![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het het ledencongres die met een twee derde meerderheid het regeerakkoord moet goedkeuren. Dat is de reden waarom ik toch nog mijn lidkaart heb gehouden na het dedecker debacle. Waar ik voor vrees is het volgende: communautair komt er een gigantisch gedrocht van een akkoord, waar zeer veel mist rond hangt en niemand goed weet wat er nu feitelijk van aan is. Er worden wat bevoegdheden overgeheveld maar niet de belangrijke die we vragen, en voor die prutsbevoegdheden zullen we gigantisch veel moeten betalen. Daarna voorspel ik een "VLD ten tijde van migrantenstemrechtcrisis" scenario: de Willy Declerqs van de n-va zullen het akkoord met hand en tand verdedigen en zullen met hun achterban (die hoofdzakelijk bestaat uit een deel van de partijraad, mensen uit het kabinet van bourgeois, partijbedienden, mensen die medewerker zijn van de fracties etc etc etc) het akkoord steunen. Een aantal medewerkers heb ik letterlijk al horen zeggen: "Wat wil je dat ik doe, dat is wel mijn werk hé" of "Er werken daar wel redelijk veel mensen op dat kabinet " Goed om weten waar de prioriteiten liggen op politiek vlak dan. Het ledencongres zal dus goedkeuren, zelfs al zijn er geen garanties, zelfs al zal er amper iets gebeuren. En de echte achterban, wie al twee keer serieus heeft mogen slikken (eerst na BHV falen, daarna met dedecker debacle) maar toch steun is blijven geven (mensen zoals ik) zullen afhaken. En geloof me, zo zijn er heel veel. Dat is wat ik vrees dat zal gebeuren, maar ik hoop uit het diepst van mijn hart dat ik grandioos verkeerd ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat een slecht akkoord gelijk staat aan het einde van de N-VA. Guido
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BDW verkondigt terecht dat BHV moet gesplitst worden en dat een verregaande staatshervorming noodzakelijk is. Op de website van de CD&V is dat minder duidelijk. Het ziet er niet goed uit. Laatst gewijzigd door luc broes : 26 juni 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het gaat nu over belangrijke stappen. Wat is belangrijk voor ons Vlamingen en uit het oogpunt van de Walen ? Het ziet er inderdaad niet goed uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komaan verdomme, ze moeten daar bij de partijtop toch niet als bange wezels reageren. CD&V heeft ons meer dan ooit nodig. Durf die troefkaart dan tenminste op tafel gooien op het gepaste moment. Plooit CD&V voor de Walen en n-va bolt het af, dan is cd&v hun machtspositie kwijt en n-va niet haar geloofwaardigheid. Houdt cd&v woord omwille van die macht die ze zouden verliezen door het vertrek van n-va, dan wordt een groot deel van het programma uitgevoerd. Zo'n kans is er nog nooit geweest! En ik vrees dat ze ze niet gaan gebruiken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
In Het Laatste Nieuws klonk Leterme dan weer iets scherper. 'De suggestie van de MR om snel een regeerakkoord te sluiten, is goed geprobeerd, maar al te gemakkelijk. Wij zullen aan ons congres en de fractie het vertrouwen vragen over één regeerakkoord, zoals afgesproken met een belangrijk luik staatshervorming. Ik ben niet bereid om op 21 juli de polka te dansen met de MR. Als het op 21 juli niet klaar is, dan zal het niet klaar zijn. Er zal nog stevig moeten gediscussieerd worden', zegt Leterme in de krant Benieuwd hoe dat afloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het stap voor stap scenario is puur kiezersbedrog. Je vangt geen vogels door het net stapsgewijs dicht te klappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() met mijn verontschuldigingen, en dat is niet persoonlijk bedoeld.
Ik maak ook fouten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Aan CD&V-NVA om aan te tonen dat het wèl kan; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wellicht weten vele NVA'ers niet dat hanen ook kunnen vliegen en dat BDW als de duivel kan liegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ledencongres moet zich voor een akkoord van 2/3 uitspreken, en dat is bijlange niet zo gemakkelijk. Want deze keer hebben wij 'grote honger'!
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Overigens heb ik een leuk nieuwtje: vanop het VB-hoofdkwartier werd me gemeld dat Reynders met de top van het VB heeft gebeld.
Reden?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 26 juni 2007 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Problemen met zijne sanitaire?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 26 juni 2007 om 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beste @Luc Broes, zie je wat ik bedoel waarmee het VB zichzelf overal uitsluit... Laatst gewijzigd door giserke : 26 juni 2007 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Merci voor de spellingcorrectie
![]() Hm wie weet ![]() Vraag is -en kon mijn contactpersoon niet bevestigen- waarom Reynders met het VB iets gaat bespreken aan de telefoon!
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Terug naar Leterme, een al even moeilijk geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling