![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik meen het. Ik heb geen enkele hekel aan Walen, integendeel zelfs.
Maar het trucje heeft nu lang genoeg geduurd. Nog steeds proberen sommigen de doorsnee-Vlaming 'terug in hun hok'' te krijgen en de mond te snoeren door Vlamingen af te schilderen als ondemocratische (rechts-)extremisten en daarbij en passant het woord ''collaboratie'' of ''nazi'' te laten vallen. En dat terwijl het Vlaamse volk zich al 177 jaar een uiterst vreedzaam volk toont. Zelfs nu, anno 2008, weigert de Vlaamse bevolking gebruik te maken van hun democratische meerderheid, als lijken ze bang voor hun eigen ''duistere'' zijde. Waar zie je dat nog? Natuurlijk heeft de vlaamse collaboratie bestaan. Men moet daar zijn ogen niet voor sluiten. Maar het is nu ook niet zo dat de Walen, of zelfs de Fransen, in dat opzicht brandschoon waren. Maar als één volk de afgelopen 60 jaar heeft aangetoond over democratische 'genen' te beschikken is het nu juist het Vlaamse. Steeds zijn het de Vlamingen geweest die hebben ingeschikt naar franstalige wijze. Steeds zijn het de Vlamingen geweest die (op democratische wijze en in het parlement) voorstellen hebben gedaan om van Belgie een land te maken waarin iedereen gelijke rechten heeft, iedereen dezelfde talen spreekt. Het zijn steeds de Franstaligen geweest die deze gelijke rechten keer op keer hebben afgewezen en/of geschonden. Wie is hier nu ondemocratisch? Als franstaligen werkelijk democratisch zouden zijn, zouden ze er nu onmiddellijk voor pleiten het land terug unitair te maken maar mét evenredige vertegenwoordiging en zonder wafelijzers, kiesdrempels, alarmbellen, bijzondere veto's en wat je nog meer aan vreemde maatregelen kunt bedenken. Dan zou Belgie werkelijk één land zijn met één volk. Ik denk dat zelfs de meerderheid van de Vlamingen daar ook weer mee akkoord zou gaan. Maar zolang zij dat niet doen en zolang zij alleen maar slechts bezig zijn hun ondemocratische voorrechten te beschermen; Zolang hebben zij, maar ook anderen (dus ook jij, Hans1) geen enkel, maar dan ook werkelijk geen enkel, (moreel) recht Vlamingen van wat dan ook te beschuldigen. En zeker niet van ondemocratisch te zijn. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 17 juli 2007 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Een paar slokken Orval is voldoende
![]()
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de PS ? van de zwette kas ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste, DE Vlamingen vergelijken met hetgeen we hier tegenkomen bewijst dat ze je wel een paar grote oogkleppen omgedaan hebben of beter, dat je van Vlamingen niet veel afweet. Als je mijn eerste posting herleest waarin ik probeerde een ernstig antwoord te geven op de vraag van het waarom van dit feest en wie het bekostigde zul je volgens de reacties daarop wel begrijpen dat we hier met laagvliegers te doen hebben. Jij rekent je er dus bij, goed genoteerd. Ten tweede, Vlamingen niet alleen maar ook Nederlanders, Luxemburgers en andere taalminderheden werden en worden door dominante talen altijd meewarig bekeken en genegeerd. Vlamingen zijn niet alleen op de wereld en het feit dat ze zich zoals je zegt, uit de stront hebben getrokken, is niet exclusief aan hen te wijten maar mede door economische en industriële mutaties. Dit neemt niet weg dat ze er zelf geen verdienste aan hebben, integendeel. Indien het woord "nazi" zo op je zenuwen werkt zou je er om te beginnen zelf wel iets moeten aan doen ?. Ten laatste, we hebben inderdaad moeite om onze broek op te houden. Maar vergeet de tijd niet dat de Vlamingen zelfs geen broek om hadden. De tijden keren langzaam wel (veel te langzaam eigenlijk) en we staan al voor de uitstalramen te kijken of het riemen of bretellen zullen zijn.
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verlies toch niet uit het oog dat het machteloze, werktuiglijke "naziverwijt" aan elke Vlaming die niet zomaar alles slikt, een machtige generator van Vlaams bewustzijn is. Dat nitwitsen als Hans en de BUB of gefrustreerden als Schaveiger, dat tegen alles in maar blijven propageren, stoot zelfs de meest gematigde Noord-Belg tegen de borst. Het is een krachtige illustratie van wat Belgicisme betekent en hoe 19de eeuws België wel is. Als het Belgicisme overwegend beschaafd en rationeel zou worden zoals bijvoorbeeld een Kim het propageert, zouden de Vlaamsgezinden en pro-Nederland militanten het heel wat moeilijker krijgen. Misschien is het dus maar beter voor ons dat de Schaveigers van deze wereld nog wat voor Godwin blijven spelen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 juli 2007 om 08:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U kunt beter op zoek gaan naar toonbaar ondergoed. Als de Vlamingen uw broek niet meer ophouden zal dat volop in het zicht zijn. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 17 juli 2007 om 11:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- dat je wel of geen nazi bent zul je zelf wel weten (hoop ik toch). - na 1830 waren het niet alleen de Vlamingen die aan de muur opkropen van miserie. Je zou veel beter de industriele en sociale geschiedenis van dit land leren eer je met zulke vlaams-nationalistische clichés afkomt. Trouwens, welke solidariteit betoonden de Nederlanders met julie taalbroeders in die barre tijden want julie hadden het toch zoveel beter niet ? Als het op arrogantie aankomt kunnen we hier nog veel van de Nederlanders op steken, dus borstel maar eerst goed voor je eigen deur. En weet, ondergoed is geen must dus hou je maar gereed om mijn blote billen te bewonderen, dan heb je ook eens zicht op berg en dal.
![]() |
![]() |
#88 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat had ik al. U heeft het waarschijnlijk nog niet door maar u staat al een tijdje in (slechts) uw hemd. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Ai ai ai...ik vind het ronduit genant als ik een intellectuële athleet een bloedarmoedige en gefrustreerde nitwit tussen zijn boterham zie leggen...
![]() |
#90 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Nederlands is integendeel wel aan een fulgurante opmars begonnen sinds de tijd van de Boeren in Suid-Afrika. Anderen moesten het natuurlijk oplossen want als je op de Hollanders moet rekenen ben je eraan voor de moeite. Belgie telde indertijd 3.5 miljoen inwoners tegen 3 miljoen Hollanders. Deze laatsten waren dus in de minderheid maar ze behandelden de meerderheid wel als koloniaal gebied dat ze met hun gedreven kundigheid begonnen leeg te zuigen. Tenslotte vind ik het wel eigenaardig dat een handjevol Nederlanders zoveel interesse betonen voor onze communautaire problemen. Is dat uit solidariteit met Vlaanderen ? Moeten anderen het nu niet meer oplossen ? Of is het omdat de Vlamingen hun portemonnee nu goed gevuld is en je geld ruikt ?. Nog een goede nacht toegewenst et sans rancune.
![]() |
![]() |
#91 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En leegzuigen was inderdaad de specialiteit van onze Franstalige landgenoten, een specialiteit waarin ze de laatste drie decennia zelfs nog bedrevener geworden zijn. Daarvoor moet ondermeer het "nazi"-gescheld dienen. Dat jullie pissig worden omdat dat niet meer werkt, is normaal. Citaat:
Toch wat teleurstellend dat uw goedkope racisme zo snel komt bovendrijven. In elk geval zal de Vlaamse portemonnee heel wat veiliger zijn met Nederlanders in de buurt dan met onze Franstalige landgenoten. Hun interesse is tenminste gebaseerd op wederzijds belang, dat van jullie uitsluitend op jullie eigen belang en angsten. Sans rancune, également. Frankrijk wacht! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U ook een goede nacht gewenst en ook wat mij betreft zonder negatieve gevoelens. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Geef eventjes een paar voorbeelden (2 is genoeg) !
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() - Nederlands werd de officiële taal in Vlaanderen (door het Belgisch separatistisch regime ongedaan gemaakt en vervangen door het Frans)
- oprichting van een net van Nederlandstalige schooltjes tot in de kleinste dorpen (door het Belgisch separatistisch regime meteen afgeschaft) |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- schooltjes bestonden er al tot in de kleinste dorpjes in het ganse land. Ze waren meestal wel franstalig maar dat is de prijs van de bezetter.
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 juli 2007 om 08:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- reden te meer met 2 miljoen dat uw Willem een beetje meer respect zou hebben voor deze bevolking. Toon die onzin even aan aub. - die anti-Nederlandse propaganda is inderdaad grotendeels verdwenen, op een paar typisch Hollandse clichés na die in omgekeerde zin ook wel bestaan. De Vlaming denkt dat hij met Nederland het nirvana gaat bereiken. Persoonlijk wens ik hen dat wel toe maar ik vrees dat Nederland met of zonder Vlaanderen Nederland zal blijven, zoals Belgïe met of zonder Vlaanderen Belgïe zal blijven.
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Het ziet er naar uit dat in jouw ogen "België" en Nederland vechten om Vlaanderen. Het weze zo. Het is tijd om ons los te laten. Met vallen en opstaan, maar we beslissen nu zelf (zie de stemmingen in de Kamer vorige week). La Flandre vous a été définitivement volée.
|
![]() |
![]() |