Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mochten er morgen opnieuw verkiezingen zijn, op welke partij stemt u dan?
Open VLD 11 7,38%
CD&V-NVA 32 21,48%
SP.a-SPIRIT 10 6,71%
Groen! 11 7,38%
Vlaams Belang 72 48,32%
Lijst Dedecker 13 8,72%
Aantal stemmers: 149. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 14:47   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel niét op Somers stemmen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 14:48   #82
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Daar zou ik ook niet op stemmen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 14:49   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
This should do the trick.

Mja... nu je het zegt, ik begin me precies niet zo best te voelen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 14:59   #84
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Daar zou ik ook niet op stemmen.
²
ale ³
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 15:09   #85
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever op Sven Gatz, Patrick Van Krunkelsven, Fons Borginon, Annemie Vandecasteele, Jaak Gabriëls, enz...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 15:20   #86
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik heb gestemd op CD&V-NVA.

De vraag is immers: mochten het morgen verkiezingen zijn. Een eventueel verraad heeft dan niet plaatsgevonden.

Ik vind dat CD&V-NVA (en eigenlijk momenteel ook open VLD) op de goede weg zijn. Ze lijken standvastig en rechtlijnig en doen hun best om te tonen dat ze hun Vlaams imago verdienen.

Ik vind dus dat CD&V-NVA wat ruggesteun verdient. Ze moeten gerust gesteld worden dat dit inderdaad electoraal de beste weg is: steun aan Vlaanderen betekent stemmenwinst, verraad en collaboratie met belgique betekent stemmenverlies.
CD&V - NVA doet het voorlopig beter dan ik verwachte, maar ze hebben al wel de helft van de resoluties van het vlaams parlement voor de onderhandelingen begraven. Aan de transfers gebeurt sowieso niks, de 'solidariteit' blijft onverminderd behouden enz.

Ik stem (terug) VB.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 augustus 2007 om 15:20.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 15:29   #87
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
Uit Het Laatste Nieuws online van deze morgen (reacties van burgers ook zeer interessant te lezen):

"Steun voor Vlaamse eisen blijft groeien
De Vlaamse partijen krijgen steun van de kiezer om voet bij stuk te houden. Uit een online enquête van zaterdag blijkt dat zowel CD&V als Lijst Dedecker en het Vlaams Belang er fors op vooruitgaan in vergelijking met hun verkiezingsuitslag op 10 juni. Open VLD daarentegen moet inleveren.

In de internetbevraging met 1.514 uitgebrachte stemmen, komt CD&V/N-VA op 36,2 procent, een stijging met 6,6 procent ten opzichte van de federale stembusgang van 10 juni. Vlaams Belang stijgt naar 22,7 procent (+3,7 procent).

Open VLD blijft met 13,4 procent (-5,4 procent) nog net uit de greep van Lijst Dedecker met 12,4 procent stemmen (+5,9 procent). Sp.a/Spirit zakt in vergelijking met 10 juni met 4,5 procent en vergaart 11,8 procent van de uitgebrachte stemmen. Groen! komt uit op 3,5 procent (-2,8 procent).

"Abnormale situatie"
Politicoloog Carl Devos nuanceert de resultaten. "Een enquête op internet is sociaal selectief. Bovendien vindt ze plaats op een ogenblik dat we politiek een heel abnormale situatie beleven", stelt hij. Zo vindt hij de achteruitgang van Open VLD moeilijk te verklaren, gezien de communautair radicalere positie dan voor de verkiezingen. "Mogelijk speelt mee dat er sociaal-economisch nog niets uit de bus is gekomen", aldus Devos. (belga/hln)"

Die Carl Devos is imo een oelewapper eerste klas. Ik kan een eventuele achteruitgang van de VLD perfect verklaren.

1. Somers is minder populair dan verafstoot.
2. VLD heeft zich erg belgicistisch geprofileerd en nu profileren ze zich weer anders. M.a.w. vlaamsgezinden vertrouwen hen niet en belgisch gezinden ook al niet.
3. LDD heeft bewezen de kiesdrempel te kunnen halen. Dit kost de andere partijen (maar vooral VB en VLD) stemmen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 augustus 2007 om 15:30.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 15:41   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
1. Somers is minder populair dan verafstoot..
kan kloppen...

Citaat:
2. VLD heeft zich erg belgicistisch geprofileerd en nu profileren ze zich weer anders. M.a.w. vlaamsgezinden vertrouwen hen niet en belgisch gezinden ook al niet. .
Geloofk niet in...

Citaat:
3. LDD heeft bewezen de kiesdrempel te kunnen halen. Dit kost de andere partijen (maar vooral VB en VLD) stemmen.
belangerijke factor...
Oud 19 augustus 2007, 15:49   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Carl Devos is imo een oelewapper eerste klas. Ik kan een eventuele achteruitgang van de VLD perfect verklaren.

1. Somers is minder populair dan verafstoot.
2. VLD heeft zich erg belgicistisch geprofileerd en nu profileren ze zich weer anders. M.a.w. vlaamsgezinden vertrouwen hen niet en belgisch gezinden ook al niet.
Je 2de punt klopt niet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 19 augustus 2007, 16:08   #90
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Ik zal om ethische principes niet en nooit op het Vlaams Belang stemmen, noch op de LDD, CD&V, N-VA noch Spirit. Voor de rest bekijk ik het wel van de ene verkiezingen naar de andere.

Vermits ik nog altijd niet mag stemmen (ben nog geen maand lid) kan ik het zo ook wel zeggen. Op dit ogenblik zou ik als linkse liberaal op de SP.a stemmen. Sinds ze werden afgestraft op 10 juni l.l., begin ik ze terug symathiek te vinden. Alleen moeten ze daar nog wat paljassen buiten jassen, met Johan Van de Lanotte als eerste voor de bijl.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 19 augustus 2007 om 16:11.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:20   #91
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik zal om ethische principes niet en nooit op het Vlaams Belang stemmen, noch op de LDD, CD&V, N-VA noch Spirit. Voor de rest bekijk ik het wel van de ene verkiezingen naar de andere.

Vermits ik nog altijd niet mag stemmen (ben nog geen maand lid) kan ik het zo ook wel zeggen. Op dit ogenblik zou ik als linkse liberaal op de SP.a stemmen. Sinds ze werden afgestraft op 10 juni l.l., begin ik ze terug symathiek te vinden. Alleen moeten ze daar nog wat paljassen buiten jassen, met Johan Van de Lanotte als eerste voor de bijl.
Van de Lanotte buitenjassen? Ik ben zeker geen fan van de SP.a, en ik sta niet achter de ideeën van vdl, maar ik vind hem wel een degelijk en correct politicus. Tijdens de discussies voor de verkiezingen had hij duidelijk de meeste dosierkennis. Zijn nadeel is dat hij niet erg aanspreekt bij de bevolking, hij heeft niet zoveel charisma.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:21   #92
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Je 2de punt klopt niet.
Toch wel, het was de VLD die moest BHV splitsen maar ze hebben het niet aangedurfd. Daarbij heeft de VLD nooit niet veel moeite gedaan om vlaamse standpunten te verdedigen.
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:22   #93
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Alleen moeten ze daar nog wat paljassen buiten jassen, met Johan Van de Lanotte als eerste voor de bijl.
????

Wablieft er u?? Dat is nu es het laatste dat ik zou doen!
Zelf geen soc maar toch...
Oud 19 augustus 2007, 16:22   #94
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Van de Lanotte buitenjassen? Ik ben zeker geen fan van de SP.a, en ik sta niet achter de ideeën van vdl, maar ik vind hem wel een degelijk en correct politicus. Tijdens de discussies voor de verkiezingen had hij duidelijk de meeste dosierkennis. Zijn nadeel is dat hij niet erg aanspreekt bij de bevolking, hij heeft niet zoveel charisma.
Dat vind ik ook, het is de slimsten en de verstandigsten die ze hebben bij de SPa. Hem buiten sjotten zou echt een verarming zijn voor de partij. Freya daarentegen...
Oud 19 augustus 2007, 16:25   #95
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben nog steeds tegen het cordon sanitaire, dus heb ik geen keuze.
ik ook, dus VB zolang cordon bestaat.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:26   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Toch wel, het was de VLD die moest BHV splitsen maar ze hebben het niet aangedurfd. Daarbij heeft de VLD nooit niet veel moeite gedaan om vlaamse standpunten te verdedigen.
Het is zever dat de VLD alleen BHV gesplitst zou moeten hebben. Het is zever dat de VLD de Vlaamse standpunten 'nooit' verdedigd zou hebben. Ze hebben het genuanceerd willen brengen om de Walen geen schrik aan te jagen. Het feit dat ze nu 'samen' strijden met Leterme bewijst dit.

Leterme was een idioot. De idioten die Vlaamse vlaggen zaten te waaien bij de federale verkiezingen ook. Wie gelooft in Vlaamse autonomie had het genuanceerd moeten doen.

Enfin ja, tenzij als nu ineens België zou barsten. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Oud 19 augustus 2007, 16:27   #97
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
Dat vind ik ook, het is de slimsten en de verstandigsten die ze hebben bij de SPa. Hem buiten sjotten zou echt een verarming zijn voor de partij. Freya daarentegen...
Freya moet ge niet buitenshotten. Zet gewoon het raam open, en ze vliegt van van het minste briesje wind wel weg.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:29   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
De redactie van Het Nieuwsblad ziet het blijkbaar echt niet meer zitten met de formatiegesprekken!
Vandaag stellen ze de vraag: "Mochten er morgen opnieuw verkiezingen zijn, op welke partij stemt u dan?"

Motiveer hier ook even je stem!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ik heb gestemd op CD&V-NVA.

De vraag is immers: mochten het morgen verkiezingen zijn. Een eventueel verraad heeft dan niet plaatsgevonden.

Ik vind dat CD&V-NVA (en eigenlijk momenteel ook open VLD) op de goede weg zijn. Ze lijken standvastig en rechtlijnig en doen hun best om te tonen dat ze hun Vlaams imago verdienen.

Ik vind dus dat CD&V-NVA wat ruggesteun verdient. Ze moeten gerust gesteld worden dat dit inderdaad electoraal de beste weg is: steun aan Vlaanderen betekent stemmenwinst, verraad en collaboratie met belgique betekent stemmenverlies.
Moesten het inderdaad vandaag verkiezingen zijn, dan ga ik mee in je discours en lijkt me een senaatsstem voor Leterme het beste signaal dat je kan sturen. Het zou met gesloten ogen en dichtgeknepen neus zijn dat ik stem voor de Tsjeven, maar het is wel het beste signaal. Ik zou het boeltje ook aanvullen met een stem voor elke N-VA'er. Kwestie van de Walen voor het blok te zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:34   #99
largo_w

Standaard

Citaat:
Enfin ja, tenzij als nu ineens België zou barsten. Maar dat betwijfel ik ten zeerste.
Tut tut... Volgens sommigen hier is deze dag zeer dicht bij

LOL
Oud 19 augustus 2007, 16:47   #100
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het is zever dat de VLD alleen BHV gesplitst zou moeten hebben. Het is zever dat de VLD de Vlaamse standpunten 'nooit' verdedigd zou hebben. Ze hebben het genuanceerd willen brengen om de Walen geen schrik aan te jagen. Het feit dat ze nu 'samen' strijden met Leterme bewijst dit.
Ik zeg niet dat ze dit alleen konden maar volgens mij hebben ze ook niet veel moeite ervoor gedaan. De communautaire kwesties ontwijken is gemakkelijker hé maar nu bekopen ze het toch ten dele.
Ze hebben het genuanceerd proberen te brengen, ik heb er alleszins niets van gehoord. Voor mij hebben ze vooral de walen niet willen wakker maken daarom ook maar gezwegen.

Weet je waarom ze samen strijden? Zoals Somers zei voor de onderhandelingen zou hij zijn vel duur verkopen. Ze kunnen gewoon de softie niet uithangen als bij 8 jaar paars want de CD&V was al tamelijk extreem met hun verkiezingsbeloftes. Ze moesten gewoon mee.

Citaat:
Leterme was een idioot. De idioten die Vlaamse vlaggen zaten te waaien bij de federale verkiezingen ook. Wie gelooft in Vlaamse autonomie had het genuanceerd moeten doen.
Leterme is een idioot omdat hij teveel beloofd heeft en dat hij vergeten was dat er ook een regering nodig was om premier te worden. De VLD heeft handig op die verkiezingsbeloftes ingespeeld van de CD&V. Ik heb de indruk dat leterme wel zou willen terug plooien maar dat Vandeurzen zodanig voet bij stuk houdt dat Leterme eigenlijk gevangen zit.

Citaat:
Ik weet zeker dat de vlamingen voet bij stuk gaan houden maar de vraag is nu voor wat ze aan wedijveren zijn. De staatshervorming die ze nu voorstellen is groot maar voor sommigen onder ons niet groot genoeg. Sommigen dromen al van een groot-nederland. Maar voor hetzelfde geld blijven de belgische staatsstructuren gewoon overeind en zal ook deze storm niet eindigen in Vlaamse autonomie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be