Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 18:21   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zelfs met de subsidies zijn zonnecellen geen hulp voor het milieu, daar niet van.

Maar je moet zeker geen vertrouwen stellen in de overheid. Of hebben ze je droom van een kernenergievrij belgië al niet aan de schandpaal genageld?

Toch rare jongens(en meisjes) die groene vogels. De ene moment zijn ze zeer sterk tegen de overheid, en als er geld te rapen valt, is het wel goed.....

En principes? Laat het ons erop houden dat vocale groenen politici zijn.
Oud 13 augustus 2007, 19:26   #82
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs met de subsidies zijn zonnecellen geen hulp voor het milieu, daar niet van.
Er is nog steeds geen instrument ontwikkeld waarmee je alle soorten milieuvervuiling objectief kan meten en met mekaar vergelijken.
Wat is er dus erger? CO2 uitstoot? watervervuiling? kappen van regenwouden? ...
Ik wil maar zeggen: het is afhankelijk van wat je neemt als uitgangspunt.
En zelfs dan zou ik er niet al te zeker van zijn.
Citaat:
Maar je moet zeker geen vertrouwen stellen in de overheid. Of hebben ze je droom van een kernenergievrij belgië al niet aan de schandpaal genageld?
Het slib zo radioactief dat je het als laagradioactief afval mag beschouwen was blijkbaar niet overtuigend genoeg voor het CD&V. Of er daar al een oplossing voor is blijft ook de vraag. In de media is er althans niet over bericht bij mijn weten ...
Kernenergie is CO2-gewijs interessanter dan een electriciteitscentrale obv steenkool, maar er bestaat meer dan CO2 alleen.

Citaat:
Toch rare jongens(en meisjes) die groene vogels. De ene moment zijn ze zeer sterk tegen de overheid, en als er geld te rapen valt, is het wel goed.....
Dit vind ik een vreemde redenering. Ten eerste waar haal je ze? Ten tweede lijkt het me voor veel mensen te gelden...

Citaat:
En principes? Laat het ons erop houden dat vocale groenen politici zijn.

Dat is net wat ik zo jammer vind aan dit forum: van zodra mensen denken dat ze een eigenschap van je hebben gevonden die bij een bepaald stereotiepe hoort steken ze je onmiddellijk in dat hokje en kennen ze een heleboel vooroordelen extra aan je persoon toe. Dat maakt het vermoeiend en zorgt voor heel veel tijdsverspillnig. Niets is vervelender dan te moeten argumenteren tegen iets dat je niet bent.
De uniciteit van ieder mens wordt hier zowaar serieus in twijfel getrokken.
Oud 13 augustus 2007, 20:03   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Jij weet van zonnecellen wat anderen jou hebben voorgeschotelt met de kennis die zij momenteel hebben. Wat de toekomst nog gaat brengen weet jij net zomin als degene die het jou hebben uitgelegt. Wat ik ervan weet doet hier niet terzake.
Sure

Citaat:
Ja, gebruik nog maar wat moeilijke woordjes...verandert niets aan het feit.
Want voluntarist is een moeilijk woord...

Citaat:
Ik strooi niets rond, ik zeg enkel wat ik hierboven zeg. Je moet nogal een arrogant kereltje zijn om te beweren dat er nooit nog iets gaat uitgevonden worden met kennis die jou petje te buiten gaat LOL, maar dat is jou probleem, niet het mijne
Goh, ik heb er weinig problemen mee; jij wel?
Ik weet wat kan en wat niet, jij niet. Jij fantaseert dus maar wat, ik niet. Jij noemt dat arrogantie, I couldn't care less. Maakt dat het plaatje zowat duidelijk?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 20:04   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
De subsidie komt er deels van de provincie, deels van de gemeenten, deels van interelecta en deels door fiscale voordelen.
Een typebewijs dus dat zonnecellen niet rendable genoeg zijn.

Citaat:
En die stroomproductie tegen 3x het tarief van stroomafname is gegarandeerd via een contract tot 20 jaar na de aankoop van de panelen. Zomaar stopzetten kan dus niet, vandaar dat het de investering wel waard is.
Zomaar stopzetten kan niet, maar als ze het even nodig hebben, dan doen ze dat wel even tussendoor. Wat dacht je dat er met die susbsidies die eerder dit jaar beloofd waren gebeurd is?
Oud 14 augustus 2007, 07:12   #85
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Sure

Want voluntarist is een moeilijk woord...

Goh, ik heb er weinig problemen mee; jij wel?
Ik weet wat kan en wat niet, jij niet. Jij fantaseert dus maar wat, ik niet. Jij noemt dat arrogantie, I couldn't care less. Maakt dat het plaatje zowat duidelijk?
Sure? Je hebt het uitgevonden misschien

Wat betekent het...

Jij weet wat kan en je weet wat momenteel niet kan, daar stopt het.
Problemen waarmee?
Ik fantaseer niets, ik doe gewoon niet alsof ik alles weet, jij wel. Dat is arrogantie en lachwekkend. Dat het jou niet interesseert zal mij idd geen worst wezen. Blijkbaar toch meer dan dat je ook weer wil toegeven...je blijft nm reageren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 07:42   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sure? Je hebt het uitgevonden misschien

Wat betekent het...
Internet en google zijn je vrienden; gebruik ze. Een woordenboek eveneens trouwens.

Citaat:
Jij weet wat kan en je weet wat momenteel niet kan, daar stopt het.
Problemen waarmee?
Met jouw fantasie? Nee hoor.
Als jij beter slaapt wanneer je jezelf wijsmaakt dat ik niet kan weten wat er in de toekomst nog kan, dan moet je dat vooral doen.

Citaat:
Ik fantaseer niets, ik doe gewoon niet alsof ik alles weet, jij wel. Dat is arrogantie en lachwekkend. Dat het jou niet interesseert zal mij idd geen worst wezen. Blijkbaar toch meer dan dat je ook weer wil toegeven...je blijft nm reageren.
Tuurlijk, ik vind het best wel lollig om met een persoontje als jij zijn voeten te spelen . Argumenten als "dat is arrogantie" of "dat is lachwekkend" zijn dan ook niet bepaald opzienbarend; ze zijn eerder een teken dat je eigenlijk geen flauw benul hebt van waar je over bezig bent, waardoor je je maar moet verlagen tot wat ad hominem argumentjes.
Is dat weer te moeilijke taal?
Oud 14 augustus 2007, 08:35   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Internet en google zijn je vrienden; gebruik ze. Een woordenboek eveneens trouwens.

Met jouw fantasie? Nee hoor.
Als jij beter slaapt wanneer je jezelf wijsmaakt dat ik niet kan weten wat er in de toekomst nog kan, dan moet je dat vooral doen.

Tuurlijk, ik vind het best wel lollig om met een persoontje als jij zijn voeten te spelen . Argumenten als "dat is arrogantie" of "dat is lachwekkend" zijn dan ook niet bepaald opzienbarend; ze zijn eerder een teken dat je eigenlijk geen flauw benul hebt van waar je over bezig bent, waardoor je je maar moet verlagen tot wat ad hominem argumentjes.
Is dat weer te moeilijke taal?
Nee, ik lig er niet van wakker dat ik bepaalde woorden niet ken. Kzou ze zelf toch nooit gebruiken en wat jij van mij denkt ofzo laat mij toch koud dus...zolang jij maar weet wat je van mij denkt is het voldoende.

Mijn slaap zal er niet meer of minder op worden. Jij weet gewoonweg niet wat er in de toekomst nog gaat kunnen

Met mijn voeten spelen? In jou wereldje misschien wel ja.
Ik gebruik geen argumenten, je bent gewoon arrogant als de pest.
Idd, spui nog maar wat latijnse woorden om wederom intelligent over te komen, dat is het enige wat je hebt.

Wat ik trouwens ook niet snap is waarom sommigen vinden dat latijns intelligent overkomt als je er woorden in gebruikt. Waarom is dat? Ik zie de link eigenlijk niet.
Oud 14 augustus 2007, 09:39   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik geen argumenten, je bent gewoon arrogant als de pest.
Waarmee je toegeeft dat je eigenlijk geen flauw benul hebt van wat ik al dan niet kan weten . Last van wensdenken?
Oud 14 augustus 2007, 10:27   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je toegeeft dat je eigenlijk geen flauw benul hebt van wat ik al dan niet kan weten . Last van wensdenken?
Ik heb nooit gezegt dat ik enig idee heb van wat jij weet, wat ik wel weet is dat jij nu niet kan weten wat men in de toekomst nog allemaal te weten gaat komen. That's it. Maar blijkbaar ben je dus te arrogant om dat toe te geven.
Ik heb nergens last van, zelfs van jou niet.

Ander punt is dat jij je kennis op dit forum een serieuze boost geeft, onterecht dan. Eerst beweerde je al serieus wat af te weten van step & scan machines van ASML en je had er al mee gewerkt...feit is dat je er niet mee kan werken als je niet weet wat voor besturingssysteem erop zit Dat is de eerste les die je MOET weten gewoon. Komt er dus op neer dat je zegt ermee gewerkt te hebben ed. maar in de realiteit zul je er gewoon een keertje bij hebben gestaan terwijl iemand anders ermee aan het werk was...meer niet. En ik denk dat je dat zowat met alles doet.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 augustus 2007 om 10:31.
Oud 14 augustus 2007, 11:19   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat ik enig idee heb van wat jij weet, wat ik wel weet is dat jij nu niet kan weten wat men in de toekomst nog allemaal te weten gaat komen. That's it. Maar blijkbaar ben je dus te arrogant om dat toe te geven.
Dat heeft weinig te maken met arrogantie; dat is enkel het gevolg van weten hoe zo'n zonnecel werkt en wat de processen erachter zijn.
Als je die kent, dan kan je inschattingen maken. Als je die niet kent, dan zijn reactie als de jouwe niet zo verwonderlijk.

Citaat:
Ik heb nergens last van, zelfs van jou niet.

Ander punt is dat jij je kennis op dit forum een serieuze boost geeft, onterecht dan. Eerst beweerde je al serieus wat af te weten van step & scan machines van ASML en je had er al mee gewerkt...feit is dat je er niet mee kan werken als je niet weet wat voor besturingssysteem erop zit Dat is de eerste les die je MOET weten gewoon. Komt er dus op neer dat je zegt ermee gewerkt te hebben ed. maar in de realiteit zul je er gewoon een keertje bij hebben gestaan terwijl iemand anders ermee aan het werk was...meer niet. En ik denk dat je dat zowat met alles doet.
Jij denkt dat misschien, ik weet wel beter. Dat je dat nu gelooft of niet, maakt werkelijk geen barst uit. Dat jij voor mijn part een techniekertje bent geweest bij ASML maakt evenmin iets uit. Als jij je gelijk over bepaalde onderwerpen (zonnecellen) wil halen door er andere zaken bij te sleuren (ASML), dan is het mijn volste recht om daar niet op in te gaan. Dat jij daar dadelijk een bevestiging in ziet van jouw superieure kennis over die machines en mijn absoluut gebrek eraan, dat is hoogstens lollig .

Wil je werkelijk iets interessant in deze discussie aanbrengn, leg me dan eens uit waar er nog wijzigingen kunnen komen bij zonnecellen, waardoor de rendement sky-high gaan en/of waardoor de prijzen stevig dalen. Kom eens met iets concreets op de tafel, ipv te blijven verzanden in onnozele allusies op wat ik al dan niet zou weten, kennen, zou kunnen weten en zou kunnen kennen. Wil je werkelijk verder blijven trollen, dan doe je dat maar, maar dan zal je ook navenant behandeld worden.
Oud 14 augustus 2007, 11:31   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft weinig te maken met arrogantie; dat is enkel het gevolg van weten hoe zo'n zonnecel werkt en wat de processen erachter zijn.
Als je die kent, dan kan je inschattingen maken. Als je die niet kent, dan zijn reactie als de jouwe niet zo verwonderlijk.
Dat heeft alles met arrogantie te maken.
Voor de zoveelste keer, het gaat niet om wat je wel weet maar om wat je nog niet weet.
Jij betn wel de eerste die ik tegenkom die evolutie of evolutie van technologie en kennis tegenspreekt moet ik zeggen.

Citaat:
Jij denkt dat misschien, ik weet wel beter. Dat je dat nu gelooft of niet, maakt werkelijk geen barst uit. Dat jij voor mijn part een techniekertje bent geweest bij ASML maakt evenmin iets uit. Als jij je gelijk over bepaalde onderwerpen (zonnecellen) wil halen door er andere zaken bij te sleuren (ASML), dan is het mijn volste recht om daar niet op in te gaan. Dat jij daar dadelijk een bevestiging in ziet van jouw superieure kennis over die machines en mijn absoluut gebrek eraan, dat is hoogstens lollig .
idd, ik denk dat, vandaar dat ik dat ook zei. Maakt idd ook geen barst uit, dat moet ook niet voor mij. Ik zeg het alleen maar.
Ik wil mijn gelijk niet halen over zonnecellen door er dingen van ASML bij te halen. De 2 hebben niets met elkaar te maken en ja, je hoeft daar ook niet op in te gaan...dat heb ik nergens geeist. Ik plaats gewoon een reactie zoals iedereen en JIJ kiest of je erop reageert. Meer moet je er niet achter zoeken.
Ik heb het hier nergens over mijn kennis van de machines dus kan ik het zeker niet gehad hebben over superieure kennis. Ik zeg enkel dat het niet kan dat je het systeem niet kent en ermee gewerkt hebben.

Citaat:
Wil je werkelijk iets interessant in deze discussie aanbrengn, leg me dan eens uit waar er nog wijzigingen kunnen komen bij zonnecellen, waardoor de rendement sky-high gaan en/of waardoor de prijzen stevig dalen. Kom eens met iets concreets op de tafel, ipv te blijven verzanden in onnozele allusies op wat ik al dan niet zou weten, kennen, zou kunnen weten en zou kunnen kennen. Wil je werkelijk verder blijven trollen, dan doe je dat maar, maar dan zal je ook navenant behandeld worden.
Ik weet niet wat er nog aan kan veranderen, dat is het hem nu juist, jij weet het ook niet. Ik kan dit toegeven maar jij niet voor de zoveelste keer. Je doet maar...dat is opnieuw jou keuze, moet ik schrik krijgen omdat je mij navenant gaat behandelen ofzo? Iedereen behandelt iedereen zoals hij/zij dat wil. Daar kan niemand iets aan doen en is nogal logisch.
Oud 14 augustus 2007, 11:54   #92
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft alles met arrogantie te maken.
Voor de zoveelste keer, het gaat niet om wat je wel weet maar om wat je nog niet weet.
Jij betn wel de eerste die ik tegenkom die evolutie of evolutie van technologie en kennis tegenspreekt moet ik zeggen.
Je mag me steeds iemand aanwijst die stelt dat fysica zich fundamenteel anders gaan gedragen zenne.

Citaat:
Ik weet niet wat er nog aan kan veranderen, dat is het hem nu juist, jij weet het ook niet.
En waarom kan ik dat niet weten? Gokje?

Wat kan er dan nog fundamenteel veranderen aan de fysica van een zonnecel? (zoek eens goed in dit topic, ik heb ergens al eens een piste aangegeven die ze onderzoeken)

Ken je eigenlijk uberhaupt de fysica die achter een zonnecel schuilt?
Oud 14 augustus 2007, 15:33   #93
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag me steeds iemand aanwijst die stelt dat fysica zich fundamenteel anders gaan gedragen zenne.

En waarom kan ik dat niet weten? Gokje?

Wat kan er dan nog fundamenteel veranderen aan de fysica van een zonnecel? (zoek eens goed in dit topic, ik heb ergens al eens een piste aangegeven die ze onderzoeken)

Ken je eigenlijk uberhaupt de fysica die achter een zonnecel schuilt?
Jou eerste zin snap ik niet...beetje foute zinsbouw denk ik...

Omdat jij niet weet welke technologieen ze in de toekomst nog gaan uitvinden. Jij kan nu niet weten dat ze ooit omstandigheden kunnen creeeren die ervoor zorgen dat er wel sneller dergelijke cellen kunnen gemaakt worden.
Jij haalde het punt aan dat het fysisch niet mogelijk is...awel mij goed maar dat slaat nergens op want een zwart gat en nu toevallig deze planeet die ze ontdekt hebben zijn fysisch ook niet mogelijk en toch zijn ze er. Maar kga niet opnieuw beginnen é.

Kortom, als het fysisch niet mogelijk is hoe komt het dan dat dergelijke dingen toch bestaan? Simpel, omdat wij nog bijlange niet alles weten, en daarom kun jij niet weten of ze toch nog ooit iets uitvinden ivm je zonnecelletjes. Zeg jij van wel zoals je al de hele tijd doet...tja, dat is arrogantie.
Oud 14 augustus 2007, 16:27   #94
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jou eerste zin snap ik niet...beetje foute zinsbouw denk ik...
Nee, geen foute zinsbouw; gewoon "aanwijst" dat eigenlijk "aanwijzen" moest zijn.

Citaat:
Omdat jij niet weet welke technologieen ze in de toekomst nog gaan uitvinden. Jij kan nu niet weten dat ze ooit omstandigheden kunnen creeeren die ervoor zorgen dat er wel sneller dergelijke cellen kunnen gemaakt worden.
Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat kan er dan nog fundamenteel veranderen aan de fysica van een zonnecel, of de fysica van het productieproces?

Citaat:
Jij haalde het punt aan dat het fysisch niet mogelijk is...
Klopt; dat is fysisch ook niet mogelijk. Je groeit immers de verkeerde kristalstructuren op elkaar. Dat doe je niet snel zonder fouten te introduceren, en die fouten mogen er net niet inzitten als je geen cellen wil hebben die lekken als een zeef.

Citaat:
awel mij goed maar dat slaat nergens op want een zwart gat en nu toevallig deze planeet die ze ontdekt hebben zijn fysisch ook niet mogelijk en toch zijn ze er. Maar kga niet opnieuw beginnen é.
Zoals ik al zei: een zwart gat kan fysisch wel. Dat jij de fysica erachter niet kent, is geen reden voor het niet mogelijk zijn ervan.

Citaat:
Kortom, als het fysisch niet mogelijk is hoe komt het dan dat dergelijke dingen toch bestaan?
Fysisch zijn ze wel mogelijk die zwarte gaten, maar dat is al eens gezegd.

Citaat:
Simpel, omdat wij nog bijlange niet alles weten, en daarom kun jij niet weten of ze toch nog ooit iets uitvinden ivm je zonnecelletjes. Zeg jij van wel zoals je al de hele tijd doet...tja, dat is arrogantie.
Wel, in plaats van je domweg achter het nietszeggende verwijt "arrognatie" te verschuilen, kom nu eens met iets zeer conreet op de proppen. Je zit hier immers wel uit je nek te lullen dat het geen naam meer heeft, maar verder dan een "arrogantie-statement" geraak je niet, laat staan dat je je standpunt hard kan maken.

Dat de mens nog niet alles kent is een feit (en dat ontken ik ook nergens); wat jij zegt is dat de mens nog niet alles kent van de fysica achter de zonnecel, en dat daar verbetering op kan komen. Zodoende de vraag: wat kent de mens dan concreet nog niet van de fysica achter de zonnecel? Maak je beschuldiging nu eens waar, en geef nu eens aan waar er nog gaten zitten.

Wat je nu zegt is immers even zinnig als zeggen dat de mens nog niet alles van stoommachines weet, omdat hij nog niet alles weet van wat buiten ons zonnestelsel ligt. Total and utter crap inderdaad, en volkomen zinloos.
Oud 15 augustus 2007, 12:13   #95
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, geen foute zinsbouw; gewoon "aanwijst" dat eigenlijk "aanwijzen" moest zijn.

Je geeft geen antwoord op de vraag. Wat kan er dan nog fundamenteel veranderen aan de fysica van een zonnecel, of de fysica van het productieproces?

Klopt; dat is fysisch ook niet mogelijk. Je groeit immers de verkeerde kristalstructuren op elkaar. Dat doe je niet snel zonder fouten te introduceren, en die fouten mogen er net niet inzitten als je geen cellen wil hebben die lekken als een zeef.

Zoals ik al zei: een zwart gat kan fysisch wel. Dat jij de fysica erachter niet kent, is geen reden voor het niet mogelijk zijn ervan.

Fysisch zijn ze wel mogelijk die zwarte gaten, maar dat is al eens gezegd.

Wel, in plaats van je domweg achter het nietszeggende verwijt "arrognatie" te verschuilen, kom nu eens met iets zeer conreet op de proppen. Je zit hier immers wel uit je nek te lullen dat het geen naam meer heeft, maar verder dan een "arrogantie-statement" geraak je niet, laat staan dat je je standpunt hard kan maken.

Dat de mens nog niet alles kent is een feit (en dat ontken ik ook nergens); wat jij zegt is dat de mens nog niet alles kent van de fysica achter de zonnecel, en dat daar verbetering op kan komen. Zodoende de vraag: wat kent de mens dan concreet nog niet van de fysica achter de zonnecel? Maak je beschuldiging nu eens waar, en geef nu eens aan waar er nog gaten zitten.

Wat je nu zegt is immers even zinnig als zeggen dat de mens nog niet alles van stoommachines weet, omdat hij nog niet alles weet van wat buiten ons zonnestelsel ligt. Total and utter crap inderdaad, en volkomen zinloos.

Bwahaa, jij bent de enigste op deze planeet die hier komt verkondigen dat zwarte gaten volgens de wetten van de fysica wel kunnen
Informeer je eerst ok. I rest my case
Oud 15 augustus 2007, 15:00   #96
DenMathias
Schepen

Standaard

Waar haal jij het idee dat zwarte gaten volgens de wetten van de fysica niet kunnen bestaan?
Momenteel is het nog niet mogelijk om de singulariteit die in een zwart gat optreedt, correct te voorspellen, maar theoretisch gezien kan een zwart gat wel bestaan.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 19:15   #97
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Bwahaa, jij bent de enigste op deze planeet die hier komt verkondigen dat zwarte gaten volgens de wetten van de fysica wel kunnen
Informeer je eerst ok. I rest my case
Kijk eens aan; daar is hij weer.
Had je eigenlijk al door dat "lach-smileys" niet bepaald argumentaties zijn, maar dat ze hoogstens een duiding zijn die aangeven dat je al lang op het einde van je latijn zit? Blijkbaar niet...

Doe jezelf een lol, maak jezelf eens wat minder belachelijk, en zie dat je in eerste instantie zelf weet waarover je spreekt.

Zwarte gaten worden domweg voorspeld door Einstein's algemene relativiteitstheorie; maar dat was eerder al eens gezegd...
Oud 15 augustus 2007, 20:29   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Illwill, Zwarte gaten zijn een stuk van de huidige astronomie en fysica.

Maar kom, dat is naast deze discusie.

Sfax uitleg over zonnecellen is accuraat, en zonder wonderbaarlijke doorbraken zijn fotovoltaïsche cellen noch milieuvriendelijk, noch economisch rendabel.
Waar ze wel goed voor zijn is lange termijn electriciteitsproductie voor satelieten. De enige reden waarom de lange afstands sondes die we uitgestuurd hebben kernenergie gebruiken is omdat er gewoon niet genoeg zonlicht opgevangen kan worden op zulke lange afstanden zonder de massa te vergroten door het gebruik van grotere zonnepanelen.

In het volle ongefilterde rauwe zonlicht buiten de atmospheer zijn zonnecellen perfect bruikbaar, maar in de vervuilde soep die we inademen, de atmosfeer, is het vijgen na pasen.
Oud 18 augustus 2007, 09:44   #99
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan; daar is hij weer.
Had je eigenlijk al door dat "lach-smileys" niet bepaald argumentaties zijn, maar dat ze hoogstens een duiding zijn die aangeven dat je al lang op het einde van je latijn zit? Blijkbaar niet...

Doe jezelf een lol, maak jezelf eens wat minder belachelijk, en zie dat je in eerste instantie zelf weet waarover je spreekt.

Zwarte gaten worden domweg voorspeld door Einstein's algemene relativiteitstheorie; maar dat was eerder al eens gezegd...
Maak jezelf wat minder belachelijk door te doen alsof zwarte gaten fysisch mogelijk zijn. Ik heb genoeg boeken gelezen over dit fenomeen en alle wetten van de fysica gelden niet meer in een zwart gat. Zoek dus gewoon het internet wat af voor je Einstein ed erbij haalt. Of moet ik dat ook nog voor je gaan doen? Of ben je misschien ook expert in zwarte gaten naast je zonnecel expertise en step.scan machines?

Waar jullie het trouwens over hebben is, zijn de fysische wetten rondom een zwart gat of bewogen horizon zoals ze het noemen. Achter of in deze bewogen horizon storten de wetten van onze fysica totaal in mekaar.

Komt nog bij dat je het volgende artikel gewoon links laat liggen. Waarom? Past niet in je kraampje? TZijn trouwens niet mijn woorden é, allemaal experts die dit zeggen...ik copy past enkel maar.

HOVE - Een team astronomen aan het Lowell Observatory in Arizona heeft de tot nog toe grootste planeet buiten ons zonnestelsel, een exoplaneet, ontdekt. Dat meldt Volkssterrenwacht Urania. Vreemd genoeg kan deze planeet theoretisch niet eens bestaan.

Dubbes TrES-4 heet de planeet. Ze is ongeveer 1,7 keer zo groot als Jupiter en behoort tot de klasse van de heel ijle planeten, met een extreem lage dichtheid. De dichtheid van TrES-4 bedraagt zowat 0,2 gram per kubieke centimeter. Dat is ongeveer gelijk aan de dichtheid van balsahout. Doordat de planeet niet zoveel aantrekkingskracht kan uitoefenen op haar atmosfeer, ontsnapt deze vermoedelijk in de vorm van de staart van een komeet, die de planeet volgt op haar baan.

Door de ongewone verhouding tussen de massa en de dichtheid van de planeet valt TrES-4 wat uit de toon tussen de eerder ontdekte exoplaneten. Geen enkel bestaand theoretisch model kan haar bestaan verklaren, zegt Urania. Gemeten naar haar massa zou de planeet ongeveer de grootte van Jupiter moeten hebben.

De planeet bevindt zich ongeveer 1.400 lichtjaar van de Aarde, en legt haar baan om haar ster, GSC 02620600648, af in slechts drieënhalve dag.

De ontdekking van deze exoplaneet werd gedaan met het Transatlantic Exoplanet Survey (TrES) netwerk van automatische telescopen, wat meteen ook de naam verklaart. Opvallend is voorts dat de ster waarrond TrES-4 draait, ongeveer even oud is als onze Zon, maar al veel verder staat in haar evolutie. Doordat ze veel massiever is dan de Zon, is deze ster veel sneller geëvolueerd, en is ze langzaam op weg een rode reus te worden.

Zo’n rode reus is een ster waarbij alle waterstofvoorraden in de kern zijn opgebrand, waardoor de kernfusie zich verplaatst naar de schil van de ster. Daardoor zwelt de ster op. Bij onze eigen Zon zal dat nog 5 tot 7 miljard jaar duren. Daarbij zal onze ster zulke proporties bereiken, dat onze eigen Aarde bijna wordt opgeslokt.

Laatst gewijzigd door illwill : 18 augustus 2007 om 09:52.
Oud 18 augustus 2007, 16:45   #100
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak jezelf wat minder belachelijk door te doen alsof zwarte gaten fysisch mogelijk zijn. Ik heb genoeg boeken gelezen over dit fenomeen en alle wetten van de fysica gelden niet meer in een zwart gat. Zoek dus gewoon het internet wat af voor je Einstein ed erbij haalt. Of moet ik dat ook nog voor je gaan doen?
Graag, je lult immers uit je nek. Wat sci-fi boekjes lezen en de volledige star trek serie gezien hebben, zal niet volstaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be