Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Patriot!?
1 6 22,22%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 3,70%
5 1 3,70%
6 2 7,41%
7 3 11,11%
7.5 1 3,70%
8 3 11,11%
8.5 1 3,70%
9 5 18,52%
9.5 1 3,70%
10 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 13:04   #81
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Als je gratis naar de chirurg mocht gaan om 1 deel van uw lichaam te veranderen, welk deei kies je dan?
Goh ik weet eigenlijk niet of een plastisch chirurg zoiets kan oplossen, maar ik vind mezelf véél te mager: zowel te weinig spieren als te weinig vet. Misschien een lipospritsie? (alhoewel dat wellicht wel smerig is )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:08   #83
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Favoriete reisbestemming waar je al bent geweest? Waar je nog niet naar bent geweest?
Sorrento! Een sympathiek stadje in het zuiden van Italië, nabij Napels - echt de mooiste plaats die ik ooit gezien heb...

De beste vakantie was dan weer aan het Garda-meer vorig jaar, maar dat lag vooral aan het feit dat ik dit keer niet met m'n ouders op reis was, maar met twee van mijn beste vrienden.
Waar ik graag nog eens naartoe zou gaan, zoals ik hierboven al zei: Rome!

Buiten Europa zou ik graag de US eens bezoeken: van oostkust naar westkust met de auto of zo... misschien binnen een paar jaar.
Oud 6 september 2007, 13:09   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Patriot! hoe ziet uw droomvrouw eruit?
Ik heb niet bepaald één type waar ik op zou vallen... de meisjes waar ik mee samen ben geweest zagen er allen vrij verschillend uit. Wat wel enorm belangrijk is, is een vrolijk karakter: dat straalt immers ook af op het uiterlijk!
Oud 6 september 2007, 13:12   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe sta je als liberaal tegenover onze huidige ziekteverzekering ?
Behouden in haar huidige vorm, of opteren voor een ultra-liberale versie "�* la VS" ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:12   #87
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Patriot!, ik respecteer uw pro-Belgische overtuiging, ookal versta ik het helemaal niet... maar wat heb jij in godnaam tegen Vlaams-nationalisten? Ik heb regelmatig posts van u gelezen waar separatisten/Vl.nationalisten/overtuigd vlamingen en een of ander vernederend woord in 1 zin samenkomen...
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

Ik heb helemaal niks tegen Vlaams-nationalisten, enkele van mijn beste vrienden zijn Vlaams-nationalisten. Eergisteren ben ik overigens nog eens stevig gaan drinken met een notoir Vlaams-nationaal forummer. Maar dit is nu eenmaal een politiek forum, een plaats van botsende opinies en dan kan het er al eens hard aan toe gaan, maar wees gerust: in 't echt ben ik meestal vriendelijk hoor. Ik heb respect voor iedereen en hanteer trouwens ook geen cordon sanitaire in mijn vriendenkring.
Oud 6 september 2007, 13:13   #88
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Patriot! heb je soms last van nachtmerries?
Ja, soms word ik badend in het zweet wakker - maar meestal kan ik me dan niet meer precies herinneren waarover mijn droom ging.

Meestal heb ik echter mooie dromen, en die haat ik nog meer: zo was ik eens in de illusie dat ik 110 miljoen euro gewonnen had, en toen werd ik wakker.
Oud 6 september 2007, 13:14   #89
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
wat is het verst dat je ooit op reis bent geweest?
Helemaal niet ver, vrees ik: Marokko...
Oud 6 september 2007, 13:15   #90
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Deze slogan vormt de openingszin van jouw site

Vind je jezelf hier bescheiden?
Ik vind bescheidenheid niet altijd een goede eigenschap, beste Gun...

En verder was dat natuurlijk een grapje.
Oud 6 september 2007, 13:21   #91
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik vind bescheidenheid niet altijd een goede eigenschap, beste Gun...

En verder was dat natuurlijk een grapje.
Een grapje dat intussen maanden op de frontpage van de site staat, velen identificeren dit niet als een grapje, maar geen probleem, dit weerhoudt een aantal bezoekers om jouw site dieper te gaan verkennen.

21 jaar

Laatst gewijzigd door Gun : 6 september 2007 om 13:21.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 13:24   #92
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen, wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld
Muziekwereld: wellicht de leadzanger van Bad Religion. Die maakt niet alleen schitterend muziek, de man is ook nog professor in de economie en heeft bijzonder linkse visies op de maatschappij. Ideaal om mee van mening te verschillen dus.

Filmwereld: Al Pacino, wegens wat mij betreft de beste acteur die er is. Hij kan mij dan ook entertainen met Scarface-imitaties.

Politiek: Guy Verhofstadt vind ik nog altijd de meest fascinerende politicus van de laatste drie decennia, en dat zeg ik niet alleen omdat hij een partijgenooit is.

Sportwereld: Een of andere pokerkampioen dan, da's de enige sport waar ik nog IETS van afweet.

TV-personages: de hele Big Brother-kudde! Dan kan ik me afreageren door eten naar hun domme koppen te gooien. Of anders die tv-kuisvrouwen: we eten dan wel op mijn kot, ik eet alleen en ze brengen zelf hun gerief mee om erin te vliegen.

Filosofen: al de goei zijn dood! Behalve Habermas dan. Die mag met mij gaan eten, omwille van zijn bijzonder interessante denkbeelden en omdat we dezelfde mening hebben over de regeringen Verhofstadt.

Rest vd Wereld: Mijn laatste eetpartner wordt zeker Condoleezza Rice, een schitterende vrouw die helaas op Bush' zinkend schip verblijft...
Oud 6 september 2007, 13:25   #93
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
hoeveel talen spreekt u? En goed of niet/
Ik spreek Nederlands als moedertaal, spreek goed Engels, vrij goed Frans en kan mezelf uitdrukken in het Duits. Voor al deze talen volgde ik aan de universiteit cursussen, sommigen verplicht, anderen als keuzevak. Ik zou graag nog Italiaans leren...
Oud 6 september 2007, 13:33   #94
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik denk dat je de zaak enigzins onderschat en dat steeds meer mensen moeite hebben met het democratisch tekort in het huidige Belgie. Maar bedankt voor je antwoord.

Een vraag van geheel andere orde:
U bent zo'n 5 jaar actief geweest in een politieke partij (BUB). U heeft als één van de laatsten der mohikanen het (zinkende) schip verlaten. Ik kan mij voorstellen dat u daar veel (positieve én negatieve) ervaringen heeft opgedaan. U zit nu in een andere partij. Mijn vraag is:
- Wat heeft u geleerd van uw ervaringen in de BUB?
- Kunt u iets vertellen over wat u nooit meer zo zou doen, of willen meemaken?
- Kunt u iets vertellen over positieve zaken die u daar heeft geleerd?
1. Ik heb in de eerste plaats heel veel vrienden voor het leven gemaakt. Het zijn niet allemáál weirdo's in mijn vorige partij. Ook is het echt enorm interessant om een organisatie van de grond af op te bouwen. Leden maken, contacten behouden, flyers schrijven en verspreiden, posters ontwerpen, een administratie uitbouwen, handtekeningen inzamelen voor verkiezingen, acties uitdenken, teksten schrijven, met mensen in debat gaan op straat of op café... ik heb énorm veel geleerd van mijn jaren in de BUB.

2. Helaas was er een hoge mate van amateurisme, werden goede ideëen soms gewoon niet uitgewerkt, en waren het altijd dezelfde mensen die het werk moest doen. Uiteindelijk bleek ook dat een deel van de partij helemaal niet op dezelfde golflengte zat. Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk ben ik ervan overtuigd geraakt dat de BUB vol zit met eerbare maar helaas soms naieve idealisten, en dat het bijzonder moeilijk is om je doelstellingen op die manier te bereiken... toen heb ik met pijn in het hard de deur achter me dichtgetrokken.

3. Je leert veel over mensen: over de mensen waar je dagelijks mee samenwerkt, over de mensen waaraan je verondersteld wordt leiding te geven en vooral over de man in de straat waarmee je zoveel mogelijk mee moet spreken. Ach, vooral de eerste jaren waren prachtig... iedereen was idealistisch, allen geloofden we in dezelfde idealen, we waren jong (nog altijd natuurlijk ) en hadden er vertrouwen in dat alles vanzelf zou gaan eens we in de media kwamen. Het pakte anders uit natuurlijk: hard werken voor niks eigenlijk, je kreeg geen erkenning, de mensen kenden je gewoon niet, en het ontwaken was dan ook hard toen bleek dat we maar 10.000 stemmen hadden gehaald in 2003. We hadden druk flyers verspreid, in de sneeuw handtekeningen staan inzamelen en ons spaargeld zat in de weinige posters die we ons konden veroorloven... maar de kerngroep was hooguit tien man: er waren vele passieve leden, maar dezelfde tien man moesten altijd alles doen. Het was dan ook ontnuchterend, maar volstrekt logisch dat we zo'n lage score haalden. Later zijn er meer leden, ook actieven gekomen, maar ik vrees dat te veel goede mensen het afgetrapt zijn, en dat het amateurisme te wijd verspreid is...
Oud 6 september 2007, 13:39   #95
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In welke Leuvense horecazaken kan men jou zoal aantreffen?
Politika Kaffee, de fakbar van mijn studentenkring. Pintjes aan één euro, en de rest ook niet al te duur. Daar zit ik sowieso elke zondagavond. Da's een traditie van mijn vrienden en mij: de week goed inzetten door 's zondags als we terugkomen van thuis er al terug in te vliegen. Verder zit ik daar nog wel meerdere dagen in de week. En als ik daar niet zit, zit ik wellicht in de andere fakbars, of als ik dan toch eens de (veel te dure) Oude Markt aandoe zit ik meestal in De Kroeg. O, en de Irish Pub op 't Hoogeschoolpein.

Kwa eten durf ik wel eens naar de Notre Dame (of Alma 4 genoemd, door de grootte, de prijs en de populariteit onder studenten ) te gaan voor een snelle hap, of - eergisteren ontdekt - Zoff in de Mechelsestraat: een sympathieke Italiaanse bar waar je terecht kan voor een espresso, een Italiaans broodje of een hele maaltijd met alles erop en eraan.
Oud 6 september 2007, 13:41   #96
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
waarvoor wil je je diploma van pol&soc gebruiken?
't Is communicatiewetenschappen en ik plan eigenlijk om verder te studeren: waarschijnlijk management en dan TEW...

Citaat:
ben je handig?
In tegendeel!

Citaat:
Vind je dat spijtig? Of geloof je in de kracht van de overtuiging?
BPlus hoort haar leden niks op te leggen hé... het is een vrijwillig verband van mensen met dezelfde mening over België, dus in principe hoeft BPlus niemand iets te verplichten. Ik vind het wél spijtig dat de partijtucht zo enorm streng is dat er dikwijls geen ruimte meer is voor afwijkende meningen (tenzij je gepensioneerd ben zoals Eyskens of Claes, en geen inkomensverlies meer moet vrezen...).
Oud 6 september 2007, 13:43   #97
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Hoe sta je tegenover de dood? Het einde? Het begin? Niets? ...
Ik denk dat iedereen wel een zekere angst heeft voor de dood, maar ik kan persoonlijk niet begrijpen dat er 'niets' zou kunnen zijn... Ik kan er niet bij dat leven ineens zou kunnen "stoppen". Daarom ben ik ervan overtuigd dat er nog iets is na de dood. Of dat de Hemel is, een eeuwige gelukzaligheid,... weet ik niet...
Oud 6 september 2007, 13:53   #98
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Wat vindt je van Noël Slangen? Doet hij z'n job goed?
Vele mensen haten die man, en het was verkeerd van onze partij om hem door de grote poort binnen te halen. Toch ben ik ervan overtuigd dat zijn werk (het grote congres, het boek, de 'open' terminologie, het nieuwe logo, de nieuwe huisstijl) OpenVLD weer in het midden van het ideologische debat heeft geworpen en op die manier de schade heeft beperkt. Al denk ik dat hij nog efficienter had kunnen zijn als hij zich écht op de achtergrond had gehouden.

Citaat:
Wat vind je van het gat in de ozonlaag?
Pff, ik heb er geen last van. Nee, ik ben eerder sceptische over de milieu-hype. Vooral omdat wij allemaal inspanningen zouden moeten doen terwijl het niet eens bewezen is dat het probleem echt zo groot is én dat China en India grootvervuilers zijn waardoor al onze 'milieuvriendelijke' auto's e.d. druppels op een hete plaat worden.

Citaat:
Hoe sta je tegenover ontwikkelingshulp?
Ik ken niet veel van de materie, maar ik ben er wel van overtuigd dat té veel aan de vingers van dictators blijft plakken. Het kan heus geen kwaad eens wat kordater tegen de schenders der mensenrechten op te treden... en bijvoorbeeld ontwikkelingshulp aan hun tegenstanders te geven? Zomaar een balonnetje.

Citaat:
Ben je getrouwd/verloofd/verliefd?
Nee, nee, nee.

Citaat:
Welke misdaad zou je wel is willen plegen?
Verstoring van de openbare orde. In Leuven kun je daar al een boete voor krijgen als je na tien uur met een geopende drankfles op de openbare weg/in een park wordt gesignaleerd. Aangezien niks toffer is dan 's zomers rustig in een parkje te liggen met wat wijn en een groepje vrienden, is dat mijn favoriete misdaad. ('k weet het, ik ben een watje )

Citaat:
Wat zou je doen als je eerste minister was?
Een grote belastinghervorming uitdokteren. Een federale kieskring proberen door het parlement te krijgen. Strenger optreden tegen slechte heersers in Congo. Een minister van veiligheid aanstellen.

Citaat:
Ben je voor of tegen softdrugs? Wat is jouw definitie van softdrugs?
Ik ben niet voor de legalisatie, neen. Het veroorzaakt immers overlast.

Citaat:
en voorlopig laatste - wat luchtiger - vraagje:
Koffie of thee?
Koffie! De dag is niet goed begonnen zonder koffie.
Oud 6 september 2007, 13:57   #99
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Patriot!,

Stel: Jij stelt je kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen van jouw gemeente, je maakt veel kans om het tot burgemeester te schoppen ware het niet dat jouw grootste concurrent en grandiose overwinning boekt doordat zowat alle keizers van een buurgemeente op hem hebben gestemd.

Vraag: jouw analyse.
Oud 6 september 2007, 13:57   #100
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Patriot!, hoe sta jij als liberaal tegenover vakbonden ? Vind je hen teveel macht hebben ?
Ja. Begrijp me niet verkeerd: vakbonden zijn nuttig om de rechten van de werknemer te beschermen, en ik wil hun bewegingsvrijheid geenszins beperken maar ik vind niet dat deze onverkozen en dus niet democratische organen mee moeten beslissen over regeringszaken. Ik vind ook niet dat het de taak is van de vakbonden om werkloosheidsuitkeringen uit te betalen.

Citaat:
Patriot!, is het je bedoeling om "later" zelf in de politiek te gaan ?
Liefst wel, ja. Het fascineert me al jaren, en nu ik in een "echte" ( ) partij zit, komt het echte politieke bedrijf nog dichter bij - waardoor de kriebel om me kandidaat te stellen sterker wordt.

Citaat:
Hoe sta je als liberaal tegenover onze huidige ziekteverzekering ?
Behouden in haar huidige vorm, of opteren voor een ultra-liberale versie "�* la VS" ??
Ik ben voorstander van een afgeslankte sociale zekerheid, maar dan uiteraard met compensaties in de vorm van belastingverlagingen. Ik vind echter dat de ziekteverzekering het minst afgeslankt moet worden - eerst de werkloosheidsuitkeringen aanpakken. Ik ben geen voorstander van een Amerikaans systeem maar ik denk dat we al veel bereiken door de controles te verscherpen! Er zijn nu nog véél te veel mensen die thuisblijven zonder écht ziek te zijn en zo parasiteren op ons systeem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be