Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wie vind dat levenslang "levenslang" moet zijn ?
JA 57 64,77%
NEE 31 35,23%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2007, 21:25   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
haha ik dacht het nog, ik ging zeggen het is niet omdat jij daar hebt gezeten dat iedereen daar gaat zitten hé!
En spreek voor u zelf u kent zelfs niet eens mijn naam en weet niets over mij dus kom mij niet zeggen wat ik weet en niet weet want het zou eens lelijk kunnen tegenvallen!
Ik moet dan ook u naam niet weten om te weten dat u daar nooit geweest bent en er niets van kent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 21:29   #82
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik moet dan ook u naam niet weten om te weten dat u daar nooit geweest bent en er niets van kent.
Kijk als ik tegen één iets niet tegen kan dan is het tegen mensen die denken alles te weten want je bent fout.
Ik ben inderdaad niet zo dom geweest om in de bak te geraken maar ken verschillende mensen die in de bak hebben gezeten, mensen die me heel dierbaar zijn en dan heb ik het niet over enkele 'kenissen' hé EN dan spreken we hier niet over enkele weken gevangenis hé! Dus bek toe als je nog eens iets wil proberen!

Ik vraag me af of jij langer dan twee maanden in de bak hebt gezeten want dat is echt wel een peulschil tegen over de mensen die ik ken!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 30 juni 2007 om 21:30.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 21:36   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk als ik tegen één iets niet tegen kan dan is het tegen mensen die denken alles te weten want je bent fout.
Ik ben inderdaad niet zo dom geweest om in de bak te geraken maar ken verschillende mensen die in de bak hebben gezeten, mensen die me heel dierbaar zijn en dan heb ik het niet over enkele 'kenissen' hé EN dan spreken we hier niet over enkele weken gevangenis hé! Dus bek toe als je nog eens iets wil proberen!

Ik vraag me af of jij langer dan twee maanden in de bak hebt gezeten want dat is echt wel een peulschil tegen over de mensen die ik ken!
U bent er dus nooit geweest, en u heb wat horen vertellen waardoor u enig zicht hebt op de situatie, maar - en ik pas me aan, u bent er nooit geweest en u kent er dus weinig of niets van.

Het is niet nodig om u kwaad te maken, gewoon tee drinken. [/bek toe]

Verschaeve
Oud 30 juni 2007, 21:38   #84
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
U bent er dus nooit geweest, en u heb wat horen vertellen waardoor u enig zicht hebt op de situatie, maar - en ik pas me aan, u bent er nooit geweest en u kent er dus weinig of niets van.

Het is niet nodig om u kwaad te maken, gewoon tee drinken. [/bek toe]
Kijk ik mag je één ding zeggen, ze hadden je beter nog enkele jaartjes meer opgesloten en langer dan enkele dagen of weken zal het ook wel niet zijn geweest!
Praktijk ervaring heb je wel maar je hebt er dus niets uit geleerd zo te zien, enkele jaartjes strafkamp kan deugd doen voor zo'n mensen...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 30 juni 2007, 21:45   #85
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk ik mag je één ding zeggen, ze hadden je beter nog enkele jaartjes meer opgesloten en langer dan enkele dagen of weken zal het ook wel niet zijn geweest!
Praktijk ervaring heb je wel maar je hebt er dus niets uit geleerd zo te zien, enkele jaartjes strafkamp kan deugd doen voor zo'n mensen...
Als je echt wil weten hoelang ik heb binnen gezeten spreek je maar is af met mij, dan vertel ik het je wel. Bij een paar pinten.

Als ik dan nog niet in uw starfkamp zit tenminste.

Verschaeve
Oud 30 juni 2007, 21:48   #86
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Als je echt wil weten hoelang ik heb binnen gezeten spreek je maar is af met mij, dan vertel ik het je wel. Bij een paar pinten.

Als ik dan nog niet in uw starfkamp zit tenminste.
Oké alles ma nie da antwoord hé, je hebt me verbaasd, en ik zal u daar aan houden.

Oud 1 juli 2007, 00:06   #87
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
D�*t bedoel ik ook!

Waarom moet anders de moordenaar van hierboven 30 jaar krijgen (en buiten na 10 jaar), en die Maura en haar zoon levenslang (omgezet in 30 jaar en ook buiten na 10 jaar?)

Hoeveel heeft Dutroux nu weer gekregen? (alhoewel ik vermoed dat die nu niet na 1/3 terug mag rondlopen).
208 jaar als ik me goed herinner.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 00:09   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
208 jaar als ik me goed herinner.
208/3 = zowat 70 jaar, lijkt mij ook redelijk veilig.
Oud 1 juli 2007, 09:55   #89
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zijn hier weeral eens het warm water opnieuw aan het uitvinden zie ik.
Vraagje aan de smartpeople hier; hoe lang zal iemand zitten die en we veronderstellen al een tijdje aan de gang is in allerlei duistere zaakjes gaande van diefstallen, oplichting, wat drugs, wat smokkel en noem maar op…verzin het ter plekke zelf desnoods.
Opgepakt, vooronderzoek, veroordeling en opnieuw onderzoek naar de andere zaakjes en laat ons wel wezen, nog een jaar of twee voorwaardelijk had staan. Aangenomen dat er een 5 tal zaken tegen hem beginnen te lopen afzonderlijk van elkander met telkens een straf tussen de 1 maand en 5 jaar.

Wel die mag al blij zijn als hij binnen de 10 jaar vrij is. Kan er ook 20 worden zelfs.
En dan spreken we over kruimelzaakjes.
Laat het duidelijk zijn, je voorwaardelijke valt bij een nieuw vonnis wanneer het min of meer over hetzelfde gaat (en meestal is dat dan zo natuurlijk). Je komt niet vervroegd buiten als er nog lopende onderzoeken zijn (en natuurlijk beginnen ze die maar te onderzoeken tegen dat die termijn er aan begint). Je komt ook niet vervroegt vrij als er nog “hangende” zaken zijn.
En je komt ook niet vervroegt vrij als ze geen zin hebben je vervroegt vrij te laten. Wat voor een groot deel afhangt van de plaatselijke directeur dus ook al. Je komt ook niet vervroegt vrij als ze met meer dan één tegen stemmen op de vergadering, waar automatisch een vaste kliek (als de gevangenis adjudant bv) zich bij voorbaat en zonder enig zelfonderzoek al “tegen” gaat stemmen, wie nog? De kok bv. De pastoor bv; ja die gaan ook eens wat zeggen uiteindelijk. Na gans die heisa moet het parket groen licht geven, die geven ook al eens rood licht natuurlijk. Nadien moet het ministerie van justitie los van dat alles maar met al het voorgaande rekening houdende ook groen licht geven.
Dus…om binnen te zitten volstaat één mening (de rechter) maar om buiten te komen heb je er een dozijn voor nodig.
Oud 1 juli 2007, 14:44   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog een kleinigheidje om rekening mee te houden. Als mensen hun volledige straf moeten uitzitten, wat gebeurt er dan met de rest van de gestraften als de bakken de volgende 30 jaar volzitten zonder dat er iemand gelost wordt?
Goede vraag.
Laten we starten met de vaststelling dat de gevangenissen voor 80% en meer bevolkt worden door allochtonen en allochtonen die "Belg zijn geworden". Ook al willen sommigen die eenvoudige waarheid niet aanvaaarden...
De oplossing kan alleen maar in de richting gaan van allochtonen die voor ernstige vergrijpen werden opgepakt, of meervoudig recidivist zijn bij minder ernstige feiten het land uit te zetten en ervoor te zorgen dat ze er niet meer in geraken. Hun eventuele familie die hier ondertussen zit kan zelf kiezen wat ze daarna doen.
Het steeds weerkerend geleuter over "het zijn toch Belgen" is larie en apekool. Bij het verlenen (of naar hun hoofd gooien zonder voorwaarden) van de Belgische nationaliteit moet er maar eens duidelijk en schriftelijk aan toegevoegd worden dat ze die ook onder bepaalde omstandigheden weer kunnen kwijtspelen!
En ja, men zal weer komen aandraven met allerlei andere problemen: hoeveel generaties zijn er nodig vooraleer ze definitief Belg zijn enz enz enz Dat mag echter geen reden zijn om alles toe te laten, goed te praten, verder te laten rotten tot onze maatschappij naar de bliksem zal zijn.
De vergelijking gaat maar voor een stukje op maar na de val van het Romeinse Rijk moeten we nu niet de val van Europa organiseren wegens te lang de kop in het zand steken.
Het heeft geen zin steeds maar meer gevangenissen te bouwen want er loopt meer schorremorrie rond in de wereld dan er hier nog bouwgronden vrij zijn om ze op te vangen! En ze blijven opvangen en los laten lopen wegens plaatsgebrek is een langzame zelfmoordpoging.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 14:48   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze zijn hier weeral eens het warm water opnieuw aan het uitvinden zie ik.
Vraagje aan de smartpeople hier; hoe lang zal iemand zitten die en we veronderstellen al een tijdje aan de gang is in allerlei duistere zaakjes gaande van diefstallen, oplichting, wat drugs, wat smokkel en noem maar op…verzin het ter plekke zelf desnoods.
Opgepakt, vooronderzoek, veroordeling en opnieuw onderzoek naar de andere zaakjes en laat ons wel wezen, nog een jaar of twee voorwaardelijk had staan. Aangenomen dat er een 5 tal zaken tegen hem beginnen te lopen afzonderlijk van elkander met telkens een straf tussen de 1 maand en 5 jaar.

Wel die mag al blij zijn als hij binnen de 10 jaar vrij is. Kan er ook 20 worden zelfs.
En dan spreken we over kruimelzaakjes.
Laat het duidelijk zijn, je voorwaardelijke valt bij een nieuw vonnis wanneer het min of meer over hetzelfde gaat (en meestal is dat dan zo natuurlijk). Je komt niet vervroegd buiten als er nog lopende onderzoeken zijn (en natuurlijk beginnen ze die maar te onderzoeken tegen dat die termijn er aan begint). Je komt ook niet vervroegt vrij als er nog “hangende” zaken zijn.
En je komt ook niet vervroegt vrij als ze geen zin hebben je vervroegt vrij te laten. Wat voor een groot deel afhangt van de plaatselijke directeur dus ook al. Je komt ook niet vervroegt vrij als ze met meer dan één tegen stemmen op de vergadering, waar automatisch een vaste kliek (als de gevangenis adjudant bv) zich bij voorbaat en zonder enig zelfonderzoek al “tegen” gaat stemmen, wie nog? De kok bv. De pastoor bv; ja die gaan ook eens wat zeggen uiteindelijk. Na gans die heisa moet het parket groen licht geven, die geven ook al eens rood licht natuurlijk. Nadien moet het ministerie van justitie los van dat alles maar met al het voorgaande rekening houdende ook groen licht geven.
Dus…om binnen te zitten volstaat één mening (de rechter) maar om buiten te komen heb je er een dozijn voor nodig.
Na het lezen van deze posting krijg ik de indruk dat iemand die leeft van een "aaneenschakeling van duistere zaakjes" en nu en dan tegen de lamp loopt als een soort van normale levensloop moet gezien worden...
Oud 1 juli 2007, 15:10   #92
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Goede vraag.
Laten we starten met de vaststelling dat de gevangenissen voor 80% en meer bevolkt worden door allochtonen en allochtonen die "Belg zijn geworden".
Lichtjes overdreven?
of ZWAAR overdreven?
Er zijn hierover geen duidelijke statistieken.
Derhalve kan iedereen om het even wat beweren.
Waar haal je die cijfers, BRON AUB!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 15:21   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=ericferemans;2766528]
Citaat:

Lichtjes overdreven?
of ZWAAR overdreven?
Er zijn hierover geen duidelijke statistieken.
Derhalve kan iedereen om het even wat beweren.
Waar haal je die cijfers, BRON AUB!
Dit is een vraag en een discussie die blijkbaar geen definitieve oplossing mag krijgen omdat men steeds maar geheimzinnig blijft doen over de zogenaamde "Belgen" (vroeger vreemdeling) die er in zitten...
Ik vermoed dat de reden daarvoor is dat het publiek best niet weet hoe erg het gesteld is, net zoals andere vragen over de kostprijs van de multicul in het algemeen enz enz. "Er zijn daar geen statistieken over"... Waarom? Nochtans niet moeilijk om die op te maken dacht ik...
Mag ik de vraag omdraaien: kun jij bewijzen dat ik (en niet alleen ik) er zo ver naast zit, zonder het nepargument dat Belg-geworden bajesklanten gewoon als Belgen worden meegerekend? Want daar ligt de hypocrisie.

Laatst gewijzigd door andev : 1 juli 2007 om 15:28.
Oud 1 juli 2007, 15:23   #94
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
neen, mits nuancering...

Iemand die na X-aantal jaren geen gevaar meer betekent, mag voor mij part weer vrijkomen.
Iemand die na X-aantal jaren nog steeds gevaarlijk is, mag voor mij part opgesloten blijven, tot aan zijn dood indien nodig.

Hoe bepaal jij dit?
Oud 1 juli 2007, 15:25   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gedetineerde heeft geen rechten in belgie.
Een gedetineerde heeft mss geen rechten, het leven wordt hem, buiten de gezeefde lucht, wel heel aangenaam gemaakt.

Sporten, Tv, regelmatig eten, op z'n tijd sex enz...
Oud 1 juli 2007, 15:25   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

[quote=andev;2766545]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dit is een vraag en een discussie die blijkbaar geen definitieve oplossing mag krijgen omdat men steeds maar geheimzinnig blijft doen over de zogenaamde "Belgen" (vroeger vreemdeling) die er in zitten...
Ik vermoed dat de reden daarvoor is dat het publiek best niet weet hoe erg het gesteld is, net zoals andere vragen over de kostprijs van de multicul in het algemeen enz enz.
Mag ik de vraag omdraaien: kun jij bewijzen dat ik (en niet alleen ik) er zo ver naast zit, zonder het nepargument dat Belg-geworden bajesklanten gewoon als Belgen worden meegerekend? Want daar ligt de hypocrisie.
Misschien zou het goed zijn moest feremans eens een dag in de gevangenis doorbrengen. Als je daar op de wandeling komt met 160 man en je bent de enige blanke gaan de oogjes misschien open. Tenzij zijn oogkleppen zijn vastgegroeid.

Verschaeve
Oud 1 juli 2007, 15:40   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een gedetineerde heeft mss geen rechten, het leven wordt hem, buiten de gezeefde lucht, wel heel aangenaam gemaakt.

Sporten, Tv, regelmatig eten, op z'n tijd sex enz...
Hmm, misschien hebt u in een andere gevangenis gezeten dan ik want ik herinner mij het enigzins verschillend.

Sporten? Er is gewoonlijk voor zo een 25 personen sportmateriaal. Met een populatie van zo een 700 mensen zijn er dus een 20 tal die kunnen sporten, een half uurtje op de week.

TV? Voor wie het geld heeft omdat te betalen ja.

Regelmatig eten? Buiten dan de dagen dat er geen eten is. Natuurlijk, een maal per dag eten is ook regelmatig. Ik herinner mij dat het eten kwam en dat bestond uit een soepkommetje met krieken, je weet wel, normaal is dat met frikadellekoek. Als fattique stond ik dan in om het eten te verdelen, ik vertelde de chef dat hij dat zelf mocht ronddelen.

En dat deed hij ook. Hij gaf alle 75 man op het vijfde één kriek, met de boodschap: als er over is kom ik terug.

Op z'n tijd sex... Inderdaad, om de paar maanden kunnen mensen die getrouwd zijn of reeds enkele jaren samenleven een uurtje intiem bezoek krijgen. Dat is dan het enige waar u juist over bent.

Als u denkt dat regelmatig gaan slapen met honger een aangenaam leven is...

Om over het gebrek aan medicatie en verzorging dan best nog maar gezwegen, om het niet te hebben over de mensen die buiten komen met TBC, en of hepatities, en of aids.

En voor u roept ze moeten dan maar niet in de bak raken, denk dan ook eens aan de voorarresten, mensen die dus onschuldig zijn juist?

Verschaeve
Oud 1 juli 2007, 15:49   #98
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als "levenslang'" uitgesproken wordt moet het levenslang zijn.

Zoniet moet er maar geen "levenslang" uitgesproken worden ..

Jawel,rechters moeten ook enige maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen....

Ik herinner aan de uitspraak in de zaak Demoor waarbij de dader waarschijnlijk voor de rest van zijn dagen onder een financieel juk zal mogen lopen!Dit is ook een vorm van levenslang!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 16:00   #99
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, misschien hebt u in een andere gevangenis gezeten dan ik want ik herinner mij het enigzins verschillend.

Sporten? Er is gewoonlijk voor zo een 25 personen sportmateriaal. Met een populatie van zo een 700 mensen zijn er dus een 20 tal die kunnen sporten, een half uurtje op de week.

Regelmatig eten? Buiten dan de dagen dat er geen eten is. Natuurlijk, een maal per dag eten is ook regelmatig. Ik herinner mij dat het eten kwam en dat bestond uit een soepkommetje met krieken, je weet wel, normaal is dat met frikadellekoek. Als fattique stond ik dan in om het eten te verdelen, ik vertelde de chef dat hij dat zelf mocht ronddelen.

En dat deed hij ook. Hij gaf alle 75 man op het vijfde één kriek, met de boodschap: als er over is kom ik terug.

Op z'n tijd sex... Inderdaad, om de paar maanden kunnen mensen die getrouwd zijn of reeds enkele jaren samenleven een uurtje intiem bezoek krijgen. Dat is dan het enige waar u juist over bent.

Om over het gebrek aan medicatie en verzorging dan best nog maar gezwegen, om het niet te hebben over de mensen die buiten komen met TBC, en of hepatities, en of aids.

En voor u roept ze moeten dan maar niet in de bak raken, denk dan ook eens aan de voorarresten, mensen die dus onschuldig zijn juist?

Ik heb "gelukkig" nog niet het genoegen gehad om in de gevangenis te belanden. Mijn schoonbroer heeft een tijd geleden werken verricht in een gevangenis, zijn verhaal klonk nochtans heel anders.
Oud 1 juli 2007, 16:03   #100
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:

HAMC je vergeet dat het NIET de bedoeling is dat een gevangenis comfortabel is hé!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be