![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft niets te maken met d�*t voorval. Dat staat daar compleet los van. Jij bent degene die ver van de realiteit staat door te zeggen dat dát voorval (eremoorden) iets te maken zou hebben met de vraag van een moslimmeid om een surveillante. Hoe je die verbinding kunt leggen op een rationeel verantwoorde reden is mij compleet onbekend. Maar probeer gerust. Mijn diagnose? Zaken niet in perspectief kunnen zien en er van alles willen bijbetrekken dat irrelevant is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vind het een gave om dingen in verband te zien, ik zie het als een menselijke eigenschap om een mogelijk gevaar te herkennen en tijdig af te wenden, wat dat gevaar ook is. De relevantie is hetzelfde extremisme van dezelfde godsdienst onder een ander jasje. Duidelijker kan ik het niet maken. Extrapoleren (van feiten in combinatie met demografie bvb) is dan nog zo'n menselijke gave die je kan hoeden voor oa gevaar. Begrijp me niet verkeerd, maar als beide voorvallen voor jou geen gelijkenissen vertonen zal je het waarschijnlijk nooit zien. PS: ik reageerde aanvankelijk alleen op het feit dat jij de surveillante goed keurt, waar ik alleen al de hoge(re) kostprijs voor de maatschappij tegenover stel ten gevolge van de speciale wensen en extremistische uitspattingen van deze groep. Om maar te zwijgen van andere redenen - bvb geen toegevingen of stilzwijgen tov extremisten om de vrede te bewaren. Je geeft niet toe aan extremisten, en koopt er zeker geen vrede of vredevol samenleven mee af op die manier. Laatst gewijzigd door gladiator : 17 juni 2007 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de enige aan wiens handen bloed kleeft, is mensen die moorden uitvoeren. Op de nazi's hun handen kleeft bloed. Aan het beleid in Westerse landen niet. Maar goed, ik snap wat je bedoelt. En de waarheid op dat vlak is dat je simpelweg niet eenduidig kunt kijken naar die zaken. Er bestaat geen 2de kans. En daardoor zal er ook vaak verkeerd beslist worden. Maar niemand die kan zeggen dat de andere mogelijkheid beter was. Maar goed. Alle gekheid op een stokje. Leg eens uit wat de gevolgen gaan zijn van die surveillante? Citaat:
Citaat:
Iemand mag gerust extreem religieus zijn. Hij mag enkel niet extreem geweldadig zijn onder het mom van religie. Ik heb niets tegen een diepgelovig iemand. Wel tegen iemand die aanslagen pleegt. Wat heb jij tegen diepgelovige mensen die jou niet lastig vallen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
0.0 euro. Hoogstens een beetje papierwerk om een surveillante over te plaatsen. Dat is niet 'veel'. Dat is redelijk. Verde rben je aan het veralgemenen met 'deze groep'. Groepen bestaan niet, enkel individuen die bepaalde kenmerken vertonen die we gemakkelijkerheidshalve categoriseren als 'groep'. Maar uiteindelijk is dat altijd een abstractie. En ivm je laatste zin. Die vrouw heeft geen aanpleg gepleegd, hé. Het enige dat ze vraagt is een extra surveillante. Ik zie niet in waar we 'vrede afkopen door toegevingen'. (Daar waar die link in verband met je artikel wél duidelijk is.) Je ziet spoken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is me niet duidelijk omdat dit is omdat zij haar slachtofferrol wil in de verf zetten (wat duidelijk lukt bij een niet onaardig deel van de bevolking), of gewoon om de dingen politiek op scherp te stellen. In het Stasi-rappor wordt vastgesteld dat het dragen van een hoofddoek vooral een politiek symbool is en bedoeld is als provocatie.
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Cfr: Eddy A.M. DANIELS, De Open Samenleving en haar nieuwe vijanden, Aqua Fortis 2005, ISBN 90-5904-042-2
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent niet dat het geen foute gedachte is. Maar we hebben het niet over de Mohammedaanse wereld. We hebben het over een meid met een sluier. Maar goed. Het is al duidelijk dat het je daar niet om gaat. Het gaat om een haat jegens de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uhm??? neen, het gaat over een vrouwmens dat wil spieken en daarvoor gelijk wat als reden gebruikt. Maakt de situatie nu een keer niet altijd meer dan wat ze maar is.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 18 juni 2007 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En The Dude, heb je eigenlijk het eerste bericht al gelezen? Kun je mij eens uitleggen hoe ze gaat spieken als ze haar Niqaab gaat afleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Dat ze haar niqaab gaat afdoen in de zandbak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe het in Nederland zit, weet ik niet, maar gesluierde juristes vind ik niet bepaald een goede gang van zaken. Daarnaast ... zijn er wel vrouwelijke rechtsgeleerden in sharia landen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Eerlijk: wie zichzelf als een sluier ziet, moet er niet van schrikken dat zij het zo uitstraalt, dat iedereen haar als een sluier gaat behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Hier een moslima met groene ogen en make-up ... in combinatie met een niqaab. Kwestie van consequent zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze" begaat in haar redenering reeds een "zonde" door te studeren, de "zonde van haar gelaat te ontbloten kan er dan gerust nog wel bij dacht ik.
Indien dit niet in Europa mogelijk is, kan ze misschien zich in een moslimland laten inschrijven voor een studie ?
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
in "familiezaken". Zoals al eens eerder gesteld is het enige kledingvoorschrift in de Koran dat de vrouwen hun borsten moeten bedekken.. ik ben an mening dat alle vrouwen met bedekte borsten in feite Islamietisch zijn.. Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() Geen argumenten meer??
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Shirin Ebadi wás rechter in Iran ... tot aan de mohammedaanse revolutie.
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Neen hoor, maar als ik de laatste zin lees, dan merk ik dat je de discussie eigenlijk bij gebrek aan argumenten wil opgeven.