Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 16:01   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat er te weinig kontakt is tussen beroepsscholen en technische scholen en de middenstand- aannemers, garages enz.. Men houdt de kinderen tot hun 18 tot 21 jaar op de beroepsschool en dan zijn ze alles behalve "ervaren" & worden feitelijk als "ongeenst" afgestoten bij die middenstand - grotere ondernemingen kunnen een "ervaringsopleiding" verwerken en gaan op die manier met de interessantere arbeidskrachten lopen
& daardoor kunnen de middenstanders er geen vinden.
Technische en beroepsopleidingen zijn zeer lang tot nu toe bekeken als opleidingen voor luiaards, lastpakken en idioten. En tegenwoordig ook nog als opvangbak voor taalonkundigen.
Dat is de voornaamste reden waarom werkgevers toch een A2 of zelfs een A1 vragen voor jobs waar zelfs een aangeklede baviaan met motivatie nog in mee kan. Gelukkig dat er nu uitzendkantoren zijn die met wat wikken en wegen toch "minder hoog opgeleiden" naar zulke jobs sturen, en dat die mensen een kans maken op een echte job.
Maar grote ondernemingen die tijd en moeite willen steken in opleidingen? Da's zeldzaam aan het worden. Renderen zal je als radertje in het geheel. Zelfs met €1000 als nettoloon kost je de baas €2400 +. Als werkgever wil je winst voor je geld.
Tuurlijk, eenmaal als iemand zich als winstgevend heeft bewezen, dan kunnen er opleidingen komen. Opleidingen die op zichzelf ook peperduur zijn.

Citaat:
Mijn zoon geeft middelbaar onderwijs aan redelijk begaafde autisten, het is zijn ambitie om die zodanig op te leiden dat ze voor normale jobs in aanmerking komen (normaal in die zin dat ze iets kunnen dat aangepast is aan hun mogelijkheden). Zo komt hij af en toe in het verlof met zijn leerlingen
bij ons in de tuin bvb; wat jobkes doen - diegenen die op 6 juli komen BBQ-en kunnen een door een van zijn leerlingen gemetste BBQ bewonderen...
Autisten hebben een communicatiestoornis. Die hun sterk beperkt in omgang met anderen, en hen zeer veel aandacht laat besteden aan dingen die er voor niet autisten niet toe doen. Je kan die perfect en zelfs zeer moeilijk werk laten leveren, als het in hun kleine wereldbeeldje past.

Citaat:
Opleiding is zeer belangrijk - maar aansluiting vinden met de arbeidsmarkt
is bijna nog belangrijker - er zouden meer tussenvormen moeten zijn tussen "leerkontrakten" en studies. Enige jaren geleden ontstond er zo bv. een initiatief van de antwerpse chemische en petrochemische industrie, waarbij leerlingen van technische richtingen een soort "veredeld" leerkontrakt aangeboden kregen.
En hoeveel geslaagden zijn er uit dat iniatief gekomen? Ik kan me wel voorstellen wat het resultaat is.

Citaat:
Misschien kunnen middenstanders uit bepaalde sektoren (bouw ed.) samenwerken om bepaalde vormen van leerkontrakt te scheppen en zo aan meer ervaren personeel geraken ?
Men wil niet meer werken, en geen enkel leerkontrakt gaat daar iets aan doen.
Oud 19 juni 2007, 19:24   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Men wil niet meer werken, en geen enkel leerkontrakt gaat daar iets aan doen.
Daar zit het.
Oud 19 juni 2007, 19:42   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om werkwilligen te scheppen, is iets anders nodig.

Een betere beloning. Effectief loon naar werken?
Dat wil helaas wel zeggen dat de uitkeringen in verhouding moeten staan.
2 opties dus. Of de lonen laten stijgen, of de uitkeringen laten dalen.

De lonen laten stijgen gaat er alleen maar voor zorgen dat de grote werkgevers sneller de biezen gaan pakken, en dat de kleine werkgevers geen volk meer in dienst gaan hebben. Want voor elke Euro die een werkgever meer geeft aan zijn werknemer, krijgt die werknemer maar 30 cent extra.

De uitkeringen laten dalen gaat voornamelijk de "eerlijken", de "niet profiteurs" straffen, want de echte profiteurs hebben achterpoortjes, excuses en dergelijk bij de vleet.

Begin maar, met zo'n overheid als we hier hebben
Oud 19 juni 2007, 19:52   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hier een Cubaanse herenboer....

Waarom werken?....
Laat de varkens dat doen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juni 2007 om 19:52.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 19:52   #85
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

De lonen laten stijgen gaat er alleen maar voor zorgen dat de grote werkgevers sneller de biezen gaan pakken, en dat de kleine werkgevers geen volk meer in dienst gaan hebben. Want voor elke Euro die een werkgever meer geeft aan zijn werknemer, krijgt die werknemer maar 30 cent extra.

De uitkeringen laten dalen gaat voornamelijk de "eerlijken", de "niet profiteurs" straffen, want de echte profiteurs hebben achterpoortjes, excuses en dergelijk bij de vleet.

Bedankt voor dit neer te schrijven want ik heb héél de nacht nagedacht over WAT ik zou typen bij deze topic daar hier niet naar behoren gereageert werd door mij gisteren ....dit verzacht mijn pijn als arme non profiterende arbeider ...een beetje - merci

duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 20:17   #86
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik vind geen werkvolk omdat al het werkvolk nu ook op hun dikke vette reet willen gaan liggen, er bij gaan liggen.
Hela manneke, als gij zo over het werkvolk spreekt, zullen ze niet graag voor uw schoon kloten komen werken.
Ik ben misschien de laatste, maar ik werk. Full-time, en iets meer, maar dat kan mij niet schelen, want ik doe mijn job wel graag.
Ter info: mijn vrouw werkt niet, ze staat op "mijnen boek". Dus ze kost u niets. Ze is thuis voor de kinderen, maar als de jongste naar school zal gaan, zal ze ook wel weer gaan werken (hoop ik)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 20:28   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch heeft Mambo een punt. Zou jij een goed verdienende, maar toch gemakkelijk job laten liggen voor keihard labeur, voor een iets betere verloning?
Oud 19 juni 2007, 20:39   #88
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ze zijn niet allemaal over 1 kam te scheren.
Mijn vroegere bazin werkte net als ik elke dag keihard mee in de zaak.

Over 1 kam scheren doe ik NIET graag MAAR ....

Men vindt geen personeel zegt men hier en ik schreef dat we luiheid van onze bazen leren welnu ik heb er 24 uur over nagedacht en goed uitgeslapen & ben NIET akkoord !

Hoe verklaart u dat ik ( zoals 15.000 andere BELGEN )

+-5 interims bezocht op 3 jaar tijd en NOG steeds deeltijds werkzaam ben en voedsel banken bezoek in plaats van voltijds dit terwijl IK zelf 70% van mijn werk posten ZELF zocht dus NIET men interim.

Om mijn theorie te staven ( anders DENKT men weer da ik gebruik/lieg/enz..)

2 jaar terug werd IK als poetsman geweigert bij RANDSTAD interim ZELFS mijn werk post mocht zich niet inschrijven ....deze WIL dit getuigen !

Als MAN is werken met kinderen VERBODEN
Als MAN moetge al een rijbewijs hebben of je mag niet werken ( OOK discriminatie)

Als MAN mag je niet poetsen
werken bij opvang voor kinderen
thuis opvang
gehandicapten zorg
diensten sector werken ( nu heb ik ne betere interim maar NOG STEEDS deeltijds )

Om men bevindigen NOG meer te staven ik schreef dat een vriend van mij Na 12 jaar ervaring GEEN leerkracht meer wenst te zijn door het AL te VAAK gepest van wijven en ouders in zijn sector waar die nu weg is .

ik ken " 5 " verzorgsters die thuis zitten te niksen !!!
4 installateurs voor internet met fake contracten en GEEN vergoedingen maandelijks !
ALLEMAAL belgen ! Ook toevallig waarschijnlijk hé .

1 miljioen alléénstaanden OOK belgen
1 miljioen armen
half miljioen KANS armen (waaronder ik MET al men diploms ! )

Toevallig allemaal belgen hééééééééééééél toevallig .

Ik kan getuigen en HEB getuigen van AL deze vormen van corrupties van onze correcte luie bazen die NIEMAND vinden ?!
ZEVER men neemt liever mensen aan en voert ze liever in uit het buitenland voor 3 �* 4 euro per uur .

Nog extra bewijs nodig ik heb nen email gestuurt 2 weken geleden naar mijn interim voor 1 �* 2 dagen extra uren ZONDER gevolg.
Weet dat IK ZELF 70% van men poets posten ZELF gevonden had ZONDER hulp.

Zeg me nu nog eens of probeer nogis te zeggen " Doet er eigenlijk nog iemand wat" wat we van onze bazen leren & hetgeen u weerlegt .

Ik ben gehéél niet akkoord en was werkzaam in verzorgings sectoren waar men GEEN mannen wou , ge rijbewijs moest hebben enz .... terwijl ze NOG steeds na 20 jaar tekorten hebben + TE HOGE kosten dermee nemen ze goeikoper ingevoert volk aan .

1 van men vroegere bazinnen van een kinderdag verblijf ( ik was KINDERVERZORGER jammer genoeg ) MOEST van kind & gezin een marokaans wijf aannemen in plaats van een man en ze zei me in stilte waarom ....mannen willen ze NIET .

In GEHEEL Antwerpen werken AMPER mannen ( NIET tijdenlijke studenten/vrijwilligers) met arbeids statuut ENKEL " 1 " plek ken ik waar slechts " 1 " man werkt in kinderdag verblijf dit door mijn LIEVE ex - bazin waarvoor ik ze NOG steeds dank .

Is dit nu politiek prestigieuze communicatie en beleid rond gelijkheid ?!
Waar ik over sprak en schreef is een kinderdag verblijf dat er nog steeds is en ik werkte er anno 1999 - 2000 +- .

Nu elke keer u nu reageert noem ik namen/ getuigen en bedrijven want ik ben de ONGELIJKE behandeling en communicaties beu en ik verwijt het u niet persoonlijk maar het beleid in het algemeen naar ALLE sectoren !
Oud 19 juni 2007, 20:40   #89
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Over 1 kam scheren doe ik NIET graag MAAR ....

Men vindt geen personeel zegt men hier en ik schreef dat we luiheid van onze bazen leren welnu ik heb er 24 uur over nagedacht en goed uitgeslapen & ben NIET akkoord !

Hoe verklaart u dat ik ( zoals 15.000 andere BELGEN )

+-5 interims bezocht op 3 jaar tijd en NOG steeds deeltijds werkzaam ben en voedsel banken bezoek in plaats van voltijds dit terwijl IK zelf 70% van mijn werk posten ZELF zocht dus NIET men interim.

Om mijn theorie te staven ( anders DENKT men weer da ik gebruik/lieg/enz..)

2 jaar terug werd IK als poetsman geweigert bij RANDSTAD interim ZELFS mijn werk post mocht zich niet inschrijven ....deze WIL dit getuigen !

Als MAN is werken met kinderen VERBODEN
Als MAN moetge al een rijbewijs hebben of je mag niet werken ( OOK discriminatie)

Als MAN mag je niet poetsen
werken bij opvang voor kinderen
thuis opvang
gehandicapten zorg
diensten sector werken ( nu heb ik ne betere interim maar NOG STEEDS deeltijds )

Om men bevindigen NOG meer te staven ik schreef dat een vriend van mij Na 12 jaar ervaring GEEN leerkracht meer wenst te zijn door het AL te VAAK gepest van wijven en ouders in zijn sector waar die nu weg is .

ik ken " 5 " verzorgsters die thuis zitten te niksen !!!
4 installateurs voor internet met fake contracten en GEEN vergoedingen maandelijks !
ALLEMAAL belgen ! Ook toevallig waarschijnlijk hé .

1 miljioen alléénstaanden OOK belgen
1 miljioen armen
half miljioen KANS armen (waaronder ik MET al men diploms ! )

Toevallig allemaal belgen hééééééééééééél toevallig .

Ik kan getuigen en HEB getuigen van AL deze vormen van corrupties van onze correcte luie bazen die NIEMAND vinden ?!
ZEVER men neemt liever mensen aan en voert ze liever in uit het buitenland voor 3 �* 4 euro per uur .

Nog extra bewijs nodig ik heb nen email gestuurt 2 weken geleden naar mijn interim voor 1 �* 2 dagen extra uren ZONDER gevolg.
Weet dat IK ZELF 70% van men poets posten ZELF gevonden had ZONDER hulp.

Zeg me nu nog eens of probeer nogis te zeggen " Doet er eigenlijk nog iemand wat" wat we van onze bazen leren & hetgeen u weerlegt .

Ik ben gehéél niet akkoord en was werkzaam in verzorgings sectoren waar men GEEN mannen wou , ge rijbewijs moest hebben enz .... terwijl ze NOG steeds na 20 jaar tekorten hebben + TE HOGE kosten dermee nemen ze goeikoper ingevoert volk aan .

1 van men vroegere bazinnen van een kinderdag verblijf ( ik was KINDERVERZORGER jammer genoeg ) MOEST van kind & gezin een marokaans wijf aannemen in plaats van een man en ze zei me in stilte waarom ....mannen willen ze NIET .

In GEHEEL Antwerpen werken AMPER mannen ( NIET tijdenlijke studenten/vrijwilligers) met arbeids statuut ENKEL " 1 " plek ken ik waar slechts " 1 " man werkt in kinderdag verblijf dit door mijn LIEVE ex - bazin waarvoor ik ze NOG steeds dank .

Is dit nu politiek prestigieuze communicatie en beleid rond gelijkheid ?!
Waar ik over sprak en schreef is een kinderdag verblijf dat er nog steeds is en ik werkte er anno 1999 - 2000 +- .

Nu elke keer u nu reageert noem ik namen/ getuigen en bedrijven want ik ben de ONGELIJKE behandeling en communicaties beu en ik verwijt het u niet persoonlijk maar het beleid in het algemeen naar ALLE sectoren !

+-2 miljioen en 500.000 ontevreden belgen is ni niks hé
Oud 19 juni 2007, 20:51   #90
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF19062007_117

Jongeren niet aangesproken tot job in landbouw, horeca of bouw

- Jongeren zijn het minst aangetrokken tot een job in de landbouw, horeca en de bouwsector. Dat blijkt uit een enquête van Insites bij 1.700 Belgische jongeren in opdracht van jongerenzender MTV Networks Belgium.
Een goede sfeer op het werk is voor jongeren ook belangrijker dan geld. Uit het onderzoek blijkt ook dat jongeren zich massaal bewust zijn van het belang van sporten voor hun algemene conditie en gezondheid.

In totaal doet 87 procent regelmatig aan sport, al bestaat er een groot verschil naargelang de leeftijd. Bij de tieners sport zowat 92 procent, waar dit bij de twintigers daalt tot 83 procent. De meest beoefende sporten zijn de klassiekers zoals wandelen, lopen en zwemmen.

'Toch zien we opvallende verschillen tussen meisjes en jongens. Meisjes kiezen eerder voor individuele sporten zoals wandelen, fitness en dansen, terwijl jongens eerder geneigd zijn om te kiezen voor een competitiesport zoals voetbal of basketball', blijkt uit het onderzoek.

De mate waarin de school het sporten promoot, kan volgens jongeren heel wat beter. Bijna veertig procent vindt dat er op school niet voldoende aandacht wordt besteed aan sport.

Ook op het vlak van voeding zijn jongeren het er over eens: gezonde voeding is van zeer groot belang. Toch werd er een verschil vastgesteld tussen 'denken gezond te eten, en werkelijk gezond eten'. Zo plaatsen jongens koolhydraten, goed doorbakken vlees en veel vlees, zeer hoog op de gezondheidsladder. Meisjes houden het dan weer liever bij veel groenten, water en weinig vet.

De jongeren hechten ook veel belang aan het milieu. Een meerderheid van de jongeren (65 procent) vindt dat de overheid onvoldoende inspanningen levert voor het milieu. Zeer opvallend is dat de respondenten de verantwoordelijkheid vooral bij de overheid leggen en veel minder bij zichzelf.

Slechts één op de twee is bereid te sorteren. Het gebruik van spaarlampen spreekt één op de drie respondenten aan en slechts één op de vier is bereid af en toe de lampen eens te doven. svh

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 20:55   #91
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF19062007_117

Jongeren niet aangesproken tot job in landbouw, horeca of bouw

- Jongeren zijn het minst aangetrokken tot een job in de landbouw, horeca en de bouwsector. Dat blijkt uit een enquête van Insites bij 1.700 Belgische jongeren in opdracht van jongerenzender MTV Networks Belgium.
Een goede sfeer op het werk is voor jongeren ook belangrijker dan geld. Uit het onderzoek blijkt ook dat jongeren zich massaal bewust zijn van het belang van sporten voor hun algemene conditie en gezondheid.

In totaal doet 87 procent regelmatig aan sport, al bestaat er een groot verschil naargelang de leeftijd. Bij de tieners sport zowat 92 procent, waar dit bij de twintigers daalt tot 83 procent. De meest beoefende sporten zijn de klassiekers zoals wandelen, lopen en zwemmen.

'Toch zien we opvallende verschillen tussen meisjes en jongens. Meisjes kiezen eerder voor individuele sporten zoals wandelen, fitness en dansen, terwijl jongens eerder geneigd zijn om te kiezen voor een competitiesport zoals voetbal of basketball', blijkt uit het onderzoek.

De mate waarin de school het sporten promoot, kan volgens jongeren heel wat beter. Bijna veertig procent vindt dat er op school niet voldoende aandacht wordt besteed aan sport.

Ook op het vlak van voeding zijn jongeren het er over eens: gezonde voeding is van zeer groot belang. Toch werd er een verschil vastgesteld tussen 'denken gezond te eten, en werkelijk gezond eten'. Zo plaatsen jongens koolhydraten, goed doorbakken vlees en veel vlees, zeer hoog op de gezondheidsladder. Meisjes houden het dan weer liever bij veel groenten, water en weinig vet.

De jongeren hechten ook veel belang aan het milieu. Een meerderheid van de jongeren (65 procent) vindt dat de overheid onvoldoende inspanningen levert voor het milieu. Zeer opvallend is dat de respondenten de verantwoordelijkheid vooral bij de overheid leggen en veel minder bij zichzelf.

Slechts één op de twee is bereid te sorteren. Het gebruik van spaarlampen spreekt één op de drie respondenten aan en slechts één op de vier is bereid af en toe de lampen eens te doven. svh

Moet ge mijnen website is zien daar staat op HOEVEEL jaar ik horeca deed en andere

Bouw horeca enz...spreken mij TOTAAL niet aan ja zekerst niet in dit corruot landje dat NIETS zogezegd vindt terwijl criminaliteit & doden stijgen .

niemand doet iets voor de medemens/ volk geen REET .
mvg ,

Ex kinderverzorger na het Dutroux tijdperk en andere misfits !
.

Laatst gewijzigd door duncan : 19 juni 2007 om 20:55.
Oud 19 juni 2007, 21:06   #92
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

t' Is in feite simpel. We zijn gewoon te lui om te werken. Hier en daar een uitzondering gelaten die 7 op 7 werken. Maar de meeste mensen zijn lui. Is dat erg? Op zich niet, ik bedoel als ik gedaan heb met werken wens ik me ook te ontspannen dus dat is niet erg. Maar het grote probleem is dat we als maatschappij lui zijn geworden. Er zijn verschillende "sociale" regels gemaakt om er voor te zorgen dat we zekers niet moe zouden worden. Dat we indien we geen goesting hebben om te werken dat ook kunnen. Gedurende de jaren dat ik ben afgestudeerd is er de ene na de andere wet gekomen om degene die nog niet gewerkt hadden te helpen. Degene die wilden werken, hopla stagecontract 2 maal 6 maand en dan buiten want dan kwam de volgende binnen met een stage contract. En degene die niet wilden werken, geeft niks joch na 6 maanden een uitkering zonder dat die persoon ook al 1 cent had bijgedragen aan dit "sociale" systeem.
En op school laat me niet lachen. Er zijn zelfs bepaalde lessen om te leren solicitatie. Hoe je je moet voor bereiden op een gesprek, tot daar toe. Maar leren om onmiddelijk een auto te vragen dat gaat toch te ver.
Overal wordt de "baas" als de boeman aangedragen, tis wel die persoon die voor werk zorgt, en worden we van jongs af aan aangeleert dat we onze rug moeten breken voor die typ achter d'n bureau. Dus als het niet nodig is werk vooral niet te veel want uw inspanning zijn toch maar voor hem.
Wat de meeste vergeten is dat de kleiene KMO's nog altijd aan de meeste mensen werk geven. En in de kleine ondernemingen werkt dienen 'baas' meer dan zijn werkvolk. Wat niet kan worden gezegd van grote ondernemening waar het enige dat den 'baas' daar nog doet is zijne pree gaan opstrijken.
Het is daardoor dat 'wij' niet willen zweten om te werken voor een ander.

Begin eens met al de 'sociale' voorzieningen af te schaffen voor degene die ze nog niet verdienen. En men zal zie terug zien gaan werken voor henzelf, want anders komt er geen eten op tafel.
Oud 19 juni 2007, 21:24   #93
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
t' Is in feite simpel. We zijn gewoon te lui om te werken. Hier en daar een uitzondering gelaten die 7 op 7 werken. Maar de meeste mensen zijn lui. Is dat erg? Op zich niet, ik bedoel als ik gedaan heb met werken wens ik me ook te ontspannen dus dat is niet erg. Maar het grote probleem is dat we als maatschappij lui zijn geworden. Er zijn verschillende "sociale" regels gemaakt om er voor te zorgen dat we zekers niet moe zouden worden. Dat we indien we geen goesting hebben om te werken dat ook kunnen. Gedurende de jaren dat ik ben afgestudeerd is er de ene na de andere wet gekomen om degene die nog niet gewerkt hadden te helpen. Degene die wilden werken, hopla stagecontract 2 maal 6 maand en dan buiten want dan kwam de volgende binnen met een stage contract. En degene die niet wilden werken, geeft niks joch na 6 maanden een uitkering zonder dat die persoon ook al 1 cent had bijgedragen aan dit "sociale" systeem.
En op school laat me niet lachen. Er zijn zelfs bepaalde lessen om te leren solicitatie. Hoe je je moet voor bereiden op een gesprek, tot daar toe. Maar leren om onmiddelijk een auto te vragen dat gaat toch te ver.
Overal wordt de "baas" als de boeman aangedragen, tis wel die persoon die voor werk zorgt, en worden we van jongs af aan aangeleert dat we onze rug moeten breken voor die typ achter d'n bureau. Dus als het niet nodig is werk vooral niet te veel want uw inspanning zijn toch maar voor hem.
Wat de meeste vergeten is dat de kleiene KMO's nog altijd aan de meeste mensen werk geven. En in de kleine ondernemingen werkt dienen 'baas' meer dan zijn werkvolk. Wat niet kan worden gezegd van grote ondernemening waar het enige dat den 'baas' daar nog doet is zijne pree gaan opstrijken.
Het is daardoor dat 'wij' niet willen zweten om te werken voor een ander.

Begin eens met al de 'sociale' voorzieningen af te schaffen voor degene die ze nog niet verdienen. En men zal zie terug zien gaan werken voor henzelf, want anders komt er geen eten op tafel.

NU al is niks democratisch en NU al vallen der VELE buiten den boot

OOK arbeiders ....ge doet maar ....ik ken der veel die al verhuis plannen hebben al dan niet jong van aard .

Al is bij nagedacht waarom ze het SOCIALE voor zieningen genoemd worden?!

Praat en schrijf maar naast mij en weerleg men sociale maatschappelijke kennis maar het zal goed zijn dat we NOG wat dalen op de wereld economische ladder zoals we dat al deden de afgelopen jaren kortelings.

goe bezig of anders omschreven goed - FOUT .

Laatst gewijzigd door duncan : 19 juni 2007 om 21:26.
Oud 19 juni 2007, 21:29   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is in de loonwig dat er moet gewerkt worden.
Het deel tussen het netto loon en het totale loon is te groot waardoor geen ruimte is voor meer te betalen.
We zijn nu al het duurste land van het ganse melkwegstelsel.
Oud 19 juni 2007, 21:32   #95
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Het deel tussen het netto loon en het totale loon is te groot waardoor geen ruimte is voor meer te betalen.

volledig akkoord ....rijken worden hierdoor rijker en krijgen hierdoor nen groteren smoel gelijk ik nu

*duur = niet duurzaam eigenlijk per definitie NIET sociaal in omgang en beleid .
Oud 19 juni 2007, 21:35   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Hela manneke, als gij zo over het werkvolk spreekt, zullen ze niet graag voor uw schoon kloten komen werken.
Ik ben misschien de laatste, maar ik werk. Full-time, en iets meer, maar dat kan mij niet schelen, want ik doe mijn job wel graag.
Ter info: mijn vrouw werkt niet, ze staat op "mijnen boek". Dus ze kost u niets. Ze is thuis voor de kinderen, maar als de jongste naar school zal gaan, zal ze ook wel weer gaan werken (hoop ik)
Jamaar ze komen toch al niet dus wat maakt het uit?

Maar de grote meerderheid, dus minus u, wil en zal op hun luie reet gaan liggen. Waarom? Omdat ze dat zien van anderen. Daarom!
Ge weet dat de mens een kuddebeest is die altijd doet wat een ander doet. Vooral niks doen.
Oud 19 juni 2007, 21:35   #97
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Zal aan de bazen liggen....
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 21:37   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag op een ministerie grote paniek want de bazen gaan eens van brussel gaan komen. Alle hens aan dek gezien.
T' is te zeggen. 3 staan kijken hoe 1 zegt wat een ander moet doen die er niet bij staat.
Onder andere een baas met een stofzuiger in zijn handen gezien. T' was de moeite want een ander hield de draad vast en nog een andere de stofzuiger en wees zo wat plekjes aan.
Enfin dat heeft allemaal niet veel langer dan 5 minuten bezig geweest.
Ja ze waren ferm moe en overspannen nadien.

Dat zal minsten een dag recup moeten worden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juni 2007 om 21:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 21:41   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volledig akkoord ....rijken worden hierdoor rijker en krijgen hierdoor nen groteren smoel gelijk ik nu

*duur = niet duurzaam eigenlijk per definitie NIET sociaal in omgang en beleid .
Rijken worden niet rijker van veel te betalen hé duncan. Rijken worden rijker van wat minder te betalen en met het meer verdiende en uitgespaarde geld laten ze het rollen zodat het weer wat beter wordt voor de uitgeperste werkmens als wij allemaal.
Oud 19 juni 2007, 21:42   #100
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NU al is niks democratisch en NU al vallen der VELE buiten den boot
Wat dit met democratie te maken heeft snap ik echt niet?

Citaat:
OOK arbeiders ....ge doet maar ....ik ken der veel die al verhuis plannen hebben al dan niet jong van aard .
Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?

Citaat:
Al is bij nagedacht waarom ze het SOCIALE voor zieningen genoemd worden?!
Ja, sociale voorzieningen, leg eens uit dat iemand die nog geen cent heeft bijgedragen geld krijgt, dat in den 'tijde' bedoeld was om mensen die tijdelijk zonder werk zaten toch van een inkomen te voorzien. Het gaat mij dus enkel om de school verlaters. 10-20 jaar terug bestond dit nog niet en volgens mij leefden we toen ook niet in een Liberaal paradijs.

Citaat:
Praat en schrijf maar naast mij en weerleg men sociale maatschappelijke kennis maar het zal goed zijn dat we NOG wat dalen op de wereld economische ladder zoals we dat al deden de afgelopen jaren kortelings.

goe bezig of anders omschreven goed - FOUT .
Waarom zoude gij meer sociale maatschappelijke kennis hebben dan ik gewoon omdat ik een andere mening heb.

Er zijn ongeveer 1 miljoen arme mensen in Belgie dat is 10 % van de bevolking. Dat cijfer is zeker niet gedaald sedert de laatste 'sociale' regels van kracht zijn. Tjiens er zullen nog niet genoeg sociale vangnetten zijn zekers. Zekers.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be