Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 14:57   #81
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die geloofwaardigheid is voor mij toch al nul.nul.
Dan is het zowiezo onbelangrijk wat het Vlaams parlement beslist, ik veronderstel dan ook dat je Dewinter een dikke onnozelaar vind dat hij a) nog in dat parlement blijft zitten en b) denkt dat het de politieke macht zou hebben om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:07   #82
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Als men in een volkcafé eens luistert naar Jan-met-de-pet die op VB stemt, zal je in de meeste gevallen vreemdelingenproblematiek als drijfveer horen. Men zal je vertellen dat de wijk waarin men van kleinsaf aan gewoond heeft niet meer herkenbaar is etc... maar diezelfde mensen noemen zich meer dikwijls Belg dan Vlaming en zijn helemaal niet separatist.

Het enige serieuze onderzoek daarnaar ooit gedaan was bij de stemmenkampioen en daar gaf meer dan 85% van de VB kiezers aan voor onafhankelijkheid te zijn.

Beweren dat er veel belgicisten onder hun kiezers zitten is absurd, Alleszins zouden dat dan belgicisten zijn die de migrantenpolitiek dermate belangrijk vinden dat ze bereid zijn belgie ervoor op te blazen, want het VB maakt absoluut geen geheim van zijn separatistische agenda. Zoo belgicistisch zijn die mensen dus ook weer niet.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:07   #83
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
'Limburgerhaat' is mij in deze contreien onbekend. Om echter een paar staaltjes te zien van 'Vlamingenhaat' volstaat het even om op de Franstalige fora binnen te wippen. Moet je ook eens doen. Wedden dat je al snel anders zult denken over je vriendelijke en verdraagzame anderstalige medelandgenoten?

zo zeer dat walen naar mss deze forum, en of andere verwijzen om 'te bewijzen' dat vlamingen allemaal separatisten zijn...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:11   #84
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Dan is het zowiezo onbelangrijk wat het Vlaams parlement beslist, ik veronderstel dan ook dat je Dewinter een dikke onnozelaar vind dat hij a) nog in dat parlement blijft zitten en b) denkt dat het de politieke macht zou hebben om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Coekie
Het huidige parlement kan wat mij betreft worden afgeschaft ja. Het zou tenminste het voordeel hebben dat de kiezers geen rad meer voor de ogen wordt gedraaid en dat ze volop beseffen hoe erg het met de 'democratie' gesteld is in dit kutland.

Voor het VB geldt op dat vlak hetzelfde als de andere partijen: Hou van alle partijen nog 3 a 4 topfiguren over en zet de rest op straat. In het beleid zal het geen verschil maken, maar het zal alleszins minder kosten en wie weet (hopelijk) pikt de brave burger het niet meer als hij ziet wat deze 'democratie' werkelijk is, misschien kunnen we dan een echte democratie krijgen naar zwitsers model.

En zoals gezegd: het vlaamse parlement 'beslist' niks. Het voert gewoon uit gewoon wat de respectievelijke partijtoppen beslissen. Waarom dan nog heel die charade houden?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 september 2007 om 15:17.
Oud 11 september 2007, 15:35   #85
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik voel mij geenszins gediscrimineerd door walen.
soms wel door rijke vlamingen.

het zijn niet de walen die smalend over 'de limburg' doen en al lachend 'nen hooooooond!' roepen wanneer ze horen dat ge van limburg zijt.

neen, dat zijn de rijke vlamingen.
Je vangt kerel, dát is net zo machtig aan dit land! Op dezelfde manier wordt naar 'Ollanders en Wallekoppen gerefereerd, vergeet ook niet het tijdloze conflict tussen Antwaarpen en ...euh... de rest van de wereld? Enfin, het woedt toch al zo'n 600 jaar vermoed ik tussen de meest West- en Oost-Vlamingen en 't Sted. Meestal gebeurd dit natuurlijk op een niet-vijandige manier, want petieterig als we zijn kunnen we vooral goed met ons zelf lachen op de eerste plaats.

Ik ging eens in Luik met een Waalse vriend een cafeetje binnen, ik had nog niet geheel mijn jas af of ik hoorde al vanuit de richting van een tafeltje met een paar oude mannen : "Les Flamands, ils sont des couchons!". Ze waren onder elkaar bezig natuurlijk. Even later geraakt mijn maat er mee aan de praat en vragen ze me of ik niet van de streek ben. Ik antwoord heel duidelijk "Non, je suis Flamand." met een smalende glimlach. Hij had het heel goed door. Maar ze hebben me onmiddellijk één getrakteerd en me uitgenodigd aan hun tafel bij te voegen. Ik heb daar eens goed mee gelachen, alsof ik van zoiets zou wakkerliggen...

De manier waarop rijke snobs dit "diversiteitsprobleem" interpreteren kan natuurlijk verschillen. Of dit nu Vlamingen of Walen zijn maakt niet uit.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 15:54   #86
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het enige serieuze onderzoek daarnaar ooit gedaan was bij de stemmenkampioen en daar gaf meer dan 85% van de VB kiezers aan voor onafhankelijkheid te zijn.

Beweren dat er veel belgicisten onder hun kiezers zitten is absurd, Alleszins zouden dat dan belgicisten zijn die de migrantenpolitiek dermate belangrijk vinden dat ze bereid zijn belgie ervoor op te blazen, want het VB maakt absoluut geen geheim van zijn separatistische agenda. Zoo belgicistisch zijn die mensen dus ook weer niet.
Op de eerste paragraaf wil ik zelfs niet verder reageren.

Het VB maakt inderdaad geen geheim van haar agenda, dat wil niet zeggen dat de gemiddelde Jan-met-de-pet VB-stemmer daar van wakker ligt. Die wil zijn mening over het migrantenprobleem of eventuele andere misnoegendheden op een duidelijke manier te kennen geven. Het VB spreekt klaar en duidelijke, meestal harde taal en iedere andere vergrijsde traditionele partij is tegen hen.
Oud 11 september 2007, 16:37   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
zo zeer dat walen naar mss deze forum, en of andere verwijzen om 'te bewijzen' dat vlamingen allemaal separatisten zijn...
En wat is het verband? Heeft dat iets met 'Walenhaat' te maken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:08   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

het zijn niet de walen die smalend over 'de limburg' doen en al lachend 'nen hooooooond!' roepen wanneer ze horen dat ge van limburg zijt.

neen, dat zijn de rijke vlamingen.
System hier nog niet bezig gezien over de Vlamingen, zeker?
Oud 11 september 2007, 17:11   #89
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hahahaha, vlaams belang weer op zijn bek... Awel, dat doet deugd zie
Snel uw krienpies-truitje met het opschrift "seif or enimals" aandoen en het van de daken schreeuwen, snotneus.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:17   #90
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hahahaha, vlaams belang weer op zijn bek... Awel, dat doet deugd zie
En deze keer goe kijken. Het etiketje moet achteraan.

Laatst gewijzigd door hurricane : 11 september 2007 om 17:17.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 17:29   #91
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Natuurlijk mag Dewinter spreken. Ik vind het zelfs in zekere zin goed. Hij heeft er jullie alleen maar belachelijk mee gemaakt. Wat wel minder is, is dat hij investeerders heeft afgeschrikt. Zal zijn partij de rekening betalen?

Of kost het federalisme ons nog niet genoeg?
En hoeveel investeerders heeft het paars wangedrocht al afgeschrikt? En hoeveel investeerders zijn het beu de oneindige paarse put mee te vullen en wippen de grens over? En wat betreft belachelijk maken, is het belzieke handelsmerk met hun paarse klucht en koningshuis. Dus waarom zou zulks u storen. Integendeel u als belcist zou trots moeten zijn op de klucht dat u 'UW' land noemt, zoals men zegt elke circus heeft z'n clown, dus beschouw uzelf als nuttig.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 20:55   #92
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de eerste paragraaf wil ik zelfs niet verder reageren.
Dat is uw goed recht natuurlijk, maar ik zou u aanraden toch eens wat meer op te zoeken over De Stemmenkampioen en hoe het in zijn werk ging. Moeilijk is dat niet. Als u het intellectueel niet aankunt om iets anders dan De Morgen te lezen is dat uw verlies, niet het mijne.

Mbt uw tweede opmerking: ik ken persoonlijk geen enkele VB stemmer die ook belgicist is. Ik zeg daarmee niet dat er geen zijn, maar mag ik u eens vragen hoeveel u er zo zelf persoonlijk kent?

En als uw verhaal klopt, is dan de logische conclusie niet dat niet de vlaams-nationalisten maar de Belgicisten wel enorm racistisch moeten zijn?

De - volgens u - minderheid aan vlaams-nationalistische VB stemmers neemt er dan noodgedwongen het migrantenstandpunt bij, terwijl de belgicistische VB stemmers dan dat vlaams separatistische discours er maar ternauwernood bijnemen...

Uw redenering rommelt langs alle kanten.
Oud 13 september 2007, 14:40   #93
Paracelsus
Minister

Standaard

Ik lees geen propagandablaadjes als De Morgen.

Waar kom ik hen tegen. Meestal op café, vooral rond de verkiezingsperiode. Ik heb er zo toch al een heel aantal tegengekomen, ik heb het dan niet over militanten maar gewone mensen die verklaren op het VB te stemmen.

Belgicisten is een nogal zwaar beladen woord. Het laatste waar zo'n mensen aan denken als ze hun bolletje zwart kleuren is aan een onafhankelijk Vlaanderen. Vreemdelingenproblematiek ligt hen veel nauwer aan het hart, dat geef ik je op een briefje.
Oud 13 september 2007, 15:04   #94
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Zeer zeker. Maar ben je al eens naar het forum van LLB afgezakt? Hier wordt veel gekakt op de franstaligen. Men is boos en verontwaardigd. Men heeft er genoeg van. De arrogantie van die walen! Maar op franstalige fora's is er toch iets meer. Neem het niet van ons aan, ga gewoon eens zelf kijken :

La Libre Belgique (tijdelijk forum over de regeringsformatie) :
http://www.lalibre.be/forum.phtml?id=10&f_id=895

Le Soir :
http://forums.lesoir.be/index.php?showforum=83

... en dan de hardcore versie op Vox Latina (hou uw hart vast):
http://www.voxlatina.com/forums/view...e7c031785446c3
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 15:14   #95
Paracelsus
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is uw goed recht natuurlijk, maar ik zou u aanraden toch eens wat meer op te zoeken over De Stemmenkampioen en hoe het in zijn werk ging.
De Knack schreef er een leuke bijdrage over:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/-s...ticle1639.html

Het punt is gewoon dat de Stemmenkampioen te omstreden is om te kunnen worden aanvaard als zijnde objectief.
Oud 13 september 2007, 15:32   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Knack schreef er een leuke bijdrage over:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/-s...ticle1639.html

Het punt is gewoon dat de Stemmenkampioen te omstreden is om te kunnen worden aanvaard als zijnde objectief.
Trek liever na wie dat beweert en wat de reden daarvan zou kunnen zijn.
Oud 13 september 2007, 15:37   #97
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Belgie Barst is een indianenkreet van oproerkraaier Dewinter, de man met de bokshandschoenen. Hiervoor is er geen steun in het Vlaams Parlement, laat staan bij de bevolking.
Waarom het referendum niet houden? Blijkbaar heeft het establishment toch bang dat dit wel eens verkeerd zou kunnen uitdraaien. Ze zouden dan tenslotte weer naar de gewone burger moeten luisteren. Ze zouden met hun ogen op de feiten gedrukt worden.

En als zo het dan toch negatief uitdraait voor Filip Dewinter (hetgeen de andere partijen een quasi zekerheid vinden), dan is in een keer ook het probleem-Vlaams Belang van de baan. Of dacht u dat Filip Dewinter een week later met hetzelfde idee op de proppen zou komen?

En wat is er nu democratischer als een referendum?
Brecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 01:36   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
Waarom het referendum niet houden? Blijkbaar heeft het establishment toch bang dat dit wel eens verkeerd zou kunnen uitdraaien. Ze zouden dan tenslotte weer naar de gewone burger moeten luisteren. Ze zouden met hun ogen op de feiten gedrukt worden.

Ze zouden er inderdaad van kunnen verschieten.
Ik heb de laatste weken mijn oor eens te luisteren gelegd en ik geef toe dat ik er ook van verschoot hoeveel mensen er zijn, waarvan ik dacht dat ze niet zoveel met politiek bezig waren, zeggen dat het maar eens gedaan moet zijn met dat eeuwige NON van de Walen en dat Vlaanderen dan maar zijn eigen koers moet gaan varen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 september 2007 om 01:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 07:43   #99
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
Waarom het referendum niet houden?
Omdat de grondwet het niet toelaat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 07:48   #100
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat de grondwet het niet toelaat.

De grondwet laat het wel toe, hoe anders hebben ze de koningskwestie georganiseerd?. Deze was toch een referendum.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be