![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om mijn attest van hoofdanimator te behalen, ben ik in 2000 meegegaan op Krinkel (een bivak voor chiroleiding). Ik, en zelfs verschillende begeleiders, vonden het onbegrijpelijk dat dat een door de Vlaamse regering erkende cursus tot hoofdanimator was. Het is mogelijk dat er de laatste jaren veranderingen zijn doorgevoerd, maar een 5 �* 10-tal jaar geleden stelden de meeste chirocursussen echt niet zo veel voor. Ze dienden meer om ideeën uit te wisselen dan om echt iets bij te leren.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 17 augustus 2007 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat pesten zwaar moet aangepakt worden. De vraag is hoe je het dan doet. En dan heb ik het toch liefst op een constructieve manier. Niet door de pester zelf te gaan pesten. Er is trouwens een verschil tussen kinderen die elkaar pesten en gezaghebbers die kinderen pesten. Kinderen kunnen steeds naar een gezaghebber toestappen om een eind te maken aan het pesten. De gestrafte hier kon nergens naartoe stappen, er was niemand die een einde kon maken aan de vernedering. Pure machteloosheid. Kinderen moeten gestraft worden voor wat ze doen, maar niet op een manier dat ze zich machteloos voelen en getraumatiseerd worden. Maden eten op zich vind ik niet erg, de machteloosheid en de vernedering van de dwang vind ik wél erg. Ik denk niet dat kinderen in een positie mogen gebracht worden waarin ze slachtoffer worden van vernedering en machtsmisbruik, wat ze ook gedaan hebben. Als een kind handtastelijk wordt bij een ander kind, gaan we dan constructief optreden of het eens lekker verkrachten?
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Tja, op het sovjetforum gelijkgezinden vinden, is zoals op een bijeenkomst van het Vl. Belang rechtsdenkende mensen tegenkomen da's niet moeilijk. Ik heb het over Ivan met de pet.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
/strijk Om het nog af te leren: Stalin, de grote architect! ![]() Ode aan de redder van de Sovjetunie! Ivan met de pet blijkt hem ook op deze wijze te aanzien. ![]() \o/ Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 augustus 2007 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb hier twee classeurs vol papieren liggen van mijn cursussen: structuur van KSA, geschiedenis van KSA, verzekeringspolissen, EHBO, welke activiteiten er geschikt zijn voor welke leeftijdsgroepen, gezag en straffen, ... Maar de mijne zijn idd. van recentere datum - en van een kwalitatief veel hoogstaandere jeugdbeweging ook, dat spreekt voor zich. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
een twee drie kijk pioniers daar en hier ze zingen liederen voor Lenin Tja, over de gruwelen van Stalin kunnen inderdaad niet zoveel mensen meer vertellen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() Welke gruwelen? De versie van Robert Conquest of serieuze historiografie? ![]() Soit, het ging over chiro, niet Stalin. Naughty naughty! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In 2003 ging ik mee op krinkel. Ook toen vond ik dat geen volwaardige cursus. Vooral gezamelijke spelen werden er gedaan, verder ook een aantal groepsmomenten met rollenspelen en dergelijke, maar die maakten maar 2 uur uit van het drie dagendurende IK. In mijn ogen leer je er bijna niets bij over het opvoeden van kinderen, wat pedagogisch verantwoord is en wat niet, hoe je op een verantwoorde manier kan straffen, hoe je best kan omgaan in conflictsituaties, wetgeving ivm straatgedrag (moet je nu links of rechts lopen als er geen voetpad is) en meer van die dingen, die leer je niet op die cursussen. Ik vind deze nochthans een minimum vereiste. Ik zie er als ouder zijnde, en als oud-leiding van de chiro, erg tegenop om mijn kinderen op chiro (kamp) te sturen. Als ik zie hoe weinig de meesten van kinderen kennen. Bij de chiro waar ik was werd er 's avonds vaak nog kaartjeblazen, of drankpoker en dergelijke meer gespeeld, waarbij alle leiding op mum van tijd goed zat was. Als er op zo'n moment pakweg een tent was ingestort, zou niemand in staat zijn geweest om goed in te grijpen en te coördineren. Vele katers waren er 's ochtends. Hetzelfde geld voor speelpleinwerkingen, deze mensen hebben ook geen opleiding genoten, de lokalen zijn veelal erbarmelijk, en de terreinen niet goed afgesloten waardoor de kinderen op straat lopen. De halve speelpleinleiding staat achter het hoekje een sigaretje te paffen, waardoor er twee mensen zijn om dertig kinderen in de gaten te houden, en dan verschiet men ervan dat een kind de straat oploopt en omver wordt gereden, of dat een kind kan verdrinken in een zwembad. Het feit is dat 16/19-jarigen niet hetzelfde verantwoordelijkheidsgevoel hebben als een volwassene. En dat ze veelal ook niet goed kunnen inschatten wat kinderen binnen hun leeftijdscategorie al kunnen. Kinderen van negen jaar op dropping doen is daar zo'n voorbeeld van. Zolang er geen deftige vorming is voor leiding in het algemeen mogen die van mij in geen jeugdbeweging. Vroeger dacht ik er altijd anders over, maar de laatste tijd, en zelf kinderen hebbende, als ik terugkijk om mijn leidingstijd, ik vind het eigenlijk onverantwoord. En misschien maar best dat ouders niet weten wat er allemaal gebeurt op een chirokamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
HAHAAAAAH! CHIRO SUCKT! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Alle jeugdbewegingen zuigen zwaar kont.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Ja, iedereen individualist in zijn eigen wereldje. Dat zal de maatschappij veel verbeteren natuurlijk!
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 augustus 2007 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
|
![]() Goed, maar nu even ernstig:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
BTW: in zou mijn kinderen wel naar mijn scoutsgroep sturen, maar niet naar om het even welke.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 17 augustus 2007 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Ik vond mijzelf toen ook heel verantwoordelijk en had vaak meningsverschillen met mijn medeleiders die vonden dat ik veel te 'moederlijk' 'braaf' en 'bezorgd' was. Als ik mezelf achteraf evalueer vind ik dat ik er net door kon toen ![]() En het is niet dat mijn kinderen niets mogen of dat ik hen overbescherm. Maar ongeluk zit in een klein hoekje, en als er op zo'n kamp iets gebeurt wil je op zijn minst dat de leiding weet wat te doen. Iedereen binnen de leiding zou een verplichte ehbo-cursus moeten volgen. Verder heeft KSA idd betere opleidingen voor zijn leidinggevenden, dat zal ik niet ontkennen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond dat ook van mezelf en mijn medeleiders, maar als ik er achteraf op terugkijk....
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te lezen in deze draad, zijn er hier presies mensen die vinden dat als iemand van een ander gedacht is dan zijzelf, deze op voorhand ongelijk heeft.
Twee verschillende visies op een bepaalde zaak, twee invalshoeken ... die beiden hun goede en hun slechte kanten hebben, en dus beiden tot "de waarheid" zouden kunnen behoren, dat is helemaal onmogelijk !! Lang leve de doktrine !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |