]() |