Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 18:53   #81
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty Bekijk bericht
Yeah, whatever keeps your tongue glued to the Royal ass. At least I don't throw a hissyfit everytime Filip makes a spastic move. And you know what... I'm not a "Flammingant" you dumb fuck, if you read my posts you would know I lived more than half my life in the States so you can hardly call me a "Flammingant".
Je ben misschien geen flamingant, je echt lekker voelen is nog wat anders.
Niet tevreden? Ga terug vanwaar je komt ...
Oud 12 september 2007, 18:57   #82
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Ach Coolsaet... Die stelde het een tijd geleden als een feit voor dat de Bende van Nijvel een extreem-rechts complot was. Dat noemt zich dan een wetenschapper, iemand die zich baseert op sensationele praatjes die 'onderzoeksjournalisten' van de Humo en De Morgen bijeen hebben gefantaseerd.
Oud 12 september 2007, 20:16   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Yeah, whatever keeps your tongue glued to the Royal ass. At least I don't throw a hissyfit everytime Filip makes a spastic move. And you know what... I'm not a "Flammingant" you dumb fuck, if you read my posts you would know I lived more than half my life in the States so you can hardly call me a "Flammingant".
Vertel wat meer over de US dan leren we nog wat.
waar ergens, wat voor werk deed je, enz
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 21:41   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Moest je zijn boek 'de mythe van Al Qaeda' lezen, zou je het weten.
En wat staat daar dan wel in als ik u vragen mag (u heeft het boek blijkbaar wel gelezen)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 22:11   #85
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
en?
Rik Coolsaet verwijst ergens naar het egoïsme en de arrogantie van de nouveau riche dat groeit in Vlaanderen en drukt zijn schrik uit voor uitbreiding naar Europa.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 september 2007 om 22:36.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 23:58   #86
Mampie
Burger

Standaard

In heel zijn betoog heb ik geen reden gevonden om bijeen te blijven hoor.
Ja Vlaanderen kleiner dan Belgie , dat is waar maar is er iets verkeerd met klein te zijn , belgie is in europa evengoed een klein prustlandje.
En trouwens heel eigenaardig maar de meest welvarende landen in de europese gemeeschap . Zijn kleine westerse landen als Denemarken , Ierland , Finland , Luxemburg. Kleine landen die bestaan uit 1 gemeeschap. Denk dat Vlaanderen mooi thuis zou horen in dat lijstje. En met onze 6 miljoen zouden we nog meer inwoners dan die bovenvernoemnde landen hebben.

En dat Belgie een voorbeeld is voor Europa daarom moeten we bij elkaar blijven , ook maar raar. MIschien zijn de mensen ook niet zo blij met het europa zoals het nu is
Mampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 00:09   #87
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Rik Coolsaet verwijst ergens naar het egoïsme en de arrogantie van de nouveau riche dat groeit in Vlaanderen
Rik Coolsaet die fumineert tegen .... nouveaux riches. Dat is zoiets als grootenergieverbruiker Al Gore die fulmineert tegen overdreven energieverbruik. Van anderen weliswaar.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 08:10   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Rik Coolsaet die fumineert tegen .... nouveaux riches. Dat is zoiets als grootenergieverbruiker Al Gore die fulmineert tegen overdreven energieverbruik. Van anderen weliswaar.
Oud 13 september 2007, 08:53   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht
Ja Vlaanderen kleiner dan Belgie , dat is waar maar is er iets verkeerd met klein te zijn , belgie is in europa evengoed een klein prustlandje.
En trouwens heel eigenaardig maar de meest welvarende landen in de europese gemeeschap . Zijn kleine westerse landen als Denemarken , Ierland , Finland , Luxemburg. Kleine landen die bestaan uit 1 gemeeschap. Denk dat Vlaanderen mooi thuis zou horen in dat lijstje. En met onze 6 miljoen zouden we nog meer inwoners dan die bovenvernoemnde landen hebben.

En dat Belgie een voorbeeld is voor Europa daarom moeten we bij elkaar blijven , ook maar raar. MIschien zijn de mensen ook niet zo blij met het europa zoals het nu is
Zo is dat maar.
Oud 13 september 2007, 10:37   #90
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je ben misschien geen flamingant, je echt lekker voelen is nog wat anders.
Niet tevreden? Ga terug vanwaar je komt ...

Néé hoor ik voel me kiplekker, ik blijf lekker hier arrogant doen in Brasschaat
Oud 13 september 2007, 10:45   #91
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Vertel wat meer over de US dan leren we nog wat.
waar ergens, wat voor werk deed je, enz

Mijn persoonlijk leven uit de doeken doen gaat me wat ver. Wat ik wel kwijt wil is dat mijn moeder Californische is en mijn vader Belg (Vlaming) en dat ze elkaar leerden kennen in Londen tijdens een bankstage. Mijn ouders hebben 2 residenties; één in het Antwerpse en één ervan is in LA (Homlby Hills). Ik weet niet waar die interesse vandaan komt maar hoop je dorst zo toch een beetje gestild te hebben. Succes.

Laatst gewijzigd door Lord Snooty : 13 september 2007 om 10:46.
Lord Snooty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 11:11   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar die interesse vandaan komt
Luc Broes is een aangename man met veelzijdige interesses. Bovendien heb je volgens mij iets geschreven dat hem nieuwsgierig maakte.
Dat van die 'tongue glued to the Royal ass' en 'the spastic moves van Filip' vind ik trouwens ook best leuk.
Oud 13 september 2007, 13:37   #93
luc broes

Standaard

Citaat:
Mijn persoonlijk leven uit de doeken doen gaat me wat ver. Wat ik wel kwijt wil is dat mijn moeder Californische is en mijn vader Belg (Vlaming) en dat ze elkaar leerden kennen in Londen tijdens een bankstage. Mijn ouders hebben 2 residenties; één in het Antwerpse en één ervan is in LA (Homlby Hills). Ik weet niet waar die interesse vandaan komt maar hoop je dorst zo toch een beetje gestild te hebben. Succes.
Wel, ik heb zeer veel gereisd in mijn leven en ook enkele weken in de US gewerkt. Dat is uiteraard niet voldoendeom je een juist,gedacht te vormen over dat land. In het algemeen vind ik de levenskwaliteit bij ons beter.
Ik wou daarom wel eens graag weten wat anderen met meer ervaring dan ik erover denken.
Na je onthullingen heb ik toch nog dorst!
Oud 13 september 2007, 14:21   #94
Lord Snooty
Burger

Standaard

Het is onmogelijk om de levenskwaliteit in de States met België te vergelijken omdat deze naargelang de plaats van meting zeer divers is (meer nog dan in België). De Mid-West is vaak naar onze normen zeer primitief maar vaak wel pittoresk en vertederend (Bokrijk met een HillyBilly-sausje). Sommige wijken in LA, Detroit, Washington, Seattle, enz... zijn zodanig verloederd dat de levenskwaliteit er quasi niet bestaande is. Andere wijken (vooral in LA, New York, Miami) en de bijbehorende wijken met de "summer residences" (Malibu, the Hamptons & Palm Beach) ademen een zodanige luxe en weelde uit dat de levenskwaliteit ver boven de onze zal gequoteerd worden. Prijzen voor een echt mooi huis in de Mid-West +/- 300.000 - 500.000 USD. Prijzen voor eenzelfde huis in bv. een gegoede wijk van LA : +/- 1.000.000 USD. Hopelijk was dit een Perriertje voor die verschrikkelijke dorst van je.

Laatst gewijzigd door Lord Snooty : 13 september 2007 om 14:23.
Lord Snooty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 15:24   #95
luc broes

Standaard

Citaat:
Het is onmogelijk om de levenskwaliteit in de States met België te vergelijken omdat deze naargelang de plaats van meting zeer divers is (meer nog dan in België). De Mid-West is vaak naar onze normen zeer primitief maar vaak wel pittoresk en vertederend (Bokrijk met een HillyBilly-sausje). Sommige wijken in LA, Detroit, Washington, Seattle, enz... zijn zodanig verloederd dat de levenskwaliteit er quasi niet bestaande is. Andere wijken (vooral in LA, New York, Miami) en de bijbehorende wijken met de "summer residences" (Malibu, the Hamptons & Palm Beach) ademen een zodanige luxe en weelde uit dat de levenskwaliteit ver boven de onze zal gequoteerd worden. Prijzen voor een echt mooi huis in de Mid-West +/- 300.000 - 500.000 USD. Prijzen voor eenzelfde huis in bv. een gegoede wijk van LA : +/- 1.000.000 USD. Hopelijk was dit een Perriertje voor die verschrikkelijke dorst van je.
Ik lees hierboven wat ik reeds wist. Ik heb ook die enorme verscheidenheid vastgesteld. Ik bezocht NY, het WTC, de muzea, fietste in Central park en in oostelijke richting tot ik me in de zwarte buurten niet meer op mijn gemak voelde.
Op weg naar de Niagarawatervallen zag ik de Dutch, een sekte die nog met paardenkoets rondrijdt en waar TV nog onbekend is
Ik was in zuidelijk Charleston S.C. zeer merkwaardig en liefdevol verzorgd als Brugge. Ik zag ook een soort spookstad met een oud station en in onbruik geraakte spoorweg in West Verginia.
Groter verschillen zijn nauwelijks denkbaar.
Een vergelijking tussen US en onze samenleving hiet is dus nagenoeg onmogelijk.
Toch verkies ik onze samen-leving met goede sociale voorzieningen. Ik meen dat er in de US veel minder of weinig echte samen-leving is met veel vlotte, oppervlakkige contacten die niet veel voorstellen. Ik vrees dat de multiculturele toestanden ons in dezelfde richting sturen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 13 september 2007 om 15:35.
Oud 13 september 2007, 16:44   #96
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ach Coolsaet... Die stelde het een tijd geleden als een feit voor dat de Bende van Nijvel een extreem-rechts complot was. Dat noemt zich dan een wetenschapper, iemand die zich baseert op sensationele praatjes die 'onderzoeksjournalisten' van de Humo en De Morgen bijeen hebben gefantaseerd.
Hij is toch wel een bekend sexuoloog die veel op TV opgevoerd wordt. Over penissen kan hij orakelen als geen ander. Maar in deze discussie is zijn pietje veel te klein..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:52   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hij is toch wel een bekend sexuoloog die veel op TV opgevoerd wordt. Over penissen kan hij orakelen als geen ander. Maar in deze discussie is zijn pietje veel te klein..
Oud 13 september 2007, 17:10   #98
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt Bo en Rik.

Twee Coolsaeten.

De eerste is bekend als penisoloog, de tweede als luller.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:13   #99
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht

Kent u een reden waarom Belgisch-gezinden (nog altijd zeker 60% van de Nederlandstalige Belgen) en flaminganten moeten bijeen blijven?

Indien nee, wie moet dan vertrekken?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:14   #100
luc broes

Standaard

Citaat:
Hier is een kenner aan het woord!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be