![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk ook dat de poll ietwat vertekend is.. Zo'n jaar of tien geleden zou er niet meer dan 10% uit zijn gekomen, nu wellicht 40 of 50, maar tweederde lijkt me wat overdreven. Toch is er wel een trend in die richting.. niet zozeer omdat de Nederlanders nu zo begaan zijn met de vlamingen, maar omdat ze medestanders zoeken tegen 'buitenlanders'. Moppen over Belgen en Duitsers hoor je hier nauwelijks meer, dat merkte je ook bij het WK toen de commercie probeerde in te spelen op de oude vijandschap NL-DL maar nauwelijks weerklank kreeg.. De marokkaan is nu de grote boosdoener, de vlaming onze vriend, want hij is 'een van ons' en buitengewoon zelfbewust in zijn 'nederlanderschap'. Je kan je dus afvragen of een Nederlander 'oprecht' een aansluiting wil.. en als dat wel zo is dan zal ie er zeker geen concessies voor doen. Maar ja, dromen kan geen kwaad
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan de redenering van Everytime over Maingain wel volgen...
Maingain is geen Belgicist. Belgicisten zaaien geen haat tussen Vlamingen, Walen, Duitstaligen en Brusselaars. Maingain doet dat wel tegenover de Vlamingen.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!!!
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar even lezen wat de belgicisten van le swaar en la libre schrijven....
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft er uiteindelijk baat bij? Niemand.
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Als ik vanmorgen had geweten wat voor een dag dit zou worden, dan was ik in bed blijven liggen.
Ik stond op met enorme spierpijn, m'n fiets is gestolen, en nu wil een groot deel van de Nederlanders ook nog eens fuseren met Vlaanderen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geloof me nou ook maar als ik zeg dat Frankrijk Wallonie dolgraag wil hebben, met Brussel erbij! Vlaanderen moet Brussel koste wat het kost behouden!
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Ageer ertegen?
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frankrijk zou zot zijn om die bloedzuiger erbij te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik denk dat heel veel mensen en de media geen rekening houden met de invloed van de jongeren. Op Internet, het medium waar de jeugd nu grotendeels rondhangt, is de grens tussen Vlaanderen en Nederland veel kleiner. Een willekeurig voorbeeld: gameservers worden vaak opgezet per taalgemeenschap. Zo staat er vaak [NL/BE] om aan te geven dat het om een Nederlandstalige server/dienst gaat. De taalverschillen zijn in de getypte wereld van Inet ook veel kleiner dan in real life. Meestal heb je pas door dat je met een Vlaming aan het chatten bent als hij 'ge' of 'amai' gebruikt. Ik denk dat je dus wel kunt stellen dat de jeugd niet echts iets tegen een fusie zou hebben. Daarnaast is de jeugd veel meer aanwezig op Internet. Ze zijn sneller, vaker en met meer online dan de oudere generaties. Een semi-serieuze site als hln.be heeft vergeleken met de andere kranten-sites waarschijnlijk een vrij jong publiek, en 'klik'-dingen als polls spreken de jongeren erg aan. Gecombineerd met mijn eerdere opmerkingen over de vervagende grens tussen de Nederlandse en Vlaamse jongeren, is een uitslag van 66% zo gek nog niet. Representatief zou ik de poll dus absoluut niet noemen. Ik denk dat 33 tot 50% Vlaamse steun een veel realistischer getal is. Maar ik weet 100% zeker dat dat aantal in de komende 5 jaar fors zal stijgen. De jeugd heeft immers de toekomst.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 21 augustus 2007 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk verbazen mij deze cijfers niet zo. Nederlanders beschouwen zich altijd als heel divers, beschouwen Vlamingen wel als hun eigen volk, en zijn heel tolerant t.o.v. verschillen binnen het volk. Aan de andere kant zie je ook niemand op de kade staan om hereniging te roepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Geloof me, maar al te graag!!