![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door amedee : 14 juni 2007 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor al die links-flaminganten die hier eisen dat er een Vlaams-linkse partij komt: toon nu maar eens hoe ver uw enthousiasme gaat...
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=91302 |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik blijf het onnozel vinden in tijden van mondialisering te streven naar verkleining
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mondialisering (en zeker de cultivatie ervan in de globalisering) is natuurlijk zéer links
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 juni 2007 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() globalisering van de vakbeweging lijkt mij toch het enige middel om die ceo's toch ergens te beperken. Het enige probleem is dat de gemiddelde mens te makkelijk corrupteerbaar is.
![]() |
#86 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jammer dat je 'carrièrisme' als label plakt op doodgewone gedrevenheid om iets te bereiken via politiek. --- Mercury |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() arbeiders en vakbeweging moeten zich niet aanpassen, de globaliserende economie moet zich hier maar aanpassen. OF OPKRASSEN!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() alsof dat zal lukken
![]() we moeten toch ooit naar 1 wereld. Rijken zullen altijd verdeel en heers nastreven dus zal het toch via de onderkant moeten gebeuren.
![]() |
#89 |
|
![]() we moeten helemaal niet naar 'éen wereld'. Trouwens, het kapitalisme ('de rijken') zullen ALTIJD gebruik maken van politieke fragmentatie, het juist daardoor dat ze macht krijgen. Omdat elke grootmacht probeert de economie te overheersen, lukt het geen enkel. En Dáar ligt de almacht van het wereldkapitalisme dat enkel kan gebroken worden door een alliantie van antiglobalistische volkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() Bewijs dan dat je geen carrièrist bent door nú je "eerste stap" te zetten en niet in 2012. Politieke gedrevenheid begint niet op een kieslijst, laat staan er iets mee bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind het net volstrekt logisch om te streven naar deglobalisering. De mondialisering is de grootste bedreiging voor het leven geworden, letterlijk zelfs. Megagrootschaligheid werkt niet, onder geen enkel systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou nooit lid willen zijn van een wereldvakbond. Ergens verdwijnen als onbeduidend cijfertje na de komma op een bevolking van zes miljard? Neen bedankt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe kom je erbij dat ik ondertussen nog niets zou hebben ondernomen? Misschien zijn mijn levensomstandigheden voor het moment zo dat ik me nog niet volledig kan toeleggen op de politiek. 2012 is een haalbaar doel en in de tijd die tussen nu en dan ligt, kan ik mezelf erop voorbereiden. Je uitspraak was dus naar mijn gevoel een beetje voorbarig. Politieke gedrevenheid begint inderdaad niet op een kieslijst, daar geef ik je gelijk in. Je moet het voordien al bezitten. Voor mij spreekt het feit dat ik toekomstgericht denk en handel voor mijn gedrevenheid. Mag ik je trouwens vragen wat je precies met je zin bedoelde: "Politieke gedrevenheid begint niet op een kieslijst, laat staan er iets mee bereiken." Die 'iets mee bereiken' klinkt niet zo duidelijk aan het eerste deel van je zin. Heb ik het eigenlijk goed voor dat je zelf niet politiek actief zou willen zijn? Dat begreep ik althans uit je reactie. Verbeter me als ik verkeerd ben. --- Mercury |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeg, leg eens uit waarom mensen omwille van jou 'gerealiseerde carrière in de politiek', plots solidair zouden worden. Uw 'we moeten van het links-rechts af' klink nogal opportunistisch en grappig/pijnlijk dat je dat in één zin doet door de schuld van de sterkte van Dewinter op 'links' af te schuiven. Uw communicatieve/sociale vaardigheid valt ook wat door de mand alleen al omwille van het feit dat het hier een topic betreft die niets met uw carrièrewens te maken heeft... ... .. zou ik hier nu op 'Antwoord versturen' klikken of niet? Ach ja, je vraagt er om.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Euh Starkan, hij scheef toch in zijn eerste post hier
"Ik wil dat mensen niet vergeten dat naast hun zelfontplooiing de samenhorigheid en solidariteit even belangrijk zijn. Ik laat het in ieder geval niet zijn, zoals de samenleving nu overhelt naar het rechtse denken." Ik interpreteerde zijn tekst dus niet zozeer als een pleidooi tegen links. Maar soit, ik probeer altijd vriendelijk te zijn tegen nieuwelingen. Maar nu iedereeen vol gas aan het geven is, kan ik toch eigenlijk niet achterblijven ![]() @Mercury: De andere posters hier hebben zeker een punt dat je nogal carrieristisch overkomt. Je heb het voortdurend over je persoonlijke ambities, doelstellingen en tijdsschema, en over wat allemaal in je voordeel speelt. Je hebt het daarentegen zeer weinig over iets inhoudelijks. Je geeft geen enkele verduidelijking over hoe je je idealen inzake "samenhorigheid en solidariteit" wilt realiseren. Misschien moet je daar aan werken.
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De zin die je aanhaalt "Ik wil dat mensen niet vergeten..." is wel zeer mooi geschreven. Anyway welkom op politics.be, beste Mercury ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn repliek: (1) Je hebt me niet horen zeggen dat het een evidentie is om een mentaliteitsverandering teweeg te brengen. Wie een mentaliteitsverandering wenst, moet beginnen bij zichzelf. Ik wil m.a.w. de voorbeeldfunctie die aan dergelijk mandaat vasthangt serieus nemen (en niet zoals een Sarkozy voor de wereldpers bvb). De gevolgen van het opnemen van die voorbeeldfunctie kunnen misschien al voor sommigen van invloed zijn (om in de Sarkozy-sfeer te blijven). Verder zou ik in debatten en gesprekken solidariteit ter sprake brengen. Het zit namelijk in ieder van ons (solidair zijn met de medemens). Ik wil dat terug aanspreken in de mensen. ----> Zal dit allemaal in een vingerknip gebeuren? Tuurlijk niet. 't Is werk van de lange adem. Trouwens ik zal ook niet alleen zijn, ik zal slechts één van de velen zijn die voor solidariteit zal pleiten. Ik wil hier niet de indruk wekken het warm water wat dat betreft te zullen uitvinden. (2) Ik zie de ophef van sommige links-denkenden omtrent personen als De Winter inderdaad als een gegeven dat zijn positie enkel versterkt. Je hebt hierin een punt, namelijk dat ik had moeten schrijven: Het is ondermeer door de ophef die links-denkenden over personen als Filip Dewinter e.a. maken dat ze worden gesterkt in hun positie. Zoals ik het had geschreven kon je afleiden dat ik zou bedoelen dat de sterkte van De Winter enkel aan de ophef van links ligt. Dat bedoelde ik niet. Bij deze wens ik dit recht te zetten. Het is ook het enige dat ik wil rechtzetten, want voor de rest klopt het wat ik zei. Jij interpreteerde (denk ik) " wij moeten van links-rechts af " als bedoelde ik dat we die politieke onderverdeling niet langer zouden moeten maken. Die interpreteringsfout komt door het feit dat je een stukje van wat ik had geschreven, hebt vereenvoudigd. Wat ik echt schreef, was: "Ik vind ook dat we afmoeten van dat gebakkelei van de ene naar de andere kant 'alleen om dat de ene niet rechts of links zou zijn'." Wat ik hier bedoel is dat we elkander moeten respecteren, ongeacht of we nu linksdenkend of rechtsdenkend zijn. Hierin onderken ik dus dat er een linkerzijde en rechterzijde is in het politieke denken. Het punt is bij deze simpel. Aangezien linksdenkenden en rechtsdenkenden elkander niet steeds respecteren, wordt er vaak ophef gemaakt, o.a. door linksdenken over iemand als een De Winter. Door die ophef wordt hij gesterkt in zijn positie. Indien we dus mekander meer zouden respecteren, en dus de ophefmakerij daarbij wegvalt, worden mensen als De Winter vanuit de links-denkende-zijde niet langer 'gevoed'. (3) De titel van deze discussie luidt: Vlaams links vandaag meer dan ooit nodig!. Aangezien ik linksdenkende Belg, meer bepaald Vlaming ben, en ik er meer en meer van overtuigd geraak dat ik een echte stap in de politiek wens te zetten, voelde ik me wel aangesproken door die titel. Maak verder niet dezelfde fout die Amedee maakte, het is niet omdat ik hier heb uitgelegd dat ik in 2012 die stap wil maken, ik NU al niet bezig ben. Dat je trouwens geen boodschap hebt aan mijn politieke plannen, daar heb ik de minste problemen mee. Verder was mijn beweegreden niet het bespreken van een 'carrièrewens', om het in jou woorden uit te drukken. Als je het laatste van mijn post leest, zie je mijn beweegreden van wat ik er schreef: "Zijn er nog mensen met deze plannen (in de politiek gaan)? Misschien kan het nuttig zijn mekanders ideeën hierin uit te wisselen?" Toen ik Vlaams links vandaag meer dan ooit nodig!. las, dan zag ik daarin als het ware een oproep voor aankomende mensen voor de politiek. Ik vroeg me af met bovenstaande vetgedrukte vragen of er nog 'lotgenoten' aanwezig waren. Nu, ik betwijfel niet dat die titel op meer dan één manier te interpreteren valt. Ik hoop je van antwoord te zijn geweest Starkan. Tbeste --- Mercury Laatst gewijzigd door Mercury : 15 juni 2007 om 01:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je hebt vroeger ongetwijfelt wel eens een vak gehad m.b.t. communicatie. Die zin die ik gebruikte, symboliseert zeer goed dat het gebruik van de 'ik-boodschap' reeds inherent aan mijn spreken/schrijven is geworden en dat is een goede zaak. Spreek in de meeste gevallen voor jezelf...dat is wat ik ook van thuis uit heb meegekregen. Dankje voor de verwelkoming, ik heb het hier naar mijn zin. Leuk dat jij er ook bij bent Starkan. --- Mercury Laatst gewijzigd door Mercury : 15 juni 2007 om 02:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben me er niet van bewust dat ik 'carrièristisch' overkom, het zou best kunnen, aangezien je ongeveer de derde (ja ik denk derde) bent die me erop wijst. Aan jullie reacties te lezen vinden jullie dat niet zo fijn. Ik zal er dus wat opletten. Misschien is het mijn gedrevenheid die steeds doorkomt? Aan de andere zijde kan ik me ook afvragen, wat is er fout aan om te denken aan een carrière? Als zouden een zicht op carrière en oprechte motivatie en bekwaamheid niet kunnen rijmen? Ik hoop je wat het 'inhoudelijke' betreft misschien aan je trekken te laten komen via mijn reactie op Starkan. Zoniet ben ik steeds bereid wat meer te verdiepen. Pas er wel mee op dat andere niet het gevoel zouden krijgen dat ik steeds mezelf zou willen opleggen... Wat dat vetgedrukte in je repliek betreft: ik heb al een eindje door dat ik als 'groentje' niet zachthandig wordt ontvangen. Dat hoeft ook niet, en ik begrijp jullie 'ouwe rotten in het vak' wel in het eens aan de tand gaan voelen, het eens gaan kijken welk vlees er in de kuip zit. Feel free to do so, ik kan er alleen maar van bijleren. Ik hoop wel dat je ondertussen hebt mogen aanvoelen dat ik niet makkelijk over me laat rijden, maar indien ik ergens fout zou zitten, dit graag toegeef. Niemand is onfeilbaar, niewaar? Tbeste Strangelove --- Mercury Laatst gewijzigd door Mercury : 15 juni 2007 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Partijlid
|
![]() Mercury, hetgeen me vooral stoort is dat je het vooral hebt over jezelf en je "carriére" in de politiek. Zo komt het bij mij toch over.
Het probleem van links (niet klein links) is dat het vergeven is van de carrièristen. De SPa is niet voor niets keihard op zijn bek gegaan. Hun campagne met "geen koppen, maar principes" probeerde dat blijkbaar recht te trekken, maar als ze daarna afkomen met JA! Bert! of JA! Johan! zijn ze wel totaal de mist in gegaan vind ik. Allez ja, ik hoop dat je mijn punt ziet... probeer de wereld wat minder rond uw gat te doen draaien, des te minder zal het pijn doen om met de kop tegen de muur te lopen. |
![]() |
![]() |