![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin. Een halve voormiddag volstaat om 95 pct van die "strontverwende" kinderen onder controle te krijgen. Ze snakken naar gezag en goede grenzen. Je moet het maar willen en de juiste middelen aanwenden. Slaan helpt op dit punt in elk geval niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Kinderen, altijd een teleurstelling.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Ik lees ook Zizek, die nooit in de Knack zal komen, en zeker niet in uw geprefereerde gazet die het Laatste Nieuws toch is. Kortom, ik lees inderdaad de Rede, waar ook ik ze tegenkom. Ik ben tegen de infantilisering van de maatschappij door middel van permanente regulering van de kleinste menselijke activiteit, en tégen de automatische victimizering van kinderen en de verdachtmaking van ouders als criminelen. Gij zijt daar misschien allemaal voor, als ik u goed begrijp? Da's mogelijk, want ik herinner mij een vorige thread waar ge ook zo gesteld waart op het reguleren van zoiets spontaans als ne vakbond. Alles in een dwangbuis van regels steken - ik vind dat nichterig. Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2007 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, iedereen voedt zijn/haar kind op hoe hij/zij het wilt. Alleen word de grens van mishandeling belachelijk laag gelegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge krijgt als ouder altijd terug wat ge gegeven hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Trouwens, onder al die "mensenrechten" en die eeuwige "slachtofferrol" die mensen nog als hun enige vorm van identiteitsvormend materiaal zien, schuilt uiteindelijk de drang om mensen kort te houden, zodat ze gedwee consumeren.
Atomiseer alles, geef alles en iedereen permanent nieuwe rechten (recht is zelf een consumptiegoed geworden: "ze hebben mij iets aangedaan, ik kan kiezen uit een hele lijst"), en dan hebt ge zwakke mensen gecreëerd die voor niks durven opkomen en geen vragen meer stellen. De globalisering van de mensenrechten, en de intensivering ervan (toepassing op elk vlak, tot en met wat ge met uw kinderen doet), is rechtstreeks verbonden aan het globaliserende kapitalisme. Ge moogt niet meer autoritair zeggen dat iets u niet aanstaat; ge moogt niks meer weigeren; ge moogt u niet verzetten of ge zijt crimineel of gestoord; ge moogt geen principes meer hebben; ge moogt geen symbolisch geweld gebruiken - in de plaats daarvan moet ge u verkleinen en gehoorzamen aan de dictatuur van de permanente consumptie en de 'democratische' dialoog, binnen een kader van duidelijk gedefinieerde 'rechten', en liefst nog als slachtoffer. Ziekelijk is dat. Ik zeg NEE. En ik ga daar niet verder over debatteren. Als het u niet aanstaat gaan we moeten vechten en tikken uitdelen. Want nee is nee. Ik schend de mensenrechten van mijn kinderen wanneer ik daar goesting in heb. Geen enkele liberale nicht gaat mij tegenhouden. Laatst gewijzigd door C2C : 7 augustus 2007 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of probeer een paar jaar later de zwaartekracht uit te leggen als het zo nodig over de kegels met wegbewijzering wil springen terwijl de auto's erlangs razen. In mijn geval was het geen "driemaal is scheepsrecht": éénmaal NEE! en dan kletsen op de pollekes (nooit meer vingertje naar stopcontact zelfs maar durven wijzen) en éénmaal NEE! dan ferme klets op de poep en flinke trok weg van de wegbewijzeringskegels. Maar U mag uw kinderen opvoeden zoals je wenst hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat er eerder door het vergoddelijken problemen zullen komen: gaan ze wel grenzen jkennen? Want thuis mocht toch alles?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah. Dus uw kinderen geen pak slaag (of tikken zoals sommige het hier noemen) geven staat gelijk aan totale vrijheid? Kent ge echt alleen maar de taal van het geweld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() is het nu een mot in het gezicht of een tikje tegen de poep.
Het is geweld en het is fout om te gebruiken om je kinderen te doen luisteren. In mijn opleiding krijg ik veel uren opvoedkunde, en geloof mij, geweld (ja, ook 'pedagogische tikken' zijn uit den boze!)
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Binnenkort worden er zelfs boetes gegeven als ge nog motten geeft aan u kind! EN MAAR GOED OOK
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een verschil tussen, een tikje, een klets, een mot en aframmelen eh. Trouwens, hoe komt het dat jullie ineens denken aan dagelijkse aframmelingen? Gewoon als laatste middel, daarom hoeft dat niet dagelijks te zijn, zelfs niet jaarlijks.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kzalhetjelatenweten !
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze boetes willen uitdelen, mogen ze ook ineens mijn kinderen opvoeden: ze weten het dan toch beter.
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|