![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() 2) Op dit moment mag er in Frankrijk slechts in 1 taal onderwezen worden en dat is het Frans; als Brussel bij Frankrijk komt, dan moet de grondwet gewijzigd worden. Er is trouwens een verschil tussen een faciliteitengemeente en een tweetalige gemeente. Brussel is geen faciliteitengemeente, maar een tweetalige gemeente. Als het Nederlands geen officiële taal meer is in Brussel, dan zal Vlaanderen klacht indienen bij de Raad van Europa. Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 augustus 2007 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Het enigste land die dwarsligt is Frankrijk. De rest kan niet snel genoeg weg zijn uit Straatsburg. Er is al een Europees parlement in Brussel. Er zou helemaal geen sprake zijn van een verhuis naar Brussel. 2) Ik ben helemaal geen jurist maar nieuwe meesters nieuwe wetten. Als Brusselaars kiezen voor Frankrijk dan kiezen ze ook voor de Franse wetten en grondwet. Ik weet niet in hoeverre men dat zou kunnen aanvechten. Misschien wel. Ik weet het niet. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 augustus 2007 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Als Brussel geen deel uitmaakt van Vlaanderen na de splitsing van België, dan blijft Brussel tweetalig; of denk je dat de Vlamingen zich zullen neerleggen bij een ééntalig Brussel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() Als Brussel failliet dreigt te gaan dan zullen ze aankloppen bij Europa, misschien Sarkozy maar niet bij Leterme.[/quote]
Brussel is failliet, zonder Vlaams geld kan het niet overleven. http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...1_transfer.htm Spijtig genoeg zijn dit waarden van 2002 maar ze geven toch aan dat Vlaanderen Brussel sponsort voor enkele miljarden euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en ik ben zelf van 't stad). Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik hoop van niet want het zou een fiks verlies zijn voor Brussel (en Vlaanderen uiteraard) alleen maak ik me weinig illusies in de reacties van de Franstaligen na het opheffen van België. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt in de geest van NVA en Vlaams Belang dan zullen Franstaligen reageren in de geest van FDF. Vlamingen zijn een gewaarborgde minderheid in Brussel en de Franstaligen zijn gewaarborgde minderheid zijn in België. Als België ophoudt te bestaan dan vervallen alle zekerheden en valt het nog af te wachten hoe alles weer op zijn benen terecht komt. Zo simpel is het of we dat nu aangenaam vinden of niet. En dan mag men nog afkomen dat Brussel in Vlaanderen ligt en Brussel een Vlaamse stad is. In de rechtzaal zal dat misschien een impact hebben maar op straat zal de impact van dergelijke argumenten nihil zijn en het is daar dat mensen leven en werken, niet in een rechtzaal. Het gevolg zou zijn dat Brussel naar de kloten gaat en als een zwart gat allles om zich heen meesleurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Als ik zo de reacties lees van sommige Franstaligen in de media en op internetfora, dan kan ik in elk geval 1 ding concluderen: Franstaligen kunnen goed bluffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen zijn een minderheid in Brussel aan het worden, de enige reden waarop de massa allochtonen zich van het Frans bedient is omdat de staatsmacht daar Franstalig is. Thuis spreken ze Arabisch, Turks, Berbers, Lingala, ..., en zij zullen overschakelen naar Nederlands als tweede taal zodra dat voor hen nodig is. Nu reeds sturen allochtonen hun kinderen naar Nederlandstalige scholen. Brussel is niet langer een Franse stad. Als het dat ooit al geweest is. Ik zet mijn geld op de meer dan de helft allochtonen daar, die zullen goed genoeg weten waar hun zekerheden liggen.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 augustus 2007 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 augustus 2007 om 17:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke global city heeft zijn territoriale basis, om te kunne leven en die functie te onderhouden. Brussel heeft als territoriale en sociaal-economische basis Vlaanderen. Toch dringend eens de studies daaromtrend gaan opzoeken hoor.
Waaruit kan jij ook maar in de verste verte opmaken dat Engeland de Vlaamse onafhankelijkheid zal tegenhouden? Zoals de evolutie nu is zouden ze zelfs de Schotse onafhankelijkheid niet meer tegenhouden, de Engelsen vragen zelf om een eigen parlement. Je bent hier maar wat uit de mouw aan het schudden hoor, er is niets maar dan ook niets dat wijst op Engelse sabotages. Europa onderhoudt regios die kans maken om weer opgebouwd te worden. Een stadstaat Brussel heeft die kans helemaal niet. Een stadstaat Brussel is een derdewereldland in wording. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het kan goed zijn dat er transfers zijn van vlaanderen naar brussel maar dat zou nog moeten mankeren als je bedenkt dat bijna heel het leger ambtenaren dat onze economie +- in evenwicht houdt daar gelegerd zitten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé. De meerderheid van de Brusselaars zijn vreemdelingen en dat is goed nieuws. Mij niet gelaten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, voor Vlaanderen is dat goed nieuws, al zal het veebee dat niet zo goed vinden, maar het veebee is dan ook bijzonder kortzichtig. Die allochtonen zijn, zoals ik al uitgelegd heb, onze objectieve bondgenoten om van brussel de hoofdstad van Vlaanderen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik denk eerlijk gezegd dat het Gordon Brown of Queen Elisabeth geen zak kan schelen wat er met Vlaanderen gebeurt.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Brussel is verschrikkelijk belangrijk op economisch vlak.
En ongetwijfeld groter dan Antwerpen en Gent samen. Zowat alle internationale bedrijven hebben er een zetel. Maar ik zou hen gewoon de keuze geven... kiezen jullie Vlaanderen of Wallonië. Wees gerust dat ze Vlaanderen zullen kiezen ![]()
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Brits establishment is overigens niet vies om een groot Welsh festival te ondersteunen en een campagne voor een Welshe internet-extentie heeft geen enkele tegenwerking gekregen. Ik ben eens benieuwd hoe ons establishment reageert op de puntvl.net campagne. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |