![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
worden met prikkeldraad? |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() geld uitlenen (of geven) aan uw klanten om uw afzet te verzekeren is een spelletje dat niet kan blijven duren.
Dat weet het kleinste kind. Je kan evengoed je gazon met een nagelknipper beginnen knippen. Of scheepsliften bouwen. Dat wetende, is het best om er zo snel mogelijk mee op te houden. Ik had niet gedacht dat dat zo moeilijk zou zijn. Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 augustus 2007 om 19:56. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat weet jij best! Brussel is een entiteit die grondwettelijk gezien evengoed zijn onafhankelijkheid kan afroepen als Vlaanderen. Droom rustig verder! Europa zorgt er mooi voor dat Brussel een stadstaat wordt a la Monaco. Brussel, de hoofdstad van Europa: geld genoeg. Brussel is de laatste 100 jaar geen hoofdstad van Vlaanderen. Een 200 jaar geleden was Vlaanderen het bezit van jan en alleman. De Vlaamse rand komt gewoon bij Brussel. Brussel wordt ni de hoofdstad van les Wallons, ni de hoofdstad van de Vlaemschen mensch. Ook voor u geldt: economie -> niet je beste kant. kaars, bril, uil,...
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1: Eindelijk STABILITEIT en een stabiel gegeven voor de economie: meer investeerders komen naar vlaanderen! 2: ALLE ministers gaan zich met de grondwet bezig houden??? Gij zij ni echt realistisch he... 3: Wallonie is geen afzetmarkt. Wallonie zijn AFZETTERS. Ze KOSTEN ons elk jaar 12 moljard euro... 4: Toerisme zal weliger tieren dan voorheen, want Vlaanderen zal Vlaanderen promoten. Niet een land van enkel franstaligen, maar van multilinguisten!! 5: Waarom betogen als we de arbeiders minder hoeven te belasten omdat de last van Wallonie niet meer op onze schouders drukt? Iedereen gelukkig! (en hopelijk de walen ook na een tijdje) 6: Wel, laat maar komen... maar gene zever meer nu he, ECHTE argumenten! Misschien eerst eens een boekje lezen over economie en staatsmodellen en zo? ![]()
![]() |
#85 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom zou Wallonië nog Vlaams brood eten, terwijl dat uit Frankrijk lekkerder is, maar met meer liefde gemaakt? We gaan die mensen wel iets door ulder strot duwen wat ze niet willen, e. Nl. een staat worden. Walen voelen zich Belgen, geen Walen.
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Europa zal rap zijn biezen pakken richting het centrum van Europa (naar het oosten dus, voor de moeilijke verstaanders)
Niet veel zin om nu uw hoop daar weer op te zetten. Probeer toch eens uw eigen toekomst te maken in plaats van altijd op iemand anders te rekenenen met uitgestoken hand. |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaame Rand kan zich evenwel niet eenzijdig van Vlaanderen afscheuren. Brussel blijft in dat geval dus mooi liggen waar het nu ligt: als enclave in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() De Franstaligen (l'etat PS, werkloosheid 15-20% of daaromtrend) komen economie doceren. kan nog leuk worden.
|
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() Inderdaad, en omdat dat brokje ellende zichzelf onmogelijk in leven kan houden zullen ze met plezier een beroep doen op Vlaamse centen (in ruil voor respecteren taalwetten etc...)
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn excuses daarvoor.
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#92 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En 200 jaar geleden was Wallonie en Brussel OOK het bezit van Jan en alleman. Maar Brussel was wel Vlaams ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Maar allee, je brengt me aan het lachen, das ook al wat waard he ![]()
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voel je al nattigheid, econoom? ![]()
![]() |
#97 |
Lokaal Raadslid
|
![]() AH,
dan kan Vlaanderen het gewoonweg niet beter meer doen. Dankjewel om dat even op te helderen. Dan valt het economisch nut van de vrijstaat Vlaend'ren al weg. Heb je enkel nog het emotionele: dat valt op te lossen door bijvoorbeeld Vlaamse nummerplaatjes ofzo. Allez ja, als er niet in tussentijd Europese nummerplakken komen uiteraard.
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik hoop dat het u daar goed gaat. 3) Ik ben geen oudere nationalist, en ik noem u ook geen verrader. Zonder ook maar één scheldwoord in de mond te willen nemen zeg ik u dat ik het met dit punt gedeeltelijk eens ben. Op een of andere manier zou het Vlaamse Gewest er misschien ooit wel eens in kunnen slagen zich tot een Vlaamse Natiestaat om te vormen en als zulks zelfs door de relevante internationale organisaties te laten erkennen/accepteren. Ik denk echter niet dat de vlag 'onafhankelijkheid' nog langer een lading dekt. Daar heeft de 'globale economie' al een hele tijd geleden voor gezorgd. 4) Als Brusselse Vlaming kan ik u garanderen dat ik best wel voor mezelf kan zorgen, zowel financieel, als sociaal, als cultureel. Ik heb noch uw geld, noch dat van de Vlamingen nodig. Ik kon het ook niet helpen dat het woord 'paternalisme' me te binnen schoot. Ik erger me trouwens steeds meer aan het soort medelijden dat bepaalde Vlaams-Nationalisten menen te moeten tonen als ze het hebben over de Vlamingen in Brussel (waarvan ze er trouwens net zo goed onmiddellijk een heel pak uitspuwen omdat het 'volksverraders' of 'linkiewinkiemultikulislamofascisten' zouden zijn). Dat zijn dan meestal Vlaams-Nationalisten die vanuit een villawijk nabij Antwerpen of een boeregat ergens bachten de Kupe vanalles en nog wat (maar zelden iets dat de toets der werkelijkheid kan doorstaan) over 'hun hoofdstad' debiteren, maar hier verdomme geen poot (meer) (durven) zetten, laat staan hier komen en werken. En maar roepen dat Brussel Vlaams is of moet worden, maar ziet ge ze hier? 'Die Gedanken sind frei, sie gehen wo sie wollen'. 5) U is al in Belfast gewéést ? Waar precies heeft u uw licht opgestoken, en hoelang heeft u daarover gedaan ? 6) Zie 4) 7) Daarvoor zullen véle Brusselse Vlamingen die er hun brood verdienen u hartelijk danken. 8) Zéér lange jaren, en een zéér harde dobber, hoedanook. 9) Zie 3) (laatste zinnen) 10) Ik ken hier anders wel wat Franstalige broeders die 'ons' niet haten, maar het juist erg spijtig vinden dat 'wij' niks meer van 'hen' moeten weten. Ik geef toe dat ik er ook wel een aantal ken die 'ons' niet echt in het hart gesloten hebben, en laat het nu toch wel net dié zijn zeker die niks liever willen dan dat 'wij' 'onze' 'onafhankelijkheid' uitroepen. 11) Mogen daar ook Niet-Nationalistische Brusselse Vlamingen naartoe ? Laatst gewijzigd door djimi : 25 augustus 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Dat klopt, maar is in de huidige context vrij irrelevant, vooral nu ook nog eens gebleken is dat aantal Vlamingen dat in hun 'hoofdstad' woont/komt wonen niet groeit, maar blijft afnemen. 3) Op democratische wijze. Via het BROV. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom eten ze dat frans brood dan nu niet?
|
![]() |