Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 08:17   #81
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
u moeten we zeker wel geloven...
Ge moet gij niemand geloven als het over politiek gaat, enkel uw ogen openen en het (weinige ?) verstand gebruiken dat ge hebt...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 08:27   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Brugge liegt trouwens ook over FDW die de enige was die zich zorgen maakte over het feit dat échte flaminganten met bosjes de partij verlieten. Het naar voorschuiven van FDW door karel Dillen was daar immers de oorzaak van.
Als FDW zich daar zoveel zorgen over had gemaakt was hij wel zelf opgestapt.
allebei fout

"échte flaminganten de partij met bosjes verlieten" ... ik heb wel enkelingen de partij zien verlaten (na karakterieel botsen of teleurstelling over de lijstvorming (meestal onterecht hoge eisen over de eigen plaats)) ... maar bij bosjes ... nee, (beste bewijs is dat er ook geen nieuwe partij ontstaan is of dat geen andere partij zich heeft weten te versterken met 'bosjes ex-VB'ers)

Karel Dillen heeft FDW nooit naar voren geschoven, hoe kan dat dus van wat dan ook oorzaak geweest zijn ?! ...

ik weet wel van enkelingen (vooral academici en dokters)in de Vlaamse Beweging die teleurgesteld waren dat Karel niet ronduit voor de in hun ogen meer aanvaardbare Gerolf koos ... (achteraf bekeken, was voor Karel wellicht toen al duidelijk dat hoewel de stijl van Gerolf die van Filip ver overtrof, het net die jonge onstuimige Filip was die de politieke feeling, het politiek talent was ...)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 08:53   #83
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik weet wel van enkelingen (vooral academici en dokters)in de Vlaamse Beweging die teleurgesteld waren dat Karel niet ronduit voor de in hun ogen meer aanvaardbare Gerolf koos ... (achteraf bekeken, was voor Karel wellicht toen al duidelijk dat hoewel de stijl van Gerolf die van Filip ver overtrof, het net die jonge onstuimige Filip was die de politieke feeling, het politiek talent was ...)
yesterday's tactics make today's failure.

Zoals in alles, het resultaat wordt bepaald door de balans tussen positieve en negatieve effecten/input/... Lang is dat resultaat positief geweest. Zo alles verder evolueert zoals het bezig is, zal dit resultaat hoe langer hoe meer negatief worden. FDW is het initiatief kwijt, en veel erger, zijn flexibiliteit. Tegelijkertijd vormt hij geen probleem voor de partaai, maar precies een deel van de oplossing. Er liggen enorme mogelijkheden in het verschiet, maar eenmaal men omgeven is door een hofhouding van ja-knikkende lakeien wordt het steeds moeilijker om avant-gardistisch te denken, precies wat nu nodig is in die partaai.

Maar wie ben ik natuurlijk.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 30 juli 2007 om 08:57.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 09:24   #84
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht

Zoals in alles, het resultaat wordt bepaald door de balans tussen positieve en negatieve effecten/input/... Lang is dat resultaat positief geweest. Zo alles verder evolueert zoals het bezig is, zal dit resultaat hoe langer hoe meer negatief worden. FDW is het initiatief kwijt, en veel erger, zijn flexibiliteit. Tegelijkertijd vormt hij geen probleem voor de partaai, maar precies een deel van de oplossing. Er liggen enorme mogelijkheden in het verschiet, maar eenmaal men omgeven is door een hofhouding van ja-knikkende lakeien wordt het steeds moeilijker om avant-gardistisch te denken, precies wat nu nodig is in die partaai.

Da's inderdaad een goede vraag.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 09:30   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik zie geen rem of slinken van zijn politiek inzicht, analyse en flexibiliteit in oplossingen (feit dat hij en Gerolf klaar waren om JM binnen te halen getuigt daarvan)

maar idd hij en Gerolf zijn blijkbaar de controle kwijt, daar ligt het kalf gebonden. tijd om het kalf uit de partijraad te zwieren me dunkt ... ze heeft het niet.
Oud 30 juli 2007, 10:33   #86
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik zie geen rem of slinken van zijn politiek inzicht, analyse en flexibiliteit in oplossingen (feit dat hij en Gerolf klaar waren om JM binnen te halen getuigt daarvan)

maar idd hij en Gerolf zijn blijkbaar de controle kwijt, daar ligt het kalf gebonden. tijd om het kalf uit de partijraad te zwieren me dunkt ... ze heeft het niet.

Als het de bedoeling is het VB electoraal (kortetermijn), machtspolitiek (middellange termijn) en ideologisch (langetermijn) uit te schakelen zou Jean-Marie Dedecker inderdaad dè uitgelezen persoon zijn om binnen te halen. Geniaal op een zekere manier, ik moet het toegeven.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 30 juli 2007 om 10:34.
Oud 30 juli 2007, 10:35   #87
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Da's inderdaad een goede vraag.
just a small town white boy.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 30 juli 2007 om 10:40.
Oud 30 juli 2007, 10:37   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het de bedoeling is het VB electoraal (kortetermijn), machtspolitiek (middellange termijn) en ideologisch (langetermijn) uit te schakelen zou Jean-Marie Dedecker inderdaad dè uitgelezen persoon zijn om binnen te halen. Geniaal op een zekere manier, ik moet het toegeven.
leg die maar eens uit (met inhoud deze keer)
Oud 30 juli 2007, 10:39   #89
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
leg die maar eens uit (met inhoud deze keer)
dat kan ik met alle plezier. Maar ik heb al genoeg over het onderwerp geschreven. O.a. hier. http://club.studiant.be/kvhv/OVlente07.pdf

Tijd voor wat actie nu!
Oud 30 juli 2007, 10:56   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat kan ik met alle plezier. Maar ik heb al genoeg over het onderwerp geschreven. O.a. hier. http://club.studiant.be/kvhv/OVlente07.pdf

Tijd voor wat actie nu!
een pdf van 40 blz ... kan je iets concreter zijn ?
Oud 30 juli 2007, 11:01   #91
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
een pdf van 40 blz ... kan je iets concreter zijn ?
blz 8-11.
Oud 30 juli 2007, 12:14   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

je analyse klopt alleen als je als vooropstelt dat het VB een zweeppartij dient te zijn én te blijven ... daarbij laat je m.i. in je artikel een paar keer de naam K.Dillen vallen (als gezagsinstrument ?) ... met natuurlijk zijn gevleugelde uitspraak (cs = life insurance)

ga je zo niet voorbij aan het misschien nog wel belangrijkere adagio van KD (zeker in de beginjaren) dat een partij niet een doel op zich mag zijn, maar dat het doel een onafhankelijk Vlaanderen is ?! de evolutie die jij nu beschrijft, die had Karel uiteraard zelf al eens geleefd bij de VU ...

mi is er idd steeds een zweeppartij nodig (die zal ook wel ontstaan) ... maar het VB beperken, consolideren en in de vleugels knippen om toch maar zelf die zweeppartij te kunnen blijven ... dat zou m.i. onproductief zijn

net daarom is m.i. idd een kans verkeken om JMDD binnen te halen, nogmaals significant te groeien en op die manier incontournabel te worden ... maar idd (op termijn) met afstand nemen van het VB als 'zweeppartij' ... maar ook met een reële mogelijkheid om België een ferme, misschien wel de doodsslag toe te brengen ... die kans is nu (even) verkeken.
Oud 30 juli 2007, 12:22   #93
Minister-President

Standaard

Citaat:
allebei fout

"échte flaminganten de partij met bosjes verlieten" ... ik heb wel enkelingen de partij zien verlaten (na karakterieel botsen of teleurstelling over de lijstvorming (meestal onterecht hoge eisen over de eigen plaats)) ... maar bij bosjes ... nee, (beste bewijs is dat er ook geen nieuwe partij ontstaan is of dat geen andere partij zich heeft weten te versterken met 'bosjes ex-VB'ers)

Karel Dillen heeft FDW nooit naar voren geschoven, hoe kan dat dus van wat dan ook oorzaak geweest zijn ?! ...

Fout, een te beperkt zicht ! Meer dan 95 % van vele honderden leden vertrokken in de jaren rond de eeuwwisseling zonder lawaai te maken,
onopgemerkt omdat het slechts gewone leden waren. Slechts enkelingen (maar niettemin vele tientallen) probeerden het met wat lawaai in de pers. Een aantal van hen hoopten dat de partijbonzen daar een les zouden uit trekken. Ze droomden. Het probleem werd door Dewinter (als verantwoordelijke organisatie) jaarlijks aangekaart in de partijraad, en... weggelachen !
Ik daag u uit: vraag het eens aan Dewinterr zelf. Met mijn groeten !

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 30 juli 2007 om 12:23.
Oud 30 juli 2007, 12:25   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Fout, een te beperkt zicht ! Meer dan 95 % van vele honderden leden vertrokken in de jaren rond de eeuwwisseling zonder lawaai te maken,
onopgemerkt omdat het slechts gewone leden waren. Slechts enkelingen (maar niettemin vele tientallen) probeerden het met wat lawaai in de pers. Een aantal van hen hoopten dat de partijbonzen daar een les zouden uit trekken. Ze droomden. Het probleem werd door Dewinter (als verantwoordelijke organisatie) jaarlijks aangekaart in de partijraad, en... weggelachen !
Ik daag u uit: vraag het eens aan Dewinterr zelf. Met mijn groeten !
zoals ik al zei ... ik heb geen nieuwe partij gezien, geen versterking van een andere partij ... en zeker geen terugval bij de kiezer ...

bovenstaande zijn dus loze praatjes ...

er is er éne, waar ik nog spijt van heb, maar dan om zijn inzicht, niet omdat ie stemmen kon ronselen, en dat weet jij hé lucien, dat is Van Cleemput ... maar honderden leden, lucien toch ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2007 om 12:26.
Oud 30 juli 2007, 12:54   #95
Minister-President

Standaard

Citaat:
zoals ik al zei ... ik heb geen nieuwe partij gezien, geen versterking van een andere partij ... en zeker geen terugval bij de kiezer ...

bovenstaande zijn dus loze praatjes ...

er is er éne, waar ik nog spijt van heb, maar dan om zijn inzicht, niet omdat ie stemmen kon ronselen, en dat weet jij hé lucien, dat is Van Cleemput ... maar honderden leden, lucien toch ...
Vele honderden elk jaar nog wel, een belangrijke nuance !
Dewinter vond het onrustwekkend dat jaarlijks minstens 1000 oude leden (minstens 5 jaar lid op dat ogenblik) afhaakten. Ze werden wel vervangen door een veel groter aantal nieuwkomers (om heel andere redenen). Een 'paar tientallen' zou nooit worden besproken in de partijraad, dat weet u ook.
Heb geen goesting om hier een welles-nietes-spelletje te spelen, vraag het aan Dewinter zelf. Spijtig genoeg heb ik alle verslagen van de partijraad meegegeven met de papierslag...
Oud 30 juli 2007, 12:57   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewinter vond het onrustwekkend dat jaarlijks minstens 1000 oude leden (minstens 5 jaar lid op dat ogenblik) afhaakten. Ze werden wel vervangen door een veel groter aantal nieuwkomers (om heel andere redenen). Een 'paar tientallen' zou nooit worden besproken in de partijraad, dat weet u ook.
Heb geen goesting om hier een welles-nietes-spelletje te spelen, vraag het aan Dewinter zelf. Spijtig genoeg heb ik alle verslagen van de partijraad meegegeven met de papierslag...
natuurlijk ... ik geloof je direct ...

jaarlijks 1000 afhakers nu al ... tssss
Oud 30 juli 2007, 13:01   #97
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt er, naar gewoonte, een zootje van. Er zijn ieder jaar leden die afhaken, da's in alle partijen zo. Maar het grootste probleem is niet zozeer de afhakers om ideologische redenen maar wel dat mensen in een bevlieging lid worden en later afhaken of nog erger gewoon verhuizen zonder adres na te laten. Zeker in de grootstedelijke gebieden als Antwerpen, Brussel en Gent is dat een probleem. Toevallig hebben dat soort steden ook het grootste ledenaantal.

Je wil jezelf gewoon belangrijker maken dan je bent. En wat die ideologische afhakers betreft: die zijn er. Zowel naar rechts als naar het centrum toe. Maar je kan moeilijk voor iedereen goed doen hé.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:54   #98
Minister-President

Standaard

Citaat:

Listige Anna, het interesseert me geen moer of je dat gelooft of niet. Vuile partijpolitiek kan me omzeggens geen zak meer schelen, wie door het vuur gaat voor woorden en daden (jawel) van beroepspolitici is goed zot, of heeft er zelf heel veel belang bij. Waar ik wel nog naar streef is recht boven onrecht, waarheid boven leugen, rechtlijnigheid boven hypocrisie, eerlijkheid boven bedrog. Meer moet niet zijn, maar het is veel teveel gevraagd...
De laatste verkiezingen hebben duidelijk gemaakt dat het Blok (met het huidige zootje aan de top) nooit de macht zal delen. Dat stelt me tevreden, hun zakken mogen ze gerust vullen... zolang ze maar met hun poten van Vlaanderen afblijven.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 30 juli 2007 om 13:55.
Oud 30 juli 2007, 13:56   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Listige Anna, het interesseert me geen moer of je dat gelooft of niet. Vuile partijpolitiek kan me omzeggens geen zak meer schelen, wie door het vuur gaat voor woorden en daden (jawel) van beroepspolitici is goed zot, of heeft er zelf heel veel belang bij.
als het voor u een geruststelling kan zijn, in dat geval moet het bij mij 'goed zot' zijn

Citaat:
Waar ik wel nog naar streef is recht boven onrecht, waarheid boven leugen, rechtlijnigheid boven hypocrisie, eerlijkheid boven bedrog. Meer moet niet zijn, maar het is veel teveel gevraagd...
De laatste verkiezingen hebben duidelijk gemaakt dat het Blok (met het huidige zootje aan de top) nooit de macht zal delen. Dat stelt me tevreden, hunb zakken
een mogelijke doch voorbarige conclusie denk ik

soit we zullen binnen enkele jaren kunnen vaststellen wie van ons twee gelijk heeft in deze.

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2007 om 13:57.
Oud 30 juli 2007, 17:52   #100
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hou trouwens wel van een lekkere catharsis af en toe...zo geraakt het VB van zijn grootste krapuul verlost...

QED hier op dit forum...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 juli 2007 om 17:53.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be