Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 12:01   #81
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Het zou me zelfs niet verbazen als ze simpel buitenaards leven vinden op een van de manen op ons zonnestelsel. En als dat het geval is, hebben we meteen al meer referentiepunten
Oud 9 augustus 2007, 12:01   #82
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

[quote=Hellfigger;2840987][quote=Wautd;2840773]Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat
Citaat:

Technologie is er al, men gaat binnenkort een telescoop lanceren die water, gassen en andere gegevens kan registreren.
en dankzij deze technologie zal men hopelijk ooit een antwoord op deze vraag vinden, de vraag is alleen ..... welk antwoord is het juiste, want eer alles onderzocht is , zijn we een eindje verder .....

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 12:01   #83
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

[quote=Hellfigger;2840987][quote=Wautd;2840773]Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat
Citaat:

Technologie is er al, men gaat binnenkort een telescoop lanceren die water, gassen en andere gegevens kan registreren.
goed
Oud 9 augustus 2007, 12:02   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
En waarom alleen in de toekomst? Het heelal bestaat al een tijdje hoor. (al ben ik een uitgesproken non-believer)
Het heelal bestaat al een tijdje, 15 miljard jaar. Lijkt inderdaad een eeuwigheid maar dat zou volgens mij een verkeerde inschatting zijn. Op kosmische schaal gesproken is dat nog geen zandkorrel op 100.000 woestijnplaneten.

Als ik mij goed herinner is de aarde 5 miljard jaar oud, als we dat bij gebrek aan een andere voorzichtig als standaard nemen zouden we kunnen zeggen dat het bijna 5 miljard jaar duurt om intiligent en bewust leven te ontwikkelen.

Als het heelal 15 miljard jaar bestaat, dan kan dit toch nog niet al te dikwijls hebben plaats gevonden. zeker als we overwegen aan welke voorwaarden moet voldaan zijn voor het zelfs maar kan starten. En dan is er nog miljoenen jaren van evolutionaire stappen nodig. U beseft toch wel dat die stappen wilde mutaties zijn stuk voor stuk.

Als u met de teerlingen 8 miljoen maal op rij drie apen gooit wint u, van die orde is het.

Het is ongelooflijk dat het hier is gebeurt, ik denk dat het een unicum is.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 augustus 2007 om 12:04.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:35   #85
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zo simpel is dat niet uit te leggen, alleszins niet in begrippen zoals de bakstenenmuur waar het heelal eindigt en waar achter er niets is. Er is dan wel niets buiten het heelal maar dat zegt ook niets over de toestand van het heelal.

Het heelal staat gekromd in zichzelf/rond materie. We weten dat omdat dat een van de konsequenties was van een van de relativiteitstheorien van einstein.

De ruimte staat gekromd rond de planeten en de zon, licht volgt die kromming. Licht dat van sterren komt die vanuit ons zichtpunt achter de zon staan zien we toch want dat sterrenlicht volgt de ruimtekromming rond de zon en komt zo tot bij ons.

Een gekromde ruimte is dus eindig.

Ik dacht dat het heelal zich met de lichtsnelheid uitbreidt, en al een voorsprong van 15 miljard jaar op ons heeft. Op deze manier is het in feite oneindig daar je nooit de rand zult kunnen bereiken. Vind je een manier om toch sneller dan het licht te gaan, dan zal het heelal eindig in zichzelf worden, daar je terug gaat in de tijd en bijgevolg terug richting big bang gaat. Allé, zo snap ik het ma hier en daar zal wel het één en ander behoorlijk fout zitten

Laatst gewijzigd door KrisKras : 9 augustus 2007 om 13:42.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:45   #86
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Als je rekening houdt met het feit dat het heelal zich met de lichtsnelheid uitbreidt, en al een voorsprong van 15 miljard jaar op ons heeft is het in feite oneindig daar je nooit de rand zult kunnen bereiken. Vind je een manier om toch sneller dan het licht te gaan, dan zal het heelal eindig in zichzelf worden, daar je terug gaat in de tijd en bijgevolg terug richting big bang gaat. Allé, zo snap ik het ma hier en daar zal wel het één en ander behoorlijk fout zitten
Ja, een er van is de aanname dat het heelal verandert omdat u lichtsnelheid gaat, de verandering is alleen voor u, de rest van het heelal wordt er niet door beinvloed.

Over de lichtsnelheid gaat u niet natuurlijk want op dat niveau zou de energie die toegevoegd wordt omgezet worden in materie waardoor u, bij gebrek aan beter begrip, oneindig zou worden.

Verschaeve
Oud 9 augustus 2007, 13:49   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Binnenkort is een groot woord. Ik zie DARWIN pas in 2020 ten vroegste operationeel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 13:57   #88
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

[quote=Wautd;2841080][quote=Hellfigger;2840987]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat

goed
ESA

Corot (reeds gelanceerd)

Darwin (wss 2015)

NASA

Keppler missie (october 2008)

SIM PlanetQuest (2011)

TPF missie (2015)
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:12   #89
Tavek
Banneling

Standaard

[quote=Hellfigger;2841381][quote=Wautd;2841080]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht

ESA

Corot (reeds gelanceerd)

Darwin (wss 2015)

NASA

Keppler missie (october 2008)

SIM PlanetQuest (2011)

TPF missie (2015)
Voor Darwin is er nog maar 1 stukje technologie "klaar", en 2015 halen ze niet. Ik moet hier goed letten op wat ik zeg

De GAIA Missie die een super nauwkeurige kaart moet maken van onze melkweg zou er ook in moeten staan, want dit gaat Darwin moeten helpen om deze sterren te vinden waar het mogelijk is om een planeet te detecteren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:25   #90
duncan
Banneling

Standaard

BINNEN de 10 jaar ....ik vermoed vroeger... moogtge allen blij zen want dan hebben we allemaal bewijs gezien dat er buitenaards leven bestaat ....hetgeen al EIGENLIJK ouwd niefs is veur mij

Ik zen curieus wa mars onderzoek ons ga opleveren

* Normale mensen denken na ; naieve mensen geloven ni in ( ontelbaar)miljarden levens vormen op deze planeet ....EN erbuiten
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:29   #91
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
het lijkt me nogal sterk dat we in dat (on)eindige universum de enige planeet zouden zijn waarop leven is ontstaan.

Ik acht de kans echter klein dat we wezens gaan vinden waarmee we kunnen communiceren.
Inderdaad
Oud 9 augustus 2007, 14:40   #92
KrisKras
Banneling

Standaard

FEMA's officiële instructies moest er een UFO landen in hoofdstuk 13 van deze handleiding:

Citaat:
In this chapter we will now turn our attention to the very real threat posed by Unidentified Flying Objects (UFOs). For readers who already have made up their minds that there is no such thing as a UFO notwithstanding the overwhelming evidence to the contrary, it should be pointed out that there is circumstantial evidence that disastrous effects have already been attributed to UFO activity in more than one nation, including the United States.

The two principal hazards noted with relation to UFOs have been attributed to powerful electrical fields which they can project in a general or localized area and the psychological effects they have produced on the general populace or individual contacts.

en een voorbeeldje van één van de vragen gesteld in de handleiding:
Citaat:
If your rescue attempts are successful, and two of the five small alien creatures are injured but still alive, how do you dispose of the dead and treat the survivors? What persons and agencies would be notified?
bron

FEMA is er blijkbaar al klaar voor.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 9 augustus 2007 om 14:40.
Oud 9 augustus 2007, 15:18   #93
Groentje-18

Standaard

Ik zag enkele dagen geleden op yahoo news een titel waarin iets stond �* la 'man beweert dat overheid al lang bewijzen heeft voor buitenaards leven'. Ik heb 't niet gelezen. Het leek me nogal bij de haren getrokken... Iemand wel?
Oud 9 augustus 2007, 15:24   #94
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
En waarom alleen in de toekomst? Het heelal bestaat al een tijdje hoor. (al ben ik een uitgesproken non-believer)
Veronderstel dat men u in de Middeleeuwen had " voorspeld " dat er in de toekomst ijzeren vogels met honderden mensen aan boord heel de wereld zullen rondvliegen , dat er in elk huis een kastje zal staan waarop men alles kan horen en zien wat er op de wereld gebeurt , dat er koetsen zullen rondrijden zonder dat ze door paarden getrokken hoeven te worden ( allemaal dinges die wij nu heel normaal vinden , maar een paar honderd jaar geleden totaal onmogelijk waren ) zou u dan óók een " non-believer " zijn geweest ? Wat nu niet kan , kan in de toekomst zeker wél !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 15:28   #95
KrisKras
Banneling

Standaard

Google Books Link naar het boek 'Fire officer's guide to disaster control' waar je zelf hoofdstuk 13 nog eens kunt nalezen.

Een kleine aanvulling nog op mn vorige post, het boek is niet door FEMA geschreven, maar enkele jaren terug wel geaddopteerd als hun standaard.
Oud 9 augustus 2007, 16:35   #96
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, een er van is de aanname dat het heelal verandert omdat u lichtsnelheid gaat, de verandering is alleen voor u, de rest van het heelal wordt er niet door beinvloed.
Ja, maar dat maakt toch niet uit als waarneming bij uzelf begint.
Oud 9 augustus 2007, 16:37   #97
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Google Books Link naar het boek 'Fire officer's guide to disaster control' waar je zelf hoofdstuk 13 nog eens kunt nalezen.

Een kleine aanvulling nog op mn vorige post, het boek is niet door FEMA geschreven, maar enkele jaren terug wel geaddopteerd als hun standaard.

Spielberg's Et en Encounters of the Third Kind zijn ook ondertusssen klassiekers.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 16:38   #98
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Spielberg's Et en Encounters of the Third Kind zijn ook ondertusssen klassiekers.
en worden ongetwijfeld ook door FEMA gebruikt als officiëel instructie boekske??
Oud 9 augustus 2007, 16:39   #99
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat maakt toch niet uit als waarneming bij uzelf begint.
Hm... Juist daarom toch? Het is toch uw snelheid die uw relativistische toestand bepaalt.

Verschaeve
Oud 9 augustus 2007, 16:42   #100
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Hm... Juist daarom toch? Het is toch uw snelheid die uw relativistische toestand bepaalt.
En daarom is het heelal steeds oneindig voor de waarnemer, ookal is het heelal eindig?

ben nu een beetje aant freewheelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be