Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 12:23   #81
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Mag een libertariër wel animator zijn? Die kinderen kunnen wel zwaar geïndoctrineerd worden.
Ik mag ze alleen maar indoctrineren met katholieke principes.
Oud 17 augustus 2007, 12:24   #82
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Gaan we nu met sinterklaas aan alle stoute kindjes maden geven ?
Alleen aan de homo's.
Oud 17 augustus 2007, 12:24   #83
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Het zal toch niet op onze animatorcursussen zijn, dan.

En soit, het heet ook niet letterlijk 'pedagogie', het zit verpakt in sessies zoals 'Gezag', 'Psychologie', enz.
Om mijn attest van animator te behalen, heb in '98 de Inleidingscursus (IK) en het Scholinsgbivak (SB) van het chiroverbond Antwerpen gevolgd. Daar werd niets pedagogisch meegegeven, ook niet verpakt in andere onderdelen.

Om mijn attest van hoofdanimator te behalen, ben ik in 2000 meegegaan op Krinkel (een bivak voor chiroleiding). Ik, en zelfs verschillende begeleiders, vonden het onbegrijpelijk dat dat een door de Vlaamse regering erkende cursus tot hoofdanimator was.

Het is mogelijk dat er de laatste jaren veranderingen zijn doorgevoerd, maar een 5 �* 10-tal jaar geleden stelden de meeste chirocursussen echt niet zo veel voor. Ze dienden meer om ideeën uit te wisselen dan om echt iets bij te leren.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 17 augustus 2007 om 12:27.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:26   #84
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen aan de homo's.
Oud 17 augustus 2007, 12:26   #85
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik mag ze alleen maar indoctrineren met katholieke principes.
Je daalt nu toch in mijn achting. Een liberaal die geen kaloten pest, waar gaat de wereld naartoe.
Oud 17 augustus 2007, 12:27   #86
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De ouders van de gestrafte zeggen zelf "mijn zoon is geen heilige (...)" dat is toch al veelzeggend.

Het eten van maden vind ik er ook over, voor de rest vind ik het goed dat hij zwaar gestraft werd. Pesten MOET zwaar aangepakt worden. Graag zou ik wel weten wat hij juist gedaan had.

Ik vind ook dat pesten zwaar moet aangepakt worden.
De vraag is hoe je het dan doet. En dan heb ik het toch liefst op een constructieve manier. Niet door de pester zelf te gaan pesten. Er is trouwens een verschil tussen kinderen die elkaar pesten en gezaghebbers die kinderen pesten. Kinderen kunnen steeds naar een gezaghebber toestappen om een eind te maken aan het pesten. De gestrafte hier kon nergens naartoe stappen, er was niemand die een einde kon maken aan de vernedering. Pure machteloosheid.
Kinderen moeten gestraft worden voor wat ze doen, maar niet op een manier dat ze zich machteloos voelen en getraumatiseerd worden. Maden eten op zich vind ik niet erg, de machteloosheid en de vernedering van de dwang vind ik wél erg.
Ik denk niet dat kinderen in een positie mogen gebracht worden waarin ze slachtoffer worden van vernedering en machtsmisbruik, wat ze ook gedaan hebben.

Als een kind handtastelijk wordt bij een ander kind, gaan we dan constructief optreden of het eens lekker verkrachten?
Oud 17 augustus 2007, 12:30   #87
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, door het soviet-forum ken ik nu toch al enkele dozijn ex-sovjet-inwoners, benieuwd wat jouw versie opnieuw zal opleveren.

Raz,dva,tri
Posmotri.
Pioneri tam i tut
Pesni Leninu poyut.

\o/
Kinderliedje, doet denken aan "Lied der Hitlerjugend"

Tja, op het sovjetforum gelijkgezinden vinden, is zoals op een bijeenkomst van het Vl. Belang rechtsdenkende mensen tegenkomen da's niet moeilijk.

Ik heb het over Ivan met de pet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:33   #88
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Kinderliedje, doet denken aan "Lied der Hitlerjugend"

Tja, op het sovjetforum gelijkgezinden vinden, is zoals op een bijeenkomst van het Vl. Belang rechtsdenkende mensen tegenkomen da's niet moeilijk.

Ik heb het over Ivan met de pet.
Het is een stuk tekst uit een Rammsteinliedje.
/strijk

Om het nog af te leren: Stalin, de grote architect!

Ode aan de redder van de Sovjetunie! Ivan met de pet blijkt hem ook op deze wijze te aanzien.
\o/

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 augustus 2007 om 12:34.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 12:35   #89
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Om mijn attest van animator te behalen, heb in '98 de Inleidingscursus (IK) en het Scholinsgbivak (SB) van het chiroverbond Antwerpen gevolgd. Daar werd niets pedagogisch meegegeven, ook niet verpakt in andere onderdelen.

Om mijn attest van hoofdanimator te behalen, ben ik in 2000 meegegaan op Krinkel (een bivak voor chiroleiding). Ik, en zelfs verschillende begeleiders, vonden het onbegrijpelijk dat dat een door de Vlaamse regering erkende cursus tot hoofdanimator was.

Het is mogelijk dat er de laatste jaren veranderingen zijn doorgevoerd, maar een 5 �* 10-tal jaar geleden stelden de meeste chirocursussen echt niet zo veel voor. Ze dienden meer om ideeën uit te wisselen dan om echt iets bij te leren.

Ik heb hier twee classeurs vol papieren liggen van mijn cursussen: structuur van KSA, geschiedenis van KSA, verzekeringspolissen, EHBO, welke activiteiten er geschikt zijn voor welke leeftijdsgroepen, gezag en straffen, ...

Maar de mijne zijn idd. van recentere datum - en van een kwalitatief veel hoogstaandere jeugdbeweging ook, dat spreekt voor zich.
Oud 17 augustus 2007, 12:37   #90
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Het is een stuk tekst uit een Rammsteinliedje.
/strijk

Om het nog af te leren: Stalin, de grote architect!

Ode aan de redder van de Sovjetunie! Ivan met de pet blijkt hem ook op deze wijze te aanzien.
\o/
het is letterlijk:

een twee drie
kijk
pioniers daar en hier
ze zingen liederen voor Lenin

Tja, over de gruwelen van Stalin kunnen inderdaad niet zoveel mensen meer vertellen.
Oud 17 augustus 2007, 12:41   #91
Praetorian

Standaard

Citaat:
het is letterlijk:

een twee drie
kijk
pioniers daar en hier
ze zingen liederen voor Lenin

Tja, over de gruwelen van Stalin kunnen inderdaad niet zoveel mensen meer vertellen.
Zover was ik ook al.

Welke gruwelen? De versie van Robert Conquest of serieuze historiografie?

Soit, het ging over chiro, niet Stalin. Naughty naughty!
Oud 17 augustus 2007, 12:58   #92
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht

Ik deed in 2001 IK en en 2002 SB.
In 2003 ging ik mee op krinkel.

Ook toen vond ik dat geen volwaardige cursus.
Vooral gezamelijke spelen werden er gedaan, verder ook een aantal groepsmomenten met rollenspelen en dergelijke, maar die maakten maar 2 uur uit van het drie dagendurende IK.

In mijn ogen leer je er bijna niets bij over het opvoeden van kinderen, wat pedagogisch verantwoord is en wat niet, hoe je op een verantwoorde manier kan straffen, hoe je best kan omgaan in conflictsituaties, wetgeving ivm straatgedrag (moet je nu links of rechts lopen als er geen voetpad is) en meer van die dingen, die leer je niet op die cursussen. Ik vind deze nochthans een minimum vereiste.

Ik zie er als ouder zijnde, en als oud-leiding van de chiro, erg tegenop om mijn kinderen op chiro (kamp) te sturen.
Als ik zie hoe weinig de meesten van kinderen kennen.
Bij de chiro waar ik was werd er 's avonds vaak nog kaartjeblazen, of drankpoker en dergelijke meer gespeeld, waarbij alle leiding op mum van tijd goed zat was. Als er op zo'n moment pakweg een tent was ingestort, zou niemand in staat zijn geweest om goed in te grijpen en te coördineren.
Vele katers waren er 's ochtends.
Hetzelfde geld voor speelpleinwerkingen, deze mensen hebben ook geen opleiding genoten, de lokalen zijn veelal erbarmelijk, en de terreinen niet goed afgesloten waardoor de kinderen op straat lopen.
De halve speelpleinleiding staat achter het hoekje een sigaretje te paffen, waardoor er twee mensen zijn om dertig kinderen in de gaten te houden, en dan verschiet men ervan dat een kind de straat oploopt en omver wordt gereden, of dat een kind kan verdrinken in een zwembad.

Het feit is dat 16/19-jarigen niet hetzelfde verantwoordelijkheidsgevoel hebben als een volwassene. En dat ze veelal ook niet goed kunnen inschatten wat kinderen binnen hun leeftijdscategorie al kunnen.
Kinderen van negen jaar op dropping doen is daar zo'n voorbeeld van.

Zolang er geen deftige vorming is voor leiding in het algemeen mogen die van mij in geen jeugdbeweging.
Vroeger dacht ik er altijd anders over, maar de laatste tijd, en zelf kinderen hebbende, als ik terugkijk om mijn leidingstijd, ik vind het eigenlijk onverantwoord. En misschien maar best dat ouders niet weten wat er allemaal gebeurt op een chirokamp.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:05   #93
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Ik deed in 2001 IK en en 2002 SB.
In 2003 ging ik mee op krinkel.

Ook toen vond ik dat geen volwaardige cursus.
Vooral gezamelijke spelen werden er gedaan, verder ook een aantal groepsmomenten met rollenspelen en dergelijke, maar die maakten maar 2 uur uit van het drie dagendurende IK.

In mijn ogen leer je er bijna niets bij over het opvoeden van kinderen, wat pedagogisch verantwoord is en wat niet, hoe je op een verantwoorde manier kan straffen, hoe je best kan omgaan in conflictsituaties, wetgeving ivm straatgedrag (moet je nu links of rechts lopen als er geen voetpad is) en meer van die dingen, die leer je niet op die cursussen. Ik vind deze nochthans een minimum vereiste.

Ik zie er als ouder zijnde, en als oud-leiding van de chiro, erg tegenop om mijn kinderen op chiro (kamp) te sturen.
Bij de chiro waar ik was werd er 's avonds vaak nog kaartjeblazen, of drankpoker en dergelijke meer gespeeld, waarbij alle leiding op mum van tijd goed zat was. Als er op zo'n moment pakweg een tent was ingestort, zou niemand in staat zijn geweest om goed in te grijpen en te coördineren.
Hetzelfde geld voor speelpleinwerkingen, deze mensen hebben ook geen opleiding genoten, de lokalen zijn veelal erbarmelijk, en de terreinen niet goed afgesloten waardoor de kinderen op straat lopen.
De halve speelpleinleiding staat achter het hoekje een sigaretje te paffen, waardoor er twee mensen zijn om dertig kinderen in de gaten te houden, en dan verschiet men ervan dat een kind de straat oploopt en omver wordt gereden, of dat een kind kan verdrinken in een zwembad.

Het feit is dat 16/19-jarigen niet hetzelfde verantwoordelijkheidsgevoel hebben als een volwassene. En dat ze veelal ook niet goed kunnen inschatten wat kinderen binnen hun leeftijdscategorie al kunnen.

Zolang er geen deftige vorming is voor leiding in het algemeen mogen die van mij in geen jeugdbeweging.
Vroeger dacht ik er altijd anders over, maar de laatste tijd, en zelf kinderen hebbende, als ik terugkijk om mijn leidingstijd, ik vind het eigenlijk onverantwoord. En misschien maar best dat ouders niet weten wat er allemaal gebeurt op een chirokamp.

HAHAAAAAH! CHIRO SUCKT!

Oud 17 augustus 2007, 13:07   #94
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Alle jeugdbewegingen zuigen zwaar kont.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:14   #95
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alle jeugdbewegingen zuigen zwaar kont.
Ja, iedereen individualist in zijn eigen wereldje. Dat zal de maatschappij veel verbeteren natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 augustus 2007 om 13:14.
Oud 17 augustus 2007, 13:15   #96
Percalion

Standaard

Goed, maar nu even ernstig:

Citaat:
Wel op onze cursussen. Allez, dat van het links-of-rechts lopen, daarover hebben we een uur gediscussieerd en uiteindelijk was de conclusie dat het ons geen zak kan schelen wat de wet zegt: links lopen is veiliger omdat je het verkeer ziet aankomen.

Citaat:
Wat drankgebruik betreft: er wordt uiteraard ook op KSA-kampen wel eens een bak verzet, maar wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad: m'n medeleiders zijn verantwoordelijk genoeg wat dat betreft. En ik ook.
Citaat:
Ik zit in die groep die je vermeldt, en ik vind van mezelf en m'n medeleiders (die ook in die groep zitten) dat ze behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Aspirantenwerking hé, daar draait alles om.
Citaat:
Stuur ze naar KSA!
Oud 17 augustus 2007, 13:18   #97
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de chiro waar ik was werd er 's avonds vaak nog kaartjeblazen, of drankpoker en dergelijke meer gespeeld, waarbij alle leiding op mum van tijd goed zat was. Als er op zo'n moment pakweg een tent was ingestort, zou niemand in staat zijn geweest om goed in te grijpen en te coördineren. Vele katers waren er 's ochtends.[...]En misschien maar best dat ouders niet weten wat er allemaal gebeurt op een chirokamp.
Je hebt gelijk. Triestig hé. Dien alcool steeds weer.

BTW: in zou mijn kinderen wel naar mijn scoutsgroep sturen, maar niet naar om het even welke.

Laatst gewijzigd door Goldband : 17 augustus 2007 om 13:19.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:22   #98
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed, maar nu even ernstig:

Wel op onze cursussen. Allez, dat van het links-of-rechts lopen, daarover hebben we een uur gediscussieerd en uiteindelijk was de conclusie dat het ons geen zak kan schelen wat de wet zegt: links lopen is veiliger omdat je het verkeer ziet aankomen.

Wat drankgebruik betreft: er wordt uiteraard ook op KSA-kampen wel eens een bak verzet, maar wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad: m'n medeleiders zijn verantwoordelijk genoeg wat dat betreft. En ik ook.

Ik zit in die groep die je vermeldt, en ik vind van mezelf en m'n medeleiders (die ook in die groep zitten) dat ze behoorlijk wat verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Aspirantenwerking hé, daar draait alles om.

Stuur ze naar KSA!
Toch zal je merken als je zelf kinderen hebt dat dat verantwoordelijkheidsgevoel ineens een andere invulling krijgt
Ik vond mijzelf toen ook heel verantwoordelijk en had vaak meningsverschillen met mijn medeleiders die vonden dat ik veel te 'moederlijk' 'braaf' en 'bezorgd' was.
Als ik mezelf achteraf evalueer vind ik dat ik er net door kon toen
En het is niet dat mijn kinderen niets mogen of dat ik hen overbescherm.
Maar ongeluk zit in een klein hoekje, en als er op zo'n kamp iets gebeurt wil je op zijn minst dat de leiding weet wat te doen.
Iedereen binnen de leiding zou een verplichte ehbo-cursus moeten volgen.

Verder heeft KSA idd betere opleidingen voor zijn leidinggevenden, dat zal ik niet ontkennen
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 13:24   #99
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond dat ook van mezelf en mijn medeleiders, maar als ik er achteraf op terugkijk....
Oud 17 augustus 2007, 13:24   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zo te lezen in deze draad, zijn er hier presies mensen die vinden dat als iemand van een ander gedacht is dan zijzelf, deze op voorhand ongelijk heeft.
Twee verschillende visies op een bepaalde zaak, twee invalshoeken ... die beiden hun goede en hun slechte kanten hebben, en dus beiden tot "de waarheid" zouden kunnen behoren, dat is helemaal onmogelijk !!

Lang leve de doktrine !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be