![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Adrian wil gewoon wat moeilijk doen. Hij heeft wat aandacht nodig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() De reden van het moeilijk doen over irrelevante historische details is allicht de niet meer te controleren paniek die zich meester aan het maken is van de Belgicisten, nu het einde van hun dominantie in zicht is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burgemeester
|
![]() Dat kan best waar zijn, maar ik denk niet dat we onze forumgenoot AdrianHealey kunnen zien als een Belgicist. Hij ziet zichzelf ook niet zo, en anders zou hij deze draad niet zijn begonnen, wel? Het is mij duidelijk dat 'volk' en 'staat' hem niet zo interesseren, maar voor communautaire problematiek heeft hij wel gevoel. Zelfs als voelt Adrian zich Belg, hij oppert wel om Wallonie en Vlaanderen onafhankelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Het is meer zoals ik opmerkte: hij wil meestal een beetje moeilijk doen 'om ons te doen nadenken' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
AdrianHealey wil volgens zijn eigen woorden België behouden, dat impliceert dat hij de Vlaamse achterstelling niet wil rechtzetten. Of in gewone taal: Belgicisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Kortaf;2793334]Ben jij een Noord-Nederlander? Het zou verklaren dat je bepaalde finesses niet direct ziet.
[quote] Dat heb je goed gezien, ik woon in Zwolle, hoofdstad van Overijssel. Maar ik voel mij een Groot-Nederlander. Ik vraag mij wel af over welke finesses jij het dan hebt, Kortaf. Laatst gewijzigd door Nederlandse Leeuw : 17 juli 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 juli 2007 om 13:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn erger dingen dan op die manier belgië te redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, je moet al aardig aan hineininterpretierung doen om tot die conclusie te komen. Als ik zijn standpunten ivm de Rand, Brussel, Voeren etc. er naast leg, dan wijst mijn interpretatie in een andere richting: het zijn pure FDF-standpunten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Om op de beginpost te reageren: nog 6 jaar wil ik betalen met telkens 2 miljard minder per jaar. 12- 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - nul-zero.
Is meer dan teveel nog....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat is die Baarle-groep? Ik ben denk ik wel geinteresseerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=91519
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kwestie van problemen rond Brussel te vereenvoudigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg mensen, roddel eens over een ander. :/
Een Belgicist is een nationalist en die gelooft in het Belgische volk. Ik ben geen nationalist én ik geloof niet in een Belgisch volk. Probleem; zou ik zeggen. En ik ben echt nog niet van mening veranderd, hoor. Ohja, en ivm die volkeren. Ik zie qua gedrag echt geen verschil tussen Limburgers, Brabanders en Henegouwers. Ik zie vooral in gedrag onder invloed van de instituties en omstandigheden. Zet een Limburger in Henegouwen en - op het taal concept na - gaat die 'ook' zo doen. (Aléja, wie wilt er nu naar Henegouwen...) Het enige eche verschil is taal. En dat is iets dat relevant genoeg kan zijn om uit praktische overwegingen - samen met al de rest - meer onafhankelijk te functioneren. Meer niet. Ohja, 'k ben nog geen 1 keer van mening veranderd hoor. Daarvoor zie ik te veel idioten aan de vlaams-nationalistische kant meer te roepen dan logische argumenteringen op te bouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom werd er dan aan één Nederlands gewerkt in de literatuur? Kom, die ouwe rakkers uit Brugge, Gent, Ieper, Antwerpen, Leuven, Brussel... wisten heus wel dat ze in se het zelfde culturele volk waren, maar andere politieke realiteiten hadden. En die politiek is heden Vlaanderen, deelstaat van dit 'België'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Volgens de nazitheorieën wordt alles bepaald door het ras, wat ik nogal idioot vind.
Toen den Dolf verslagen was sloeg de klepel door naar de andere kant: Een ras bestaat niet, en alle eigenschappen worden uitsluitend bepaald door omgeving en omstandigheden. Ik vind dat een beetje overdreven. Volkswijsheid ziet het soms anders: zo vader zo zoon de appel valt niet ver van de boom Ik werkte meer dan een jaar met Chinezen, en meer dan een jaar met zwarten in Ivoorkust. In een gelijkaardig bedrijf met mensen met gelijkaardige opleiding. Ze zijn gelijkwaardig, maar ze zijn zeker niet gelijk. Ik denk (mag dat ?) dat afstamming en omstandigheden beide een invloed uitoefenen. |
![]() |
![]() |