Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 16:30   #81
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Straatsburg is een gat om het onbeleefd uit te drukken wiens enige verdienste is dat het op de grens tussen Duitsland en Frankrijk ligt. Geen enkele eurocraat gaat daar voor zijn plezier gaan werken en de andere Europese landen zouden een verhuis naar Straatsburg nooit slikken. De meeste willen daar net weg. Als Franrkijk moet kiezen tussen Straatsburg en Brussel zullen ze voor Brussel kiezen of voor niets.

Ik zou niet weten waarom men de grondwet zou moeten aanpassen om Nederlandstalige scholen open te houden. Die scholen zouden gefinancierd kunnen worden vanuit Vlaanderen en volledig losstaan van het officiëel Frans onderwijs. Frankrijk zal de Nederlandstalige minderheid in Brussel wellicht niet anders behandelen dan de Arabisch-sprekende minderheid of de Engels sprekende expats. Mocht Vlaanderen de faciliteiten in de rand afschaffen na onafhankelijkheid (wat wellicht zal gebeuren) dan zullen de Franstaligen die voor de Nederlandstaligen in Brussel afschaffen als Brussel geen deel uitmaakt van Vlaanderen. Daarmee is voor Frankrijk ook meteen het probleem opgelost.
1) De Europese landen zouden een verhuis naar Straatsburg niet goedkeuren, maar een verhuis naar Brussel wel?

2) Op dit moment mag er in Frankrijk slechts in 1 taal onderwezen worden en dat is het Frans; als Brussel bij Frankrijk komt, dan moet de grondwet gewijzigd worden. Er is trouwens een verschil tussen een faciliteitengemeente en een tweetalige gemeente. Brussel is geen faciliteitengemeente, maar een tweetalige gemeente.
Als het Nederlands geen officiële taal meer is in Brussel, dan zal Vlaanderen klacht indienen bij de Raad van Europa.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 augustus 2007 om 16:31.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 16:40   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
1) De Europese landen zouden een verhuis naar Straatsburg niet goedkeuren, maar een verhuis naar Brussel wel?

2) Op dit moment mag er in Frankrijk slechts in 1 taal onderwezen worden en dat is het Frans; als Brussel bij Frankrijk komt, dan moet de grondwet gewijzigd worden. Er is trouwens een verschil tussen een faciliteitengemeente en een tweetalige gemeente. Brussel is geen faciliteitengemeente, maar een tweetalige gemeente.
Als het Nederlands geen officiële taal meer is in Brussel, dan zal Vlaanderen klacht indienen bij de Raad van Europa.

1) Het enigste land die dwarsligt is Frankrijk. De rest kan niet snel genoeg weg zijn uit Straatsburg. Er is al een Europees parlement in Brussel. Er zou helemaal geen sprake zijn van een verhuis naar Brussel.

2) Ik ben helemaal geen jurist maar nieuwe meesters nieuwe wetten. Als Brusselaars kiezen voor Frankrijk dan kiezen ze ook voor de Franse wetten en grondwet. Ik weet niet in hoeverre men dat zou kunnen aanvechten. Misschien wel. Ik weet het niet.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 augustus 2007 om 16:45.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 16:44   #83
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Het enigste land die dwarsligt is Frankrijk. De rest kan niet snel genoeg weg zijn uit Straatsburg.

2) Nieuwe meesters nieuwe wetten.
1) We weten allemaal dat Frankrijk een kleine, machteloze speler is; dat helemaal niets te zeggen heeft in de Europese Unie.

2) Als Brussel geen deel uitmaakt van Vlaanderen na de splitsing van België, dan blijft Brussel tweetalig; of denk je dat de Vlamingen zich zullen neerleggen bij een ééntalig Brussel?
Oud 29 augustus 2007, 16:45   #84
vesivius
Partijlid

Standaard

Als Brussel failliet dreigt te gaan dan zullen ze aankloppen bij Europa, misschien Sarkozy maar niet bij Leterme.[/quote]

Brussel is failliet, zonder Vlaams geld kan het niet overleven.

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...1_transfer.htm

Spijtig genoeg zijn dit waarden van 2002 maar ze geven toch aan dat Vlaanderen Brussel sponsort voor enkele miljarden euro
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 16:53   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het economisch hinterland van de Antwerpse haven (en Vlaanderen) is ook veel ruimer dan België en zeker Vlaanderen.
Brussel wordt beschouwd als de tweede hoofdstad van de wereld. Met alle respect, maar Antwerpen is geen 'global city', Brussel wel.
(en ik ben zelf van 't stad).

Citaat:
Mocht Wallonië ( en misschien Brussel) deel worden van Frankrijk dan wordt Vlaanderen voor drievierde omringd door Frankrijk
Dat is nog niet zo erg als voor vier vierde omringd worden door Vlaanderen.

Citaat:
en verliest het haar directe toegang tot Duitsland. Niemand stelt zich daar vragen bij. Als Vlaanderen de toegang tot Brussel blokkeert is Brussel de Jos maar als om de één of andere reden VK, Nederland en Frankrijk dat met Vlaanderen doen dan is Vlaanderen ook de Jos.
Waarom zouden VK, Nederland en Frankrijk dat doen met Vlaanderen? Alleen Frankrijk zou mss uit rancune Vlaanderen pesten omdat we Brussel niet willen afstaan, maar VK en Duitsland zullen ons wellicht met open armen ontvangen, zoals ze altijd gedaan hebben.

Citaat:
Als Brussel failliet dreigt te gaan dan zullen ze aankloppen bij Europa, misschien Sarkozy maar niet bij Leterme.
Europa? Denk je echt dat Europa een failliete stad gaat onderhouden? D�*�*r zullen Duitsland en VK wel hun veto tegen geven.
Oud 29 augustus 2007, 17:00   #86
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
1) We weten allemaal dat Frankrijk een kleine, machteloze speler is; dat helemaal niets te zeggen heeft in de Europese Unie.

2) Als Brussel geen deel uitmaakt van Vlaanderen na de splitsing van België, dan blijft Brussel tweetalig; of denk je dat de Vlamingen zich zullen neerleggen bij een ééntalig Brussel?
1) Als Brussel een Franse stad is dan hebben ze geen reden meer om zich vast te houden een Straatsburg. Vroeg of laat zal men daar toch vertrekken.

2) Ik hoop van niet want het zou een fiks verlies zijn voor Brussel (en Vlaanderen uiteraard) alleen maak ik me weinig illusies in de reacties van de Franstaligen na het opheffen van België. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt in de geest van NVA en Vlaams Belang dan zullen Franstaligen reageren in de geest van FDF. Vlamingen zijn een gewaarborgde minderheid in Brussel en de Franstaligen zijn gewaarborgde minderheid zijn in België. Als België ophoudt te bestaan dan vervallen alle zekerheden en valt het nog af te wachten hoe alles weer op zijn benen terecht komt. Zo simpel is het of we dat nu aangenaam vinden of niet. En dan mag men nog afkomen dat Brussel in Vlaanderen ligt en Brussel een Vlaamse stad is. In de rechtzaal zal dat misschien een impact hebben maar op straat zal de impact van dergelijke argumenten nihil zijn en het is daar dat mensen leven en werken, niet in een rechtzaal. Het gevolg zou zijn dat Brussel naar de kloten gaat en als een zwart gat allles om zich heen meesleurt.
Oud 29 augustus 2007, 17:05   #87
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Als Brussel een Franse stad is dan hebben ze geen reden meer om zich vast te houden een Straatsburg. Vroeg of laat zal men daar toch vertrekken.

2) Ik hoop van niet want het zou een fiks verlies zijn voor Brussel (en Vlaanderen uiteraard) alleen maak ik me weinig illusies in de reacties van de Franstaligen na het opheffen van België. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt in de geest van NVA en Vlaams Belang dan zullen Franstaligen reageren in de geest van FDF. Vlamingen zijn een gewaarborgde minderheid in Brussel en de Franstaligen zijn gewaarborgde minderheid zijn in België. Als België ophoudt te bestaan dan vervallen alle zekerheden en valt het nog af te wachten hoe alles weer op zijn benen terecht komt. Zo simpel is het of we dat nu aangenaam vinden of niet. En dan mag men nog afkomen dat Brussel in Vlaanderen ligt en Brussel een Vlaamse stad is. In de rechtzaal zal dat misschien een impact hebben maar op straat zal de impact van dergelijke argumenten nihil zijn en het is daar dat mensen leven en werken, niet in een rechtzaal. Het gevolg zou zijn dat Brussel naar de kloten gaat en als een zwart gat allles om zich heen meesleurt.
1) Als Brussel een Franse stad is, en het Europees Parlement en de Europese commissie bijgevolg dus in Frankrijk liggen, zullen Duitsland en Groot-Britannië zich daar niet bij neerleggen.

2) Als ik zo de reacties lees van sommige Franstaligen in de media en op internetfora, dan kan ik in elk geval 1 ding concluderen: Franstaligen kunnen goed bluffen.
Oud 29 augustus 2007, 17:12   #88
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de rechtzaal zal dat misschien een impact hebben maar op straat zal de impact van dergelijke argumenten nihil zijn en het is daar dat mensen leven en werken, niet in een rechtzaal. Het gevolg zou zijn dat Brussel naar de kloten gaat en als een zwart gat allles om zich heen meesleurt.
Dan heb ik toch wel nieuws voor jou. Op elf juli hebben we in Brussel de Vlaamse Leeuw staan zingen met franstalige congolese Brusselaars, die vinden dat hun toekomst toch in Vlaanderen ligt, met Brussel als officieel tweetalige hoofdstad.
De Franstaligen zijn een minderheid in Brussel aan het worden, de enige reden waarop de massa allochtonen zich van het Frans bedient is omdat de staatsmacht daar Franstalig is. Thuis spreken ze Arabisch, Turks, Berbers, Lingala, ..., en zij zullen overschakelen naar Nederlands als tweede taal zodra dat voor hen nodig is. Nu reeds sturen allochtonen hun kinderen naar Nederlandstalige scholen.

Brussel is niet langer een Franse stad. Als het dat ooit al geweest is. Ik zet mijn geld op de meer dan de helft allochtonen daar, die zullen goed genoeg weten waar hun zekerheden liggen.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 augustus 2007 om 17:13.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 17:14   #89
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Brussel wordt beschouwd als de tweede hoofdstad van de wereld. Met alle respect, maar Antwerpen is geen 'global city', Brussel wel.
(en ik ben zelf van 't stad).
Als het een global city is dan is het hinterland ook global.

Citaat:
Waarom zouden VK, Nederland en Frankrijk dat doen met Vlaanderen? Alleen Frankrijk zou mss uit rancune Vlaanderen pesten omdat we Brussel niet willen afstaan, maar VK en Duitsland zullen ons wellicht met open armen ontvangen, zoals ze altijd gedaan hebben.
Denk je echt dat de Britten zitten te wachten op de vernietiging van hun schepping op een moment dat de helft van de Schotten overwegen om hetzelfde te doen? Als Vlaanderen onafhankelijk wordt dan zal het Brits establishment er alles aan doen om Vlaanderen tegen te werken al was het maar om hun eigen winkel te redden door een voorbeeld te stellen.

Citaat:
Europa? Denk je echt dat Europa een failliete stad gaat onderhouden? D�*�*r zullen Duitsland en VK wel hun veto tegen geven.
Europa onderhoudt zoveel failliete regio's en steden. Een meer of minder zal het verschil niet maken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 augustus 2007 om 17:17.
Oud 29 augustus 2007, 17:19   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elke global city heeft zijn territoriale basis, om te kunne leven en die functie te onderhouden. Brussel heeft als territoriale en sociaal-economische basis Vlaanderen. Toch dringend eens de studies daaromtrend gaan opzoeken hoor.

Waaruit kan jij ook maar in de verste verte opmaken dat Engeland de Vlaamse onafhankelijkheid zal tegenhouden? Zoals de evolutie nu is zouden ze zelfs de Schotse onafhankelijkheid niet meer tegenhouden, de Engelsen vragen zelf om een eigen parlement. Je bent hier maar wat uit de mouw aan het schudden hoor, er is niets maar dan ook niets dat wijst op Engelse sabotages.

Europa onderhoudt regios die kans maken om weer opgebouwd te worden. Een stadstaat Brussel heeft die kans helemaal niet. Een stadstaat Brussel is een derdewereldland in wording.
Oud 29 augustus 2007, 17:21   #91
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste 1000 jaar heeft Frankrijk gevochten om Brussel en omstreken in handen te krijgen. Waarom zouden ze het nu weigeren als het hen op een schoteltje wordt aangeboden? Er zijn wel meer arme streken en steden in Frankrijk.
Brussel een arme stad? Kom kom jij gelooft nu toch ook wel alles...
Het kan goed zijn dat er transfers zijn van vlaanderen naar brussel maar dat zou nog moeten mankeren als je bedenkt dat bijna heel het leger ambtenaren dat onze economie +- in evenwicht houdt daar gelegerd zitten...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 17:24   #92
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb ik toch wel nieuws voor jou. Op elf juli hebben we in Brussel de Vlaamse Leeuw staan zingen met franstalige congolese Brusselaars, die vinden dat hun toekomst toch in Vlaanderen ligt, met Brussel als officieel tweetalige hoofdstad.
De Franstaligen zijn een minderheid in Brussel aan het worden, de enige reden waarop de massa allochtonen zich van het Frans bedient is omdat de staatsmacht daar Franstalig is. Thuis spreken ze Arabisch, Turks, Berbers, Lingala, ..., en zij zullen overschakelen naar Nederlands als tweede taal zodra dat voor hen nodig is. Nu reeds sturen allochtonen hun kinderen naar Nederlandstalige scholen.

Brussel is niet langer een Franse stad. Als het dat ooit al geweest is. Ik zet mijn geld op de meer dan de helft allochtonen daar, die zullen goed genoeg weten waar hun zekerheden liggen.

Allé. De meerderheid van de Brusselaars zijn vreemdelingen en dat is goed nieuws. Mij niet gelaten.
Oud 29 augustus 2007, 17:31   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé. De meerderheid van de Brusselaars zijn vreemdelingen en dat is goed nieuws. Mij niet gelaten.
ja, voor Vlaanderen is dat goed nieuws, al zal het veebee dat niet zo goed vinden, maar het veebee is dan ook bijzonder kortzichtig. Die allochtonen zijn, zoals ik al uitgelegd heb, onze objectieve bondgenoten om van brussel de hoofdstad van Vlaanderen te maken.
Oud 29 augustus 2007, 17:48   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke global city heeft zijn territoriale basis, om te kunne leven en die functie te onderhouden. Brussel heeft als territoriale en sociaal-economische basis Vlaanderen. Toch dringend eens de studies daaromtrend gaan opzoeken hoor.
Vlaanderen heeft als territoriale en sociaal-economische basis West-Europa. So what? Het is toch niet omdat Brussel als territoriale en sociaal-economische basis Vlaanderen zou hebben dat Brussel daarom een deel van Vlaanderen zou moeten zijn.

Citaat:
Waaruit kan jij ook maar in de verste verte opmaken dat Engeland de Vlaamse onafhankelijkheid zal tegenhouden? Zoals de evolutie nu is zouden ze zelfs de Schotse onafhankelijkheid niet meer tegenhouden, de Engelsen vragen zelf om een eigen parlement. Je bent hier maar wat uit de mouw aan het schudden hoor, er is niets maar dan ook niets dat wijst op Engelse sabotages.
Ik heb niet gezegd dat VK Vlaamse onafhankelijkheid zal tegenhouden wel dat ze er geen voorstanders van zijn en niet staan te springen om Vlaanderen te steunen. Als je ziet hoeveel poer het Brits establishment verschiet om Schotland te behouden dan zie ik niet in dan ze opeens seperatisme in Vlaanderen zouden steunen. Idem voor Frankrijk die van nature allergisch zijn voor seperatisten maar misschien er een opportuniteit inzien om hun geopolitieke ambities waar te maken. Men krijgt vandaag niet elke dag de kans om uw land uit te breiden. Duitsland? Nja moeilijk in te schatten al zitten ze daar ook niet te wachten op conflicten tussen rijke en arme deelstaten. Idem voor Italië. Spanje zal voor evidente redenen tegen zijn. Luxemburg heeft reeds gezegd dat ze tegen zijn. Blijft misschien over de Scandinavische landen en Nederland maar dat zal het zowat zijn. VS moeilijk in te schatten maar bon als ze daarmee Europa kunnen kloten zit er misschien steun in.

Citaat:
Europa onderhoudt regios die kans maken om weer opgebouwd te worden. Een stadstaat Brussel heeft die kans helemaal niet. Een stadstaat Brussel is een derdewereldland in wording.
Ik neem aan dat u het heeft over regio's als Henegouwen?
Oud 29 augustus 2007, 18:07   #95
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik denk eerlijk gezegd dat het Gordon Brown of Queen Elisabeth geen zak kan schelen wat er met Vlaanderen gebeurt.
Oud 29 augustus 2007, 18:27   #96
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat het Gordon Brown of Queen Elisabeth geen zak kan schelen wat er met Vlaanderen gebeurt.
Misschien niet. Maar wel wat er met VK gebeurt. Ten andere. Moest het VK geen zak kunnen schelen wat er met Vlaanderen/België gebeurt waarom dan al die moeite om het land op de been te helpen in de eerste plaats? Waarom verklaart men de oorlog aan Duitsland op het moment Duitsland België binnenvalt in 1914? Volgens mij is VK veel meer geïnteresseerd in wat er met België gebeurt dan men zou denken.
Oud 29 augustus 2007, 18:51   #97
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Denk je echt dat de Britten zitten te wachten op de vernietiging van hun schepping op een moment dat de helft van de Schotten overwegen om hetzelfde te doen? Als Vlaanderen onafhankelijk wordt dan zal het Brits establishment er alles aan doen om Vlaanderen tegen te werken al was het maar om hun eigen winkel te redden door een voorbeeld te stellen.
En HOE denk je dat die zich hier kunnen manifesteren? Willen die een europese oorlog ontketenen, waartegen net de EU is geschapen? Vlaanderen kan en mag de onafhankelijkheid opeisen, als het dat wil, en NIEMAND kan dat veranderen.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 18:53   #98
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Brussel is verschrikkelijk belangrijk op economisch vlak.

En ongetwijfeld groter dan Antwerpen en Gent samen. Zowat alle internationale bedrijven hebben er een zetel.

Maar ik zou hen gewoon de keuze geven... kiezen jullie Vlaanderen of Wallonië. Wees gerust dat ze Vlaanderen zullen kiezen . In de bedrijfswereld (en zeker de wetenschappelijke wereld) weten ze wel wat er zoal groeit in beide landsdelen.
Oud 29 augustus 2007, 19:24   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Brussel is verschrikkelijk belangrijk op economisch vlak.

En ongetwijfeld groter dan Antwerpen en Gent samen. Zowat alle internationale bedrijven hebben er een zetel.

Maar ik zou hen gewoon de keuze geven... kiezen jullie Vlaanderen of Wallonië. Wees gerust dat ze Vlaanderen zullen kiezen . In de bedrijfswereld (en zeker de wetenschappelijke wereld) weten ze wel wat er zoal groeit in beide landsdelen.
Het is wel het gewone volk dat zal kiezen, niet de heren lobbyisten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 20:37   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen heeft als territoriale en sociaal-economische basis West-Europa. So what? Het is toch niet omdat Brussel als territoriale en sociaal-economische basis Vlaanderen zou hebben dat Brussel daarom een deel van Vlaanderen zou moeten zijn.
Jij noemt jezelf marxist? Dan zou je toch wel moeten weten dat er een belangrijke relatie bestaat tussen sociaal-economische onderbouw en de politieke bovenbouw. Alles wijst erop dat Brussel en Vlaanderen sociaal-economisch éénzelfde organisme zijn. Dus ja, daarom moet Brussel een deel van Vlaanderen zijn. Anders gaat Brussel failliet, en zal het Vlaanderen wellicht meesleuren in die val.

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat VK Vlaamse onafhankelijkheid zal tegenhouden wel dat ze er geen voorstanders van zijn en niet staan te springen om Vlaanderen te steunen.
hoe weet jij dat ze geen voorstanders zijn? Heeft de queen u dat in uw oren komen fluisteren?

Citaat:
Als je ziet hoeveel poer het Brits establishment verschiet om Schotland te behouden dan zie ik niet in dan ze opeens seperatisme in Vlaanderen zouden steunen.
steunen wellicht niet, waarom zouden zij zich daar nu mee bezig houden. Maar er tegen zijn? Evenmin. Het kan hen geen zak schelen, zolang de ponden blijven rollen.
Het Brits establishment is overigens niet vies om een groot Welsh festival te ondersteunen en een campagne voor een Welshe internet-extentie heeft geen enkele tegenwerking gekregen. Ik ben eens benieuwd hoe ons establishment reageert op de puntvl.net campagne.

Citaat:
Idem voor Frankrijk die van nature allergisch zijn voor seperatisten maar misschien er een opportuniteit inzien om hun geopolitieke ambities waar te maken. Men krijgt vandaag niet elke dag de kans om uw land uit te breiden.
Jouw redenering doortrekkende zou die uitbreiding eigenlijk op een inkrimping uitdraaien. Ze krijgen Wallonië erbij (als de Walen al zouden willen?), maar ze zouden op termijn Bretagne, Corsica, Occitanië, Ipparalde, de Elzas en nog wat streken verliezen.

Citaat:
Duitsland? Nja moeilijk in te schatten al zitten ze daar ook niet te wachten op conflicten tussen rijke en arme deelstaten.
De Duitse situaties zijn in het geheel niet te vergelijken met de Belgische hoor. Je gaat wel ferm kort door de bocht als je dat gelijk stelt.

Citaat:
Idem voor Italië. Spanje zal voor evidente redenen tegen zijn. Luxemburg heeft reeds gezegd dat ze tegen zijn.
Goh nu noem je echt wel grootmachten waar we schrik voor moeten hebben. Luxemburg gaat met zijn groot leger binnenvallen zeker?

Citaat:
Ik neem aan dat u het heeft over regio's als Henegouwen?
Heeft Henegouwen dan geen kans om iets op te bouwen volgens u? Die provincie heeft genoeg troeven. Henegouwen is trouwens geen apart gewest, of wel? Het is niet politiek afgescheiden van de rest van Wallonië. Je kan dat dus niet met Brussel vergelijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be