![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() Het zou me zelfs niet verbazen als ze simpel buitenaards leven vinden op een van de manen op ons zonnestelsel. En als dat het geval is, hebben we meteen al meer referentiepunten
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() [quote=Hellfigger;2840987][quote=Wautd;2840773]Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat
Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=Hellfigger;2840987][quote=Wautd;2840773]Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik mij goed herinner is de aarde 5 miljard jaar oud, als we dat bij gebrek aan een andere voorzichtig als standaard nemen zouden we kunnen zeggen dat het bijna 5 miljard jaar duurt om intiligent en bewust leven te ontwikkelen. Als het heelal 15 miljard jaar bestaat, dan kan dit toch nog niet al te dikwijls hebben plaats gevonden. zeker als we overwegen aan welke voorwaarden moet voldaan zijn voor het zelfs maar kan starten. En dan is er nog miljoenen jaren van evolutionaire stappen nodig. U beseft toch wel dat die stappen wilde mutaties zijn stuk voor stuk. Als u met de teerlingen 8 miljoen maal op rij drie apen gooit wint u, van die orde is het. Het is ongelooflijk dat het hier is gebeurt, ik denk dat het een unicum is. Laatst gewijzigd door HAMC : 9 augustus 2007 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het heelal zich met de lichtsnelheid uitbreidt, en al een voorsprong van 15 miljard jaar op ons heeft. Op deze manier is het in feite oneindig daar je nooit de rand zult kunnen bereiken. Vind je een manier om toch sneller dan het licht te gaan, dan zal het heelal eindig in zichzelf worden, daar je terug gaat in de tijd en bijgevolg terug richting big bang gaat. Allé, zo snap ik het ma hier en daar zal wel het één en ander behoorlijk fout zitten ![]() Laatst gewijzigd door KrisKras : 9 augustus 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Over de lichtsnelheid gaat u niet natuurlijk want op dat niveau zou de energie die toegevoegd wordt omgezet worden in materie waardoor u, bij gebrek aan beter begrip, oneindig zou worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() [quote=Wautd;2841080][quote=Hellfigger;2840987]
Citaat:
Corot (reeds gelanceerd) Darwin (wss 2015) NASA Keppler missie (october 2008) SIM PlanetQuest (2011) TPF missie (2015) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hellfigger;2841381][quote=Wautd;2841080]
Citaat:
![]() De GAIA Missie die een super nauwkeurige kaart moet maken van onze melkweg zou er ook in moeten staan, want dit gaat Darwin moeten helpen om deze sterren te vinden waar het mogelijk is om een planeet te detecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() BINNEN de 10 jaar ....ik vermoed vroeger... moogtge allen blij zen want dan hebben we allemaal bewijs gezien dat er buitenaards leven bestaat ....hetgeen al EIGENLIJK ouwd niefs is veur mij
![]() Ik zen curieus wa mars onderzoek ons ga opleveren ![]() * Normale mensen denken na ; naieve mensen geloven ni in ( ontelbaar)miljarden levens vormen op deze planeet ....EN erbuiten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Inderdaad
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() FEMA's officiële instructies moest er een UFO landen in hoofdstuk 13 van deze handleiding:
![]() Citaat:
en een voorbeeldje van één van de vragen gesteld in de handleiding: Citaat:
FEMA is er blijkbaar al klaar voor. Laatst gewijzigd door KrisKras : 9 augustus 2007 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ik zag enkele dagen geleden op yahoo news een titel waarin iets stond �* la 'man beweert dat overheid al lang bewijzen heeft voor buitenaards leven'. Ik heb 't niet gelezen. Het leek me nogal bij de haren getrokken... Iemand wel?
![]() |
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() Veronderstel dat men u in de Middeleeuwen had " voorspeld " dat er in de toekomst ijzeren vogels met honderden mensen aan boord heel de wereld zullen rondvliegen , dat er in elk huis een kastje zal staan waarop men alles kan horen en zien wat er op de wereld gebeurt , dat er koetsen zullen rondrijden zonder dat ze door paarden getrokken hoeven te worden ( allemaal dinges die wij nu heel normaal vinden , maar een paar honderd jaar geleden totaal onmogelijk waren ) zou u dan óók een " non-believer " zijn geweest ? Wat nu niet kan , kan in de toekomst zeker wél !
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Google Books Link naar het boek 'Fire officer's guide to disaster control' waar je zelf hoofdstuk 13 nog eens kunt nalezen.
Een kleine aanvulling nog op mn vorige post, het boek is niet door FEMA geschreven, maar enkele jaren terug wel geaddopteerd als hun standaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spielberg's Et en Encounters of the Third Kind zijn ook ondertusssen klassiekers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Hm... Juist daarom toch? Het is toch uw snelheid die uw relativistische toestand bepaalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |