![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Mooi omschreven het goed kwade werd neutraal en het kwaad goede werd alzo verheiligd in 1 post .
Goe gedaan systeem ik heb het TOTAAL niet voor het duistere zwarte kwaad slechte maar ik ken de kennis die alzo satanisch als hoog heilig omschreven wordt . Zekers deze zin vond ik het duidenlijkst - quote : Ik zie echt geen reden waarom het kwade niet zou zijn geschapen indien we vertrekken van de hypothese dat God alles geschapen heeft. On - topic ; even duistere magie plaatsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar uit joods opzicht is dit helemaal anders. Het is heel de tijd altijd één Persoon die zich op verchillende wijze toont. Vele verzen in de bijbel wijzen daar op. Een sleutelvers is bijv. Jesaja 9:6 in het OT ' Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder, en men moemt hem, Wonderbare raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst'. Jezus zei ook als je Hem had gezien had je de Vader gezien. Drieéénheid is trouwens nogal verbonden met Mariaverering. Want dit was altijd het geval bij veel culturen: een vader, moeder, zoon cultus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() alsook indiaanse broeder en zuster stammen over den aardbol .
Moeder aarde gaia heeft ons gezegend . De 3éénheid is zelfs ouder dan ALLE bijbels ter aarde ![]() MAAR niet zo oud als de onleesbare symboolboeken die ter aarde kwamen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wijsh.1:13-14 'God heeft de dood niet gemaakt. En Hij vindt geen vreugde in de ondergang van hen die leven. Alles heeft Hij geschapen om te bestaan'
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() oké even meedoen
![]() Psalm 94 /20-23 : Zou zich de stoel der schadelijkheden met u vergezelschappen, die moeite verdicht bij inzetting? Zij rotten zich samen tegen de ziel des rechtvaardigen, en zij verdoemen onschuldig bloed . Doch de heere is mij geweest tot een hoog vertrek, en mijn god tot een steenrots mijner toevlucht . En Hij zal hun ongerechtigheid op hen doen wederkeren, en Hij zal hen in hun boosheid verdelgen; de Heere, onze god , zal hen verdelgen. *Bron : Statenvertaling ( parallel bijbel ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wijsheid is een apocrief boek. De apocriefe boeken kunnen interessante info hebben, maar ook veel complete onzin. Ze zijn niet geinspireerd. Koop eens een echte bijbel. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 15 september 2007 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Bijbels gezien is er maar één God, één Persoon. Ik ga hier geen theologie theorieën verkondigen waar theologen hele boeken vol kunnen over schrijven.
Gewoon wat er staat geschreven. Kijk in één zin word over de Zoon en Vader hetzelfde gezegd: 1 Korintiërs 8:6 ' voor ons nochtans is er maar één God de Vader, uit wie alle dingen zijn, en één Heer, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem' Kolossenzen 1:15-17 . Let op dit gaat over Jezus: 'alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;Hij is vóór alles, en alle dingen hebben hun bestaan in Hem' Ziehier de schepper. Geen drieéénheidheid. Dat woord staat zelfs nergens in de bijbel. Niks drie. Gewoon dezelfde die zich manifesteerd op verschillende wijze. Laatst gewijzigd door Argusx43 : 15 september 2007 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is Judokus katholiek. Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() De Willibrord vertaling was mijn eerste bijbel. Ik ben als katholiek begonnen, dus wat U zegt weet ik wel. Als je een apocrief boek als Tobit neemt, gewoon kinderlijk geschreven. De meest zinnen beginnen met 'ik'. Andere boeken zoals makabeeën hebben wel historische waarde , maar zijn niet geinspireerd. Dit is door de joden zelf zo bepaald. Dus waar haalt de RKK het dan vandaan om die aan de bijbel toe te voegen. Je hebt zo veel van die boeken , zoals het judas evangelie. Boeken die onsamenhangend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Allemaal korte zinnetjes, net zoals een kind dat aan het vertellen is: "En toen gebeurde er dit. En toen gebeurde er dat. En toen gebeurde er nog wat anders. Enz... enz..." Kijk maar. Voor alle duidelijkheid zet ik elke afzonderlijke zin, en elke afzonderlijke nevenzin op een aparte regel. Zoals je ziet zijn er géén ondergeschikte bijzinnen, en is het taalgebruik bijna kinderlijk eenvoudig: Citaat:
En neen: dat kinderlijke taalgebruik heeft weinig met de vertaling te maken, in de Statenbijbel klinkt Genesis 1 al even kinderlijk. Wat is er eigenlijk verkeerd aan kinderlijk taalgebruik? Zei Jezus Zélf niet: "Als gij niet zijt als één van deze kleinen, zult gij het rijk der hemelen niet binnengaan." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar ook de gelijklopende seizoensgebonden feestdagen, vele keltische symbolen zijn eveneens gelijk: de swastika, spiraal, specifieke vlechtwerken en ... de triskel! De drie-eenheid: ![]() bovendien had men in het Keltische pantheon bovenaan ook een soort triniteit staan: de drie hoofdgoden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 september 2007 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede: ik had het zelfs niet over de inhoud, maar enkel over de schrijfstijl. En die is van een ontroerende (kinderlijke) eenvoud. Een kort citaatje uit Tobit: Citaat:
Is Tobit qua schrijfstijl kinderachtig? Neen, en hij is zelfs niet kinderlijk. Kinderen gebruiken immers nauwelijks of geen ondergeschikte bijzinnen, laat staan dat zij bijzinnen drie niveaus diep nesten. Waarom zinnen die met het woord "ik" beginnen van kinderlijkheid (of kinderachtigheid) zouden getuigen is me een raadsel? Spreekt de evangelist Lucas ook niet in de eerste persoon? Citaat:
Citaat:
Kortom: als er onenigheid bestaat nopens de canoniciteit van Tobit en andere deuterocanonieken, dan is dat geenszins te wijten aan de redenen die jij hebt aangegeven, en waaraan ik je even wil herinneren: Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() @Circe
Prachtige foto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je goed leest zie je in het OT en NT altijd dezelfde Persoon die zich manisfesteerd op verschillende wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en samen vormen ze de drie-eenheid: het leven. simple comme bonjour.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 17 september 2007 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Burgemeester
|
![]() drie-eenheid: muay thai, bjj en sambo?
|
![]() |
![]() |