![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst en vooral, wat ik voorstel is geen luchtdruk wapen meer volgens het klassieke patroon. Maar een vervanger voor een vuurwapen, en dan nog niet eens van het lichtste soort.
Vergeet het gebruik van de klassieke loodjes, zelfs in de vorm van de sterkste, meest nauwkeurige handgesorteerde wedstrijd pellets. Die zouden gewoon uitgesmeerd worden in een getrokken loop. Welke soort van smering je ook toepast op de piston en zoverder, dieselen zal het resultaat zijn. Wat ik gewoon wil aantonen is dat elke creativeling een vervanger voor een vuurwapen kan maken. Misschien zelfs binnen de regels van de wet. Hydraulisch opgespannen kruisbogen zijn bijvoorbeeld ook perfect mogelijk, met "Staras" pijlen als anti voertuig "munitie". En ja, dat kan desnoods in een pakketje van minder dan 9 kg. Nog steeds lomp en zwaar, maar wel binnen de wet, daar er zelfs geen vergunning voor een kruisboog nodig is. HVT had voor zelfs nog minder moeite een deftige handkruisboog kunnen aanschaffen. Gelukkig dat idioten niet verder denken.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja als je er een compressor wil opzetten? ![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had ik ook al in gedachten. Maar dit is verdikke niet eenvoudig.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie meer iets in die veren.
Twee veren bv. Naast elkaar en afzonderlijk op te spannen en die tegelijk hun druk afgeven.
![]() |
#86 |
|
![]() Neen, u begrijpt het princiepe verkeerd denk ik. Het gas blijft in het wapen zitten, het zit achter een hermetisch afsluitende piston, begrijpt u?
De piston wordt naar achter gedrukt en vastgezet, hierbij komt het gas achter de piston op druk. U haalt de trekker over en het op druk staande gas slaat de piston naar voren wat op zijn beurt dus de lucht samenperst en de kogel uit de loop jaagt. Het gas blijft in het wapen dat een ventiel heeft om meer of minder gas achter de piston te pompen. Het gas vervangt de veer van vroeger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik interreseer mij al voor luchtwapens van toen ik klein was. Dit terzijde uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Vroeger wel, nu niet meer, zelfsmerende kunststof pistons. Geen diesel effect meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit nog niet opgepakt geweest? In heel uw leven?Druggebruik, een betogingske?Zedenmisdrijf mischien? (staan tongzoenen op de openbare weg, of op internet bvb)...Wees dan maar zeker dat er ergens een "fiche" van je bestaat, die altijd op de slechtste moment boven gehaald word... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HAMC, er zijn 2 soorten zelfsmerende kunststoffen.
De enkelvoudige, zoals PTFE (teflon) of HDPE; deze zijn zelfsmerend van zichzelf, maar hebben een beperkte mechanische sterkte. De gevulde kunststoffen. Eigenlijk composietmaterialen die door toevoegingen een smerende functie bijkrijgen. Voor luchtdruk wapens zijn de eerste soort bijna niet bruikbaar daar ze gewoon niet sterk genoeg zijn op zichzelf. En de 2de soort geeft meestal een beetje olie af, waardoor ze zichzelf wel smeren, maar ook uitdrogen. En dus ook een diesel-effect kunnen veroorzaken. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het lichte gas in de veer het wapen niet verlaat. Tenzij de acceleratiebooster gebruikt word om de mondingssnelheid op te drijven, dan heb je minstens een verlies van 2 loopvolumes. Mambo lijkt hier meer te denken aan een paintball gun. Wat ook kan, zoek maar eens op via Google. Dynamite gun of Zalinski gun. USS Vesuvius is ook een goed startpunt. Wat me ertoe brengt. In mijn hobby, robot wars, draait het ,als we pneumatica gebruiken, rond flow en druk. En daar zijn de moderne Spud Guns een treffend voorbeeld in. Desondanks de zwakke materialen in gebruik, is het perfect mogelijk om een bierblik een heel eind ver te krijgen. Voer zo'n spudgun uit in modern materiaal met hoge sterkte, en je kan een redelijk accuraat, licht kanon bouwen. Zonder dat je enigzins in kontakt komt met spullen die de interesse van de lokale politie, of zelfs politici trekt.
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vele clubs hebben momenteel echter een ledenstop : Er komen bijna geen nieuwe schietclubs bij (vnl wegens milieu voorschriften en politieke tegenwind), bestaande (militaire) schietstanden in Vlaanderen worden gesloten (vb Tielen), er is een duidelijke stijging in het aantal personen dat de schietsport wil beoefenen, ... Voor de mogelijkheden in jouw buurt, kan je best eens een vraagje stellen op het www.wapenforum.be. Dit verzamelt enkele duizenden sportschutters, zij kunnen je wel adviseren waar je in jouw buurt nog terecht kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Over die pistons, Theoben heeft de Zephyr piston ontwikkeld. Ik zou u linken naar de Theoben site maar hij blijkt down te zijn wegens maintenance. En inderdaad, het gas en het gas alleen zorgt voor de acceleratie van de piston, de drijfkracht in het wapen. Het is sneller en beter dan een veer en het heeft geen mechanische trillingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Over die pistons, Theoben heeft de Zephyr piston ontwikkeld. Ik zou u linken naar de Theoben site maar hij blijkt down te zijn wegens maintenance. En inderdaad, het gas en het gas alleen zorgt voor de acceleratie van de piston, de drijfkracht in het wapen. Het is sneller en beter dan een veer en het heeft geen mechanische trillingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het meer op het pure mechanische gedeelte omdat ik vind dat een geweer overal moet toepasbaar zijn en niet afhankelijk van enig drukvatje. Daarom zou ik het verkiezen deze mechanisch te kunnen tunen. En persoonlijk zie ik daar een veel grotere markt in ook moest daar meer kunnen in gedaan worden dan nu het geval is. Het lijkt me dat daar vraag naar is.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou zo'n umarex iets zijn denk je?
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 september 2007 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nergens fiche. mitgard heiliger dan de paus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Het zal er ook een beetje van afhangen waarvoor u het wil gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Dat zal hij graag horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks speciaals. Maar je kan hier weinig online kopen in België valt me op. Meestal nederland of amerika en dan komen daar nog eens een pak verzendingskosten bij. Nochtans in amerika kosten ze allemaal stukken minder dan hier.
![]() |