Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 08:41   #81
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De eerste aan wie N-VA zich zal moeten verantwoorden zijn de leden in de partijraad.
Alleen zij beslissen wat er moet gebeuren ivm regeringsdeelname of niet.
In tegenstelling tot alle andere partijen.

Wanneer de CD&V zijn contract met N-VA niet nakomt is er geen regeringsdeelname of kartel meer. Zo simpel is het.
ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels bij.
Bovendien is het het ledencongres die met een twee derde meerderheid het regeerakkoord moet goedkeuren. Dat is de reden waarom ik toch nog mijn lidkaart heb gehouden na het dedecker debacle.
Waar ik voor vrees is het volgende:
communautair komt er een gigantisch gedrocht van een akkoord, waar zeer veel mist rond hangt en niemand goed weet wat er nu feitelijk van aan is. Er worden wat bevoegdheden overgeheveld maar niet de belangrijke die we vragen, en voor die prutsbevoegdheden zullen we gigantisch veel moeten betalen.
Daarna voorspel ik een "VLD ten tijde van migrantenstemrechtcrisis" scenario: de Willy Declerqs van de n-va zullen het akkoord met hand en tand verdedigen en zullen met hun achterban (die hoofdzakelijk bestaat uit een deel van de partijraad, mensen uit het kabinet van bourgeois, partijbedienden, mensen die medewerker zijn van de fracties etc etc etc) het akkoord steunen. Een aantal medewerkers heb ik letterlijk al horen zeggen: "Wat wil je dat ik doe, dat is wel mijn werk hé" of "Er werken daar wel redelijk veel mensen op dat kabinet " Goed om weten waar de prioriteiten liggen op politiek vlak dan.
Het ledencongres zal dus goedkeuren, zelfs al zijn er geen garanties, zelfs al zal er amper iets gebeuren. En de echte achterban, wie al twee keer serieus heeft mogen slikken (eerst na BHV falen, daarna met dedecker debacle) maar toch steun is blijven geven (mensen zoals ik) zullen afhaken. En geloof me, zo zijn er heel veel.

Dat is wat ik vrees dat zal gebeuren, maar ik hoop uit het diepst van mijn hart dat ik grandioos verkeerd ben.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 11:02   #82
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels bij.
Bovendien is het het ledencongres die met een twee derde meerderheid het regeerakkoord moet goedkeuren. Dat is de reden waarom ik toch nog mijn lidkaart heb gehouden na het dedecker debacle.
Waar ik voor vrees is het volgende:
communautair komt er een gigantisch gedrocht van een akkoord, waar zeer veel mist rond hangt en niemand goed weet wat er nu feitelijk van aan is. Er worden wat bevoegdheden overgeheveld maar niet de belangrijke die we vragen, en voor die prutsbevoegdheden zullen we gigantisch veel moeten betalen.
Daarna voorspel ik een "VLD ten tijde van migrantenstemrechtcrisis" scenario: de Willy Declerqs van de n-va zullen het akkoord met hand en tand verdedigen en zullen met hun achterban (die hoofdzakelijk bestaat uit een deel van de partijraad, mensen uit het kabinet van bourgeois, partijbedienden, mensen die medewerker zijn van de fracties etc etc etc) het akkoord steunen. Een aantal medewerkers heb ik letterlijk al horen zeggen: "Wat wil je dat ik doe, dat is wel mijn werk hé" of "Er werken daar wel redelijk veel mensen op dat kabinet " Goed om weten waar de prioriteiten liggen op politiek vlak dan.
Het ledencongres zal dus goedkeuren, zelfs al zijn er geen garanties, zelfs al zal er amper iets gebeuren. En de echte achterban, wie al twee keer serieus heeft mogen slikken (eerst na BHV falen, daarna met dedecker debacle) maar toch steun is blijven geven (mensen zoals ik) zullen afhaken. En geloof me, zo zijn er heel veel.

Dat is wat ik vrees dat zal gebeuren, maar ik hoop uit het diepst van mijn hart dat ik grandioos verkeerd ben.
Ik zal alvast eerst het akkoord moeten kennen vooraleer ik verschillende rampscenario's begin te bedenken, daarna zal ik op het arr. bestuur mijn mening zeggen, onze arr. afgevaardigden zullen dan het besluit van ons arr. verdedigen. Pas daarna kan er een ledencongres komen, alwaar ik ook critisch zal stemmen.

Vergeet niet dat een slecht akkoord gelijk staat aan het einde van de N-VA.

Guido
Oud 26 juni 2007, 11:27   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik zal alvast eerst het akkoord moeten kennen vooraleer ik verschillende rampscenario's begin te bedenken, daarna zal ik op het arr. bestuur mijn mening zeggen, onze arr. afgevaardigden zullen dan het besluit van ons arr. verdedigen. Pas daarna kan er een ledencongres komen, alwaar ik ook critisch zal stemmen.

Guido
JLDH die zogezegd nog weinig invloed heeft in de CD&V en die zijn collega-burgemeesters in BHV in de steek liet ivm de splitsing, zal nu waarschijnlijk het veld ingestuurd worden om een akkoord uit zijn hoed te toveren.

BDW verkondigt terecht dat BHV moet gesplitst worden en dat een verregaande staatshervorming noodzakelijk is.
Op de website van de CD&V is dat minder duidelijk.

Het ziet er niet goed uit.

Laatst gewijzigd door luc broes : 26 juni 2007 om 11:29.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 12:05   #84
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
JLDH die zogezegd nog weinig invloed heeft in de CD&V en die zijn collega-burgemeesters in BHV in de steek liet ivm de splitsing, zal nu waarschijnlijk het veld ingestuurd worden om een akkoord uit zijn hoed te toveren.

BDW verkondigt terecht dat BHV moet gesplitst worden en dat een verregaande staatshervorming noodzakelijk is.
Op de website van de CD&V is dat minder duidelijk.

Het ziet er niet goed uit.
Vandaag zwakt BDW zijn stelling verder af in de "Libre"
Het gaat nu over belangrijke stappen.
Wat is belangrijk voor ons Vlamingen en uit het oogpunt van de Walen ?
Het ziet er inderdaad niet goed uit.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 12:12   #85
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
.

Niet noodzakelijk. Een slecht akkoord en N-VA die mooi blijft zitten, d�*t betekend het einde van de N-VA. Wie zal het u in godsnaam kwalijk nemen dat je afhaakt omwille van het onmogelijk uitvoeren van het verkiezingsprogramma?

Komaan verdomme, ze moeten daar bij de partijtop toch niet als bange wezels reageren. CD&V heeft ons meer dan ooit nodig. Durf die troefkaart dan tenminste op tafel gooien op het gepaste moment. Plooit CD&V voor de Walen en n-va bolt het af, dan is cd&v hun machtspositie kwijt en n-va niet haar geloofwaardigheid. Houdt cd&v woord omwille van die macht die ze zouden verliezen door het vertrek van n-va, dan wordt een groot deel van het programma uitgevoerd.

Zo'n kans is er nog nooit geweest! En ik vrees dat ze ze niet gaan gebruiken...
Oud 26 juni 2007, 12:23   #86
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Vandaag zwakt BDW zijn stelling verder af in de "Libre"
Het gaat nu over belangrijke stappen.
Wat is belangrijk voor ons Vlamingen en uit het oogpunt van de Walen ?
Het ziet er inderdaad niet goed uit.
Laat ons objectief blijven:

In Het Laatste Nieuws klonk Leterme dan weer iets scherper. 'De suggestie van de MR om snel een regeerakkoord te sluiten, is goed geprobeerd, maar al te gemakkelijk. Wij zullen aan ons congres en de fractie het vertrouwen vragen over één regeerakkoord, zoals afgesproken met een belangrijk luik staatshervorming. Ik ben niet bereid om op 21 juli de polka te dansen met de MR. Als het op 21 juli niet klaar is, dan zal het niet klaar zijn. Er zal nog stevig moeten gediscussieerd worden', zegt Leterme in de krant

Benieuwd hoe dat afloopt.
Oud 26 juni 2007, 12:25   #87
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. Een slecht akkoord en N-VA die mooi blijft zitten, d�*t betekend het einde van de N-VA. Wie zal het u in godsnaam kwalijk nemen dat je afhaakt omwille van het onmogelijk uitvoeren van het verkiezingsprogramma?
Ieder rechtgeaard mens. Het kleinste kind wist (ik spreek al in de OVT) dat wat NVA wilde doen onmogelijk is.
Het stap voor stap scenario is puur kiezersbedrog. Je vangt geen vogels door het net stapsgewijs dicht te klappen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 13:03   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. Een slecht akkoord en N-VA die mooi blijft zitten, d�*t betekend ...
dat betekent
Oud 26 juni 2007, 13:06   #89
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
dat betekent
mea culpa

maar de boodschap blijft duidelijk hoop ik.
Oud 26 juni 2007, 14:05   #90
luc broes

Standaard

met mijn verontschuldigingen, en dat is niet persoonlijk bedoeld.
Ik maak ook fouten.
Oud 26 juni 2007, 14:07   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ieder rechtgeaard mens. Het kleinste kind wist (ik spreek al in de OVT) dat wat NVA wilde doen onmogelijk is.
Het stap voor stap scenario is puur kiezersbedrog. Je vangt geen vogels door het net stapsgewijs dicht te klappen.
Een mooie maar hopelijk niet toepasselijke vergelijking.
Aan CD&V-NVA om aan te tonen dat het wèl kan;
Oud 26 juni 2007, 14:23   #92
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mooie maar hopelijk niet toepasselijke vergelijking.
Aan CD&V-NVA om aan te tonen dat het wèl kan;
Voor velen is het net al dichtgeklapt, een uitgemaakte zaak, geen vogel gevangen, alleen een hoop desillusies.

Wellicht weten vele NVA'ers niet dat hanen ook kunnen vliegen en dat BDW als de duivel kan liegen.
Oud 26 juni 2007, 14:24   #93
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Het ledencongres moet zich voor een akkoord van 2/3 uitspreken, en dat is bijlange niet zo gemakkelijk. Want deze keer hebben wij 'grote honger'!
Oud 26 juni 2007, 14:25   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Overigens heb ik een leuk nieuwtje: vanop het VB-hoofdkwartier werd me gemeld dat Reynders met de top van het VB heeft gebeld.
Reden?

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 26 juni 2007 om 14:31.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:29   #95
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Overigens heb ik een leuk nieuwtje: vanop het VB-hoofdkwartier werd me gemeldt dat Reynders met de top van het VB heeft gebeld.
Reden?
Problemen met zijne sanitaire?

Laatst gewijzigd door Gun : 26 juni 2007 om 14:30.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:29   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Voor velen is het net al dichtgeklapt, een uitgemaakte zaak, geen vogel gevangen, alleen een hoop desillusies.

Wellicht weten vele NVA'ers niet dat hanen ook kunnen vliegen en dat BDW als de duivel kan liegen.
jongen toch, dan ga je verschieten dat het VB achteruit bolt met die parlé.

Beste @Luc Broes, zie je wat ik bedoel waarmee het VB zichzelf overal uitsluit...

Laatst gewijzigd door giserke : 26 juni 2007 om 14:31.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 14:31   #97
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Komaan verdomme, ze moeten daar bij de partijtop toch niet als bange wezels reageren. CD&V heeft ons meer dan ooit nodig. Durf die troefkaart dan tenminste op tafel gooien op het gepaste moment. Plooit CD&V voor de Walen en n-va bolt het af, dan is cd&v hun machtspositie kwijt en n-va niet haar geloofwaardigheid. Houdt cd&v woord omwille van die macht die ze zouden verliezen door het vertrek van n-va, dan wordt een groot deel van het programma uitgevoerd.

Zo'n kans is er nog nooit geweest! En ik vrees dat ze ze niet gaan gebruiken...
Ik zal meer zeggen: zonder N-VA zit de CD&V zelf gevangen.
Oud 26 juni 2007, 14:32   #98
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Problemen met zijne sanitaire?
Merci voor de spellingcorrectie

Hm wie weet
Vraag is -en kon mijn contactpersoon niet bevestigen- waarom Reynders met het VB iets gaat bespreken aan de telefoon!
Oud 26 juni 2007, 14:53   #99
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met mijn verontschuldigingen, en dat is niet persoonlijk bedoeld.
Ik maak ook fouten.
Ik schrijf al eens een zin fouten , maar laten we het niet over taalfouten hebben. Ik struikel hier over dt-fouten, kromme zinnen, overbodige herhalingen, contaminaties, omslachtige werkwoordelijke uitdrukkingen, vage verwijs- en signaalwoorden, foutieve voorzetsels en leestekens, en alle onlogische en belachelijke regels die de Nederlandse Taalunie en andere taalmakers door onze strot geduwd hebben.
Terug naar Leterme, een al even moeilijk geval.
Oud 26 juni 2007, 14:55   #100
vrijevlaming
Banneling

Standaard

foutje

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 26 juni 2007 om 14:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be