![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Lees opnieuw. Ik zeg NERGENS dat je rot vlees mag verkopen. M.a.w. met de ethiek van die pitazaken is dus niks verkeerds ? Met MIJN ethiek wél ? Omgedraaide wereld jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw redenering is wel degelijk verkeerd! U vindt dat het niet nodig is de hygiëne en gezondheidsnormen te respecteren, omdat het pita is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 11 september 2007 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt het nog veel uit?
Ik heb al jaren geen kebab meer gegeten, net vanwege de voedselvergiftigingen die ik in het verleden heb gehad, zonder de hulp van VB politici. Dus, voor mensen met gezond verstand, (niet noodzakelijk leden van LDD) is het gewoon vermijden van minder ethische voedselzaken. Want een Kebabtent die wel zorg draagt voor de inkoop van deugdelijk product, zal niet dat rot vlees inkopen. Helaas heb ik dat soort van Kebabtenten nog nooit gezien. En dan nog. Politici met mandaten zijn bewezen dat ze corrupt zijn, want zonder corruptie kom je niet ver genoeg in de partijstructuur op te kunnen genieten van de voordeeltjes. Dat sommige (zoniet alle) politici buiten de politiek een bij-jobke hebben dat het daglicht schuwt verbaast mij dus niet.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 september 2007 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet wat dit met een aanval op het Vlaams Belang te maken heeft. ![]() Citaat:
Iedereen is inderdaad onschuldig tot schuld bewezen wordt geacht..Ik hoop dat de schuldige, wie dat ook moge wezen, gevonden worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag aan die gastjes of je de kelder eens mag zien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Om volledig te zijn ook het recht van antwoord...
Recht van antwoord van Agnes Bruyninckx In De Morgen van 7 september 2007 wordt met de titel 'Brugs bedrijf spil in Duits pitaschandaal' en de daarbij horende artikelen beweerd dat ik betrokken zou zijn bij een Duitse fraude, waarbij vlees dat niet bestemd is voor menselijke consumptie in restaurants beland zou zijn. In uw artikelen wordt volgende foutieve redenering opgebouwd: Ik zou zaakvoerder zijn van bvba Madigro, en dat zou een "afvalbedrijf" zijn dat zich zou bezighouden met "rotzooi" en "rot vlees". Ik zou een transactie hebben opgezet "om de transactie te onttrekken aan het zicht van de inspectiediensten". En zo zou ik de "spil" zijn van een schandaal, waarbij "afgekeurde vleeswaren geschikt werden gemaakt voor menselijke consumptie". Ik protesteer tegen de vele fouten in die artikelen en de onterechte beschuldigingen aan mijn adres, en ik wil daarop reageren door de drie verkeerde elementen van uw redenering te weerleggen. Als zaakvoerder van de bvba Madigro ben ik hoegenaamd geen zaakvoerder van een "afvalbedrijf" of een bedrijf dat handelt in "rotzooi" of "rot vlees", maar wel van een bedrijf dat erkend is als handelaar in grondstoffen voor dieren- en veevoer. Dat houdt in dat ik via de firma van mijzelf en mijn echtgenoot bij slachthuizen vlees opkoop dat weliswaar niet goedgekeurd is voor menselijke consumptie, maar dat an sich van uitstekende kwaliteit is. Rot vlees wordt in de slachthuizen aangeduid als 'Categorie I' en vernietigd. De categorie van vlees waarin wij handelen, staat in de sector bekend als 'Categorie III', "niet geschikt voor menselijke consumptie", en wordt aldus gekocht, verkocht en verpakt. Dit vlees is niet goed genoeg voor menselijke consumptie, maar wel goed genoeg voor allerlei andere nuttige toepassingen zoals veevoeder en dierenvoeding. De kwaliteit wordt zowel in Duitsland als in ons land nauwlettend bewaakt door inspectiediensten, controleteams en veeartsen. In de handelstransactie waarnaar in uw artikelen verwezen wordt, werd volkomen legaal een lading vlees categorie III aangekocht bij de firma Sonac. Vervolgens is de firma waarvan ik zaakvoerder ben tussenpersoon bij het verkopen van die vleesgrondstoffen aan fabrikanten van dierenvoeding en veevoer. Ook met die fabrikanten is an sich niets mis: het gaat om erkende bedrijven die eveneens gecontroleerd worden door alle mogelijke overheidsdiensten- en instanties. De bevroren goederen 'Categorie III' worden als dusdanig verpakt door de producent in genummerde kartons met badgenummers en ook aldus - op basis van een door onze firma onderhandelde transactie - afgeleverd bij de fabrikant. In de handelstransactie waarnaar in uw artikelen verwezen wordt, werd een lading vlees Categorie III verkocht aan de firma Werthfleisch in Wertinger. Nu wij als tussenpersoon verkeren in het handelsverkeer zijn wij niet fysiek en zelfs niet met transportmiddelen aanwezig op de plaats van overdracht van de levering. Wij hebben geen koelwagens, opslagruimtes of wat dan ook. Het vlees van Categorie III, dat dus an sich gezond is, werd met erkende en gecontroleerde vrachtwagens geleverd bij de fabrikant van vee- of dierenvoeding, en dat zowel bij vertrek als bij aankomst duidelijk met vermelding 'Categorie III'. Door als tussenpersoon te fungeren bij het vertrek van vlees als Categorie III bij een producent en vervolgens levering als vlees Categorie III bij een fabrikant, was onze rol in het handelsverkeer afgelopen. Wij hebben dus hoegenaamd niets opgezet om wat dan ook aan inspectie te onttrekken. Wij hebben gewoon de normale rol als tussenpersoon gespeeld die wij al dertig jaar in deze sector uitvoeren. Op geen enkele manier hebben wij welke handeling ook uitgevoerd, waardoor vlees dat niet geschikt is voor menselijke consumptie zou zijn omgevormd tot ander vlees. Volgens de informatie van bepaalde media zou, nadat onze rol als tussenpersoon volledig was uitgespeeld, de fabrikant het vlees van Categorie III onwettig als vlees geschikt voor menselijke consumptie verkocht hebben. Als dat zo is, dan ben ik even geschokt als iedereen en dan is dat een misdrijf dat ik volledig afkeur, maar dat is dan natuurlijk volledig de verantwoordelijkheid van de fabrikant in kwestie, die de duidelijke labels 'Categorie III' verwijderd heeft en de restaurants waaraan hij leverde, heeft voorgelogen. Op geen enkel ogenblik was ik daarvan op de hoogte of daarbij betrokken, noch kon ik daarvan op de hoogte zijn: net als de autodealer die aan een burger een wagen verkoopt niet kan weten of die burger daarmee een bankoverval pleegt, zo kan ik als tussenpersoon onmogelijk weten of de zaakvoerder van een legale fabrikant criminele bedoelingen heeft. De basis van elk handelsverkeer is uiteraard vertrouwen. Vertrouwen dat, indien het gerecht de Duitse persinformatie zou bevestigen, in dit geval blijkbaar beschaamd werd. (Agnes Bruyninckx) Naschrift redactie Het ligt natuurlijk een beetje anders als de autokoper een bivakmuts draagt en een machinegeweer om zijn schouder heeft hangen. In het geval van Wertfleisch GmbH volstaat één keer googelen om te zien wat voor bedrijf dit is: Fleisch- und Wurstenfabrik. EU-verordening 1774/2002 verbiedt handelaars in bedorven vlees op de ondubbelzinnigste manier handel te drijven met worstenfabrieken. Uw echtgenoot legde vorige week zelf voor de camera's van VTM uit dat hij slechts één mogelijke verklaring ziet voor de rol die Madigro speelde als go-between tussen de twee Duitse bedrijven: het camoufleren van de ware herkomst van het vlees. Daarom, nemen wij aan, heeft het Federaal Voedselagentschap de zaak inmiddels in handen gegeven van het parket. De wet verplicht ons om dit recht van antwoord af te drukken. (DDC) Publicatie: De Morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Hou Antwerpen /Brussel
Mortsel Kapellen .... .... OOK leefbaar |
![]() |
![]() |