![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige serieuze onderzoek daarnaar ooit gedaan was bij de stemmenkampioen en daar gaf meer dan 85% van de VB kiezers aan voor onafhankelijkheid te zijn. Beweren dat er veel belgicisten onder hun kiezers zitten is absurd, Alleszins zouden dat dan belgicisten zijn die de migrantenpolitiek dermate belangrijk vinden dat ze bereid zijn belgie ervoor op te blazen, want het VB maakt absoluut geen geheim van zijn separatistische agenda. Zoo belgicistisch zijn die mensen dus ook weer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zo zeer dat walen naar mss deze forum, en of andere verwijzen om 'te bewijzen' dat vlamingen allemaal separatisten zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor het VB geldt op dat vlak hetzelfde als de andere partijen: Hou van alle partijen nog 3 a 4 topfiguren over en zet de rest op straat. In het beleid zal het geen verschil maken, maar het zal alleszins minder kosten en wie weet (hopelijk) pikt de brave burger het niet meer als hij ziet wat deze 'democratie' werkelijk is, misschien kunnen we dan een echte democratie krijgen naar zwitsers model. En zoals gezegd: het vlaamse parlement 'beslist' niks. Het voert gewoon uit gewoon wat de respectievelijke partijtoppen beslissen. Waarom dan nog heel die charade houden? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 september 2007 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ging eens in Luik met een Waalse vriend een cafeetje binnen, ik had nog niet geheel mijn jas af of ik hoorde al vanuit de richting van een tafeltje met een paar oude mannen : "Les Flamands, ils sont des couchons!". Ze waren onder elkaar bezig natuurlijk. Even later geraakt mijn maat er mee aan de praat en vragen ze me of ik niet van de streek ben. Ik antwoord heel duidelijk "Non, je suis Flamand." met een smalende glimlach. Hij had het heel goed door. Maar ze hebben me onmiddellijk één getrakteerd en me uitgenodigd aan hun tafel bij te voegen. Ik heb daar eens goed mee gelachen, alsof ik van zoiets zou wakkerliggen... De manier waarop rijke snobs dit "diversiteitsprobleem" interpreteren kan natuurlijk verschillen. Of dit nu Vlamingen of Walen zijn maakt niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het VB maakt inderdaad geen geheim van haar agenda, dat wil niet zeggen dat de gemiddelde Jan-met-de-pet VB-stemmer daar van wakker ligt. Die wil zijn mening over het migrantenprobleem of eventuele andere misnoegendheden op een duidelijke manier te kennen geven. Het VB spreekt klaar en duidelijke, meestal harde taal en iedere andere vergrijsde traditionele partij is tegen hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Snel uw krienpies-truitje met het opschrift "seif or enimals" aandoen en het van de daken schreeuwen, snotneus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() En deze keer goe kijken. Het etiketje moet achteraan.
Laatst gewijzigd door hurricane : 11 september 2007 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mbt uw tweede opmerking: ik ken persoonlijk geen enkele VB stemmer die ook belgicist is. Ik zeg daarmee niet dat er geen zijn, maar mag ik u eens vragen hoeveel u er zo zelf persoonlijk kent? En als uw verhaal klopt, is dan de logische conclusie niet dat niet de vlaams-nationalisten maar de Belgicisten wel enorm racistisch moeten zijn? De - volgens u - minderheid aan vlaams-nationalistische VB stemmers neemt er dan noodgedwongen het migrantenstandpunt bij, terwijl de belgicistische VB stemmers dan dat vlaams separatistische discours er maar ternauwernood bijnemen... Uw redenering rommelt langs alle kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Ik lees geen propagandablaadjes als De Morgen.
Waar kom ik hen tegen. Meestal op café, vooral rond de verkiezingsperiode. Ik heb er zo toch al een heel aantal tegengekomen, ik heb het dan niet over militanten maar gewone mensen die verklaren op het VB te stemmen. Belgicisten is een nogal zwaar beladen woord. Het laatste waar zo'n mensen aan denken als ze hun bolletje zwart kleuren is aan een onafhankelijk Vlaanderen. Vreemdelingenproblematiek ligt hen veel nauwer aan het hart, dat geef ik je op een briefje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La Libre Belgique (tijdelijk forum over de regeringsformatie) : http://www.lalibre.be/forum.phtml?id=10&f_id=895 Le Soir : http://forums.lesoir.be/index.php?showforum=83 ... en dan de hardcore versie op Vox Latina (hou uw hart vast): http://www.voxlatina.com/forums/view...e7c031785446c3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/-s...ticle1639.html Het punt is gewoon dat de Stemmenkampioen te omstreden is om te kunnen worden aanvaard als zijnde objectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En als zo het dan toch negatief uitdraait voor Filip Dewinter (hetgeen de andere partijen een quasi zekerheid vinden), dan is in een keer ook het probleem-Vlaams Belang van de baan. Of dacht u dat Filip Dewinter een week later met hetzelfde idee op de proppen zou komen? En wat is er nu democratischer als een referendum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden er inderdaad van kunnen verschieten. Ik heb de laatste weken mijn oor eens te luisteren gelegd en ik geef toe dat ik er ook van verschoot hoeveel mensen er zijn, waarvan ik dacht dat ze niet zoveel met politiek bezig waren, zeggen dat het maar eens gedaan moet zijn met dat eeuwige NON van de Walen en dat Vlaanderen dan maar zijn eigen koers moet gaan varen. Laatst gewijzigd door daiwa : 14 september 2007 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de grondwet het niet toelaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |