![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, alleen de opleiding telt. De "moeite" moet een bandarbeider ook doen, die zweet zelfs, terwijl pakweg een afdelingshoofd van de eerste de beste supermarktketen achter z'n bureau zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() @Steven: het spel van vraag en aanbod toepassen op werknemers is een kwestie van ethische keuzes. Daar kunt ge inhoudelijk enkel botsen, nooit inhoudelijk winnen op een ander in een discussie.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 augustus 2007 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Een computer kost meer dan een gameboy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
En mensen zijn geen machines dus niet meer "waard" dan andere mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mening van de persoon in kwestie past binnen zijn wereldbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Het zou wel eens kunnen dat die bandwerker meer verdiend dan het afdelingshoofd van een supermarktketen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals een generaal wel meer waard is dan een korporaal. De korporaal kan alleen maar schieten, putten graven en granaten werpen, de generaal kan troepen co-ordineren op groot niveau, kaarten tekenen, de soldaten inspireren, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn vader kwam uit een zeer lage sociale klasse maar op zijn dertiende verongelukte zijn vader en is hij verantwoordelijk geworden voor zijn gezin. Voor het ongeval waren zijn punten nauwelijks voldoende voor een technische opleiding, erna is hij beginnen werken en heeft hij een universitaire opleiding genoten. Hij vertelt mij steeds weer hoe de mensen uit zijn omgeving hem uitlachten toen hij ging studeren... Ik zie het ook in mijn eigen omgeving, mensen die op jonge leeftijd hun kansen vergooien en zich met andere dingen bezighouden... En dan beginnen afgeven op de maatschappij en de 'bazen'.
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() er zijn genoeg arbeiders die ook skill moeten hebben, en stress kennen zij ook, en dan spreken we nog niet over de fysiek e.d.
u probeert vraag en aanbod mbt mensen te rechtvaardigen door te verwijzen naar de inhoud van de job, dat gaat u echt niet lukken volgens mij |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Uw afdelingshoofd kan onmogelijk de skills hebben van dokwerkers. Het draait allemaal om de sociale status van beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben net een maand in productie gaan werken, ik kan u zeggen dat ik die mannen na een maand dingen kon bijleren... Er waren er die niet in stappen van twee konden tellen! Uw argument klinkt mooi maar besef gewoon dat handarbeid een kwestie is van doen.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 31 augustus 2007 om 18:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jaren gaan voorbij, en deze mensen beginnen te kijken naar anderen. Ze zien zichzelf met een Opel Corsa, terwijl dat je vroegere nerdy klasgenoot met een Audi of een Saab rijdt. De schuld, zoals wij reeds weten, ligt nooit bij jezelf, dus beginnen die, in plaats van toe te geven dat ze lui zijn geweest, de schuld op de mensen te steken die ervoor gewerkt hebben. Je vader is een persoon die het heeft gehaald, en ik zou het zonde vinden moest hij zijn verdiende loon niet krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Dokwerkers hebben de skill nodig om pidgin-engels te begrijpen, zware zakken te kunnen dragen, een forklift te gebruiken en luid te kunnen roepen.
|
![]() |
![]() |