Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 19:50   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Economie is uw sterkste kant precies niet.
Afzetmarkten.
Nog nooit van gehoord?

Vlaamse producten worden buiten in Vlaanderen het meest verkocht in Wallonië.

Man man toch.
Je kan moedwillig zijn, maar er zijn ook grenzen.
Dus de grens tussen Vlaanderen en Wallonië zal na de splitsing afgesloten
worden met prikkeldraad?
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2007, 19:50   #82
born2bewild
Banneling

Standaard

geld uitlenen (of geven) aan uw klanten om uw afzet te verzekeren is een spelletje dat niet kan blijven duren.
Dat weet het kleinste kind. Je kan evengoed je gazon met een nagelknipper beginnen knippen. Of scheepsliften bouwen.

Dat wetende, is het best om er zo snel mogelijk mee op te houden.

Ik had niet gedacht dat dat zo moeilijk zou zijn.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 augustus 2007 om 19:56.
born2bewild is offline  
Oud 25 augustus 2007, 19:53   #83
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Brussel heeft géén rechten. Alleen die WIJ het hen willen geven. Het is Vlaamse grond. for ever and ever

welke pilletjes neem jij? Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen. Ook nog die van Europa, maar nooit die van Wallonië... en brussel als stadstaat??? hoe gaan die overleven? Nee hoor :zie boven

Brussel is al meer dan duizend jaar een Vlaamse stad. En in welke korte periode werd daar wat frans gesproken? juist, de laatste 100 jaar zowat. DAT is rap terug rechtgezet hoor. Ze kunnen nog wat jaartjes fasciliteiten krijgen, en dan sterft dat uit... voorgoed.
Ow, tussen haakjes : de VLAAMSE rand zal echt niet zoveel tijd krijgen... aanpassen of opkrassen

Vlaanderen betaalt aan wallonie en brussel elk jaar 12 miljard, gewoon omdat ze zouden kunnen bestaan en hun rekeninkskes betalen. WIE gaat er economisch ineenzakken? De rijkste regio van Europa en ver daarbuiten? Hoge toppen zullen we scheren!!
Wallonie is NIETS zonder onze centen, zonder de transferts. Zonder ons geld zal het verpauperen tot een derde wereld land. Daarom dat ik voorstander ben om NA de onafhankelijkheid, toch nog enkele jaartjes steun te voorzien, zodat ze eindelijk wat op poten kunnen zetten... maar dan best geen scheepsliftje he, want daar help je je economie geen graat verder mee..
Iedere burger heeft rechten, iedere stad heeft rechten
Dat weet jij best!
Brussel is een entiteit die grondwettelijk gezien evengoed zijn onafhankelijkheid kan afroepen als Vlaanderen.

Droom rustig verder!

Europa zorgt er mooi voor dat Brussel een stadstaat wordt a la Monaco.
Brussel, de hoofdstad van Europa: geld genoeg.

Brussel is de laatste 100 jaar geen hoofdstad van Vlaanderen.
Een 200 jaar geleden was Vlaanderen het bezit van jan en alleman.

De Vlaamse rand komt gewoon bij Brussel.
Brussel wordt ni de hoofdstad van les Wallons, ni de hoofdstad van de Vlaemschen mensch.

Ook voor u geldt: economie -> niet je beste kant.

kaars, bril, uil,...
Oud 25 augustus 2007, 19:53   #84
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Omdat we:
1. een periode van instabiliteit tegemoet gaan dan.
2. De politieke leiding zich niet met economie kan bezighouden, maar met grondwetten en dergelijke.
3. Omdat we onze grootste afzetmarkt en inkomstenbron (nl. Wallonie) kwijt zijn aan Frankrijk.
4. Omdat het toerisme een tijd onder het vriespunt zal zakken totdat er zekerheid is.
5. Er gaan meer betogingen zijn, waardoor er meer politie nodig is. Omdat betogingen vooral op zondag doorgaan...
6. Ik kan nog lang doorgaan.
Ga eens lang door, want je hebt nog niks zinnigs gezegd.
1: Eindelijk STABILITEIT en een stabiel gegeven voor de economie: meer investeerders komen naar vlaanderen!
2: ALLE ministers gaan zich met de grondwet bezig houden??? Gij zij ni echt realistisch he...
3: Wallonie is geen afzetmarkt. Wallonie zijn AFZETTERS. Ze KOSTEN ons elk jaar 12 moljard euro...
4: Toerisme zal weliger tieren dan voorheen, want Vlaanderen zal Vlaanderen promoten. Niet een land van enkel franstaligen, maar van multilinguisten!!
5: Waarom betogen als we de arbeiders minder hoeven te belasten omdat de last van Wallonie niet meer op onze schouders drukt? Iedereen gelukkig! (en hopelijk de walen ook na een tijdje)
6: Wel, laat maar komen... maar gene zever meer nu he, ECHTE argumenten! Misschien eerst eens een boekje lezen over economie en staatsmodellen en zo?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 19:54   #85
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus de grens tussen Vlaanderen en Wallonië zal na de splitsing afgesloten
worden met prikkeldraad?

Waarom zou Wallonië nog Vlaams brood eten, terwijl dat uit Frankrijk lekkerder is, maar met meer liefde gemaakt?

We gaan die mensen wel iets door ulder strot duwen wat ze niet willen, e.
Nl. een staat worden.
Walen voelen zich Belgen, geen Walen.
Oud 25 augustus 2007, 19:55   #86
born2bewild
Banneling

Standaard

Europa zal rap zijn biezen pakken richting het centrum van Europa (naar het oosten dus, voor de moeilijke verstaanders)

Niet veel zin om nu uw hoop daar weer op te zetten. Probeer toch eens uw eigen toekomst te maken in plaats van altijd op iemand anders te rekenenen met uitgestoken hand.
born2bewild is offline  
Oud 25 augustus 2007, 19:55   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet jij best!
Brussel is een entiteit die grondwettelijk gezien evengoed zijn onafhankelijkheid kan afroepen als Vlaanderen.
De Vlaame Rand kan zich evenwel niet eenzijdig van Vlaanderen afscheuren. Brussel blijft in dat geval dus mooi liggen waar het nu ligt: als enclave in Vlaanderen.
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2007, 19:55   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

De Franstaligen (l'etat PS, werkloosheid 15-20% of daaromtrend) komen economie doceren. kan nog leuk worden.
born2bewild is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:00   #89
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
De Vlaame Rand kan zich evenwel niet eenzijdig van Vlaanderen afscheuren. Brussel blijft in dat geval dus mooi liggen waar het nu ligt: als enclave in Vlaanderen.
Inderdaad, en omdat dat brokje ellende zichzelf onmogelijk in leven kan houden zullen ze met plezier een beroep doen op Vlaamse centen (in ruil voor respecteren taalwetten etc...)
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:01   #90
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vlaanderen kan zich ook niet eenzijdig van België afscheuren.
Mijn excuses daarvoor.
Oud 25 augustus 2007, 20:03   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou Wallonië nog Vlaams brood eten, terwijl dat uit Frankrijk lekkerder is, maar met meer liefde gemaakt?
Ooit al van de Europese Unie en vrij verkeer van goederen en diensten gehoord? Denk je dat beide landen daar ineens niet meer toe zullen behoren? Of denk je nu echt dat men in Wallonië met afschuw 'bah' gaat roepen en een afweergebaar gaat maken wanneer men merkt dat een bepaald iets uit Vlaanderen afkomstig is? En wat dan met de Nederlandstaligen die nu in Wallonië wonen? Gaskamers dan maar? Of volstaat deportatie?

Citaat:
We gaan die mensen wel iets door ulder strot duwen wat ze niet willen, e.
Nl. een staat worden.
Walen voelen zich Belgen, geen Walen.
Het staat de Walen uiteraard volledig vrij hun nieuwe staat Belgique te noemen indien ze zich daar beter bij zouden voelen.
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:04   #92
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat weet jij best!
Brussel is een stad, en heeft niet meer rechten dan een andere stad. Het kan NIET eenzijdig zichzelf onafhankelijk verklaren.
Citaat:
Droom rustig verder!

Europa zorgt er mooi voor dat Brussel een stadstaat wordt a la Monaco.
Brussel, de hoofdstad van Europa: geld genoeg.
Europa zal niet rap genoeg weg kunnen zijn uit een stadstaat van mijn kloten. Denk jij echt dat die Brussel willen onderhouden?? dream on...

Citaat:
Brussel is de laatste 100 jaar geen hoofdstad van Vlaanderen.
Een 200 jaar geleden was Vlaanderen het bezit van jan en alleman.
Ik zou de grondwet maar eens nakijken als ik U was. Brussel is wel degelijk de hoofdstad van Vlaanderen...
En 200 jaar geleden was Wallonie en Brussel OOK het bezit van Jan en alleman. Maar Brussel was wel Vlaams
Citaat:
De Vlaamse rand komt gewoon bij Brussel.
Brussel wordt ni de hoofdstad van les Wallons, ni de hoofdstad van de Vlaemschen mensch.
De Vlaamse rand? En hoe denk je die binnen te rijven? geef eens een degelijke manier? Let wel : het waren de WALEN die per se de taalgrans wouden trekken he. We hebben het toen geslikt dat er weeral wat van ONZE grond naar de walen ging. NU echter hebben we politiekers die het been stijf houden en geen milimeter meer geven... Wat wou je doen? Die komen veroveren?
Citaat:
Ook voor u geldt: economie -> niet je beste kant.

kaars, bril, uil,...
Misschien dat economie niet mijn beste kant is, ik heb betere kanten. Maar zeker is dat jij er NIKS van afweet Ik zou eens graag je bronnen van al je zever kennen. Waarschijnlijk ergens een waals forum of zo
Maar allee, je brengt me aan het lachen, das ook al wat waard he

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:04   #93
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Mijn excuses daarvoor.
Dat is vrij eenvoudig nochtans...
DenKempenzoon is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:05   #94
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn excuses daarvoor.
Het democratisch verkozen Vlaamse parlement kan dit wel. Bovendien erkent het internationaal recht enkel het zelfbeschikkingsrecht van volkeren, niet van gemeenten.
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:06   #95
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn excuses daarvoor.
Klein weddenschapje? Ken jij de rechten van volkeren? Zo te horen niet... eens opzoeken misschien?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:13   #96
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Economie is uw sterkste kant precies niet.
Afzetmarkten.
Nog nooit van gehoord?

Vlaamsche producten worden buiten in Vlaanderen het meest verkocht in Wallonië.

Man man toch.
Je kan moedwillig zijn, maar er zijn ook grenzen.
Vlaanderen neemt voor de totale EXPORT van BELGIE 80% voor zijn rekening. 80% van alle BUITENLANDSE valuta die naar België komen, komen via Vlaanderen.
Voel je al nattigheid, econoom?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 augustus 2007, 20:16   #97
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

AH,
dan kan Vlaanderen het gewoonweg niet beter meer doen.
Dankjewel om dat even op te helderen.
Dan valt het economisch nut van de vrijstaat Vlaend'ren al weg.

Heb je enkel nog het emotionele: dat valt op te lossen door bijvoorbeeld Vlaamse nummerplaatjes ofzo.
Allez ja, als er niet in tussentijd Europese nummerplakken komen uiteraard.
Oud 25 augustus 2007, 22:26   #98
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht

1) De programmas van de Vlaamse Nationalistische partijen stellen nog
altijd dat Brussel integraal gedeelte van Vlaanderen is en zijn hoofdstad
zal blijven.

2) Ik woon nu al jaren in het buitenland.

3) Ik weet dat de oudere nationalisten mij nu een verrader zullen noemen
en mij allerlei scheldwoorden naar het hoofd zullen gooien maar wij moeten
nu het standpunt innemen dat Vlaanderen ook onafhankelijk kan worden
zonder Brussel.

4) Brussel is een financiele strop rond de nek van Vlaanderen en wij moeten tot een akkoord komen bij de onafhankelijkheid dat de overblijvende Vlamingen in Brussel (maximum 150000) door Vlaanderen gekoesterd zullen worden en verzorgd als volwaardige burgers van Vlaanderen. In plaats van financieel solidair te zijn met Brussel moeten wij alleen de verplichting op ons nemen om financieel solidair te zijn met de Vlamingen in Brussel.
Vooral ,maar niet alleen, waar het aankomt op scholen en bepaalde culturele activiteiten.

5) Een goed voorbeeld is de Ierse toestand waar de Noord-Ieren gerechtigd zijn op het volwaardige burgerschap kiesrecht inbegrepen.

6) Onze financiele bijdrage aan Brussel moet ALLEEN naar onze eigen mensen gaan. Veel beter besteed dan nu.

7) De Vlaamse administratie moet aan Brussel onttrokken worden!!!

8) Het zal allemaal een werk van jaren worden en er zijn nog veel zaken
die met de Brusselse administratie (en ook met Wallonie) geregeld zullen
moeten worden. Een harde dobber inderdaad maar een MOET.

9) Want de onafhankelijkheid van Vlaanderen is uiterst noodzakelijk voor
het veiligstellen van de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.
En voor onszelf de veiligstelling van onze welvaart.

Wij kunnen het nu bekostigen en er moet binnen de volgende paar jaren
DRINGEND werk van gemaakt worden.

10) Nu is het ook de tijd om aan onze Franstalige broeders (die ons hartstochtelijk haten) te zeggen :

ALS HET MOET ZONDER BRUSSEL
MAAR ONAFHANKELIJKHEID NU!!

11) Er moet dringend een Vlaamse nationalistische conventie komen die
zich moet bezinnen over de toekomst van Brussel en de Brusselse
Vlamingen BUITEN een onafhankelijk Vlaanderen.
1) De Vlaamse Nationalistische partijen zouden toch beter ook eens met de Brusselaars zèlf praten, zowel de Vlaamse, de overige Nederlandstalige, de Franstalige, als de nog-anderstalige. De Vlaamse Nationalistische partijen beroepen zich graag op hun democratische inborst, maar dat zullen ze in het geval Brussel willens nillens ook moeten bewijzen.

2) Ik hoop dat het u daar goed gaat.

3) Ik ben geen oudere nationalist, en ik noem u ook geen verrader. Zonder ook maar één scheldwoord in de mond te willen nemen zeg ik u dat ik het met dit punt gedeeltelijk eens ben. Op een of andere manier zou het Vlaamse Gewest er misschien ooit wel eens in kunnen slagen zich tot een Vlaamse Natiestaat om te vormen en als zulks zelfs door de relevante internationale organisaties te laten erkennen/accepteren.

Ik denk echter niet dat de vlag 'onafhankelijkheid' nog langer een lading dekt.

Daar heeft de 'globale economie' al een hele tijd geleden voor gezorgd.

4) Als Brusselse Vlaming kan ik u garanderen dat ik best wel voor mezelf kan zorgen, zowel financieel, als sociaal, als cultureel. Ik heb noch uw geld, noch dat van de Vlamingen nodig.

Ik kon het ook niet helpen dat het woord 'paternalisme' me te binnen schoot.
Ik erger me trouwens steeds meer aan het soort medelijden dat bepaalde Vlaams-Nationalisten menen te moeten tonen als ze het hebben over de Vlamingen in Brussel (waarvan ze er trouwens net zo goed onmiddellijk een heel pak uitspuwen omdat het 'volksverraders' of 'linkiewinkiemultikulislamofascisten' zouden zijn).

Dat zijn dan meestal Vlaams-Nationalisten die vanuit een villawijk nabij Antwerpen of een boeregat ergens bachten de Kupe vanalles en nog wat (maar zelden iets dat de toets der werkelijkheid kan doorstaan) over 'hun hoofdstad' debiteren, maar hier verdomme geen poot (meer) (durven) zetten, laat staan hier komen en werken. En maar roepen dat Brussel Vlaams is of moet worden, maar ziet ge ze hier?

'Die Gedanken sind frei, sie gehen wo sie wollen'.

5) U is al in Belfast gewéést ? Waar precies heeft u uw licht opgestoken, en hoelang heeft u daarover gedaan ?

6) Zie 4)

7) Daarvoor zullen véle Brusselse Vlamingen die er hun brood verdienen u hartelijk danken.

8) Zéér lange jaren, en een zéér harde dobber, hoedanook.

9) Zie 3) (laatste zinnen)

10) Ik ken hier anders wel wat Franstalige broeders die 'ons' niet haten, maar het juist erg spijtig vinden dat 'wij' niks meer van 'hen' moeten weten. Ik geef toe dat ik er ook wel een aantal ken die 'ons' niet echt in het hart gesloten hebben, en laat het nu toch wel net dié zijn zeker die niks liever willen dan dat 'wij' 'onze' 'onafhankelijkheid' uitroepen.

11) Mogen daar ook Niet-Nationalistische Brusselse Vlamingen naartoe ?

Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2007 om 22:39.
djimi is offline  
Oud 25 augustus 2007, 22:38   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

1) Brussel is een stad, en heeft niet meer rechten dan een andere stad. Het kan NIET eenzijdig zichzelf onafhankelijk verklaren.

2) En 200 jaar geleden was Wallonie en Brussel OOK het bezit van Jan en alleman. Maar Brussel was wel Vlaams

3) De Vlaamse rand? En hoe denk je die binnen te rijven? geef eens een degelijke manier?
1) Het 'Hoofdstedelijk Gewest' is geen gewone stad, vergeet dat niet.

2) Dat klopt, maar is in de huidige context vrij irrelevant, vooral nu ook nog eens gebleken is dat aantal Vlamingen dat in hun 'hoofdstad' woont/komt wonen niet groeit, maar blijft afnemen.

3) Op democratische wijze. Via het BROV.
djimi is offline  
Oud 25 augustus 2007, 22:46   #100
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou Wallonië nog Vlaams brood eten, terwijl dat uit Frankrijk lekkerder is, maar met meer liefde gemaakt.
Waarom eten ze dat frans brood dan nu niet?

Verschaeve
HAMC is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be