![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Does that ring a bell? Waren de argumenten op? Mocht u geen ingezonden brief naar de krant schrijven? Maar goed, proficiat met uw erg leuke actie. Ha ha. Nu zal er wel veel veranderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Soit, je bent duidelijk niet op de hoogte van het dossier, anders zou je zo geen belachelijke uitspraken doen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 14 juni 2007 om 22:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch logisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
- De actievoerders stappen naar de rechter; - De rechter doet niet de uitspraak die ze willen horen; - De actievoerders leggen zich daar niet als echte democraten bij neer maar tonen zich slechte verliezers; - De actievoerders gaan NIET in hoger beroep, tekenen GEEN protest aan, organiseren GEEN demonstratie, sturen GEEN ingezonden brieven naar de krant, doen domweg NIETS om iets aan de situatie te veranderen; - Ze klagen NIET een beleid aan. Integendeel, ze tonen hun ondemocratische karakter door te proberen een wettelijk en democratisch aangestelde bestuurder persoonlijk te bedreigen en te vernederen terwijl het om zijn beleid gaat en niet om zijn persoon; - Wetende dat hiermee niets verandert. Hiermee van zichzelf schertsfiguren makend. Hoe meer je erover vertelt, hoe dommer en slechter ik de actie vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien doe ik belachelijke uitspraken maar IK lieg niet om mijn gelijk te bewijzen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Doet me een beetje denken aan een geval dat ik in Lier een jaar geleden meemaakte: Boze foorkramers reden toen met hun vrachtwagens vanaf vijf uur 's ochtends door het stadscentrum, iedereen wakker toetend met hun loeihoorns. Vervolgens werden alle toegangswegen geblokkeerd en werd de ganse stad gezellig een dagje gegijzeld. De heren vonden het niet leuk dat ze door de heraanleg van de markt naar een ander plein moesten. Ik kreeg toen ook een mail onder ogen van een Lierenaar uit een buitenwijk (die uiteraard géén vrachtwagens onder zijn raam had gehad) die de actie geweldig vond, want t ging om broodroof van hardwerkende foorkramers en die dieven van het stadsbestuur en si en la. Heb m toen een mailtje gestuurd met de vraag of hij het geoorloofd vond om duizenden mensen, jonge kinderen, bejaarden, werkende mensen... om vijf uur 's ochtends uit hun bed te toeteren en vervolgens hun deur te blokkeren. Toen hij volmondig "ja" zei heb ik meteen z'n adres achterhaald via google en gemaild dat hij mij één van de komende nachten aan zijn deur (mét vermelding van zijn adres) mocht verwachten met een gastoeter om mijn hoogstpersoonlijk protest te komen voeren. Ooh, wat veranderde die man zijn mening snel zeg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1/ een taart vol slagroom gemaakt van halfvolle melk die je opklopte en de persoon die die over zich kreeg is allergisch voor melkproducten ( zo zijn er wel een aantal mensen ) 2/ op die taart liggen stukjes druif, en bij het smijten van die taart in het gezicht belandt een stuk druif (of beter nog de pit van de druif) in iemands oog 3/ op die taart ligt een stukje appel, of een ander iets harder stukje en die vliegt net tegen de bril van de persoon en die barst kapot en een glasscherf belandt in het oog van je 'doel' JIJ , edina, kan nu zeggen dat een taart gooien geen inbreuk is op een persoon, en je kan zeggen dat de 3 voorbeeldjes die ik aanhaal soms wat vergezocht zijn, maar ik zie wel potentiële schade voor die mens. Natuurlijk zal die persoon dat niet persoonlijk bedoelen (neem ik even aan) maar als je toelaat om "iets" te smijten "zolang het niet schadelijk is zoals een taart " zet de deur wel open naar andere zaken ... Ik zie niet goed in waarom je het NIET als inbreuk op de lichamelijke integriteit ziet ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat dan met een beetje onschuldige mobbing ? Dat is toch ook maar wat "voor schut zetten" he ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja , lijkt een beetje overdreven ... Maar het vergoelijken van kleine wandaden is 1 van de punten die ervoor zorgen dat dit soort toestanden algemeen aanvaard worden ...
Zo gaat het met vele zaken in onze maatschappij .... ![]()
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
De rechter heeft GEEN uitspraak gedaan in het kortgeding waarover ik sprak omdat de zaak "te gevoelig lag". Een aanfluiting van de rechtsstaat dus, aangezien de rechter om politieke redenen weigert een uitspraak te doen. Beroep was niet mogelijk. Op dat moment werden de bomen gekapt hé. Je bewering als zouden de actievoerders niets hebben gedaan om de situatie te veranderen is al helemaal belachelijk. Je bent dus duidelijk niet op de hoogte van de zaak. Er is jaren actievoeren aan vooraf gegaan. Het aantal georganiseerde manifestaties is niet op één hand te tellen. Het aantal keren dat naar de pers werd gestapt al evenmin. Het aantal bezwaren tegen de natuurvergunning en de stedenbouwkundige vergunning liep in de honderden. Uiteindelijk hebben actievoerders het bos proberen beschermen door het te bezetten. Kijk hier voor de volledige geschiedenis van de actie om te merken hoe onnozel je beweringen zijn. Een pittig detail is dat op het moment dat er gekapt werd er nog een beroep lopende was, maar dat werkte niet opschortend. De bomen werden dus gekapt zonder dat er een uitspraak ten gronde was gebeurd. De zaak wordt trouwens bij Europa nog aangeklaagd (Europa is niet erg snel), maar ondertussen zijn de bomen wel weg. Of ze nu gelijk krijgen of niet. Het hele gedoe was dus inderdaad een schertsvertoning. Die met de taart in de verf werd gezet. Het bezoek van Peeters en de taart dateren van NA de bomenkap. En het enige dat de minister daar kwam doen is een goed nieuws show houden in een poging het vel van de burgemeester te redden bij de gemeenteraadsverkiezingen. Een burgemeester die hij - net zoals de instanties die vergunningen moesten afleveren - onder druk heeft gezet tot ze deden wat hij vroeg. Waarbij dreigementen niet geschuwd werden. Maar dat zal je natuurlijk niet lezen in de pers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij was wel degene die suggereerde dat de rechter zou oordelen of het terecht was hé. Laatst gewijzigd door Edina : 15 juni 2007 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |