Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2007, 22:02   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Korte dure woorden om gewoon te willen zeggen 'er is geen verband'...jammer.

Ik wed dat je niet eens de tijd neemt zulke artikels te lezen. Hier of daar vind je nog wel een krant die niet 'politiek-correct' is, maar je moet goed zoeken in Europa.

Ook typische retoriek van de linkerzijde; met oneliners bewijst men enkel dat men werkelijk ver van de realiteit af staat.

Mijn diagnose? Ontkenningsfase.
Ik heb het artikel gelezen, na mijn post. En ja, mocht het werkelijk zo zijn dat een goed politieprogramma is stopgezet omwille van politieke correctheid dan is dat idd schandalig.

Maar dat heeft niets te maken met d�*t voorval. Dat staat daar compleet los van.

Jij bent degene die ver van de realiteit staat door te zeggen dat dát voorval (eremoorden) iets te maken zou hebben met de vraag van een moslimmeid om een surveillante. Hoe je die verbinding kunt leggen op een rationeel verantwoorde reden is mij compleet onbekend. Maar probeer gerust.

Mijn diagnose? Zaken niet in perspectief kunnen zien en er van alles willen bijbetrekken dat irrelevant is.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 22:18   #82
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb het artikel gelezen, na mijn post. En ja, mocht het werkelijk zo zijn dat een goed politieprogramma is stopgezet omwille van politieke correctheid dan is dat idd schandalig.

Maar dat heeft niets te maken met d�*t voorval. Dat staat daar compleet los van.

Jij bent degene die ver van de realiteit staat door te zeggen dat dát voorval (eremoorden) iets te maken zou hebben met de vraag van een moslimmeid om een surveillante. Hoe je die verbinding kunt leggen op een rationeel verantwoorde reden is mij compleet onbekend. Maar probeer gerust.

Mijn diagnose? Zaken niet in perspectief kunnen zien en er van alles willen bijbetrekken dat irrelevant is.
Er kleeft bloed aan de handen van de politieke correctheid. Net zoals ze verantwoordelijk zal zijn voor de gevolgen van het precedent �*ls ze een vrouwelijke surveillante aanstellen. Dát verband wil jij niet zien.

Ik vind het een gave om dingen in verband te zien, ik zie het als een menselijke eigenschap om een mogelijk gevaar te herkennen en tijdig af te wenden, wat dat gevaar ook is.

De relevantie is hetzelfde extremisme van dezelfde godsdienst onder een ander jasje. Duidelijker kan ik het niet maken.

Extrapoleren (van feiten in combinatie met demografie bvb) is dan nog zo'n menselijke gave die je kan hoeden voor oa gevaar.

Begrijp me niet verkeerd, maar als beide voorvallen voor jou geen gelijkenissen vertonen zal je het waarschijnlijk nooit zien.

PS: ik reageerde aanvankelijk alleen op het feit dat jij de surveillante goed keurt, waar ik alleen al de hoge(re) kostprijs voor de maatschappij tegenover stel ten gevolge van de speciale wensen en extremistische uitspattingen van deze groep. Om maar te zwijgen van andere redenen - bvb geen toegevingen of stilzwijgen tov extremisten om de vrede te bewaren. Je geeft niet toe aan extremisten, en koopt er zeker geen vrede of vredevol samenleven mee af op die manier.

Laatst gewijzigd door gladiator : 17 juni 2007 om 22:30.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 23:22   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kleeft bloed aan de handen van de politieke correctheid. Net zoals ze verantwoordelijk zal zijn voor de gevolgen van het precedent �*ls ze een vrouwelijke surveillante aanstellen. Dát verband wil jij niet zien.
Kun je mij eens die glazen bol geven waarin jij de 'gevolgen' kunt zien die zullen gebeuren op dit precedent? Bloed dan nog?

En de enige aan wiens handen bloed kleeft, is mensen die moorden uitvoeren. Op de nazi's hun handen kleeft bloed. Aan het beleid in Westerse landen niet. Maar goed, ik snap wat je bedoelt. En de waarheid op dat vlak is dat je simpelweg niet eenduidig kunt kijken naar die zaken. Er bestaat geen 2de kans. En daardoor zal er ook vaak verkeerd beslist worden. Maar niemand die kan zeggen dat de andere mogelijkheid beter was.

Maar goed. Alle gekheid op een stokje. Leg eens uit wat de gevolgen gaan zijn van die surveillante?

Citaat:
Ik vind het een gave om dingen in verband te zien, ik zie het als een menselijke eigenschap om een mogelijk gevaar te herkennen en tijdig af te wenden, wat dat gevaar ook is.
Dat is ook zo. Maar het gevaar van een vrouwelijke surveillante vragen?

Citaat:
De relevantie is hetzelfde extremisme van dezelfde godsdienst onder een ander jasje. Duidelijker kan ik het niet maken.
Lol. Dus jezelf opblazen is hetzelfde als een surveillante vragen maar in een ander jasje?
Iemand mag gerust extreem religieus zijn. Hij mag enkel niet extreem geweldadig zijn onder het mom van religie. Ik heb niets tegen een diepgelovig iemand. Wel tegen iemand die aanslagen pleegt.

Wat heb jij tegen diepgelovige mensen die jou niet lastig vallen?

Citaat:
Extrapoleren (van feiten in combinatie met demografie bvb) is dan nog zo'n menselijke gave die je kan hoeden voor oa gevaar.
Extrapoleren is vaak ook onterecht. (Fancy woord btw.) Ik kan extrapoleren dat alle Duitsers agressief zijn omdat ik ooit met een paar problemen had. Net zoals jij precies extrapoleert dat deze vrouw een potentieele terrorist is omdat ze extreem religieus is.

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, maar als beide voorvallen voor jou geen gelijkenissen vertonen zal je het waarschijnlijk nooit zien.
Jij mag nu eens concreet uitleggen wat de gelijkenis is tussen politiebeleid en toegeven om een extra surveillante te geven. Er proberen van onderuit te muizen zal niet pakken.

Citaat:
PS: ik reageerde aanvankelijk alleen op het feit dat jij de surveillante goed keurt, waar ik alleen al de hoge(re) kostprijs voor de maatschappij tegenover stel ten gevolge van de speciale wensen en extremistische uitspattingen van deze groep. Om maar te zwijgen van andere redenen - bvb geen toegevingen of stilzwijgen tov extremisten om de vrede te bewaren. Je geeft niet toe aan extremisten, en koopt er zeker geen vrede of vredevol samenleven mee af op die manier.
Hogere kostprijs van een extra surveillante?
0.0 euro. Hoogstens een beetje papierwerk om een surveillante over te plaatsen. Dat is niet 'veel'. Dat is redelijk.

Verde rben je aan het veralgemenen met 'deze groep'. Groepen bestaan niet, enkel individuen die bepaalde kenmerken vertonen die we gemakkelijkerheidshalve categoriseren als 'groep'. Maar uiteindelijk is dat altijd een abstractie.

En ivm je laatste zin. Die vrouw heeft geen aanpleg gepleegd, hé. Het enige dat ze vraagt is een extra surveillante. Ik zie niet in waar we 'vrede afkopen door toegevingen'.

(Daar waar die link in verband met je artikel wél duidelijk is.)

Je ziet spoken.
Oud 18 juni 2007, 09:59   #84
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
... Waarom krijgt de eerste de beste moslim-studente al die aandacht, en jij niet?
Omdat het mij niet om die publiciteit te doen is en die studente wel?

Het is me niet duidelijk omdat dit is omdat zij haar slachtofferrol wil in de verf zetten (wat duidelijk lukt bij een niet onaardig deel van de bevolking), of gewoon om de dingen politiek op scherp te stellen.

In het Stasi-rappor wordt vastgesteld dat het dragen van een hoofddoek vooral een politiek symbool is en bedoeld is als provocatie.
Oud 18 juni 2007, 10:03   #85
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Groepen bestaan niet, enkel individuen die bepaalde kenmerken vertonen die we gemakkelijkerheidshalve categoriseren als 'groep'. ...
In jouw wereld bestaat de groep misschien niet meer, maar in de mohammedaanse wereld primeert het tribale gedachtengoed.

Cfr: Eddy A.M. DANIELS, De Open Samenleving en haar nieuwe vijanden, Aqua Fortis 2005, ISBN 90-5904-042-2
Oud 18 juni 2007, 11:02   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
In jouw wereld bestaat de groep misschien niet meer, maar in de mohammedaanse wereld primeert het tribale gedachtengoed.

Cfr: Eddy A.M. DANIELS, De Open Samenleving en haar nieuwe vijanden, Aqua Fortis 2005, ISBN 90-5904-042-2
Onze wereld is daar ook van doordrongen, daar niet van.
Betekent niet dat het geen foute gedachte is.

Maar we hebben het niet over de Mohammedaanse wereld. We hebben het over een meid met een sluier.

Maar goed. Het is al duidelijk dat het je daar niet om gaat. Het gaat om een haat jegens de islam.
Oud 18 juni 2007, 12:39   #87
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed. Het is al duidelijk dat het je daar niet om gaat. Het gaat om een haat jegens de islam.

uhm??? neen, het gaat over een vrouwmens dat wil spieken en daarvoor gelijk wat als reden gebruikt.
Maakt de situatie nu een keer niet altijd meer dan wat ze maar is.

Laatst gewijzigd door the_dude : 18 juni 2007 om 12:41.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 12:52   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
uhm??? neen, het gaat over een vrouwmens dat wil spieken en daarvoor gelijk wat als reden gebruikt.
Maakt de situatie nu een keer niet altijd meer dan wat ze maar is.
Ik maak dat er niet van. Dat is mijn analyse van Basy zijn argumentering. Hij mag altijd proberen te bewijzen dat de linken die hij legt terecht zijn.

En The Dude, heb je eigenlijk het eerste bericht al gelezen? Kun je mij eens uitleggen hoe ze gaat spieken als ze haar Niqaab gaat afleggen?
Oud 18 juni 2007, 15:22   #89
Gargamel
Banneling

Standaard

Dat ze haar niqaab gaat afdoen in de zandbak
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 15:26   #90
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
En waar gaat zij met die niqaab daarna werk vinden?

Moet de multiculturele SAMENleving dan ook maar voor de werkloosheidsvergoeding opdraaien?
Ze studeert rechten. In Antwerpen zal ze aan de balie niet meteen veel kunnen pleiten, als het van een bepaalde rechter afhangt. Die past tenminste nog de wet toe en daarin staat dat men met ontbloot hoofd de rechtbank moet binnenkomen.
Hoe het in Nederland zit, weet ik niet, maar gesluierde juristes vind ik niet bepaald een goede gang van zaken.

Daarnaast ... zijn er wel vrouwelijke rechtsgeleerden in sharia landen?
Oud 18 juni 2007, 15:33   #91
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik vind het altijd erg dat bepaalde moslima's denken dat hun geloof meer in hun boerka (of hoofddoek) zit, dan in hun hart.

In dit geval is het m.i. goed dat men niet voor haar "domheid" zwicht.
Juist, sommige moslima's veranderen zichzelf in levende hoofddoeken, niqaabs, boerka's en ga zo verder. En dan schrikken ze er van dat ze op hun kleding en niet op hun geloof getaxeerd worden.

Eerlijk: wie zichzelf als een sluier ziet, moet er niet van schrikken dat zij het zo uitstraalt, dat iedereen haar als een sluier gaat behandelen.
Oud 18 juni 2007, 15:37   #92
Boadicea

Standaard

Hier een moslima met groene ogen en make-up ... in combinatie met een niqaab. Kwestie van consequent zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 18 juni 2007, 17:42   #93
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak dat er niet van. Dat is mijn analyse van Basy zijn argumentering. Hij mag altijd proberen te bewijzen dat de linken die hij legt terecht zijn.

En The Dude, heb je eigenlijk het eerste bericht al gelezen? Kun je mij eens uitleggen hoe ze gaat spieken als ze haar Niqaab gaat afleggen?
een zinnig mens weet dat een inrichtende macht geen rekening zal houden met studenten die zich aan simpele regelgeving willen onttrekken. En daar is het haar om te doen, dus zal ze die niqaab niet afdoen en lustig spieken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:45   #94
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush is met zijn war against terror begonnen NA 11 september. Maar reeds lang daarvoor was er Islamitisch terrorisme en onderdrukking van anders gelovigen (kuffar) door Moslims.

Europeanen zijn te laf en leven in ontkenning (het establishment toch). Maar ontkenning van het probleem is ook een oplossing nietwaar ?

Ondertussen is er door het Europese status-quo beleid een hele 'dialoog' industrie opgezet met nog steeds dreigementen, aanslagen en ontvoeringen van landgenoten (journalisten) als resultaat. Europa is nog geen haar veiliger geworden door al dat 'dialogeren' en vrijheden weggeven.
En met het vermoorden van Moslims in naam van de "war on terror" zijn we een stuk veiliger zeker?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 17:52   #95
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ze" begaat in haar redenering reeds een "zonde" door te studeren, de "zonde van haar gelaat te ontbloten kan er dan gerust nog wel bij dacht ik.
Indien dit niet in Europa mogelijk is, kan ze misschien zich in een moslimland laten inschrijven voor een studie ?
Oud 18 juni 2007, 17:56   #96
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ze studeert rechten. In Antwerpen zal ze aan de balie niet meteen veel kunnen pleiten, als het van een bepaalde rechter afhangt. Die past tenminste nog de wet toe en daarin staat dat men met ontbloot hoofd de rechtbank moet binnenkomen.
Hoe het in Nederland zit, weet ik niet, maar gesluierde juristes vind ik niet bepaald een goede gang van zaken.

Daarnaast ... zijn er wel vrouwelijke rechtsgeleerden in sharia landen?
Er is in Iran een nobelprijswinares voor de vrede & er zijn diverse rechters
in "familiezaken".

Zoals al eens eerder gesteld is het enige kledingvoorschrift in de Koran dat de vrouwen hun borsten moeten bedekken.. ik ben an mening dat alle vrouwen met bedekte borsten in feite Islamietisch zijn.. Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?
Oud 18 juni 2007, 18:48   #97
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Het gaat om een haat jegens de islam.
Geen argumenten meer??
Oud 18 juni 2007, 18:49   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Geen argumenten meer??
De rest van de post gemist?
Oud 18 juni 2007, 18:58   #99
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er is in Iran een nobelprijswinares voor de vrede & er zijn diverse rechters in "familiezaken"...
Shirin Ebadi wás rechter in Iran ... tot aan de mohammedaanse revolutie.
Oud 18 juni 2007, 19:01   #100
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
De rest van de post gemist?
Neen hoor, maar als ik de laatste zin lees, dan merk ik dat je de discussie eigenlijk bij gebrek aan argumenten wil opgeven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be