Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2007, 06:59   #81
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
uw VB krijgt er nogal van langs hé.
ja schat
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 19:30   #82
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De Firma Madigro is onschuldig, zij hebben enkel de orders van een klant uitgevoerd. Zelfs de Federale Voedselinspectie heeft hen gecontroleerd en niets gevonden wat wijst op fraude.
*kuch kuch*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belga Bekijk bericht
Zo is Madrigo volgens het FAVV niet geregistreerd, noch voor de diervoedingssector, noch voor de levensmiddelensector. Er werd dan ook een Pro Justitia van overtreding opgemaakt dat zal worden overgemaakt aan het Parket van Brugge.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Madigro is het bedrijf van Vlaams Parlementslid Agnes Bruyninckx (VB) en echtgenoot Freddy Bruyninckx. Hij zegt dat hij niet kon weten dat het K3-vlees in de Duitse voedselketen zou terechtkomen: "Wij doen vaak zaken met Sonac. Als zij onze tussenkomst in een levering vragen, dan doen wij dat." Waarom moest in Duitsland 20 ton vlees worden gekocht om het bijna direct daarna door te verkopen aan een andere Duitse firma? "Zulke dingen gebeuren nu eenmaal soms in onze sector."Journalist Georg Wedemeyer van Stern betwijfelt sterk dat Madigro van niets wist. "Voor rot vlees wordt 10 �* 15 cent per kilo betaald", zegt hij. "In dit dossier zie je prijzen opduiken van 30 tot 50 cent per kilo. Als Madigro 27,45 cent ontving (of twee tot drie keer de normale prijs), dan moeten ze daar op zijn minst een vermoeden gehad hebben dat er iets niet klopte. Zij hadden trouwens nooit rot vlees aan een slachthuis mogen verkopen. Dat is in strijd met de Europese regels."
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 19:53   #83
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
maar natuurlijk datte, en daarom mag je rot vlees als voedsel verkopen omdat het meer opbrengt.

Vreemde ethiek heb jij er op na.
U eet uiteraard alleen halal ?
Lees opnieuw. Ik zeg NERGENS dat je rot vlees mag verkopen.
M.a.w. met de ethiek van die pitazaken is dus niks verkeerds ?
Met MIJN ethiek wél ?
Omgedraaide wereld jongen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 22:14   #84
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
U eet uiteraard alleen halal ?
Lees opnieuw. Ik zeg NERGENS dat je rot vlees mag verkopen.
M.a.w. met de ethiek van die pitazaken is dus niks verkeerds ?
Met MIJN ethiek wél ?
Omgedraaide wereld jongen.
En wat is er verkeerd aan pita?

Uw redenering is wel degelijk verkeerd! U vindt dat het niet nodig is de hygiëne en gezondheidsnormen te respecteren, omdat het pita is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 07:52   #85
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw redenering is wel degelijk verkeerd! U vindt dat het niet nodig is de hygiëne en gezondheidsnormen te respecteren, omdat het pita is.
In Brugghe heeft het (onbekende) VB-parlementslid plots naambekendheid gekregen: Agnes Kebab. Zal wel een eindje meegaan...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 september 2007 om 07:52.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 08:03   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maakt het nog veel uit?

Ik heb al jaren geen kebab meer gegeten, net vanwege de voedselvergiftigingen die ik in het verleden heb gehad, zonder de hulp van VB politici.

Dus, voor mensen met gezond verstand, (niet noodzakelijk leden van LDD) is het gewoon vermijden van minder ethische voedselzaken. Want een Kebabtent die wel zorg draagt voor de inkoop van deugdelijk product, zal niet dat rot vlees inkopen.

Helaas heb ik dat soort van Kebabtenten nog nooit gezien.

En dan nog. Politici met mandaten zijn bewezen dat ze corrupt zijn, want zonder corruptie kom je niet ver genoeg in de partijstructuur op te kunnen genieten van de voordeeltjes.
Dat sommige (zoniet alle) politici buiten de politiek een bij-jobke hebben dat het daglicht schuwt verbaast mij dus niet.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 september 2007 om 08:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 13:23   #87
nick de laat
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
de topic alleen maar bedoelt om het vb aan te vallen terwijl het slechts om 2individuen gaat.

.Hoe zou het vb dat nu moeten weten dat die man zoiets doet?
Dat is die man zijn zaak en is niet aan het vb om die te gaan controleren.Heeft er trouwens geen fluit mee te maken met een politieke partij.

Ik begrijp niet wat dit met een aanval op het Vlaams Belang te maken heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De Firma Madigro is onschuldig, zij hebben enkel de orders van een klant uitgevoerd. Zelfs de Federale Voedselinspectie heeft hen gecontroleerd en niets gevonden wat wijst op fraude.

De Duitse firma's hebben gewoon gebruikt gemaakt van een handige omzeiling op gebied van de wet.

Iedereen is inderdaad onschuldig tot schuld bewezen wordt geacht..Ik hoop dat de schuldige, wie dat ook moge wezen, gevonden worden.
nick de laat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:23   #88
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je die rommel eet, dan geef je toch niet om hygiëne ?
Vraag aan die gastjes of je de kelder eens mag zien.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:46   #89
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Om volledig te zijn ook het recht van antwoord...

Recht van antwoord van Agnes Bruyninckx

In De Morgen van 7 september 2007 wordt met de titel 'Brugs bedrijf spil in Duits pitaschandaal' en de daarbij horende artikelen beweerd dat ik betrokken zou zijn bij een Duitse fraude, waarbij vlees dat niet bestemd is voor menselijke consumptie in restaurants beland zou zijn.
In uw artikelen wordt volgende foutieve redenering opgebouwd:
Ik zou zaakvoerder zijn van bvba Madigro, en dat zou een "afvalbedrijf" zijn dat zich zou bezighouden met "rotzooi" en "rot vlees".
Ik zou een transactie hebben opgezet "om de transactie te onttrekken aan het zicht van de inspectiediensten".
En zo zou ik de "spil" zijn van een schandaal, waarbij "afgekeurde vleeswaren geschikt werden gemaakt voor menselijke consumptie".
Ik protesteer tegen de vele fouten in die artikelen en de onterechte beschuldigingen aan mijn adres, en ik wil daarop reageren door de drie verkeerde elementen van uw redenering te weerleggen.
Als zaakvoerder van de bvba Madigro ben ik hoegenaamd geen zaakvoerder van een "afvalbedrijf" of een bedrijf dat handelt in "rotzooi" of "rot vlees", maar wel van een bedrijf dat erkend is als handelaar in grondstoffen voor dieren- en veevoer. Dat houdt in dat ik via de firma van mijzelf en mijn echtgenoot bij slachthuizen vlees opkoop dat weliswaar niet goedgekeurd is voor menselijke consumptie, maar dat an sich van uitstekende kwaliteit is. Rot vlees wordt in de slachthuizen aangeduid als 'Categorie I' en vernietigd.
De categorie van vlees waarin wij handelen, staat in de sector bekend als 'Categorie III', "niet geschikt voor menselijke consumptie", en wordt aldus gekocht, verkocht en verpakt. Dit vlees is niet goed genoeg voor menselijke consumptie, maar wel goed genoeg voor allerlei andere nuttige toepassingen zoals veevoeder en dierenvoeding. De kwaliteit wordt zowel in Duitsland als in ons land nauwlettend bewaakt door inspectiediensten, controleteams en veeartsen. In de handelstransactie waarnaar in uw artikelen verwezen wordt, werd volkomen legaal een lading vlees categorie III aangekocht bij de firma Sonac.
Vervolgens is de firma waarvan ik zaakvoerder ben tussenpersoon bij het verkopen van die vleesgrondstoffen aan fabrikanten van dierenvoeding en veevoer. Ook met die fabrikanten is an sich niets mis: het gaat om erkende bedrijven die eveneens gecontroleerd worden door alle mogelijke overheidsdiensten- en instanties. De bevroren goederen 'Categorie III' worden als dusdanig verpakt door de producent in genummerde kartons met badgenummers en ook aldus - op basis van een door onze firma onderhandelde transactie - afgeleverd bij de fabrikant. In de handelstransactie waarnaar in uw artikelen verwezen wordt, werd een lading vlees Categorie III verkocht aan de firma Werthfleisch in Wertinger.
Nu wij als tussenpersoon verkeren in het handelsverkeer zijn wij niet fysiek en zelfs niet met transportmiddelen aanwezig op de plaats van overdracht van de levering. Wij hebben geen koelwagens, opslagruimtes of wat dan ook. Het vlees van Categorie III, dat dus an sich gezond is, werd met erkende en gecontroleerde vrachtwagens geleverd bij de fabrikant van vee- of dierenvoeding, en dat zowel bij vertrek als bij aankomst duidelijk met vermelding 'Categorie III'.
Door als tussenpersoon te fungeren bij het vertrek van vlees als Categorie III bij een producent en vervolgens levering als vlees Categorie III bij een fabrikant, was onze rol in het handelsverkeer afgelopen. Wij hebben dus hoegenaamd niets opgezet om wat dan ook aan inspectie te onttrekken. Wij hebben gewoon de normale rol als tussenpersoon gespeeld die wij al dertig jaar in deze sector uitvoeren.
Op geen enkele manier hebben wij welke handeling ook uitgevoerd, waardoor vlees dat niet geschikt is voor menselijke consumptie zou zijn omgevormd tot ander vlees.
Volgens de informatie van bepaalde media zou, nadat onze rol als tussenpersoon volledig was uitgespeeld, de fabrikant het vlees van Categorie III onwettig als vlees geschikt voor menselijke consumptie verkocht hebben. Als dat zo is, dan ben ik even geschokt als iedereen en dan is dat een misdrijf dat ik volledig afkeur, maar dat is dan natuurlijk volledig de verantwoordelijkheid van de fabrikant in kwestie, die de duidelijke labels 'Categorie III' verwijderd heeft en de restaurants waaraan hij leverde, heeft voorgelogen.
Op geen enkel ogenblik was ik daarvan op de hoogte of daarbij betrokken, noch kon ik daarvan op de hoogte zijn: net als de autodealer die aan een burger een wagen verkoopt niet kan weten of die burger daarmee een bankoverval pleegt, zo kan ik als tussenpersoon onmogelijk weten of de zaakvoerder van een legale fabrikant criminele bedoelingen heeft. De basis van elk handelsverkeer is uiteraard vertrouwen. Vertrouwen dat, indien het gerecht de Duitse persinformatie zou bevestigen, in dit geval blijkbaar beschaamd werd.

(Agnes Bruyninckx)

Naschrift redactie

Het ligt natuurlijk een beetje anders als de autokoper een bivakmuts draagt en een machinegeweer om zijn schouder heeft hangen. In het geval van Wertfleisch GmbH volstaat één keer googelen om te zien wat voor bedrijf dit is: Fleisch- und Wurstenfabrik. EU-verordening 1774/2002 verbiedt handelaars in bedorven vlees op de ondubbelzinnigste manier handel te drijven met worstenfabrieken.
Uw echtgenoot legde vorige week zelf voor de camera's van VTM uit dat hij slechts één mogelijke verklaring ziet voor de rol die Madigro speelde als go-between tussen de twee Duitse bedrijven: het camoufleren van de ware herkomst van het vlees. Daarom, nemen wij aan, heeft het Federaal Voedselagentschap de zaak inmiddels in handen gegeven van het parket.
De wet verplicht ons om dit recht van antwoord af te drukken. (DDC)

Publicatie: De Morgen
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:58   #90
duncan
Banneling

Standaard

Hou Antwerpen /Brussel
Mortsel
Kapellen
....
.... OOK leefbaar
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be