![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inziens gaat het dus eerder om een idee-fixe bij de vrouwen, waar de machthebbers, de mannen, gretig misbruik van maken. Overduidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een dokter die de oogleden van twintig vrouwen aanpaste. Een jonge vrouw die reeds een diploma had van ingenieur en naar het ziekenhuis ging om beide benen te laten verlengen. Dat zag er mij redelijk pijnlijk uit, maanden knoeien met zo een harnas met schroefjes rond je benen, opnieuw leren stappen als iemand die een zwaar ongeval gehad heeft. Het westers schoonideaal wordt hen opgedrongen. Ik geef niemand de schuld, ik vind het gewoon bijzonder dat gezonde jonge vrouwen die succesvol zouden kunnen zijn, door een culturele trend gevaarlijke en pijnlijke ingrepen moeten laten doen. ![]()
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, die maagringetjes, laat maar. Ik zal het nooit voorstellen, maar ook niet beletten. Het liefst heb ik iemand die zich goed in haar vel voelt. Citaat:
Tenzij, je vertrekt van de veronderstelling dat mannen per definitie iets zouden hebben tegen volslanke vrouwen. Wat uiteraard een misvatting zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
AB heeft gelijk, onze maatschappij is lang niet zo geëvolueerd als wij zouden willen. de meeste mensen willen wel geloven dat voor ons mannen en vrouwen gelijk(waardig) zijn, maar onbewust zitten we nog met heel ouderwetse denkbeelden die moeilijk te veranderen zijn. zowel mannen als vrouwen. sexisme en discriminatie van vrouwen gebeurd zowel door mannen als vrouwen en de denkbeelden die aan de oorzaak er van liggen zitten in de hoofden van zowel mannen als vrouwen. daarin zijn we vreemd genoeg wel gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Ik was eerder verbaasd over die dokter die er alles aandeed om die vrouwen een lelijk evenbeeld aan te praten. Dat is echt iets dat niet kan. Dat moest dan een dokter voorstellen. Hoe die zich op zo'n manier in de commerce durft storten is ongezien. Ik vind dat pure verkrachting van iemands persoonlijkheid.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() God verhoede dat we een fundamenteel matriarchale samenleving krijgen, want de meeste vrouwen reageren in de eerste plaats vanuit hun gevoel i.p.v. het gezond verstand. Niet dat ze dat laatste niet hebben, daar niet van. Maar ik vind het gewoon nogal simplistisch gesteld dat de oorzaak van die 'overdreven aandacht voor het uiterlijk' vooral te maken heeft met de patriarchale samenleving. Er zijn ook zo'n samenlevingen waar dat niet het geval is, ik denk nu b.v. aan bepaalde moslimlanden.
(Dju, daar gaat mijn imago van feministe.) Over het algemeen denk ik dat vooral het ontbreken van de deugden (bij bepaalde mensen), een grotere oorzaak is voor dingen zoals Playboy-vagina's, oogcorrectie's, enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men dit niet op straat mag brengen, alwaar men in aardappelzak moet rondhossen, dat dit binnenshuis niét gebeurt. Ik zou de (rijkere) islamieten wiens vrouwen zich laten ombouwen niet onderschatten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
En een omgeving is het best aangepast aan degene wie ze geschapen heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.nostatusquo.com/ACLU/Nikk...tyClarke2.html Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Ik had een minirokje aan,' zei het meisje. En dan, geërgerd: 'En die gast zat de hele tijd naar mijn benen te gapen.' Ik: 'Waarom had je een minirokje aan?' Zij: 'Omdat ik mij daar goed in voel'.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 juli 2007 om 07:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de benen een centimeter laten verlengen? Ik werd bijna misselijk bij het zien van de beelden. In ieder geval, die vrouwen zagen er niet uit als slachtoffers, eerder gelukkig, uiteindelijk gaat het om vrije wil, maar het zijn wel slachtoffers, vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sorry, het was sterker dan mijzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een drietal weken geleden toonde een medewerkster van mij haar nieuwe navelpiercing, zo'n Turks oogje, had ze in Turkije laten zetten. Zegt ze dat ze er nog eentje tussen de benen zou willen laten zetten hoewel haar vent daar tegen is. Voor wie of wat is dit dan goed ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
By the way, ik vind Nikki Craft een neurotische extremiste (is dat trouwens geen pleonasme?) en daar hou ik niet van. Als ik in de samenleving voornamelijk de lakens uitgedeeld kreeg door zo'n vrouwen, zou ik dat even erg vinden als ze uitgedeeld te krijgen door van die mega-macho-vrouwen-zijn-dom mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Als dat meisje niet beseft dat mannen visueler ingesteld zijn dan vrouwen (in de natuur), is dat haar probleem en hoeven mannen zich niet schuldig of oncomfortabel te voelen over dat 'gapen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vond het een mooi staaltje van (al dan niet gespeeld) gebrek aan bewustzijn.